Whirlpool GREEN 40

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool GREEN 40 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

lauramiltenburg 04-02-2013
Geschreven voor: Whirlpool Green 40

De was is vaak niet droog moet soms twee keer draaien
Is dit normaal?
Ik twijfel nog of ik contact met de fabrikant op zal nemen.
Ik heb mijn oude droger (luchtafvoer ook nog staan dus als ik iets snel droog wil hebben gebruik ik die nog, maar dat kan toch de bedoeling niet zijn. Ik zou ook niet meer voor deze droger kiezen.

jofo44 18-06-2013

Hoi Laura ik zou zeker aanspraak maken op je garantie.2x draaien: dan mis je het voordeel van de zuinigheid. Ik lees ook verhalen over het regelmatig schoonmaken van de filters. (Ik ga ervan uit dat je de was voldoende centrifugeerd.)

BobB1 12-11-2012
Geschreven voor: Whirlpool Green 40

De Green 40 was 1 van de goedkoopste warmtepomp droger. De keuze is op de prijs gevallen en daarnaast 5 jaar garantie gekocht via veiligkopen.nl

Het droog resultaat is goed, hij doet er ietsje langer over dan onze oude droger maar het valt op zich wel mee. Waar je wel op moet letten (staat ook in de beschrijving) is dat je bijv katoen en synthetisch moet scheiden tijdens het drogen. Doe je dit niet geeft de droger aan klaar te zijn maar is het katoen nog lang niet droog en het andere wel.

De droger maakt ook een hoorbaar geluid maar dat schijnt typisch te zijn voor warmtepomp drogers. Op zich niet storend.

Wat ons wel opviel was dat we normaal wasverzachter gebruiken, dit ruik je goed als de was uit de wasmachine komt. Nadat het uit de droger komt is deze geur echter weg. Bij de andere droger was deze toch meer aanwezig. Geen idee of dit door de warmtepomp komt.

Er zijn verschillende programma's, ook handmatig 30 40 60 en 90 minuten, genoeg voor normaal gebruik.

Wat je wel merkt aan deze droger is dat het allemaal niet echt solide aanvoelt. De prijs is natuurlijk laag en dat zie je ook terug in de kwaliteit.

Er zijn 2 filters. Het stoffilter onder de deur moet je toch na iedere droogbeurt schoonmaken. Onder in de machine zit nog een filter en dat is een beetje goedkoop met een sponsachtig materiaal dat je moet uitwassen maar niet goed uitgewassen kan worden. Ben benieuwd hoe lang dat meegaat.

Het waterreservoir voldoet maar is ook een beetje gammel. Zit het vol hou het dan goed recht als je het er uit haalt. Er is trouwens ook een mogelijkheid om rechtstreeks het water met een slangetje op het riool aan te sluiten.

De deur kun je ook zelf van richting veranderen, handig maar het is ook een beetje gammel.

Conclusie, voor de prijs is het een goede droger, zuinig is gebruik, genoeg programma's. De prijs is qua bouwkwaliteit wel het bewijs dat het allemaal een stuk gammeler is dan de duurdere merken. Je krijgt dus waar je voor betaald. De 5 jaar garantie bij veiligkopen.nl zou ik dan ook iedereen aanraden. Deze dekt ook de voorrijkosten. Bij whirlpool kun je ook 5 jaar garantie kopen maar de voorrijkosten betaal je zelf toch na 2 jaar.

Jurgen1708 15-10-2012
Geschreven voor: Whirlpool Green 40

We hadden er ons op ingesteld dat met een warmtepompdroger de droogtijd rond de 2 uur zou gaan duren. Het was een twijfelpunt van de aankoop, vanwege een groot gezin. Maar dat valt echt reuze mee. Verrassend snel. Maar 15 - 20 minuten langer dan met onze vorige droger. Droogtijd steeds rond een uur.

Het geluid is wel wat aan de luide kant. Voordeel is wel dat de trommel maar 1 kant op draait, waardoor het geluid steeds continue is.

De materiaalkeuze voor het klepje voorop en de filters vind ik ongelukkig. Het oogt wat goedkoop en vraag me ook af of dit jaren goed blijft functioneren.

De algehele indruk is positief.

Jer040 28-08-2012
Geschreven voor: Whirlpool Green 40

Prima droger. Ik wilde voor een redelijk bedrag een energie zuinige droger. Drogen duurt bij warmtepomp langer dan gewone condensdroger. Vind ik niet zo'n punt. Maakt wel veel meer geluid door de warmtepomp (en wellicht door de relatief lage prijs van dit apparaat mindere isolatie). Droogresultaat en indicatie etc. prima allemaal. Het schoonmaken van het filter voor de condensor moet om de 5 beurten schoongemaakt worden. Het sponsachtige materiaal laat zich niet heel makkelijk geheel schoon krijgen. Enige alternatief in prijs was de zanussi die ook door de CB getest is maar die was toch 100 euro duurder op dat moment. Ben tevreden met dit apparaat.

