Miele TMG840 WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TMG840 WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Saar 26-08-2019

niet kopen!

Geschreven voor: Miele TMG840 WP

Al jaren een drogers gehad, dit is de duurste en de slechtste van allemaal.
Beddengoed droogt hij niet, ook al doe je er maar 1 dekbedhoes per keer er in.
Na het programma heb je een grote natte prop. Uiteindelijk moet alles toch weer op de waslijn gehangen worden.
Ook hoor je regelmatig de piep verwijder pluizen, ook al heb je alles verwijderd precies volgens de handleiding. Hierdoor stopt hij regelmatig met de droogsessie, waardoor je later op de avond nog steeds met een natte was zit.....
Inmiddels een jaar in mijn bezit en probleem blijft. Ik had beter verwacht van Miele, zeker voor deze prijs.
Advies niet kopen!

Pluspunten

• geen

Minpunten

• droogt beddengoed zeer slecht
  • piep verwijder pluizen gaat steeds af

Anne-Sophie 19-01-2019

3e Miele droger in 30 jaar is een miskoop!

Geschreven voor: Miele TMG840 WP

Na twee eerdere Miele drogers en wasmachines, nu ruim een jaar deze droger. Gelijk gekocht met wasmachine WMG120 TDOS, waarover ik eveneens een review geschreven heb, zó slecht vind ik het product. Ook deze droger is een enorme achteruitgang na twee Miele drogers van 30 jaar en 15 jaar geleden. Onvoorstelbaar dat zulke oude producten zoveel beter functioneerden!
Deze droger heeft een grote trommel en zou dus veel in één keer moeten drogen. Dat werkt niet want het wasgoed wordt echt niet droog. Haal je de helft er uit, dan blijft hij piepen en geeft aan: 'corrigeer de belading' en doet helemaal niets meer. Mijn dekbedhoezen komen voor het eerst in 30 jaar als een natte in elkaar gedraaide prop uit de droger en zijn dan van buiten te droog, van binnen nog volledig nat en bovendien enorm gekreukt. Na veel uitproberen dan maar op 'kreukherstellend' met één dekbedhoes per keer. Dan kreukt de dekbedhoes minder maar hij blijft nat! Uiteindelijke oplossing: uithangen over de grote radiator in de badkamer om verder te drogen met de cv op hoog. Kost én enorm veel tijd want je doet maar één dekbedhoes per keer én je moet de cv hoog zetten. Ik vind dit niet milieubesparend ten opzichte van mijn vorige Miele droger die alles in één keer goed deed, ook al zou deze droger veel minder elektriciteit verbruiken. De vorige Miele droger droogde twee dekbedhoezen tegelijk, die er dan droog en niet gekreukt uit kwamen.
Met handdoeken gaat het redelijk, wanneer je de droger op 'extra droog' zet en bereid bent om drie uur te wachten. Miele beweert in de gebruiksaanwijzing dat je wasgoed niet extra slijt door de langere droogtijd maar dat ligt toch echt anders. Na anderhalf jaar kan ik door mijn nieuwe handdoeken bijna heen kijken. Rafelrandjes hadden ze al heel snel. De tijdfactor is, zeker in combinatie met de nieuwe wasmachine, die er ook al zoveel langer over doet, bijzonder irritant want je kunt dus niet meer in het weekend al je was doen. Op een doordeweekse avond moet je berekenen of je nog een was schoon en droog kunt krijgen voordat je naar bed gaat. Dit lukt meestal niet....
Bijzonder ergerniswekkend is ook het voortdurende gepiep, ook al zijn alle filters schoon en droog. Met de gebruiksaanwijzing op schoot, in het begin braaf alles gedaan wat nodig was om de machine tevreden te stellen. Dit resulteerde echter nog steeds in gemiddeld (!) 3x piepen bij iedere droogsessie. Na een maand of vier haalde ik in een moment van geïnspireerde wanhoop het zwarte filter links onderin er uit en zette het deurtje open. Dit hielp geweldig! Heb nu droogbeurten dat de machine niet één keer piept! Wat een rust. Ook omdat de droger niet alleen begon te piepen maar tegelijkertijd stopte. Dan zat je boven te werken, kwam na twee uur terug in de bijkeuken en dan was de was nog kleddernat omdat de machine weer een niet bestaand pluisje had gevonden en zichzelf piepend had uitgeschakeld.
Wij vinden het onbegrijpelijk dat een merkt als Miele, met een grote reputatie en voorheen uitstekende machines, een product maakt dat gewoon niet meer doet wat het moet doen: je was zonder overmatige slijtage en zonder onbegrijpelijke storingen, ongekreukt drogen.
We overwegen op dit moment op één van de laatste luchtafvoerdrogers van een ander merk aan te schaffen en dit apparaat bij het grof vuil te zetten. Ondanks de kapitaalvernietiging. Wij vinden dat Miele niet betrouwbaar meer is voor ons als consument. We hebben in het volste vertrouwen een Miele prijs betaald maar een droger gekregen die ver beneden de maat presteert ten opzichte van Mieles eigen vorige drogers!

