AEG T8DB86ES - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jan S te Sittard 03-04-2018

Heel goede WP droger

gekozen uitsluitend om zijn laag energie verbruik. Daarnaast droogt hij uitstekend bij een laag geluidsniveau. Meer dan tevreden. Absoluut een aanrader ondanks de droogtijd welke lang duurt, maar dat is bij alle energiezuinige apparaten het nadeel. Stoort mij verder niet.

Pluspunten

• Laag energieverbruik
  • Geluidniveau

San 09-01-2018

Tevreden

Deze droger heeft veel mogelijkheden. De droger is redelijk stil en zuinig, maar de programma's duren wel lang. Bij de functie van beddengoed komt het beddengoed niet droog uit de droger. Deze functie gebruiken we dus niet meer. We drogen alles op hetzelfde programma.

De laaddeur is groot en de display is duidelijk.

Pluspunten

• grote laaddeur
  • zuinig
  • stil

Minpunten

• drogen duurt lang

vd Veekens 20-12-2017

Ontevreden

Ik heb deze dure wasdroger gekocht maar heb naar een paar weken in gebruik al spijt!
de zoemer (als het klaar is) is te zacht, je hoort het maar moet je wel in de zelfde ruimte zijn.
als je vergeet dat je droger is gegaan (omdat je het niet gehoord hebt) en je komt bijv. 2 uur later dan is je hele was vochtig! En intussen gekreukeld!
ik kan maar op 1 stand zetten, wil ik een normale droger was hebben, de nadeel is dat erg lang duurt!
Gewoon een miskoop voor mij!

Pluspunten

• geeft licht

Minpunten

• de zoemer hoor je bijna niet!
  • de was is vochtig
  • te lang programma

iBorisch 18-12-2017

Fijne droger, eerste warmtepompdroger, bevalt goed.

Mijn eerste warmtepompdroger nadat de vorige AEG wasdroger na 17 jaar kapot ging.

Heb nog getwijfeld over een Miele (omdat die kan stoomstrijken), maar omdat mijn nieuwe AEG wasmachine ook zoiets heeft, toch voor een AEG set gegaan. (Helemaal strijkvrij bestaat toch niet.)

Het is een mooie machine met veel mogelijkheden en een handig pluizenfilter. Beetje wisselend qua belading hoe droog het uit de machine komt, dat vergt een beetje "spelen" met de functie. Zo heb je standaard kastdroog, dat is niet altijd droog. Ook heb je kastdroog+, dat is meestal wel droog. Voor beddengoed is er een aparte funtie, maar dan is het niet droog. Daarna moet je nog een gewoon katoenprogramma met het zonnetje draaien, dan is het echt droog. Komt waarschijnlijk door de eco-instellingen. Beter nog niet helemaal droog, dan te lang doordrogen denkt de machine. ;-)

Inmiddels behoorlijk wat wassen gedroogd en de machine bevalt goed. Zie plus- en minpunten.

Zou deze zeker aanraden.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Schijnbaar erg zuinig met energie
  • Handig pluizenfilter
  • In combinatie met AEG wasmachine een mooie set

Minpunten

• Kastdroog is niet altijd meteen droog
  • Programma's duren langer dan normale droger

R. Suylen 17-12-2017

Aeg warmtepomp droger T8db86es

Perfecte droogresultaten en kleding slijt veel minder tov gewone droger.
Tevens gebruikt deze droger veel minder stroom.

Pluspunten

• Stroomverbruik
  • Slijtage kleding

Minpunten

• Drogen duurt iets langer

Lara 16-12-2017

Grote deur en makkelijk in en uitladen.

Erg zuinig en stil. Staalt geen warmte uit. Droogt goed en snel. Display is duidelijk en fijn om te zien hoeveel tijd nog resteert.

