Miele TKG850 WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TKG850 WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

m**************@g******** 08-05-2023
Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Wij hebben de droger nu bijna 8 jaar en hij is ermee opgehouden! Corrigeer balans blijft piepen, zelfs na meerdere malen de stekker er lang uit te hebben gehad. Voorrijkosten voor Miele service zijn 139 euro en monteur kost 9 euro per 5 min?

Wij hebben de droger intensief gebruikt, soms wel 2x per dag en dan moet je bijna elke week de filterspons uitwassen, want anders droogt hij slecht of niet. Wij zagen ook aanmerkelijk meer pluis en onze handdoeken zijn ook heel snel kaal geworden. Kleren slijten ook veel sneller dan bij onze oude Miele droger. Wij zullen dit keer een ander merk proberen, want voor de prijs die wij betaald hebben, verwachten we dat hij langer mee gaat dan 8 jaar.

A. 01-03-2019

Wat een tegenvaller!

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Wat een tegenvaller dat de trommel grotendeels één kant opdraait waardoor dekbedovertrekken als een prop in elkaar rollen. De buitenkant droogt, maar voor de binnenkant moet je hem vaker opnieuw laten draaien. Daarnaast piept hij voor elk pluisje.
We hebben veel Miele apparaten, altijd al gehad en dik tevreden. Deze droger hebben we nu twee jaar en wordt een steeds grotere bron van ergernis. Je wilt je was droog eruit kunnen halen en meteen kunnen opvouwen in plaats van telkens opnieuw het apparaat te moeten starten.
Een monteur is langs geweest, maar aan het een kant op draaien van de trommel kan hij niets wijzigen.
We hadden andere verwachtingen van dit Miele apparaat. We kopen juist Miele omdat we denken verzekerd te zijn van een goede kwaliteit.

Pluspunten

• veel programma's
  • klein wasgoed droogt prima

Minpunten

• beddekovertrekken rollen in elkaar, drogen slecht
  • geeft veel te vaak signaal over pluizen

Ruud 09-01-2019

Uitstekend droogresultaat

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Na eerdere aanschaf Miele wasmachines uiteindelijk ook een Miele wasdroger aangeschaft. Met vier sportende volwassenen in huis doet de Miele TKG 850 WP precies wat hij moet doen. Drogen. En goed! Het apparaat is zijn investering meer dan waard.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Energiezuinig
  • Programmering
  • Droogresultaat
  • Schoonmaakgemak

Robert 02-10-2018

** UPDATE REVIEW 31-05-2018**

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Na deze Miele droger enige tijd gebruikt te hebben viel mij op dat grote stukken wasgoed (lakens, dekbedovertrekken etc.) tijdens het droogproces oprolden tot een grote bal en niet goed droog werden. Soms moest ik het aan het einde van het droogprogramma – nadat ik de was weer uit elkaar had getrokken – het programma wel 2 of 3 keer opnieuw starten om de was goed droog te krijgen. Dit probleem ontstaat doordat de trommel tijdens het droogproces te lang achter elkaar een kant op draait, en te kort de andere kant op. Hierdoor rolt de was te veel op.

Na contact met Miele kreeg ik het advies om bij het drogen van grote stukken wasgoed het katoenprogramma te kiezen (NIET het eco katoenprogramma) en hierbij de optie ‘opfrissen’ te gebruiken. Tevens werd mij geadviseerd de afkoeltijd via het instellingen menu te verlengen tot 18 minuten.

Op diverse fora (en ook hier op de site van Kieskeurig) had ik deze oplossing die Miele aandraagt voor dit probleem al voorbij zien komen, dus dat had ik al geprobeerd. Maar net zoals andere Miele klanten met deze droger al hebben aangegeven, merkte ook ik dat deze oplossing niet afdoende werkt. Het probleem bleef zich voordoen.

Om een lang verhaal kort te maken: na contact met Miele is er een monteur langs geweest en heeft in een paar minuten een update van de software van de droger uitgevoerd. Door deze update wordt het droogprogramma aangepast en draait de trommel tijdens het droogproces regelmatig enige tijd de andere kant op. Resultaat: geen opgerold nat wasgoed meer, maar een prima gedroogde was zoals die uit mijn oude vertrouwde Miele droger kwam!

BBS 29-09-2018

Zuinige droger, goede droogresultaten.

