Whirlpool HSCX 80531

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool HSCX 80531 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Anoniem 12-08-2021

Levensduur 4,5 jaar (geen motor defect)

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Droger droogt niet meer goed na 4,5 jaar. Blijkbaar is dit ongeveer de maximale levensduur. Ik moet nu de was meerdere keren opnieuw erin gooien met de optie: "Drogen". Alle andere opties Katoen, Wol, Delicaat werken niet meer, deze stoppen voortijdig met drogen.

Ik heb er wel wat plezier van gehad in de jaren hiervoor, maar voor de aankoopprijs baal ik er wel van.

Pluspunten

• Droogt goed voor 4,5 jaar

Minpunten

• Deurfilter moet per droogbuurt
  • Onderfilter (niet in deur) moet per 2 - 3 buurten

jeroen 02-06-2020

een grote miskoop.

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

1 groot drama, ik heb hier eerder een review geschreven, vandaag 3 jaar na aankoop besloten dat dit *&%%$# ding het grofvuil ingaat.
Ik heb zojuist een AEG aangeschaft die goed uit de consumenten test kwam.
Whirlpool heeft bij mij afgedaan en ik heb me voorgenomen om nimmer nooit meer voor dit merk te kiezen. Zoek maar eens goed op recensies van deze machine. Ik ben niet de enige, Whirlpool is
nooit met enige oplossing of compensatieregeling gekomen naar bezitters van dit type.
En ja, ik ben boos.....
De merken Bauknecht, Indesit en Kitchenaid vallen ook onder het Whirlpoolconcern. Gezien mijn persoonlijke ervaringen sluit ikzelf deze in het vervolg uit tijdens het maken van een selectie aangaande een huishoudelijk apparaat. Lees dit niet als een advies om dat ook te doen.

------------------------------------------------------
Eerdere review 2-12-2018:

De droger droogt onvoldoende. Als ik kies voor kastdroog dan wil ik daarna de kleding in de kast kunnen leggen/hangen zonder risico op broei of stank.
Ik wordt ook helemaal stapelgek van de melding dat het onderste filter schoongemaakt moet worden en dit is al vanaf het begin.
Beddengoed wordt opgerold als 1 grote bal.
@whirlpool:
Ik daag jullie uit....
Ik ben bereid om met de machine naar jullie toe te komen om daar gedurende een volle dag de machine te testen.
Zijn de gebreken op te lossen dan pas ik deze review aan, daarnaast vergoed ik alle gemaakte kosten.
Zoekend op internet is dit geen op zichzelf staand incident. Dit type machine heeft heel veel dezelfde soort klachten.
Ik heb echt spijt van de aankoop van deze energie zuinige warmtepomp droger. Die ik bijna altijd een 2e cyclus moet laten draaien voor een bevredigend resultaat.
De whirlpool wasmachine doet zijn werk wel naar behoren.

Minpunten

• droogresultaat
  • stoffilter
  • energieklasse (2x drogen eer acceptabel resultaat)

Nicole 06-01-2020

Shit apparaat!

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Helaas echt een super miskoop! We hebben nu al 4 keer een monteur laten komen maar zelfs nadat de laatste de hele electronica had vernieuwd bleef hij niet drogen. Was altijd nog vochtig of echt nat. Moet wel 4 keer aanzetten om het een beetje droog te krijgen. En elke keer weer een waarschuwing dat de onderste of vlak verschoond moet worden terwijl hij dan echt schoon is. Enorm bewerkelijk. Whirlpool stopt zijn nek in het zand en ik krijg da als antwoord dat het geen condensdroger is. Nee duh... alsof ik me niet heb ingelezen voordat ik hem kocht! hoopte dat het een goed werkend, emngriezuinig apparaat zou zijn maar dikke pech!! Niet kopen!

