Bosch WTW85490NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 298 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Catly 15-01-2017

super droger

Wij vinden het een heerlijke droger. Makkelijk in het gebruik, grote laadopening, rekje voor kwetsbare was, lampje om je was te zien en een glazen deur. De was ruikt heerlijk als het droog is en het beddengoed komt er bijna strijkvrij uit.
We hebben de droger opgezocht in de consumentenbond test en wij kunnen ons niet vinden in hun negatieve bevindingen. De wateropvang bak had groter gemogen als je het nu een keer vergeet te legen na een grote was zit het heel snel vol. (een afvoeraansluiting was geen optie). De start-uitstel geeft niet aan wanneer het programma gaat beginnen maar wanneer het klaar zal zijn, dat was wel even wennen.

Pluspunten

• lampje, glazen deur
  • droogrekje voor het kwetsbare spul

Minpunten

• de startuitstel.
  • opvangbak wat aan de kleine kant

DS Valkenburg 06-01-2017

Mooi design en top techniek!

Jaren al tevreden geweest met de Siemens was en droogmachine. Nu bij Wouters en zn Valkenburg, Bosch dealer. Maar deze zijn als een broertje van Siemens. Bediening en materiaal vergelijkbaar met elkaar.
Opnieuw heel tevreden!
En het oog wil ook wat, design en bediening ziet er heel goed uit.

Verbeterpunt zou kunnen zijn om de display items en aanwijzingen iets passender te maken. Dat het iets duidelijker is wanneer het toestel echt klaar is.

• Energiebesparing
  • Gebruik en bediening

Minpunten

• Aanwijzingen op display

Johan 18-12-2017

mooie zuinige condens(warmtewisselaar) wasdroger

Deze condens wasdroger staat bovenop de Bosch WAT28490NL voorlader wasmachine.
Een mooi stel, doet zijn werk heel goed de combi, en natuurlijk schitterend om te zijn staan.

Pluspunten

• energie zuinig
  • geen onderhoud, alleen pluizenfilter reinigen

Antoine 08-12-2016

Super droger voor iedere was met vele mogelijkheden

In onze zoektocht naar een nieuwe wasdroger is de keuze gevallen op deze warmtepompdroger van Bosch.
De volgende punten waren hierin doorslaggevend:
Energiezuinig, zelfreinigend, hoog vulgewicht, intelligentie van de machine waardoor tussentijdse gewenste aanpassingen obv het drogingsproces doorgevoerd worden en breed scala aan mogelijkheden (zowel voorgeprogrammeerd als zelf te bepalen).
Tevens was de kwaliteit prijsverhouding, met daarbij de refund actie een belangrijk aanvullend criterium.

Pluspunten

• energiezuinig
  • zuinig in watergebruik
  • groot vulgewicht
  • zelfreinigend
  • uitgebreide functionaliteit en eenvoudig bedienen

Minpunten

• capaciteit opvangbak water krap aan

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490 04-08-2016

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490

Fijn apparaat. Droogt zeer goed en is erg gebruiksvriendelijk. Ook handig is de zelfreinigende condensor en de condenswaterafvoer. Het apparaat is ook nog erg stil.

Bache 13-08-2018

Energiezuinige warmtepomp wasdroger

Machine 2 dagen geleden geleverd.
Gelijk uitgeprobeerd en ik moet zeggen met een positief resultaat. De was is, in tegen stelling van de verwachting, toch snel klaar met als voordeel, en daarom hebben we deze machine gekocht, dat het energieverbruik lager is dan onze 26 jaar oude wasdroger. Deze had goed dienst gedaan maar moest er nu toch uit. De keuze is op deze Bosch gevallen omdat de verkoper ons heeft gewezen op de vele voordelen. Maar het grootste voordeel was toch het automatisch reinigen van de condensor. Dit wordt automatisch een aantal keren per droogcyclus gedaan. Helemaal top. Kortom een aanrader deze machine.

Pluspunten

• Automatische condensorreiniging
  • Energiezuinig A++

Minpunten

• ---
  • ---

Fam Lagendijk 27-07-2018

Beste wasdroger

Wij hebben reeds ruim 50 jaar ervaring met wasdrogers, waarvan de laatste 35 jaar zeer goede ervaringen met Bosch wasdrogers. Vandaar weer een betrouwbare droger van Bosch aangekocht.
Onze huidige Bosch droger was 15 jaar oud en goed , hebben deze aan arme sloeber gegeven om de ervaring met een droger op te doen. Wij gaan verhuizen en hebben daardoor een nieuwe Bosch droger aangekocht.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Overzichtelijk bedieningspaneel
  • Zeer goed droogresultaat
  • Verlichte trommel
  • Laag Energie verbruik

Wim Schouenberg 24-07-2018

Overzichtelijk warmtepompdroger.

Door goed advies van de verkoper en de mogelijkheden deze warmtepompdroger gekocht.
Zeer makkelijk te bedienen en zeer tevreden na de eerste was gedroogd te hebben.
Geluid is zeer miniem en geen spijt van deze aankoop.
Voorheen een condensdroger gehad, maar deze is veel zuiniger.

Pluspunten

• Geluid van de machine.
  • Makkelijk te bedienen.
  • Elektriciteits gebruik.

Minpunten

• Deur kan niet in andere richting geplaatst worden.

Arno blom 22-07-2018

Goede wasdroger

Na 23 jaar met de oude wasdroger te hebben gedaan (ook bosch)waren wij wel toe aan een nieuwe. De WtW85491nl leek ons een goede keus.De voorlichting door verkoper van ed:Stevens was bijzonder goed en duidelijk. Ook de wasmachine die wij hebben is van BOSCH. Kortom goed en betrouwbaar meteriaal.

Pluspunten

• Zuinig
  • Goed betrouwbaar merk

WTW85491NL 20-07-2018

Wasdroger met een uitgebreid programma

Deze droger heeft wen uitgebreid programma op een duidelijke display droogs uitstekend en prachtig programma onderander opfrissen en een rekje om kleding op te leggen of svjoenen in te zetten om duurzaam te drogen

Pluspunten

• Duidelijke displsy
  • Duurzame was kun je er ook mee drogen o.a wil

Wilmar 23-06-2018

Hoezo droog

Het duurt erg lang voordat je kleding droog is, het mag dan wel zuiniger zijn maar vaak wil ik mijn was opgeruimd hebben en haal dit niet meer in een dag

jkLzn 23-05-2018

De kanjer van een Bosch warmtepompdroger

Dit is echt een fenomeen en erg stil, en hij staat bij mij in de keuken. Je hoort hem bijna niet. Daar ik een eenpersoonshuishouden ben, heb ik ook kleinere wasjes. De witte was, droog hij in 1 uur en 15 minuten. Op stand: “katoen kast droog extra”). (bestaande uit, alles wit: ondergoed van 7 dagen, 7 badhanddoeken en washandjes, 5 thee- en handdoeken keuken, en kussensloop en hoeslaken 1 persoons,) En wat een gemak. hij doet bijna alles zelf. Alleen de pluizenfilters na elke droogbeurt schoonmaken en ontdoen van de pluizen etc. En nog een bijkomend voordeel, deze kunnen ook in de vaatwasser schoongemaakt worden. Een echte aanrader.

Vlien 12-05-2018

Zuinig in gebruik

Ik heb de droger nu ongeveer een jaar gebruikt in combinatie met een wasmachine die minder goed centrifugeerde.
Inmiddels wordt de machine gebruikt met nieuwe ook bosch wasmachine en ik moet zeggen dat het een verschil is! De was is eer der droog en machine maakt minder lawaai.
Hiervoor had ik nog een ouderwetse energievretende droger. Ik ben over deze nu erg tevreden.

JPVisser 28-04-2018

Een tegenvaller...

Jammer dat het wasgoed er niet kurkdroog uitkomt.
Vooral bij badhanddoeken valt het op dat de randen zelfs nog vochtig aanvoelen.

Alex 17-03-2018

voldoet aan alle verwachtingen

aanzienlijk stiller als onze oude machine, al is het wennen aan de langere duur van de zuinige programma's, maar er zijn voldoende alternatieve programma's beschikbaar

simon77 05-02-2018

goed overzichtelijke & duidelijke bediening & stil

Gezocht naar een nieuwe wasdroger 8Kg wasgoed en een postieve beoordelingen.
Laagste prijs gezocht en snelle levering dit was de WTW85490NL A++ en een bijpassende wasmachine WAT28490NL A+++.
Ik hoop dat deze ook 20 jaar mee gaan, de oude waren van de AEG serie, niet stuk maar het verbruik was groot.

Helma 31-01-2018

Gemakkelijk in te stellen. Een doorkijkvenster is fijn.

De was is niet altijd echt goed droog als de trommel er mee stopt.Een voordeel is een grote inhoud van de trommel.

Pluspunten

• grote trommel
  • gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• Soms niet droog als de droger is gestopt.
  • Ook bij de hoogste stand van drogen.

van der Net 19-01-2018

Niet tevreden klant.

1. De droger maakt een "klokkend" geluid bij omdraaien van de draairichting.
2. Bij kleine hoeveelheden kleding blijkt de sensor niet te werken. Bij kiezen programma laat de machine 4 uur nogwat zien, maar slaat na enkele minuten af zonder dat de kleding droog is.
3. Bij het invullen van gebruikersnaam "D I C K van der Net" wordt dit geweigerd als "ongepaste taal". Dom programma; zeker Amerikaans?

Ton 19-01-2018

Groot gebruiksgemak.

Ik heb deze wasmachine gekocht omdat ik al jaren tevreden ben over de prijs-kwaliteit verhouding van Bosch apparatuur.
Wederom is het Bosch gelukt om een goed apparaat op de markt te brengen dat helemaal voldoet aan alle eisen van nu.
Ook aan het milieu is gedacht door een zeer energiezuinige machine op de markt te brengen.

Pluspunten

• Overzichtelijke bediening
  • Goede keuze van wasprogramma's
  • Komt solide over
  • Is redelijk stil vergeleken bij andere merken.

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Vincent 15-01-2018

Droger

Vorige droger was versleten. Milieuvriendelijker dan warmtedroger, goede inhoud, nette vormgeving. Duur drogen is wel veel langer dan vorige droger. Maakt minder hard lawaai, maar wel irritante zoemtoon in huis tijdens drogen.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• langere droogduur