Pluspunten

• geen

Minpunten

• droger kreukt de was enorm
  • droger piept en stopt ondanks schone filters
  • droger laat was erg snel slijten
  • buitengewoon lange droogtijd
  • ondanks droogtijd is was nóg niet droog

Roel 05-05-2018

Geurflacon

Geschreven voor: Miele TMG840 WP

Na enkel maanden in gebruik te hebben valt het wat tegen met de geurflacon.
Hoe het kan weet ik niet, maar de flacon Aqua is na een droogbeurt niet of nauwelijks te bedienen.
Je ken hem niet meer dicht draaien, of met zeer veel moeite.
We hebben er 3 geprobeerd en allemaal het zelfde.
Cocoon geen problemen, Nature nog niet geprobeerd.

Robijn drogerdoekjes doen naar mijn mening beter hun werk en stukken goedkoper.

Deze droger maakt bij de start enkele minuten lang meer lawaai dan je van een droger zou verwachten, een licht bonkend geluid wat goed hoorbaar is.
Hij staat net zoals de wasmachine op een dikke betonnen vloer, dus daar kan het niet aan liggen.

Het voordeel van deze machine, hij spring zuinig met energie om als je de cijfers moet geloven tegenover onze oude Miele droger van 18 jaar.

Verder veel instel mogelijkheden in een gemakkelijk menu.

Jet 02-02-2018

super apparaat

Geschreven voor: Miele TMG840 WP

Wasdroger voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Droogt prima, was ruikt heerlijk.
Stil en energie zuinig

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • geurflacons handig in gebruik
  • A+++
  • droogt de wasprima
  • heel veel mogelijkheden

Roel 15-01-2018

De TMG 840

Geschreven voor: Miele TMG840 WP

De droger van Miele, de TMG 840 WP.

Na heel wat jaren de oude Sirocco C die trouwens nog uitsteken zijn werk doet besloten om hem eens te vervangen voor een nieuwe.
Na veel info opgezocht te hebben is de keuze gevallen op de TMG 840 WP.
De programmaduur is met de juiste instelling goed, iets langer dan je zou verwachten, maar wel lekker droog.
Het drogen niet naar wens? Centrifugeer de was met een hoger toerental dan aangegeven in de gebruiksaanwijzing Blz 75

Het programma gladstomen is mij nog niet goed gelukt, zal nog even oefenen zijn.
Het programma opfrissen werkt perfect.
Wij hebben deze machine te kort om alles al geprobeerd te hebben, maar verwacht dat alles naar tevredenheid zal werken.
Zeer makkelijk te reinigen pluizenfilter.
Het enige minpuntje, de houder voor de geurflacon voelt niet degelijk aan, dit kon beter.
Met het gebruik van de geurflacon komt de was er nog lekkerder ruikend uit.
Deze machine zal door zijn vele mogelijkheden (programma’s) een alle mans vriendje zijn.
Na vele en vele jaren alleen maar Miele producten te hebben gehad verwacht en vertrouw ik erop dat deze ook weer zijn best zal doen.
Enkele dagen in bezit.
Al is die wat duurder, maar een aanrader.
Ik heb bij duurzaamheid goed aangegeven. Kan je pas zeggen na enkele jaren.

Pluspunten

• Lekker stil
  • Word niet warm
  • Opfrissen
  • Alles goed droog

Minpunten

• Geurflacon houder kon beter.

Jacqueline 14-11-2017

hele fijne wasdroger

Geschreven voor: Miele TMG840 WP

gekocht samen met Miele wasmachine (121WPS) zodat er een mooie set staat. Droger is heel erg goed te onderhouden, de pluizen zijn makkelijk te verwijderen en de was is binnen de kortste keren droog zonder veel geluid.

Pluspunten

• pluizen zijn makkelijk te verwijderen
  • onderhoudsvrij
  • snel droog
  • veel programma's
  • makkelijk te bedienen

Osking 12-08-2017

Condensdroger Miele TMG840WP

Geschreven voor: Miele TMG840 WP

Na 23 jaar trouwe dienst van mijn vorige Miele-set, deze wasdroger aangeschaft samen met de wasmachine WMG120. Bij Euronics een geweldige uitleg zodat ik weloverwogen deze set heb aangeschaft. Ook met een tussenstuk omdat ik de machines op elkaar heb en met tussenstuk heb je minder last van stof tussen de machines. Levering en uitleg snel en vakkundig. Wat een prachtige set. De bediening is zeer eenvoudig, droogt perfect en het strijken hierna is een stuk eenvoudiger geworden. Energiezuinige condensdroger en vele mogelijkheden! Geluidsarm! Ik beveel dit product van harte aan!