Jeanny 08-06-2019

Filter en droogte

Aanbevolen door verkoopster.
Deze droger voldoet totaal niet aan mijn verwachtingen. De was wordt niet écht droog maar het meest irritante is het moeten reinigen van de filters. M.n. de onderste filter sluit niet goed af waardoor veel stof naast de filtert in het appraat terecht komt. Dit apparaat zou ik zeker niet aanbevelen!!!

Minpunten

• einde droogtijd is de was nog vochtig
  • filters vangen niet alle stof op

Jannepol 04-12-2018

Waardeloos

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Zo spijt van de dure aankoop er is al 3 x een monteur langs geweest .hij droogt slecht en de lakens worfen een grote bal

Minpunten

• Alles
  • Miskoop

Jeroen 03-12-2018

Een whirlpool fiasco.

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Beddengoed wordt opgerold als 1 grote bal.
@whirlpool:
Ik daag jullie uit....
De whirlpool wasmachine doet zijn werk wel naar behoren.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Droogt niet
  • Onderste filter maakt me dol.

KF 18-11-2018

Matig...

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Het droogresultaat van deze droger is zeer matig. Alleen op de siperdroog stand wordt de was uiteindelijk droog.
Grote stukken (vooral beddengoed) drogen gaat eigenlijk niet. Het wasgoed vormt zich tot een bal waarna het niet droogt. Dit dus toch weer op gaan hangen. Dit heb ik met andere drogers nog nooit meegemaakt...
Het onderste stoffilter moet erg vaak gereinigd worden, en dit is niet eenvoudig. Hebt er eigenlijk meerdere filters voor nodig om te kunnen wisselen.

Minpunten

• droogt slecht, vooral grote stukken
  • duurt lang
  • lawaaierig
  • onderste filter

Harley 13-06-2018

Drama was word niet droog

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Een drama deze droger...ten eerste veel lawaai...demp mat gekocht en dat scheelt iets...er staat na 4 a 5 droogbeurten filter schoon maken...nou das na elke droogbeurt en met de stofzuiger want je krijgt het onderste filter bijna niet droog...maar het alles ergste is dat de was een grote worst word en als een gek door de droger slaat...en vervolgens komt de was er nat uit !!!...de was gaat door de vocht gewoon zuur stinken wat een miskoop..telkens haal ik er alles maar meerdere keren uit om uit elkaar te trekken en vervolgens maar weer het programma te draaien van ongeveer 3 uur...inmiddels meerdere monteurs geweest en die zeggen er is niks aan de hand....de eerst volgende die komt zet ik op een stoel naast de droger en dan mag hij de was er na 3 uur nat uit halen...

Minpunten

• Droogt niet
  • Lawaai

Zaza 12-12-2017

Verschrikkelijk!

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en hij staat nu zeker al 7 uur te draaien op verschillende progamma's maar de was word niet droog. En dat voor die prijs! Ik kan wel janken! Zolang gespaard om geen resultaat te krijgen en vandaag via whirpool ook een extra verzekering afgesloten gelukkig kan ik deze nog beeindigen binnenn 14 dagen. We zijn een gezin bestaand uit 6 personen en zonder droger of eentje die zijn werk niet doet is echt geen doen.

Minpunten

• Droogt wel wat maar het is verreweg van droog

Officiele reactie van Whirlpool Nederland 05-06-2018

Beste Zaza,

Wat vervelend dat het product niet voldoet aan uw verwachtingen.

Wel kunnen wij u vertellen dat een warmtepompdroger, ondanks vele voordelen, er wel aanzienlijk langer over doet om de was te drogen ten opzichte van een reguliere condensdroger.

Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan kunt u ons bereiken op het volgende nummer: 076 530 6530. Hier kunt u eventueel gebruiksadvies krijgen of een afspraak maken met een van onze service monteurs.

