Samsung DV90K6000CW - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

5,2

Familie Van der Zwart 09-12-2016

Droger met grote vulopening

Sinds een week zijn we in het bezit van een nieuwe droger. En wat een verademing is dit vergeleken bij mijn oude droger (ruim 15 jaar oud). De droger maakt significant minder geluid en is veel sneller klaar. Daarnaast werkt het kreukvrije programma ook prima.

Het echte pluspunt wat ik tot nog toe heb ontdekt op de droger is het programma sportkleding. In ons gezin hebben we drie leden die intensief duursporten (wielrennen) en hier komt nog al wat was vanaf. Met behulp van deze droger kunnen we de was snel drogen en hoeven we niet mis te pakken.

Daarnaast droogt deze niet alleen goed, maar ziet er ook nog eens goed uit. Als ik een nadeel moet noemen dan is dat de watertank. Deze vind ik lastig te legen (er blijft altijd een klein beetje water in staan). Gelukkig werd bij de droger ook een afvoerslang geleverd die eenvoudig aan is te sluiten (bij mijn oude droger heb ik die zelf later nog bij moeten kopen). Hierdoor hoef ik nu ook de watertank niet meer te legen.

• Grote vulopening & laadvermogen
  • Programma sportkleding
  • Standaard meelevering afvoerslang

Minpunten

• Watertank lastig te legen

bertus 14-03-2017

samsung warmtepomp droger

was komt er niet droog uit monteur geweest
niet opgelost
terug gebracht naar de leverancier en omgeruild voor een bosch
die het wel naar behoren doet

knobben 30-12-2016

valt zwaar tegen, niet kopen , is het geld niet waard !!!

elke 2 droogbeurten filter warmtepomp !!! schoonmaken onderaan machine, dus veel bukken, anders doet de droger het niet,staat ook bij probleem oplossingenin het boekje. 85 db ipv 63 db, zwaar dreunend geluid,brommen, machine staat op zolder 2 hoog,is begane grond nog duidelijk te horen en te voelen. 2 weken gehad en 9 wassen gedaan met diverse stof soorten, het duurde minimaal 6 uur voor de was een beetje droog was, op de lijn maar laten nadrogen. De app voor besturen op afstand doet het niet, ook niet voor de add on wasmachine, volgens het internet al heel lang niet. de trommelverlichting is ook matig. Heb overlegd met de winkel waar ik hem gekocht heb, en heb hem ingeruild voor een siemens WT4H8Y76.nl wat een verschil .

Familie van der Zwart 23-12-2016

Topmachine met goede uitstraling

We hebben de droger nu een paar weken in huis en hij werkt echt prima. We zijn een actief sportende familie. De wasmachine draait dagelijks bij ons en nu dus ook de droger. De droger vervangt onze huidige droger die al meer dan 15 jaar oud is, maar wat een verschil. Niet alleen is de droger veel sneller klaar, maar maakt ook significant veel minder geluid. Echt een topmachine die ik iedereen kan aanraden. Het enige nadeel is de wateropvangbak. Deze vinden wij lastig te legen en er blijft altijd een klein beetje water in over. In ons geval is dat geen probleem want met de standaard meegeleverde afvoerslang hoeven we de opvangbak niet meer te legen.

Leny 22-12-2016

Heerlijk om deze droger te hebben!