rina63 13-07-2012
Geschreven voor: Whirlpool Green 40

Nou in 1 woord gezegd een slecht apparaat. Hij moet zeer zuinig zijn maar heeft 4 uur nodig om een was van 5 kg droog te krijgen. Nou ja droog hij krijgt het dus niet droog .Het is nat of vochtig. Over beddengoed maar niet te spreken, dit krijgt hij totaal helemaal niet droog. De reden daarvan is dat hij 20 a 25 min. moet opwarmen naar 70 graden. Dat doet hij alleen linksom aan 1 stuk door met gevolg dat je 1 in mekaar gedraaide klont krijgt. Met het gevolg dat je het niet droog krijgt..
Dat is denk ik ook de reden dat een gewone was ook niet lukt om droog te krijgen
Hiervoor is nu al twee keer een monteur langs geweest. Die zet er een pc op leest hem uit en daar komt uit dat er niets mis mee is en gaat dan gewoon weer weg.
Kortom heel veel spijt van het apparaat en bij Saturn waar ik hem gekocht heb op hun advies doen ze ook niets. Dus ik ben ruim 650 euro lichter en zit nog steeds met droogrekjes boven te de was te drogen.
Kortom mijn advies. koop nooit een Green 40.

rina63 17-07-2012

Hoi,
Ja dat is erg lang hé, maar als je met elastiek moet gaan werken dat zie ik dus niet zitten. Want je zegt zelf al dat het onderlaken ook niet droogt en dan heb ik dat ook bij het overtrek.

Tevens doe ik het nu twee keer in de wasmachine centrifugeren op 1600 toeren dus dat is het niet.
Het is gewoon een slecht apparaat dat niet werkt en 20 tot 25 min moet opwarmen om naar 70 graden te komen. Dat is dan de temp. waar hij op blijft en dat is gewoon te lang en te weinig temperatuur.
En dit is ook bevestigt door de monteur. Die zei dat bedden goed niet echt kon. Dus echte onzin als je zo`n een ding koopt en dat niet te horen krijgt.

Larissaatje 14-07-2012

Jeetje, da's erg lang.
Misschien een tip wat betreft de klontering.
Ik bind een elastiek uit de naaidoos aan de opening van een dekbedovertrek. Het overige wasgoed kan hierdoor niet in de opening komen en de overtrek kan zo ook niet in zichzelf draaien. Alles wordt zo binnen een redelijke tijd droog. Hooguit dat het rondom het elastiek nog wat vochtig is, maar dat strijk ik dan wel droog...
Programma dat ik het meest gebruik is: katoen - kastdroog (na 1600 toeren centrifugeren). Bij start van het programma geeft het apparaat aan dat de duur 1:50 uur is, maar vervolgens wordt de duur altijd naar beneden gecorrigeerd.
Als ik het aantal toeren centrifugeren minder maak, dan duurt het drogen vanzelfsprekend ook langer. De was kan dan best kletsnat uit de wasmachine komen en staat de droger ook ruim 3 uur te drogen als ik wil.

Larissaatje 19-02-2012
Geschreven voor: Whirlpool Green 40

Twee weken geleden in de aanbieding bij Makro gekocht. Heel erg tevreden met alle mogelijkheden en snelheid van het drogen. Zeer prettig vind ik de zichtbare resttijd en uitgestelde starttijd.
Maakt alleen meer geluid dan ik had verwacht (maar went wel...) en inderdaad is er over het klepje aan de voorzijde niet erg nagedacht. Wel zijn beide filters eenvoudig schoon te maken.
Als deze Whirlpool-droger het net zo lang volhoudt als onze vorige (14 jaar en weggedaan omdat hij te duur in gebruik werd) ben ik zeer tevreden.
Prijs-kwaliteit voor een warmtepompdroger van deze energieklasse is zeer gunstig!

jofo44 18-06-2013

Hoi ik was benieuwd of je nog tevreden bent? En is je energieverbruik aanmerkelijk lager? gr

freewilly01 06-02-2012
Geschreven voor: Whirlpool Green 40

ik heb de droger nu 1 week in mijn bezit ben er zeer tevreden over wel in de aanbieding gekocht bij bobshop
makkelijk schoon te maken condenswater afvoer is ook super was word goed droog alleen de klep aan de voorkant hadden ze wel wat meer aandacht kunnen geven deze moet elke x open om filter te reinigen dus een deurtje was wat handiger geweest. maar wel lekker zuinig met stroom.

Trekzak 28-02-2012

Het reinigen na elke droogcyclus slaat alleen op het pluisfilter in de deuropening.

Over hoe vaak het onderste filter gereinigd moet worden wordt helaas niks gezegd in de handleiding. Ik vermoed dat dat net als bij een condensdroger 1x per maand moet of zoiets.

Larissaatje 08-06-2012

De droger geeft zelf aan dmv een lichtsignaal wanneer het condensfilter gereinigd moet worden. Bij mij is dit na een stuk of 5 droogbeurten. Maar het "sponsje" dat in het filter zit, is zeer lastig schoon te krijgen, dit sponsje reinig ik zo'n twee keer in de maand. (Dit zal naar gebruik bij iedereen anders zijn...)