Whirlpool Nederland

Esther 16-11-2016

Lange droogduur, problemen met onderste filter

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Door een verhuizing moest ik een condensdroger kopen in plaats van mijn afvoerdroger. Ik moet nog steeds wennen aan de ellenlange droogduur, 2 1/2 uur voor 1 was. Met het ecoprogramma wordt de was niet droog genoeg. En ik heb bijna dagelijks ruzie met het onderste pluizenfilter. Nu drie of vier droogbeurten moet dat schoongemaakt worden en dat is een crime. Als het niet schoon genoeg is start de machine niet. Maar de pluizen zijn er bijna niet uit te krijgen, ook niet onder de kraan. Ik heb spijt van mijn aankoop.

Minpunten

• Pluizenfilter
  • Lange droogduur

martine 08-11-2016

de melding onderste filter is vervelend

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

de was kwam er niet echt droog uit, heb de doorzichtigheid aangepast op stand 4 ipv de ingestelde 1 dit heeft geholpen alleen krijg ik helaas om de 2/ 3 droogbeurten de melding dat mijn onderste filter schoongemaakt moet worden en dat is best wel even een gedoe.

Astrid 29-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Dit is echt een geweldige wasdroger. Ik heb chronische ruk- en nekpijn. Het ophangen van kleding ging gewoon niet meer. Nu met deze droger wordt het huishoudelijk werk zodanig verlicht dat ik gewoon weer geniet van wasjes draaien. Ik heb zelfs mijn wollen vestjes hierin gedroogd met geweldig resultaat. Het is in het begin wel even uitzoeken, omdat er heel veel opties zijn. Maar zodra je gewend bent is het een makkie. Had niet een betere droger kunnen kopen. Zeer tevreden!

Janina 24-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

het apparaat ziet er fantastisch uit, mooie afwerking en vele mogelijkheden. Ik heb het apparaat nu 2 keer gebruiken en de was komt er droog uit. Het werkt dus prima.

Inge 16-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Wij moesten onverwachts een nieuwe droger kopen. Na advies ben ik voor duurzaamheid gegaan. Energie-zuinig.

Deze droger vind ik persoonlijk niet de mooiste. De dikke deur ziet er een beetje raar uit. Hij is wel makkelijk in het gebruik. In het begin is het even wennen met de eindeloze mogelijkheden, maar dat went snel.

Hij droogt erg goed. Wel opletten dat niet alle programma's op 'kastdroog' kunnen. Dit vind ik een min-punt. Alle stoffilters zijn makkelijk te reinigen. Hoe lang ze mee gaan weet ik nog niet. Ze lijken me in de knik wat gevoelig.

Het onderste filter is ook makkelijk schoon te maken, maar sluit niet altijd goed. Daardoor regelmatig een melding 'onderste filter'.

Het waterreservoir vind ik niet erg fijn. Er zit geen klepje op het watergat, welke wel achteraan zit. Als hij zwaar is, smeer je gauw. Je moet dit dan echt met 2 handen doen. Met 1 hand is geen optie, want mijn vingers vliegen net achter het handvatgedeelte en daar zit ruimte.

Verder komen mijn kleren mooier uit de droger, past hij de droogtijd aan en ben ik alles met elkaar erg blij met deze droger. Stil, snel en zuinig.

Martijn 16-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Deze droger gekozen vanwege de zuinigheid (A+++), prijs (cashback) en mogelijkheden.
Nog maar enkele wassen gedroogd, dus nog niet alle mogelijkheden geprobeerd. Het droogresultaat is beter dan mijn oude afvoerdroger. Beide filters zijn makkelijk te legen. Alleen het klepje waar het onderste filter achter zit is iets minder makkelijk te openen.
Hij is redelijk stil, achter een deur is hij nauwelijks te horen.

fam. de Vries 13-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Hiervoor een Siemens gehad. Die zat door het zelfreinigende systeem steeds weer vol met stof. Daarom nu voor deze Whirlpool gekozen om:

1. Zeer energiezuinig.
2. Meerdere filters, die makkelijk zelf schoon te maken zijn.

Verder vind ik een pluspunt van deze machine, dat je kunt zien of het programma wat je kiest energiezuinig is. Er brand een lampje op stand 1 t/m 4.

