Miele TKB150 WP Eco

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TKB150 WP Eco op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

n*******@h********** 23-07-2021

Miskoop

Miskoop
Ik heb deze droger nu twee jaar in gebruik. Helaas droogt de machine niet geweldig. Ik zet hem op de hoogste droogstand en dan nog komt de was er vaak klam uit. Als je iets wilt drogen, wat wat groter is, dan wordt het vaak in elkaar gedraaid en dat droogt natuurlijk ook voor geen meter. Bovendien komt het er dan behoorlijk verkreukeld uit. Ik krijg na de start van het droogprogramma regelmatig de melding dat de filters schoon gemaakt moeten worden. Ik doe dat na elke wasbeurt en dat is ook echt nodig omdat er heel veel pluizen inzitten. Waarom ik dan regelmatig die melding krijg, is mij een raadsel. De droogtijd vind ik ook vaak absurd lang. Al met al is deze aankoop wat mij betreft een misser geweest. Ik heb hiervoor ook een Miele gehad en daar kan deze machine niet aan tippen. De volgende keer geen Miele meer. Voor de prijs die je ervoor betaalt, verwacht je toch kwaliteit. Ik raad deze machine dan ook zeker niet aan. Er zijn vast betere en goedkopere drogers te vinden.

Minpunten

• Droogt niet goed
  • Lange droogtijden
  • Pluizenfilters lopen heel snel vol
  • Was draait in elkaar

Sjaak 17-09-2020

Miele T 1 classic eco. Miskoop

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Deze droger in mei 2019, nieuw gekocht tezamen met de wasmachine versie W 1 Al vanaf het begin viel het mij op dat de was lang niet zo goed droog was in vergelijking met onze oude luchtdroger ook een Miele. Vooral dekbedden werden in elkaar gedraaid tot een vochtige bal. Tevens duurde het uren voor het wasgoed (strijkdroog) was. Extra lang drogen hielp ook nauwelijks. Ook het warme lucht programma geeft nauwelijks verbetering. De laatste maanden duurt het helemaal lang. Nu maar telkens met warme lucht nadrogen. Je moet wat.
Kortom, volgende week komt er een monteur van Miele, maar als ik alle negatieve reviews zo heb gelezen met hetzelfde probleem, heb ik er weinig vertrouwen in dat het wordt opgelost.
De volgende droger wordt geen Miele meer, zeker gezien de behoorlijke prijs in vergelijking met drogers die hetzelfde of beter presteren voor minder geld.

Minpunten

• Slecht drogen
  • Erg lange tijd nodig
  • Luidruchtig

Patrick 23-05-2020

Miele T1 Eco droogt niet

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Handdoeken hebben 2 "extra droog" programma's van elk ruim 3 uur nodig (totaal 6,5 uur) en komen er dan nog klam uit waardoor ze dan alsnog eerst uren uitgehangen moeten worden om echt te drogen. Filters worden geregeld schoongemaakt. Duur apparaat maar een echte miskoop. Droogt alleen kleine kledingstukken (sokken/t shirts etc) en ook daar heeft hij ruim 3 uur voor nodig.

Pluspunten

Minpunten

• Droogt alleen sokken en t shirts
  • Na 6,5 uur handdoeken nog vochtig
  • Duur, zeker als hij niet droogt

Gijs 08-08-2019

2,5 jaar in bezit en nu al stuk! Is dit een Miele??

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Na tweeëneenhalf jaar een blijvende waterafvoer storing. Dus monteur dus €€€ en uiteraard net buiten de garantie 😞
Niet meer de Miele van vroeger

Peter 27-12-2018

Lange droogtijd, klam en lekkage

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Droogtijden zijn abnormaal lang.
Na de eerste droog ronde is de was nog steeds vochtig. Tweede keer nog steeds niet optimaal.
De was hangt nu in het huis na te drogen wat een armoe. Af en toe moet de wasdroger uitgezet worden om hem uit zijn alarm cyclus te halen oorzaak onbekend.
Nu, na 2 jaar begint hij te lekken op mijn wasnachine, die ook in storing.
Miskoop van de eeuw.
Morgen sloop ik hem uit elkaar om de lekkage te zoeken.
De duurzaamheid is ver te zoeken als de droger er drie keer zo lang over doet met minder resultaat.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Duurt te lang
  • Lekkage
  • Onduidelijke alarmen