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Wij hebben deze machine gekocht om een oude condensdroger te vervangen. Wij drogen 2 a 3 wassen per week. De voorspelling was dat het voordeel voor ons niet zo groot zou zijn, terwijl de droogtijd langer is dan bij een condensdroger. Milieuafwegingen waren doorslaggevend; de machine moest zuinig zijn. De verbazing bij onze jaarafrekening na 9 maanden gebruik was groot. We bespaarden meer dan een maandtermijn energie alleen op electriciteit. Dus naast een fijne droger, blijken we toch ook een flink zuiniger droger te hebben aangeschaft.

Pluspunten

• Goed droog resultaat
  • Gemakkelijk te reinigen filters
  • Zeer zuinige droger

Minpunten

• Droogtijd langer dan onze oude condensdroger.

Robert 31-05-2018

Zuinige, veelzijdige warmtepompdroger.

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Deze droger van Miele – met een beladingscapaciteit van 8 kg - maakt gebruik van een warmtepomp. Hierbij wordt de opgewekte warmte als het ware hergebruikt en opnieuw de trommel ingeblazen. Bij dit systeem wordt er veel minder warmte aan de omgeving van de droger afgegeven en verbruikt een warmtepompdroger tot wel 60% minder energie dan een condensdroger.

Omdat er bij een warmtepompdroger met een iets lagere luchttemperatuur gedroogd wordt duurt een droogprogramma iets langer dan bij een condensdroger (al is dat mij nog nooit echt opgevallen). Opvallend is het geluid van de droger. De compressor van de warmtepomp maakt hetzelfde geluid als de compressor van een koelkast. Hoorbaar maar naar mijn mening niet storend.

Bediening
De droger heeft een zeer duidelijk bedieningspaneel waarbij d.m.v. een draaknop gemakkelijk het juiste programma kan worden gekozen. Extra opties als Opfrissen, Extra behoedzaam, Beladingsautomaat en Kreukbeveiliging zijn gemakkelijk in te stellen waardoor het gekozen droogprogramma naar behoefte kan worden aangepast. Het display geeft o.a. het programmaverloop, de ingestelde droogtegraad en de (resterende) programmaduur weer en biedt tevens d.m.v. sensortoetsen toegang tot het instellingenmenu.

De EcoFeedback - sensortoets geeft informatie over het energieverbruik van de droger weer. Voor het starten van het gekozen droogprogramma verschijnt een verbruiksprognose. Na afloop van het droogprogramma kan via deze sensortoets het actuele stroomverbruik worden weergegeven.

Programma’s
De droger bevat een verscheidenheid aan droogprogramma’s, elk geschikt voor een bepaald type te drogen wasgoed. Bij de keuze van een programma geeft de machine op het display de maximale beladingscapaciteit van dit programma weer voor een zo optimaal mogelijk droogresultaat. De duur van het droogprogramma is o.a. afhankelijk van de gekozen extra opties, de belading en de vochtigheidsgraad van het te drogen wasgoed.

Een opvallend programma: Gladstomen
Dit programma is ontwikkeld om de strijktijd van het in de droger gedroogde wasgoed te verkorten. Bij dit programma wordt er water uit het condenswaterreservoir gepompt en vervolgens in de trommel gesproeid. Hieraan kleeft tevens een nadeel: de droger kan namelijk (net als een wasmachine) ook op een afvoer worden aangesloten zodat het condenswater niet in het reservoir maar direct in de afvoer wordt gepompt. Dit heeft als voordeel dat het condenswaterreservoir nooit geleegd hoeft te worden, maar heeft als nadeel dat het reservoir eerst met water gevuld dient te worden alvorens het programma Gladstomen kan worden gebruikt!

Geurflacons
Via de website van Miele zijn zogenaamde geurflacons voor de droger te bestellen. Deze geurflacons worden in het pluizenfilter geplaatst en geven tijdens het drogen - afhankelijk van de ingestelde stekte - hun geur af aan het wasgoed. Bij het reinigen van het pluizenfilter na afloop van het droogprogramma dient het pluizenfilter echter voorzichtig te worden verwijderd om te voorkomen dat geurvloeistof uit de geurflacon lekt.

Mijn conclusie: een solide, veelzijdige en zuinige warmtepompdroger met een op elk type wasgoed afgestemd programma.