Na een tijdje zonder droger te hebben gezeten, is het heerlijk om weer een droger te hebben. Zeker omdat dit een warmtepompdroger is en wij in een appartement wonen, is het ideaal. Wij kunnen geen slang naar buiten doen, dus we zijn blij met dit systeem.
De droger werkt goed. Hij doet er niet zo lang over als waar wij bang voor waren. De droger voelt zelf of de was droog is en dan stopt het programma automatisch.
Het programma is heel makkelijk in te stellen, dat kan niet mis gaan. Het is verstandig om na iedere droogbeurt de waterbak te legen. Ook dat is geen probleem omdat deze zich aan de bovenkant naast de bedienknoppen bevindt.
Het enige wat wat lastiger schoon te maken is, is het filter. Die zit onder in de machine en moet met een munt of schroevendraaier losgemaakt worden. Dat hoeft gelukkig niet na iedere droogbeurt.
Kortom: ik ben heel blij met deze droger!

wendy 22-12-2016

veelzijdig

Aangezien ik een oude wasdroger met afvoerpijp gewend ben, deze luxe samsung nu enkele weken in het bezit om grondig te testen.
De uitstraling is erg luxe... de veelzijdigheid aan droogteprogramma en handmatige extra opties maken dit apparaat een gemakkelijk product om mee te werken. Ik moet wel zeggen dat dit apparaat blijkbaar over sensoren beschikt, daar de was niet altijd volledig gedroogd is wanneer blijkt dat het gewicht niet toereikend blijkt in de trommel. men is dus altijd verplicht om meerdere wassen achter elkaar te draaien om zodoende een volle droogtrommel te kunnen vullen. Wasdroger is geruisloos en het digitale display geeft veel weer. Condensbak gemakkelijk te legen. Na een volle droogtrommel is de condensbak vaak toe aan een leging.

Janneke 21-12-2016

Grote trommel

Het duurt erg lang voor de was goed droog is, een hoofdkussen getest met een hoop handdoeken erin maar na 3 keer volledig programma de hoop maar opgegeven. Wel fijn een grote trommel. Handig het rekje om dingen liggend te kunnen drogen. Veel programma's maar of je ze allemaal zal gebruiken betwijfel ik.Handleiding is niet goed gecontroleerd, er staat bij de Nederlandse beschrijvingen Frans tussendoor, is niet erg als je de taal machtig bent. Het is een uitgebreide droger en voor elke soort materiaal wordt aangegeven wel programma raadzaam is.

JW010 07-12-2016

Stoere Droger

Nu sinds een week in het bezit van deze nieuwe droger van Samsung. Het eerste wat meteen opvalt is z'n stoere, robuuste voorkomen. Hij oogt daardoor wel wat groter dan dat de droger daadwerkelijk is.
De droger is supermakkelijk te bedienen door middel van de duidelijke draaiknop. Met het heldere scherm, is het bijna onmogelijk om het foute programma te kiezen.
De programma's die ik tot nu toe gebruikt heb, werken allemaal prima. Van een kort programma voor een halfvolle tank tot een lang programma voor beddengoed, alles komt droog uit de machine.
Het anti-kreuk programma moet ik nog proberen, dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Het filter is zeer gemakkelijk te verwijderen en schoon te maken, hierdoor droogt de machine uiteraard ook beter.
Toch vind ik wel 2 nadelen aan de machine. Ten eerste is de wateropvang tank snel vol, na 2 droogbeurten moet deze al geleegd worden. En de droger is niet echt stil. Hij maakt wel wat lawaai tijdens het drogen.
Al met al is het een goede droger, als Samsung aan de minpunten gaat werken zou het een perfecte droger zijn ;-)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Groot laadvermogen
  • Was wordt goed droog

Minpunten

• Lawaaierig
  • Wateropvangtank snel vol

Janneke 02-12-2016

Krachtige uitstraling

mooie droger om te zien en het hebben van een grote vulopening is toch wel erg fijn, zeker met 1 persoonsdekbedden en hoofdkussens. Het bedieningsgemak is groot en alles wordt duidelijk aangegeven. Het liggend drogen van kwetsbare stoffen op een in de droger te plaatsen rekje is ook heel erg fijn. Het enige waar ik niet blij mee ben is de lade voor de opvangbak van het water, beetje slappe hap ben elke keer bang dat het breekt.

Pluspunten

• Grote opening
  • Duidelijk bedieningsgemak

Minpunten

• lade opvangbak