Erik 26-12-2018

Mieke T1 clasic

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Hij droogt zeer slecht en moet altijd op extra droog staan wat zeer veel tijd kost. (Energie).
Onze oude droger van 11 jaar oud was een toppertje willen zo weer ruilen. Jammer dat we zijn overgestapt op deze (energie zuinige) droger. Voor eens en altijd afgerekend met het Miele merk hoeft van ons nooit meer.

Pluspunten

• Ziet er goed uit

Minpunten

• Lange tijd
  • Slecht droog
  • Prijs kwalitiet

herman 26-11-2018

wasdroger die niet droogt

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Miele gekocht omdat de kwaliteit van Miele hoog staat aangeschreven. De droger droogt slecht en is erg storingsgevoelig. Houdt er soms spontaan mee op omdat de processor denkt dat er teveel pluis in de filter bij de warmtepomp zit. Prijs / kwaliteit een aanfluiting. Wat rest is spijt en nooit meer iets van Miele.

Minpunten

• droogresultaat
  • storingsgevoelig
  • mogelijkheid om storingen op te lossen

Mieleonwaardig 21-10-2018

droogt voor geen meter

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Ik snap er niets van. We hebben de machine nu een jaar of drie maar het lijkt wel of hij telkens slechter gaat drogen. Daarnaast vreet hij stof van handdoeken. Echt niet normaal. Spijt van deze aankoop.

admiraal 13-06-2018

miele warmtepomp condens droger

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

ik ben erg teleurgesteld en droog tijd is erg lang , zelfs doe ik weinig was erin maar t helpt ook niet, het is een miskoop, ik raad t niet aan

Marianne 25-04-2019

Ben ik mee akkoord ,droogd niet goed ,en bedovertrek vormt ene bal ..wat nog veel lawaai maakt en bangelijk

Angie 04-02-2018

Slecht droogresultaat Miele T1 Classic

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Na jarenlang verschillende merken drogers langere of kortere tijd te hebben gehad, dacht ik, toen we weer aan een nieuwe toe waren, "ik zal eens een Miele kopen". We hebben hem nu ongeveer 4 weken en wat heb ik spijt ervan dat we hem gekocht hebben! Hij droogt voor geen meter! Om het een béétje droog te krijgen, moet ik steeds kiezen voor het programma Baumwolle-extra trocken (het is een Duits model). Dan kiest de droger daar zelf een tijdsduur bij. Als die dan voorbij is, voelt alles nog steeds klam aan. En ik stop er al niet te veel in. Hij is wel geruisloos, dat dan weer wel. Maar over het drogen ben ik zeer zeker niet te tevreden. Ik ben heel teleurgesteld in het merk Miele wat dit product betreft. Ik beveel de droger niemand aan.

Pluspunten

• Geruisloos

Minpunten

• Droogt absoluut niet goed

Antonia 29-01-2018

In elkaar gedraaide was

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Jaren miele gehad, was altijd erg tevreden maar deze droger is een ramp.
Dekbedovertrekken draaien in elkaar en moet je ieder 10 min uit elkaar trekken, kreukt daardoor enorm.
Droog tijd is erg lang, veel pluizen in de filter, die ik iedere was leegmaak.
Ben nu anderhalf jaar in het bezit van deze machine, heb miele geschreven dat ze hem op kunnen halen, wat een miskoop.