Pluspunten

• Zuinig!
  • Veel programma's
  • Redelijk stil
  • Duidelijk bediening

Tiryaki 17-01-2018

Makkelijk te onderhouden

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Belangrijkste functie is dat het energie besparend is en het is ook makkelijk te onderhouden. Het heeft ook een geur functie. Zo komen de kleren met extra geur uit de trommel. het werkt ook erg stil.

Pluspunten

• stoom functie
  • verschillende tijden kunnen instellen

Ed Agter 04-04-2018

Ik heb nog een vraag over deze warmtepomp drogers. Het systeem werkt waarschijnlijk met een veel lagere temperatuur waardoor de droogtijd veel langer wordt. Gemiddeld is dat tussen de 25 en 70% langer dan met een conventionele droger.
Dit om stroom te besparen. Ik vraag me alleen af of daarmee ook de levensduur van het apparaat daardoor veel korter wordt. Dan zou je wat stroom besparen maar veel eerder een nieuw apparaat moeten kopen waardoor je per saldo niet voordeliger of misschien zelfs onvoordeliger uit bent.
De vraag is dus eigenlijk, hoe lang gaan die apparaten mee. In de Kieskeurig.nl review criteria: staat duurzaamheid goed maar wat zegt dat eigenlijk.

Hans 10-12-2017

Stille condensdroger

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Zelf plaatsen en aansluiten kan iedereen. Voor het gebruik moet nog wel de handleiding worden gelezen. Veel opties te kiezen, maar ook simpele keuzes mogelijk. Droogresultaat is uitstekend. Weinig stroomverbruik.

Pluspunten

• Mooi model
  • Veel mogelijkheden
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• prijs

Marijke 27-11-2017

Droger Miele TKG850 WP

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Het is een goede droger, het kost wel wat maar ik vind het wel wat waard. De deur kan niet omgewisseld worden, dat hadden we niet goed gelezen. Maar gelukkig kan de deur kan zo ver open dat het geen belemmering is om je was erin te doen.

Pluspunten

• De droogtijd past zich aan de hoeveelheid was.
  • Er kan veel was in deze droger
  • Zuinig in gebruik!

Minpunten

• Relatieve dure geurfalcons

Hans Dekker 07-10-2017

Comfortabele kwaliteitsmachine

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Na enkele maanden erg tevreden over de resultaten. De bediening is uitermate plezierig. Prima droogresultaat. Gladstrijken valt wel tegen

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • handig pluizenfilter

Minpunten

• strijkvrij
  • lange duur van programma's

roundle1979 02-10-2017

Impressive, large-capacity dryer

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

I purchased a TKR850WP to go alongside a Miele washer (WKH132 WPS). The TKR850WP is replacing an older Miele T8827WP). Overall, I am very impressed with the TKR850WP. The capacity is impressive. Programs are thorough without being confusing. The machine is very quite. Clothes dry quickly and thoroughly, especially when you select the 'dry plus' option. Compared to my old Miele, which was a 2011, I am really impressed with the newly designed lint/fluff filter; likewise, the heat-pump filter is now easier to access for more regular cleaning.

Pluspunten

• Large capacity
  • Thorough drying
  • Lots of program functions

Minpunten

• Price

Turkan en haar zonnetjes 08-09-2017

Super zonnig

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Nou, ik heb nooit gedacht aan een droger, totdat van de gynaecholoog hoorde dat ik een tweeling zou krijgen. Ik heb tijdens mijn bevalling hele erge situaties meegemaakt maar gelukkig gaat alles nu goed met mijn twins..maar jah daarna komt natuurlijk de minder leuke kanten van 2 kinderen de hoek om en 1 daarvan is de WAS.. ik denk dat ik moest smeken om het zonnetje te zien, zodat de was sneller kon opdrogen, maar dat smeken heeft niet echt goed geholpen.de zonnetje liet zijn mooie gezicht niet goed zien, waardoor ik soms geen raad meer wist hoe snel ik de kleertjes van mijn twins moest opdrogen. Ik dacht dan maar wat meer kopen, maar dat was ook geen oplossing. Op een dag kwam het idee een DROGER op me af en ik dacht ik ga maar eens wat info zoeken over een droger. Aangezien ik ook lid ben van de vereniging Miele gebruikers ;) ben ik gelijk gaan zoeken in de Miele assortiment en ben gelijk verliefd geworden. Stapte mijn auto in samen met mijn twins en kocht zonder enige spijt mijn droger... ben nu super blij. Hygienisch, stofvrij, snel droog en hoef geen smeekjes te doen voor de zon. WANT DE ZON SCHIJNT NU IN MIJN HUIS....