Bart Nijmegen 13-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

We wilden een zuinige met veel inhoud: de ultra zuinige drogers drogen langzamer dan onzuinigere versies, waardoor je graag veel was in 1x wilt kunnen drogen.
Op deze uitgekomen vanwege 8kg, aantrekkelijke prijs (cashback) en wol programma.

Geluid: onze oude condensdroger "blies" nogal hard, terwijl deze voornamelijk motorgeluid geeft. Ietsjes minder lawaai maar vooral wennen.

Resultaat: die paar keer dat hij tot nog toe heeft gedraaid was uitstekend

Mogelijkheden: doordat hij tig programma's heeft is het behoorlijk wennen in vergelijk met onze oude, die min of meer alleen een aan en uit knop had

Gebruiksgemak: zie mogelijkheden. Bij de handleiding zit geen instructie hoe de deur is om te zetten.

Vormgeving: hij is zeker niet lelijk, maar ik ben blij dat hij in de badkamer staat en niet in de woonkamer. Hij is overigens nèt wat hoger dan onze Samsung wasmachine. Onze oude droger was precies even hoog.

Duurzaamheid: ik weet niet of het waarheid gaat worden, maar het pluizenfilter zit in een v-vorm geknikt en moet worden opengeklapt om schoon te maken. Ik ben bang dat deze hierdoor op termijn gaat scheuren. Voor de rest kan ik niet oordelen.

Dijksterhuis 12-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

het gebruik is heel makkelijk het droogresultaat is prima de vormgeving is aantrekkelijk en de deur is heel groot dat is erg gemakkelijk en de prijs is zeer aantrekkelijk in verband met de teruggave van honderdvijvenzeventig euro van whirpool

Annelies 11-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

We hebben de droger nog niet lang. De machine voldoet nu al meer dan de verwachtingen die gewekt waren. Het droogresultaat is prima en er is ruime keus in programma's. Omdat dit een warmtepompdroger is duurt het droogproces langer dan met onze vorige condensdroger, maar dat was ons al bekend.

(Ordernr. DH499978)

mpluger 11-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

De wasdroger is mooi vormgegeven. Het aanzetten vergt enig geduld. Aan/uitknop is gemakkelijker en sneller dan alle fancy lichtjes en startknoppen, keuze draaischijf. geluidsnivo is prima, was moet wel lang drogen.

anoniem 11-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Ik ben zeer tevreden over mijn warmtepompdroger van Whirlpool.Hij droogt goed en maakt weinig geluid. Verder droogt hij niet langer dan nodig is

Peter 10-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Zeer mooi vormgegeven warmtepompdroger met legio mogelijkheden.
Alle soorten wasgoed kan erin en komt er naar droogwens ook weer onbeschadigd uit.
De ruimte wordt niet, zoals bij onze oude wasdroger, erg warm en deze droger kan je gerust in de nacht aanzetten want deze wasdroger maakt erg weinig geluid.
Daarbij is deze wasdroger A+++ en dus lekker zuinig met energie. Wat dit oplevert moeten we nog zien!

Bemmel en Kroon heeft ons hiermee perfect geholpen!! Voor ons geen Mediamarkt of soortgelijks meer!!

Grotewasjes 08-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Duurt wat langer om was te drogen maar dat is inherent aan een warmtepompdroger. Ook vind ik de zwarte deur niet heel mooi maargoed functionaliteit staat voorop.

SteffanS 07-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

De warmtepomp wasdroger nu kort in gebruik, maar geeft goede droogresultaten. Gemengde was en dekbeden komen goed droog uit de machine. Droogtijden duren iets langer, maar het energieverbruik is ook veel lager.

Familie Onkenhout 03-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80531

Makkelijk te bedienen, goed droogresultaat, lengte droogtijd valt mee, circa 2 uur voor gemengde was.