Pluspunten

• Zuinig
  • Gebruiksgemak

Hellen 15-12-2017

Prettig dat lampje binnenin

Prima droger, makkelijke bediening. Veelzijdig gebruik van dekbed tot sportspullen. Lampje wanneer je hem opent zodat je ziet dat er niets achterblijft.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Lampje binnen

Diny 14-12-2017

zuinige, stille en royale machine

Fijne en zuinige machine. Samen met de AEG wasmachine gekocht om dat ik toevallig beiden nieuw moest hebben. Samen dezelfde uitvoering om het mooi in één lijn te krijgen. Maar wat een tegenvaller was is dat de droogtrommel zo'n 8 cm. dieper is dan de droger. Je moet de wasmachine dus naar voren trekken om hem in één lijn te krijgen met de droger. of de droger verder naar achteren. Daar moet je dus rekening mee houden. Verder ben ik voor de aanschaf hoofdzakelijk afgegaan op de zuinigheid en de beloftes voor het in goede conditie blijven van de weefsels. Over de zuinigheid ben ik zeer tevreden, Maar met name de katoenen was en sweaters hebben heus wel te lijden en krimpen in de droogtrommel, Daarnaast is het pluizenfiltersysteem een beetje omslachtig en lijkt de filter niet goed aan te sluiten.

Pluspunten

• zuinig
  • werkt stil
  • goede programma keuzes
  • uitgebreide programma keuzes

Minpunten

• katoenen was krimpt toch

Jan S te Sittard 14-12-2017

Zeer energiezuinige warmtepomp droger

Ik ben bezig om mijn energieverbruik te verminderen en deze warmtepomp wasdroger is hiervoor uitstekend geschikt.
Droogt uitstekend bij een zeer laag energieverbruik. De lange draaitijd is voor ons hierbij geen probleem.

Pluspunten

• Zeer laag energie verbruik
  • droogt uitstekend
  • behoorlijk geruisloos
  • grote droogtrommel inhoud.

Rob 05-12-2017

Kan veel was in, veel programma's

Doet op zich zijn werk. Echter is het "kastdroog" nogal optimistisch en komt de was vaak vochtig uit de droger. Alleen op de droogste stand droogt hij goed.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Grote trommel
  • Verlichting

Minpunten

• Droogt niet heel fantastisch in "eco" standen

Rob 02-12-2017

Aeg t8db86es

Het apparaat doet wat ie beloofd te doen. Zuinig qua verbruikt. Prima wasresultaat en zelfs de stoomfunctie functioneerde uitstekend. Top product!

Rob 29-11-2017

Prima droger, stil en ruim.

De was is droog, er past een berg was in en hij maakt weinig lawaai. Kortom, doet alles wat je van een droger verwacht. Het maandelijkse electriciteits verbruik lijkt wel wat lager te zijn geworden ten op zichte van de 20 jaar oude droger die we eerst hadden

Mw. van Broekhoven 29-11-2017

Stille stofarme droger

Het display is duidelijk en goed leesbaar met zeer veel verschillende mogelijkheden en makkelijk in te stellen. Hij is zuinig en stil. Wij hebben gelijk een combinatie gekocht van een warmtepompdroger en een wasmachine die ook zeer stil en zuinig is. Hij geeft weinig stof in het rooster en daarnaast ook weinig vocht in de ruimte. De was lijkt er minder gekreukt uit te komen zowel bij de droger als de wasmachine dan onze vorige machines. We zijn er enorm blij mee!

Pluspunten

• Grote laaddeur
  • Weinig stof in rooster
  • Weinig vochtafgifte

Minpunten

• Eindsignaal te stil, niet hoorbaar wanneer gereed

Mariusm 29-11-2017

Fijne droger, even wennen aan veel mogelijkheden

Een heel fijne droger. Speciaal gekocht vanwege de (terecht) goede reviews en de mogelijkheid om het condenswater direct af te voeren. Heeft heel veel mogelijkheden, dus we moesten de gebruiksaanwijzing er echt even bijhouden. Droogt gewoon heerlijk én is netjes zuinig.