Pluspunten

• Snel droog
  • Stofvrij

Maureen 07-09-2017

Teleurstellend

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

De droger zou strijken bijna overbodig maken, maar helaas werkt de stoomfunctie alleen als de condensreservoir gevuld is. Gezien dit een waterpomp afvoer is, is het reservoir dus altijd leeg en moet je het vullen met gekocht gecondenseerd water. Na gewoon gebruik van een jong gezin, moet je om de 2 weken een filter mer de hand uitwassen en drogen voordat de droger weer werkt. Bij onze oude miele droger hebven we de condensator pas na een aantal jaar hoeven schoon te maken! Dus door ongeloof de monteur langs laten komen en vervolgens een dikke rekening gekregen. Nee, er moet iets beters zijn

Pluspunten

• Was is zachter
  • Minder gekreukt na direct uithalen

Minpunten

• Kastdroog plus is nog erg vochtig
  • Filter moeten te vaak worden schoon gespoeld
  • Stoom functie is eigenlijk onbruikbaar

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste Maureen, jammer om te horen dat u zo ontevreden bent over de Miele wasdroger. We zouden dit graag telefonisch verder met u willen bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl zodat we contact met u op kunnen nemen?

Alvast bedankt,

Miele Webcare

Natasha 06-09-2017

Energiezuinig en prettig in gebruik.

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Makkelijk in de bediening en een goed droog resultaat. Energiezuinig en gaat behoedzaam om met de te drogen was.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Makkelijk in gebruik
  • Geheugenfunctie
  • Verlichting in de machine

Minpunten

• Niet gevonden

Ine 04-09-2017

fijne droger met grote vulopening

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Deze droger past mooi op de wasmachine er kan veel in, is makkelijk te laden vanwege de grote vulopening en het pluizen filter is heel eenvoudig schoon te maken. Was wordt goed droog zonder te kreukelen.

Pluspunten

• grote vul opening
  • pluizen filter makkelijk te reinigen

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Ralph 03-09-2017

Miele tkg 850 wp

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Deze machine doet helemaal wat ervan verwacht wordt en is ook zeer zuinig in het gebruik van wasmiddel

Romano 02-09-2017

Hadt ik eerde miele gehadt

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Ik hadt en samsung ecobubbel wasmachine en droger gehad . de resultaat van me vorige wasmachine was prima dus was van plan om jaren mee door te gaan met de samsung apparaten .helaas was dat en droom die snel uitklaar spatte . 2 maanden na de garantie is vervallen zijn de motors van beide apparaten kapot gegaan .dus ik kwam boos naar mediamarkt om en nieuwe aan te schaffen .de reden dat ik voor Miele heb gekozen is dat de aanschafprijs aan de hoge kant is .(want naar mijn mening is goedkoop en duurkoop ) de volgende dag werd de Miele wasmachine en droger bezorgd .dag later was alles gereed om en eerste was te wassen en te drogen .
de twindos systeem stelt me niet teleur , hij haalt de vlekken weg en de was ruikt lekker fris. waarschijnlijk zal en gemiddelde Nederlander niet veel besparen omdat de aanschafwaarde van de wasmiddel aan de hoge kant is .MAAR BIJ MIJ BESPAART HET EN HOOP!!!! . de reden daarvan is mijn vrouw want haar dosis wasmiddel is onmenselijk veel en nu dat zei het niet bepaalt merk ik dat meteen .
wat me ook opvalt is de geluid wat de machines van Miele produceren ,,eigelijk moet ik deze zin anders formulieren want wat me niet opvalt is het geluid !!! de droger en de wasmachine zijn zo still dat ik ze gewoon niet hoort .Fantastisch want ik stoorde me vroeger aan de geluiden van me vorige was en droger apparaten .
De droger is fluister stil en energiezuinig .en doet wat ik van en droger verwacht .DROGEN!!! ik gebruik altijd standaard droogprogramma dus andere programma kan ik geen oordeel geven . nog en pluspunt van de droger is en zo en klein rond plastic ding waar en vloeibaar middel in zit die voor zorgt dat de kleding extra lekker ruiken .

