Bosch WTW85490NL - Reviews

8 kg
Anti-kreuk fase
Duur anti-kreuk fase
120 min

Beoordeling op basis van 225 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Catly 15-01-2017 Product paar weken in bezit

super droger

Wij vinden het een heerlijke droger. Makkelijk in het gebruik, grote laadopening, rekje voor kwetsbare was, lampje om je was te zien en een glazen deur. De was ruikt heerlijk als het droog is en het beddengoed komt er bijna strijkvrij uit.
We hebben de droger opgezocht in de consumentenbond test en wij kunnen ons niet vinden in hun negatieve bevindingen. De wateropvang bak had groter gemogen als je het nu een keer vergeet te legen na een grote was zit het heel snel vol. (een afvoeraansluiting was geen optie). De start-uitstel geeft niet aan wanneer het programma gaat beginnen maar wanneer het klaar zal zijn, dat was wel even wennen.

Pluspunten

• lampje, glazen deur
  • droogrekje voor het kwetsbare spul

Minpunten

• de startuitstel.
  • opvangbak wat aan de kleine kant

DS Valkenburg 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design en top techniek!

Jaren al tevreden geweest met de Siemens was en droogmachine. Nu bij Wouters en zn Valkenburg, Bosch dealer. Maar deze zijn als een broertje van Siemens. Bediening en materiaal vergelijkbaar met elkaar.
Opnieuw heel tevreden!
En het oog wil ook wat, design en bediening ziet er heel goed uit.

Verbeterpunt zou kunnen zijn om de display items en aanwijzingen iets passender te maken. Dat het iets duidelijker is wanneer het toestel echt klaar is.

• Energiebesparing
  • Gebruik en bediening

Minpunten

• Aanwijzingen op display

Antoine 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Super droger voor iedere was met vele mogelijkheden

In onze zoektocht naar een nieuwe wasdroger is de keuze gevallen op deze warmtepompdroger van Bosch.
De volgende punten waren hierin doorslaggevend:
Energiezuinig, zelfreinigend, hoog vulgewicht, intelligentie van de machine waardoor tussentijdse gewenste aanpassingen obv het drogingsproces doorgevoerd worden en breed scala aan mogelijkheden (zowel voorgeprogrammeerd als zelf te bepalen).
Tevens was de kwaliteit prijsverhouding, met daarbij de refund actie een belangrijk aanvullend criterium.

Pluspunten

• energiezuinig
  • zuinig in watergebruik
  • groot vulgewicht
  • zelfreinigend
  • uitgebreide functionaliteit en eenvoudig bedienen

Minpunten

• capaciteit opvangbak water krap aan

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490 04-08-2016 Product paar dagen in bezit

Warmtepomp droger Bosch WTW 85490

Fijn apparaat. Droogt zeer goed en is erg gebruiksvriendelijk. Ook handig is de zelfreinigende condensor en de condenswaterafvoer. Het apparaat is ook nog erg stil.

Carla 31-08-2017

Super droger

Geweldige droger, gebruiksvriendelijk, duidelijke en makkelijk te bedienen, alleen de stof-filters schoonmaken en het condensbakje legen, en de machine is er weer klaar voor.

ineke 26-08-2017 Product paar dagen in bezit

zuinig en vriendelijk in gebruik

vriendelijk in gebruik , zuinig en veilig . prijs/kwaliteit goed. mooie vormgeving en energiezuinig.

kidv 22-08-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte machine

Gelijktijdig gekocht met een nieuwe Bosch wasmachine. Staat nu een superset.
Droger en wasmachine doen hun werk super, waarbij de bediening erg eenvoudig is.
Nog geen negatieve dingen gevonden. Hebben de machines ook nog maar net in huis.

Pluspunten

• bediening
  • geluid

R. Colen 20-08-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel, lekker stil

Het product gekozen voor de zuinigheid. Even wennen aan condensdroger maar tot nu toe bevalt het goed.

Pluspunten

• grote trommel
  • stil

Minpunten

• langere droogtijden dan gewone droger

Arend 18-08-2017 Product paar maanden in bezit

Zuinige machine

Het is al met al een een fijne machine, erg zuinig, erg makkelijk in gebruik, duidelijke programma's de filters zijn makkelijk schoon te maken onder de kraan.

Ruth 13-08-2017

Droogt goed, maar je moet wel een de tijd hebben.

De wasdroger doet zijn werk goed. Kost wel enkele uren om het gewenste resultaat te krijgen. Een minpuntje is dat bij tussentijds stoppen en weer opstarten de was vaak niet helemaal droog wordt. Hij lijkt alsof de voeler dan niet meer goed werkt. Dus altijd tot het einde laten drogen.

