Miele TKL850 WP - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,9

alfa 33 14-03-2017

TKL 850 WP-warmtepompdroger

Gekozen voor warmtepomp omdat het nieuw is maar ten opzichte van de gewone condens droger valt het resultaat zwaar tegen.
Als je energiezuinig droogt duurt het uren en is het wasgoed nog niet goed droog.
Je kan het zelf wel veranderen door de instellingen te wijzigen maar dan is het energie verhaal weg.
Wasgoed kreukelt erg en het word erg in elkaar gedraaid als een bal komt volgens mij omdat deze droger erg lang een kant opdraait ten opzichte van de oude condens droger die veel meer links en rechtsom draaide

Pluspunten

• erg mooie machine

Minpunten

• droogresultaat valt tegen
  • wasgoed komt onder de kreukels uit de machine

Elly Davis 14-03-2017

Teleurstellend

Ondanks de grote capaciteit, gaan dingen zoals laken vaak op een grote prop zitten, waardoor het wasgoed niet droog wordt. Ik heb al van alles geprobeerd om het te voorkomen. De ene keer gaat het goed en de andere keer niet. Ik heb er geen verklaring voor, maar ben dit niet gewend van een Miele!

Pluspunten

• Capaciteit

Minpunten

• Propvorming
  • Extra pluizenfilter nodig

Officiele reactie van Miele 16-03-2017

Om de propvorming te verminderen willen wij je adviseren om de afkoeltijd via het menu Instellingen te verlengen naar 18 minuten.

Leentje 14-03-2017

Mooie ruime deur met vele programma mogelijkheden

Ik heb voor dit product gekozen omdat ik er veel over gelezen had en op zoek was naar een droger die vele diverse droogmogelijkheden heeft. Dat heeft deze zeker weten! Zelfs mijn delicate kledingstukken durf ik tegenwoordig in de droger te doen. Daarbij is het energieverbruik van deze droge ook gunstig.

Pluspunten

• Ruime deur
  • Vele programmamogelijkheden

Bertie 19-10-2017

zoveel geld voor een droger .... miskoop !

Zonde van de aankoop ! Je blijft zeven schoonmaken en linksonder zit zelfs nog een filter wat uit gespoeld moet worden, maar mag pas weer gebruikt worden als hij droog is dus daar maar een tweede van gekocht want de droger geeft het pas aan als je hem wilt starten .... Afrader !!

Minpunten

• was is niet altijd droog
  • extra filter erbij kopen
  • tijdsduur lang
  • was draait snel in elkaar

Fam van Dijk 31-08-2017

Mooie en goede droger zonder de warmte in de garage

Mooie droger om te zien, past goed bij de Miele wasmachine die we tegelijkertijd hebben aangeschaft. Maakt niet heel veel geluid, heel erg fijn dat de garage niet warm wordt door de droger. Goede filters die heel gemakkelijk zijn schoon te maken.

Pluspunten

• Vormgeving filters
  • Geluid en geen omgevingswarmte
  • Veel verschillende programma's

Minpunten

• Kastdroog + om het goed droog te krijgen
  • Opening is net anders als bij de wasmachine

John Jansen 03-07-2017

Mooie stille machine met geurdosering

Deze machine is eenvoudig in gebruik was is perfect gedroogd en ruikt heerlijk met de geurdosering. Fantastisch product.

Pluspunten

• prima droger
  • fluister stil

Simone 26-03-2017

Fijne wasdroger

Veel droogprogramma's en je kunt capsules gebruiken om de was een extra lekker luchtje te geven. Droogtegraad is instelbaar en veel speciale programma's bijvoorbeeld strijken.

Pluspunten

• Veel programma's
  • zelf aanpassen droogtegraad
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• Geluid tijdens het drogen

Chris 15-03-2017

Zeer stil

Voor de eerste maal apparatuur van Miele aangeschaft en het bevalt zeer goed. Een zeer stille machine met een grote trommelinhoud. Ook het design is voor ons belangrijk want het oog wil ook wat. Er zitten vrij veel features op, de vraag is of ik ze allemaal zal gaan gebruiken. Wat ook wel goed is dat er een goede gebruikshandleiding bijzit. De pluizenfilters zijn makkelijk te reinigen en het laatste filter heeft weinig onderhoud nodig.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Grote trommelinhoud
  • Luxe uitstraling
  • Makkelijk te reinigen

gina 14-03-2017

wasdroger miele

een zeer goede keuze, zeer gebruiksvriendelijk, energiezuinig, en de geweldige stoomfunctie.
lekkere geuren met de bij te kopen tabs. weinig tot geen geluid en een mooi uiterlijk

Peter 14-03-2017

Zuinig en stil

Voorheen een condensdroger ook van Miele. Bijna 20 jaar plezier van gehad zondet problemen. Nu dan een warmtepomp droger. Een verademing zo stil en super zuinig in gebruik. Overzichtelijk bedieningspaneel. Hopelijk gaat hij ook 20 jaar mee. Een kind kan de was doen en nu ook drogen.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • bedieningsgemak

Hetty 14-03-2017

Heel mooie uitstraling

Geweldige droger met heel mooi eindresultaat en zuinig met energie en met geweldige programma's kortom ik had deze jaren eerder willen hebben

Pluspunten

• filters makkelijk te reinigen
  • Weinig stroom
  • Prachtig afgewerkt

E 14-03-2017

Erg efficiënt

Dit is een droger die erg fijn is in gebruik. Overzichtelijk en makkelijk in omgang. Waarschuwd op tijd voor de filter schoon te maken, maar niet in overmaat.

Pluspunten

• Erg stil
  • Overzichtelijk