Siemens WT43H000NL - Reviews

tile-Energieklasse
A+ energieklasse
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 19 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jaap 02-02-2017

betaalbare warmtepompdroger

nadat we van onze vorige Siemens condensdroger ruim 18 jaar plezier hadden, was bij de aanschaf van een nieuwe machine duidelijk voor welk merk we zouden gaan - de keus viel op deze door de goede prijs/kwaliteitsverhouding en het lage energieverbruik.
Voorlopig oordeel na week gebruik : droogt prima!

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • droogt prima
  • laag energieverbruik

pekit 10-11-2017

goede en snelle droger

goede warmtepompdroger met een snelle droogtijd
machine rekent zelf de tijd en droog resultaten zijn zeer goed

Mans van der Sluis 30-10-2017

Goede droger

We hebben deze warmtepompdroger nu een maand en zijn hier zeer tevreden over. Hij doet zijn werk goed en droogt de was zoals je mag verwachten.
Ik lees nog wel eens dat kastdroog niet altijd droog is maar je kunt de warmte heel eenvoudig in drie standen zetten waardoor de was kurkdroog uit de trommel komt. Het duurt iets langer dan de oude droger maar is veel zuiniger
geluidsniveau is minder dan onze oude droger, 14 jaar oud.

Pluspunten

• drogen
  • tijd dat de was droog is
  • eenvoudige bediening
  • filter is gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

Nikki Poppelaars 29-10-2017

Alles snel droog, zonder te krimpen!

Net gekocht, erg tevreden. Droger maakt in korte tijd al je kleding goed droog, zonder te hoge temperaturen, waardoor je kleding niet krimpt. Er zitten veel programma opties, ook is hij vrij stil in gebruik. Daarnaast geeft hij een geluidssignaal af waneer hij klaar is, maar blijft de trommel draaien, zodat je geen kreukels krijgt in je wasgoed, heel fijn!

Bokkepootje 27-10-2017

Aardig...

Fijne warmtepompdroger, wel jammer dat hij luidruchtig is, en dat het touchscreenbedieningspaneel vrij matig reageert. Droogresultaat is adequaat.

Apee 08-10-2017

Geweldig eenvoudig te bedienen apparaat

Ongeveer 4 weken in huis ,eenvoudige bediening en droogt uitstekend, filters goed te bereiken, de waterafvoerslang is gelukkig bijgeleverd, en een redelijk stille machine

Elisabeth C 08-10-2017

Solide, betrouwbare en fraai ogende droger!

Droger gekocht uit dezelfde lijn als onze -eveneens nieuwe- Siemens wasmachine. Zeer tevreden mee, gebruiksvriendelijk, stil, prima droogresultaat. Pluisfilter is handig.

addi82 31-08-2017

Doesn't dry well, display is terrible

Bought the dryer 1.5 years ago and it is not working properly since i bough it. I thought may be i am doing something wrong. Checked all modes doesn't dry the clothes completely. Clothes remain wet after the program finishes even the 3 hr or longer program. The display is also very bad cannot see what is the end time. Do not know if someone can help me in fixing it.

Heijnders 19-07-2017

Goedkope wasdroger

Na 12 jaar een bosch 5400 deze vervangen door de Siemens wt43h000nl met warmtepomp.
Hij maakt wat meer lawaai maar geeft minder warmte naar de omgeving. Verder doet ie wat ie moet doen. Mis alleen het lampje in de trommel.

Pluspunten

• Warmtepomp
  • Eenvoudige bediening
  • Duidelijke programma's
  • Lage prijs

Minpunten

• Geen lampje in trommel
  • Deur lijkt wat slapjes

ConnyBo 03-07-2017

Mijn was wordt niet droog

Het apparaat ziet er mooi uit maar droogt niet goed genoeg. Ook op de maximale droogstand 3 komt de was vochtig uit de machine.

Miranda Rosendaal 22-02-2017

Mijn was wordt niet droog

Ik zal duidelijk iets niet goed doen. Heb het apparaat nu een paar maanden en ik kan er niet mee overweeg. Het wasgoed wordt slecht droog. Heb al meerdere dingen geprobeerd.

RobertCS 14-12-2016

Uitstekende droger

Deze vervangt een 15 jaar oude droger met zo'n opvangbakje, dus dan is het wel een verademing. Stuk stiller (hoewel niet zo stil als ik verwacht had), mooi energiezuinig en goed resultaat. Geeft soms een indicatie aan van liefst 3 uur, maar sensoren meten het resultaat. Als het dan droog is, stopt hij vanzelf, en dat is vrijwel altijd eerder dan de aangegeven tijd. Veel keuzestanden en programma's, welke we lang niet allemaal gebruiken.

Ans 53 15-10-2016

Mooie machine

Ik heb hem 1 week ben er erg blij mee .wordt niet warm in de ruimte. Je kunt er zelfs een koelkast naast plaatsen .

kees_l 05-07-2016

Mooie warmtepomp droger voor een goeie prijs

De eerste ervaring was dat hij niet erg goed droogde. Maar je kunt de drooggraad nog instellen dus dat lossen we vast op.

wijlre1946 20-06-2016

Mooie machine

De machine heeft veel instelmogelijkheden en dus is er wel voor ieder wasje een geschikt droogprogramma

Anita1959 08-05-2016

Energiezuinige wasdroger!

Ik heb de wasdroger nu 1 week in huis en ik ben er zo blij mee. Hij is makkelijk te bedienen stopt met drogen als de was droog is, dus de was is altijd perfect droog!

Stefan01 28-03-2016

Goed droogapparaat, alleen display onvoldoende!

+ Goed droogresultaat. Eén van de belangrijkste beoordelingsaspecten!
+ Condenswaterafvoer is optioneel om te schakelen, zodat deze rechtstreeks via een afvoerslang kan worden afgevoerd
+ Geluidsniveau en warmteontwikkeling beperkt
+ Pluizenfilter makkelijk schoon te maken

- Weergave display onvoldoende voor zo'n dure wasdroger (zie foto). Bij verschillende kijkhoeken is lastig te zien wat de resterende tijdsduur is. Dit is een generiek issue, want ook het model in de winkel bleek (achteraf) hetzelfde display te hebben.
- Energieklasse A+ voor een product uit het najaar 2015 is tegenvallend

spion1960 08-03-2016

Heel energie zuinig

Tegelijk met een nieuwe Siemens wasmachine aangeschaft, nadat onze beide machines na 12 jaar er vlak na elkaar mee stopten. Die hebben overigens hard gewerkt de afgelopen jaren voor ons gezin met 2 pubers. Wat een rust in huis!
We zien het ook gelijk aan ons energieverbruik. Onze vorige droger was met een afvoer dus dat is echt een groot verschil. Deze droger doet er wel wat langer over maar alles komt er droog en met weinig kreukels uit. Zeer tevreden. En op elkaar ziet het er ook nog eens mooi uit!

Jebjes 24-12-2015

Heel erg goed en goede prijs

Sinds 14 dagen in ons bezit en we zijn er erg mee in onze sas.
Is heel erg stil in verhouding met onze vorige Siemens condensdroger.
Geeft veel minder warmte vrij naar de omgeving.
Volgens ons ook heel erg zuinig maar dat kunnen we nog niet zeggen na 14 dagen.