Bosch WTW85490NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 240 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

DS Valkenburg 06-01-2017

Mooi design en top techniek!

Jaren al tevreden geweest met de Siemens was en droogmachine. Nu bij Wouters en zn Valkenburg, Bosch dealer. Maar deze zijn als een broertje van Siemens. Bediening en materiaal vergelijkbaar met elkaar.
Opnieuw heel tevreden!
En het oog wil ook wat, design en bediening ziet er heel goed uit.

Verbeterpunt zou kunnen zijn om de display items en aanwijzingen iets passender te maken. Dat het iets duidelijker is wanneer het toestel echt klaar is.

• Energiebesparing
  • Gebruik en bediening

Minpunten

• Aanwijzingen op display

Catly 15-01-2017

super droger

Wij vinden het een heerlijke droger. Makkelijk in het gebruik, grote laadopening, rekje voor kwetsbare was, lampje om je was te zien en een glazen deur. De was ruikt heerlijk als het droog is en het beddengoed komt er bijna strijkvrij uit.
We hebben de droger opgezocht in de consumentenbond test en wij kunnen ons niet vinden in hun negatieve bevindingen. De wateropvang bak had groter gemogen als je het nu een keer vergeet te legen na een grote was zit het heel snel vol. (een afvoeraansluiting was geen optie). De start-uitstel geeft niet aan wanneer het programma gaat beginnen maar wanneer het klaar zal zijn, dat was wel even wennen.

Pluspunten

• lampje, glazen deur
  • droogrekje voor het kwetsbare spul

Minpunten

• de startuitstel.
  • opvangbak wat aan de kleine kant

Antoine 08-12-2016

Super droger voor iedere was met vele mogelijkheden

In onze zoektocht naar een nieuwe wasdroger is de keuze gevallen op deze warmtepompdroger van Bosch.
De volgende punten waren hierin doorslaggevend:
Energiezuinig, zelfreinigend, hoog vulgewicht, intelligentie van de machine waardoor tussentijdse gewenste aanpassingen obv het drogingsproces doorgevoerd worden en breed scala aan mogelijkheden (zowel voorgeprogrammeerd als zelf te bepalen).
Tevens was de kwaliteit prijsverhouding, met daarbij de refund actie een belangrijk aanvullend criterium.

Pluspunten

• energiezuinig
  • zuinig in watergebruik
  • groot vulgewicht
  • zelfreinigend
  • uitgebreide functionaliteit en eenvoudig bedienen

Minpunten

• capaciteit opvangbak water krap aan

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490 04-08-2016

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490

Fijn apparaat. Droogt zeer goed en is erg gebruiksvriendelijk. Ook handig is de zelfreinigende condensor en de condenswaterafvoer. Het apparaat is ook nog erg stil.

Ellen 18-11-2017

Stil en duurzaam

Erg tevreden over dit product! Lage energiekosten en genoeg verschillende programma's. Het apparaat maakt weinig geluid en heeft een gebruiksvriendelijke display! Een kind kan de was doen. Alhoewel we deze nog niet hebben.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Peter van den Bemt 18-11-2017

Wamtepomp droger

Product is duurzaam en vervangt de reeds bestaande droger. Heb voor dit product gekozen omdat deze zelf reinigend is.

Liset 18-11-2017
  • Product gekregen

Goedwerkende en prettig ogende droger

De droger is snel en de kleding komt er behoorlijk kreukvrij uit. Tevens oogt de droger mooi en is qua gebruiksvriendelijkheid uitstekend.

Pluspunten

• Snel
  • Kreukvrij

Pieter van Brakel 16-11-2017

prachtige droger

We hebben onze droger nu een maand, Het is echt een wereldapparaat. Prachtig design en heel zuinig in gebruik. De uitgebreide programmakeus is ook heel handig. Maar het belangrijkst is dat de was er droog en onbeschadigd uit komt. Wij zijn tot nu toe heel tevreden. En ik weet zeker dat dit zo zal blijven.

Davy 16-11-2017

TOP wasdroger

Deze wasdroger is echt een TOP droger hij is stil veelzijdig mooi en droogt de was voortreffelijk we hebben hem nu een aantal dagen en we zijn zeer tevreden over het apparaat

Pluspunten

• Veelzijdig dus veel programma keuze
  • Functioneert goed
  • Gemakkelijk in gebruik

Michiel 16-11-2017

prima, geluidsarm, energiezuinige droger

Recent deze nieuwe Bosch droger gekocht. Een prima apparaat dat veel stiller is dan onze vorige droger. Gebruikt ook ongelooflijk veel minder energie. Droger werkt ook prima, en door de lagere droogtemperatuur is er ook veel minder schade aan de kleding. Je kan ook bijvoorbeeld sportschoenen drogen in een handig rekje dat je in de trommel kan plaatsen. Dat heb ik nog niet geprobeerd maar vind het wel heel slim bedacht. Door de warmtepomp droog mechaniek gaat dit veel beter dan in de vorige droger die we hadden.
Een echte aanwinst !

Pluspunten

• weinig geluid
  • energiezuinig
  • handig schoenenrekje

G.Diepstraten 16-11-2017

Bosch wasdroger WTW85490NL

Veelbelovende aankoop
Brandveilig, energiezuinig.
Goed geprijsd in de range van het aanwezige aanbod
Veel vertrouwen vanwege meerde BOSCH apparatuur die we in huis hebben, zoals wasmachine, ovens.

Petrus Gerritsen 14-11-2017

Ziet er mooi uit van voren

Prachtig bijna geluidloos apparaat. Het droogt prima. waarbij het weinige stroomverbruik opvalt. Wat ook fijn is dat er geen filter hoeft worden schoongemaakt.

Brigit 09-11-2017

Grote deur

Prachtige droger met veel opties en makelijk in gebruik. Energie zuinig, en bijna stil, handig door lamp in de trommel

theo 05-11-2017

Aankoop gedaan door positieve info derden

Aankoop gedaan door diverse reviews en aanbevelingen. Kunnen door recente aankoop dit nog niet beamen.

Pluspunten

• energiezuinig
  • goede beoordeling

Minpunten

• nog niet gevonden

Bosch7006DD 25-10-2017

Prima programmakeuzes

Hoewel nog maar kort in bezit zijn we nu al enthousiast over de mogelijkheden van de droger en de geruisarmheid.

Wim47 07-10-2017

Duidelijk dusplay. Gemakkelijk te bedienen. Fijn,

Zie boven. Bovendien droogt het apparaat goed. Fijn ook, dat er restindicatie wordt aangegeven van de droogtijd.

Bert 04-10-2017

Mooi en prima apparaat

De wasdroger voldoet zeer goed. Een pre is dat de droogtijden zich zelf aanpassen. Is ook redelijk stil vergeleken met een condensdroger.

Henkruth 18-09-2017

Zeer fijne droger

Een heel fijne droger, die perfect werkt, de droogtijd is alleen wel lang, maar dat komt door extra zuinigheid.
Nog niet heel lang in bezit, maar erg blij met de aanschaf

Arnold1959 14-09-2017

goede koop

Gemakkelijk te bedienen, grote vulopening, even uitzoeken welke programma's er zijn en de was komt er minder vervromvraaid uit als bij onze oude machine.

Carla 31-08-2017

Super droger

Geweldige droger, gebruiksvriendelijk, duidelijke en makkelijk te bedienen, alleen de stof-filters schoonmaken en het condensbakje legen, en de machine is er weer klaar voor.