Pluspunten

• Droogt fijn
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Even de gebruiksaanwijzing erbij houden

Olaf 29-11-2017

Fijne wasmachine en droger set

Nu paar maanden in gebruik. Met twee kleine kinderen in huis staan ze niet veel stil. Machines zijn redelijk stil en de wasmachine blijft op de plek staan.

Was- en droogresultaten zijn goed, kinderslot is onmisbaar. Laatst voor het eerst de stoomfunctie gebruikt, werkt goed om bijvoorbeeld een bakgeurtje uit de kleding te krijgen.

We hebben een uitgebreid pakket aan garanties; tien jaar op de motoren en vijf jaar op de hele machine. Hopelijk niet nodig maar wel fijn on te hebben.

Al met al niet de àllergoedkoopste, maar zeker niet te duur en gezien de garanties en energiezuinigheid de beste keus voor ons.

Pluspunten

• Goede resultaten
  • Stoomfunctie
  • Energiezuinig
  • Kinderslot

Minpunten

• Geen lampje in de wasmachine
  • Bedieningsknoppen zijn goed maar vergen oefenening

NPS 01-10-2017

Goed droogresultaat en energiezuinig

De droger werkt uitstekend en behoorlijk geluidloos. Opvallend is het geringe energiegebruik ten opzichte van de oude droger, een "uit de tijd zijnde apparaat" met afvoerslang dat ons toch jarenlang zijn diensten heeft bewezen.

Met een kWh meter het energieverbruik van zowel de oude als de nieuwe droger gemeten. De nieuwe verbruikt ca. 1/3 ten opzichte van de oude.

Pluspunten

• Goed droogresultaat
  • Laag energieverbruik

R. Sijsterm. 09-06-2017

Uitstekende droger!

Wij hebben dit product gekozen omdat we eerder in aanraking zijn geweest met oudere modellen. Toen we dit model zagen wisten we meteen dat dit de droger was die we zelf wilde hebben. Mede door het zuinige energielabel en de goede prijs hebben we voor dit model gekozen. Een energiezuinig label was voor ons een vereiste. In vergelijking met andere merken kwam deze droger het beste uit de bus.
Het is een uitstekende droger met goed droogresultaat en is erg makkelijk in gebruik. De diversiteit van de verschillende programma's is erg fijn. Zo is er voor elke was wel een goed programma wat je kunt kiezen.
De programma's duren wel langer als gebruikelijk. Dit komt doordat de machine zeer zuinig is in zijn energieverbruik en daardoor ook het zuinige energielabel heeft.
De droger meet zelf hoe lang er nodig is om de was droog te krijgen.

Kortom, uitstekende machine en zeker de moeite waard om aan te schaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel vershillende programma's
  • Goede prijs
  • Zeer zuinig in energieverbruik
  • Goed droogresultaat

Minpunten

• Programma's duren langer (energiezuinig)

fam. Moerland 20-03-2017

Energiezuinige Warmtepompdroger!!

Nadat onze 11 jaar oude energieverslindende Miele condensdroger het had begeven op zoek gegaan naar een warmtepompdroger die een stuk minder lawaai maakt en er optisch top uitziet. Al snel via een topreview op de website van AEG terechtgekomen. En hier de keus gemaakt voor de T8DB86ES.
We gebruiken deze droger nu 3 maanden en zijn er helemaal blij mee!!

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Transparant venster
  • Verbruik

Minpunten

• Droogtijd

Martin 11-03-2017

Energiezuinig

Werkt super, eerst zonder condensafvoer later met, dit is een stuk comfortabeler. Droogresultaat is prima, geluid is niet storend.
Zeer tevreden

Pluspunten

• Zuinig
  • Grote omkeerbare deur
  • Condensafvoer meegeleverd
  • Trommelverlichting

Marcel ottens 24-01-2017

Super droger

Na een aantal drogers versleten hebben. Van andere merken. Nu een AEG en nooit meer iets anders. Zeer geluids arm .en super droog.

Pluspunten

• Super droog