Marianne 25-04-2019

Ook bij mij ..de oudere was vele beter ,deze nieuwe draait maar in ene richting ,bedlakens ene bol en natuurlijk nog vochtig ..ne slechte dure koop gedaan

Marielle 11-09-2017

TKB150WP Eco Miele warmtepompdroger

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Na een paar keer een ander merk te hebben gehad,nu toch weer gekozen voor een Miele. Ook vanwege het milieu gekozen voor een warmtepompdroger. Hij doet het fantastisch! Wel jammer dat je via een soort pijltjestoetsen de droging kunt kiezen. Die gaat steeds dezelfde kant op en mijn droging is altijd de laatste die je kunt kiezen. Hij blijft dus niet op je voorkeur staan. Ook jammer dat ie qua uiterlijk niet bij mijn wasmachine past, die toch ook nog niet zo oud is. Alleen daarom heb ik getwijfeld tussen een "gewone" en deze waterpompdroger. Laatste minpunt: als de deur open is kun je de waterbak niet legen.

Pluspunten

• Droogt erg goed
  • Geurtje is toe te voegen
  • Filter is goed bereikbaar/schoon te houden
  • Ruime vulopening
  • Rustig

Minpunten

• Waterbak niet te legen bij open deur
  • Alle toetsen door voor de juiste keuze
  • Uiterlijk past niet bij mijn Miele wasmachine

Roel 12-06-2017

duidelijk scherm

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

hele fijne droger, weinig tot geen geluid , en ziet er ook nog chique uit :)
ook kan je er een geurflacon in kwijt wat de droge was een heerlijke geur meegeeft, echt top!
Jammer dat er nogal wat haar langs de filters valt ik ben nl kapster en dan gaat er nogal eens wat haar mee in de droger maaaaaaar ik wil hem tot nu toe voor geen goud missen.

Pluspunten

• stil
  • droogt prima
  • makkelijke om te bedienen

Minpunten

• valt wel eens wat korte haren langs filter

Saskia 31-05-2017

Super fijne droger van Miele

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

De keuze voor een Miele droger was niet moeilijk, omdat ik er al 15 jaar een had. Maar vanwege verhuizing gekozen voor een nieuwe.
Geen stof-filter meer in de deur, waardoor de pluizen rond vliegen als je de deur open doet.
Droogt nagenoeg kreukvrij.
Makkelijk te bedienen.
Ik ben er zeer tevreden over.

Heerlijk als je de geurflacons gebruikt. Gaan ook lang mee

Pluspunten

• Geurflacons

Haroba 25-11-2016

Prima kwaliteit wasdroger.

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Prima no-noncense wasdroger. Doet waar hij voor aangeschaft is. En hopelijk net zolang als zijn voorganger.
Prijs hoog? welnee.
Energiekosten meer dan 50% minder dan de oude condens droger.
Kortom op een aanschaf van €845.-- op jaarbasis energiebesparing van € 60.-- is meer dan 0.3% bankrente (€ 2,54) en gaat de machine 15 jaar mee (wat wel mijn uitgangspunt is) dan verdient hij zichzelf helemaal terug.
Drogen met een brede glimlach dus.

Pluspunten

• uitgekiende droogprogramma's
  • stil, energiezuinig

Minpunten

• geen

pablo 22-10-2016

kleding slijtage

Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Na jaren Miele condensdroger gebruikt te hebben,overgegaan op de Miele warmtepompdroger TKB 150 WP.
Over de werking niet te klagen,maar machine is kledingvreter ,is o.a te zien in stoffilters.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • vormgeving

Minpunten

• slijtage
  • aan einde cyclus tamelijk herrie

r.vulker 08-10-2015
Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Wij hebben deze machine van Miele een paar dagen in bezit. Een zeer goed en stil apparaat. Wel de waterbak legen, deze zit snel vol. In vergelijking met onze zeer oude condens droger van Miele een echte verbetering. Draaien met de oude machine van 27 jaar oud is gewoon erg duur. Daarom hebben wij een nieuwe Miele aangeschaft. Deze is zoveel zuiniger in gebruik en verdien je dus gemakkelijk weer terug.

eaz 03-10-2015
Geschreven voor: Miele TKB150 WP Eco

Echte Miele, degelijkheid en functionaliteit straalt ervanaf, zonder fratsen.
Warmtepompdroger, dus zuinig. Verder stil en doet zijn werk.
Groot verschil met oude droger, dan moest de deur open, ivm de warmte die rondom het apparaat ontstaat. Deze houdt de wamte netjes binnen, en zo hoort het ook.