Pluspunten

• was resultaat
  • produceert nauwelijks geluid
  • twindos systeem

Minpunten

• design

Maurice 02-09-2017

Miele tkg 850 wp droger

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Deze wp droger is uiterst zuinig en erg stil in gebruik. Het licht in de droger is ook erg handig. Wij hebben deze droger aangeschaft in combinatie met een Miele wasautomaat met powerwash. Deze combinatie is geweldig.

Na elke droogbeurt maken wij met de stofzuiger de filters schoon om zo de levensduur van de droger te verlengen.

Ik kan geen negatieve punten vinden die betrekking hebben op deze droger en geef deze droger dan ook een 9.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Licht in de droger aanwezig
  • Zuinig

Minpunten

• Filters schoonmaken.

Lin 02-09-2017

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Deze droger is gebruiksvriendelijk, ook voor beginners. Je kunt uit veel programma's kiezen, van katoen tot zachte stof. Ook krijg je bij de bestelling een geurcapsule, die je kleding lekker doet ruiken. De filters zijn makkelijk schoon te maken en het maakt weinig geluid.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden
  • Gebruiksvriendelijk
  • Maakt vrij weinig geluid

MWigmore 01-09-2017

Zuinig, stil, geeft geen warmte af, strijken overbodig

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Gebruikt weinig stroom, doordat de warmte binnen blijft, is stil, wasgoed komt mooi er uit, moet wel gelijk opvouwen of ophangen. Aanwezig korte programma, andere programma's makkelijk af te breken. Gladstomen en gladstrijken beter niet af te breken , dan zie je het effect niet. Programma's voor 9 kg was en voor 1.2, dus je kan goed kiezen.
Voor stomen moet je een reservoir met water vullen. Het is mogelijk om de droger voor te programmeren. Als de was goed droog is dan verkort de droger automatisch het programma. Je kan het zien door het raampje wat er binnen gebeurt.
Ook te verwarren met de wasmachine hierdoor. Nog niet alle programma's uitgeprobeerd, dus erg veel keuze.

Pluspunten

• Geeft geen warmte af
  • Zuinig
  • Korte programma aanwezig
  • Makkelijk af te breken

Minpunten

• De deur Is niet te wijzigen, van re- naar links

Jon 31-08-2017

Stille gied drogende droger

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Hele stille droger, droogt erg goed. Geeft bij instellen de droogtijd aan, maar de daadwerkelijke droogtijd is veel korter. Ook de geurcapsules doen hun werk prima. Zeker een aanrader. Ben super tevreden.

Pluspunten

• Droogt erg goed
  • Geurcapsules zeker aan te bevelen.
  • Droogtijd is meestal veel korter

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Marjo 31-08-2017

Prima droger

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Fijne droger met meerdere mogelijkheden, handig te bedienen. Pluizen verwijderen gaat ook eenvoudig!

T.E. Ster 31-08-2017

Degelijke alleskunner met gigantische laadcapaciteit

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Mooi vormgegeven en degelijk apparaat dat stil en energiezuinig z'n werk doet. Opvallendste en fijnste kenmerk is de enorme laadcapaciteit van maar liefst 8 kg. Hierdoor hoeven wij als gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen de droger slechts 2 keer te laten draaien per week: 1x bonte was en 1x witte was.

Pluspunten

• Gigantische laadcapaciteit
  • Energiezuinig
  • Droogt perfect

Minpunten

• Schoonmaken pluizenfilter gaat niet heel makkelijk
  • Hoge aanschafkosten

Zeer tevreden klant 31-08-2017

Heel stil

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Het is een hele fijne machine om mee te werken, duidelijk, stil, droogt goed. Heeft veel programma's en zo zit er altijd het programma tussen wat je goed kunt gebruiken! Ik raad iedereen deze droger aan!

Pluspunten

• stil
  • Water afvoer kan direct op de leiding

Hans bake 30-08-2017

Heel fijn apparaat

Geschreven voor: Miele TKG850 WP

Had ik veel eerder moeten kopen
Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedien
Doet zijn werk erg goed

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk