Bosch WTW85490NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 288 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

DS Valkenburg 06-01-2017

Mooi design en top techniek!

Jaren al tevreden geweest met de Siemens was en droogmachine. Nu bij Wouters en zn Valkenburg, Bosch dealer. Maar deze zijn als een broertje van Siemens. Bediening en materiaal vergelijkbaar met elkaar.
Opnieuw heel tevreden!
En het oog wil ook wat, design en bediening ziet er heel goed uit.

Verbeterpunt zou kunnen zijn om de display items en aanwijzingen iets passender te maken. Dat het iets duidelijker is wanneer het toestel echt klaar is.

• Energiebesparing
  • Gebruik en bediening

Minpunten

• Aanwijzingen op display

Johan 18-12-2017

mooie zuinige condens(warmtewisselaar) wasdroger

Deze condens wasdroger staat bovenop de Bosch WAT28490NL voorlader wasmachine.
Een mooi stel, doet zijn werk heel goed de combi, en natuurlijk schitterend om te zijn staan.

Pluspunten

• energie zuinig
  • geen onderhoud, alleen pluizenfilter reinigen

Catly 15-01-2017

super droger

Wij vinden het een heerlijke droger. Makkelijk in het gebruik, grote laadopening, rekje voor kwetsbare was, lampje om je was te zien en een glazen deur. De was ruikt heerlijk als het droog is en het beddengoed komt er bijna strijkvrij uit.
We hebben de droger opgezocht in de consumentenbond test en wij kunnen ons niet vinden in hun negatieve bevindingen. De wateropvang bak had groter gemogen als je het nu een keer vergeet te legen na een grote was zit het heel snel vol. (een afvoeraansluiting was geen optie). De start-uitstel geeft niet aan wanneer het programma gaat beginnen maar wanneer het klaar zal zijn, dat was wel even wennen.

Pluspunten

• lampje, glazen deur
  • droogrekje voor het kwetsbare spul

Minpunten

• de startuitstel.
  • opvangbak wat aan de kleine kant

Antoine 08-12-2016

Super droger voor iedere was met vele mogelijkheden

In onze zoektocht naar een nieuwe wasdroger is de keuze gevallen op deze warmtepompdroger van Bosch.
De volgende punten waren hierin doorslaggevend:
Energiezuinig, zelfreinigend, hoog vulgewicht, intelligentie van de machine waardoor tussentijdse gewenste aanpassingen obv het drogingsproces doorgevoerd worden en breed scala aan mogelijkheden (zowel voorgeprogrammeerd als zelf te bepalen).
Tevens was de kwaliteit prijsverhouding, met daarbij de refund actie een belangrijk aanvullend criterium.

Pluspunten

• energiezuinig
  • zuinig in watergebruik
  • groot vulgewicht
  • zelfreinigend
  • uitgebreide functionaliteit en eenvoudig bedienen

Minpunten

• capaciteit opvangbak water krap aan

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490 04-08-2016

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490

Fijn apparaat. Droogt zeer goed en is erg gebruiksvriendelijk. Ook handig is de zelfreinigende condensor en de condenswaterafvoer. Het apparaat is ook nog erg stil.

simon77 05-02-2018

goed overzichtelijke & duidelijke bediening & stil

Gezocht naar een nieuwe wasdroger 8Kg wasgoed en een postieve beoordelingen.
Laagste prijs gezocht en snelle levering dit was de WTW85490NL A++ en een bijpassende wasmachine WAT28490NL A+++.
Ik hoop dat deze ook 20 jaar mee gaan, de oude waren van de AEG serie, niet stuk maar het verbruik was groot.

Helma 31-01-2018

Gemakkelijk in te stellen. Een doorkijkvenster is fijn.

De was is niet altijd echt goed droog als de trommel er mee stopt.Een voordeel is een grote inhoud van de trommel.

Pluspunten

• grote trommel
  • gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• Soms niet droog als de droger is gestopt.
  • Ook bij de hoogste stand van drogen.

van der Net 19-01-2018

Niet tevreden klant.

1. De droger maakt een "klokkend" geluid bij omdraaien van de draairichting.
2. Bij kleine hoeveelheden kleding blijkt de sensor niet te werken. Bij kiezen programma laat de machine 4 uur nogwat zien, maar slaat na enkele minuten af zonder dat de kleding droog is.
3. Bij het invullen van gebruikersnaam "D I C K van der Net" wordt dit geweigerd als "ongepaste taal". Dom programma; zeker Amerikaans?

Ton 19-01-2018

Groot gebruiksgemak.

Ik heb deze wasmachine gekocht omdat ik al jaren tevreden ben over de prijs-kwaliteit verhouding van Bosch apparatuur.
Wederom is het Bosch gelukt om een goed apparaat op de markt te brengen dat helemaal voldoet aan alle eisen van nu.
Ook aan het milieu is gedacht door een zeer energiezuinige machine op de markt te brengen.

Pluspunten

• Overzichtelijke bediening
  • Goede keuze van wasprogramma's
  • Komt solide over
  • Is redelijk stil vergeleken bij andere merken.

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Vincent 15-01-2018

Droger

Vorige droger was versleten. Milieuvriendelijker dan warmtedroger, goede inhoud, nette vormgeving. Duur drogen is wel veel langer dan vorige droger. Maakt minder hard lawaai, maar wel irritante zoemtoon in huis tijdens drogen.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• langere droogduur

vd S 09-01-2018

eenvoudig bedienbare wasdroger.

De wasdroger is gekocht omdat er geen mogelijkheid was om afvoer van condens naar buiten te realiseren. De droger werkt prettig omdat er vele mogelijkheden zijn om de was naar wens droog te krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kast droog. De bediening is zeer eenvoudig doordat het goed leesbaar is op de display.
De droger is een aanrader ook voor senioren.

Pluspunten

• eenvoudig bedienbaar
  • vele mogelijkheden wat betreft droogte graad

Lies 06-01-2018

Grote laaddeur met verlichting in de trommel

Top apparaat,hij past zijn droogtijd aan de hoeveelheid te drogen was! Prettig dat er verlichting is in de trommel en grote toegang tot de trommel wat het vullen vergemakkelijkt

Pluspunten

• Verlichting trommel
  • Droogtijd wordt bepaald door hoeveelheid was
  • Makkelijk te reinigen stoffilter

Jo 05-01-2018

Super goede droger!!!

Prachtige uitvoering, makkelijk in gebruik!!!
Droogt prima, makkelijk met een wollen trui.
Vooral de opvangbak voor pluisjes is zeer gebruiksvriendelijk.

jobro 1 04-01-2018

droogervaringen

Beste Bosch
Sinds kort een nieuwe d
Warmtepomp droger. Was wel even wennen. Na 22 jaar een condensdroger gehad te hebben is dat begrijpelijk. Ben zeer tevreden over het droogresultaat en de was voelt heerlijk zacht aan. Wat verder opvalt is de warmte, stukken minder( dus minder energieverbruik). Nu nog even wennen aan de droogtijden en dan komt het helemaal goed. Op naar de volgende 22 jaar droogplezier van Bosch

Ger 01-01-2018

warmtepompdroger

makkelijk te bedienen met draaiknop en tiptoetsen, zuinig met energie. een minpuntje is dat de was er lang over doet voordat hij droog is, maar dat is normaal bij dit soort apparaat.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • zuinig

Minpunten

• lange duur voordat de was klaar is

Sandra, Epe 31-12-2017

Grote deur/ opening, stil apparaat

De deur van de WTW85490NL is groot, wat erg prettig is met het in- en uitladen van handdoeken en beddengoed. Verder is de droger stil in het gebruik.
Het drogen van de was duurt langer dan bij een normale condensdroger. Uiteindelijk verdien je dit terug, omdat het apparaat veel zuiniger is. Dit was overigens ook bekend bij de aanschaf.

Pluspunten

• Grote opening
  • Zuinig

Minpunten

• langere droogtijd

Helma 31-12-2017

Bosch droogtrommel

Ik heb voor een Bosch droger gekozen omdat ik een wasmachine heb van het merk Bosch en ik prima tevreden De kwaliteit is goed. Ik heb de droger nog maar kort in gebruik, maar de trommel is ruim en de toetsen overzichtelijk.

Pluspunten

• grote trommel
  • Mooie grote ruit.

Minpunten

• nog geen gevonden

C. Kleuskens 30-12-2017

Grote trommel, handig bedieningspaneel

Heel veel capaciteit (grote droogtrommel). Fijn bedieningspaneel wat handig in te stellen is. Extra optie; droogmandje voor sportschoenen + wol textiel is handig te bevestigen en weer de ontmantelen. Wasdroger heeft zelfreinigende functie. Zelfs knuffeldieren kun je hierin drogen!

Anneke 30-12-2017

wasdroger met een warmte pomp

de oude droger ( met een afvoerslang) ging na 18 jaar kapot, door de expert ons laten voorlichten over een nieuwe. prima advies gekregen en zijn nu overgestapt op de Bosch was droger met warmte pomp en zelf cleaning systeem. de watertank is aangesloten op de afvoer van de wasmachine dus in feite is alles nu hetzelfde als de droger met afvoer alleen veeeel zuiniger!

Pluspunten

• grote vul opening
  • tot 8 kg kan gedroogd worden in een keer

verpoorte 29-12-2017
  • Product gekregen

geen vochtige lucht in huis

Deze droger is makkelijk in gebruik, maakt niet veel lawaai en je moet hem niet schoonmaken. Het water gooit hij zelf via de afvoer weg. In de kleine ruimte waar hij staat wordt het niet warm of vochtig dat vind ik een erg groot voordeel! Hij is energie zuinig dus het nadeel is dat hij "er lang over doet om een volle trommel te drogen". Ik heb ook al een aantal keer gehad dat er vochtige kledingstukken uit de droger kwamen als hij heel zijn programma had afgewerkt. Dat is erg jammer.

Pluspunten

• geen vochtige ruimte als droger aan staat
  • geeft niet veel warmte af
  • energie zuinig
  • kan veel kilos was in
  • kunnen veel soorten kleding en schoenen enz in!

Minpunten

• soms vochtige kledingstukken
  • lange droogtijd