Nijverdal 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Erg stil, doseer systeem werkt perfect en werkt zeer prettig

Altijd Bosch gehad en met deze vernieuwingen was de keus snel gemaakt.
Je hoeft nauwelijks het boekje met de gebruiksaanwijzingen er op na te slaan, het menu en de toetsen bediening wijst zich vanzelf.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Gemak

Minpunten

• Weten we nog niet

Ton Groenman 28-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

warmtepompdroger

In 2004 kocht mijn vrouw (overleden 2015) al een Bosch wasmachine en droger. Beide apparaten deden trouw en goed hun werk. Nu in maart 2017 moest de wasautomaat WAN28090 vervangen worden en nu de droger. Waarom zou je iets anders kiezen als een merk en dealer jou bevalt. Als alleenstaande is mijn was niet zo groot maar moet wel schoon en droog zijn.
Kortom: Bosch beviel ons en bevalt mij vandaar mijn terechte keuze. Veel succes met uw verkoop mvgr.xxxx

Pluspunten

• zie mijn beoordeling

JanP 28-07-2017 Product paar dagen in bezit

WTW85490NL

De droger werkt prima en er zit een duidelijke handleiding bij. De droger is daardoor zelf goed te installeren maar lees wel goed de gebruikshandleiding.
Bij Expert werd goed uitleg gegeven.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Draait rustig
  • Laag energie

Energiezuinige wasdroger 22-07-2017 Product paar weken in bezit

Energiezuinige Wasdroger

Onze vorige Bosch wasdroger was na ruim 14 jr. aan vervanging toe. Dit was een wasdroger o.b.v. luchtafvoer. De droogprogramma's waren steeds meer van langere duur (tot 3 uur). Onze nieuwe droger heeft een gemiddelde duurprogramma van 1,5 uur en is tevens veel rumoeriger.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Kortere duur programma's
  • Veel minder geluid

Minpunten

• Warmte afvoer voelbaar in ruimte
  • Niet goedkoop

Rem275bosch 22-07-2017

Prima kwalitatieve droger

- veel functies
- zelfreinigend, dus geen filter uitspoelen
- energiezuinig
Nadelen:
- toch af en toe waterbak leegmaken
- niet heel stil

Joost 19-07-2017 Product paar weken in bezit

Doet wat je verwacht

Veel instelmogelijkheden en makkelijk te bedienen. Doet wat je verwacht, droogt de was gewoon goed. Enige punt van kritiek is dat de tiptoetsen niet altijd adequaat reageren.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • droogt goed
  • energie zuinig

Minpunten

• tiptoetsen reageren niet altijd goed

Wambs 14-07-2017

Super

Redelijk stille warmtepomp wasdroger. Denkt mee en past droogtijd aan, tijdens het drogen. Verder weinig onderhoud, is op afvoer aangesloten, dus geen bakmet water legen. Reinigt zelf condensor. Met 2 pluizenfilters worden veel pluisjes opgevangen. Heb deze machine 1 week in gebruik en al super tevreden. Kan nog geen oordeelgeven over de duurzaamheid.

Jacques 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Bosch Warmtepompdroger uniek in techniek.

Ik heb gekozen voor Bosch omdat dit merk voor kwaliteit staat, en dat blijkt steeds weer. De Bosch warmtepompdroger WTW85490NL valt op door zijn warmtepomp maar nog meer door zijn automatische condensorreiniger. Dit systeem is uniek en ook heel handig. Het condenswater wordt via een slangetje afgevoerd op de afvoer waar ook de wasmachine op aangesloten is. Dus zelf schoonmaken is niet meer nodig, bovendien het leeg maken van de condenswaterlade behoort ook tot het verleden. Alleen nog het pluizenfilter reinigen na elke droogsessie.
Makkelijker kan Bosch het niet maken.
M.a.w.
Droogtrommel vullen
Met de gewassen spullen
Keuze maken met schakelaar
En........... draaien maar!

Pluspunten

• Warmtepomp
  • Automatisch condensorreiniger

Minpunten

• nog geen
  • nog geen

Weijers 11-07-2017 Product paar weken in bezit

Super machine

Wasdroger met afvoer net als wasmachine en zelfreiniging super handig. Geen slang naar buiten en geen bak leegmaken. Enkel de pluizenfilter schoonmaken. Wat wil een mens nog meer.

Pluspunten

• Geen slang naar buiten of bak leeg maken
  • Zelf reinigend

Marcel 11-07-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect

Altijd Bosch aangeschaft de afgelopen jaren Echt klasse bijzonder tevreden over Bosch nooit geen mankemententen gehad