Bosch Logixx 8 WTW87590NL - Reviews

Programma's
wol
Geluidsniveau
64 dB

Beoordeling op basis van 102 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

skevola 05-08-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Vanaf aanschaf (6 jaar geleden) problemen gehad met balans bij centrifugeren:gevolg was blijft nat (zeker bij grote hoeslakens) Borstelloze motor(met 10 jaar garantie) na 6 jaar stuk. Wasverzachter inname: enkel als de machine er zelf eens zin in heeft. Kortom; nooit meer!

Jo100 18-08-2015

Beste Skevola,

Dit is toch een droger, ik heb het idee dat u over een wasmachine spreekt.

Rian 27-10-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Warmtepomp droger is super zuinig en zeer stil. metingen gedaan op stroomverbruik en gebruikt maar een kwart van de stroom tegenover de oude. Ook wordt de wasruimte niet meer heet en vochtig. Was is veel beter droog en in een kortere tijd. Deze machine is zeker een aanrader.

Marry1971 09-06-2015 Product paar dagen in bezit

Echt een geweldige ervaring.Heerlijk zachte was.
bijzonder dat hij zo weinig stroom verbruikt.
Makkelijke bediening.

Emmy 19-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Geweldige droger

Droogt goed.
Is stil
Minder warmte in de wasruimte.
Inhoud trommel is ruim.
Was krukt ook minder in de trommel.
Is zuinig in verbruik.

Willem 02-03-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie ruime trommel

Droger doet wat hij moet doen,op een goede en vooral geluidloze wijze.
Nog geen dag spijt gehad van deze aankoop.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Minder handelingen met schoonmaken
  • Geruisloos

Charles Videler 04-02-2017 Product paar dagen in bezit

Kwaliteitsprodukt met zeer duidelijke bediening.

Bediening eenvoudig en duidelijk, veel keuze mogelijkheden en energiezuinig.
Betrouwbaar merk.
Lange levensduur en zelfreinigende condensor.

Pluspunten

• Licht in trommel
  • Inzet voor wol en schoenen

remco kamermans 02-02-2017 Product paar dagen in bezit

Beste keus

Wij hebben kort geleden een 9 kg wasmachine gekocht van Bosch. Daarom viel de keuze voor een droger al snel op de Bosch Logixx 8 WTW87590NL. Met zijn 9 kg inhoud kan de was uit de wasmachine gelijk over in de droger. De droger heeft een energielabel A++. Zeer zuinig dus en het verschil in stroomverbruik hopen we terug te zien op onze jaarafrekening. Hij voert zijn eigen condenswater af, ideaal ! Groot display, lampje in de trommel en eenvoudig in gebruik. echt een aanrader !

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Grote trommel
  • licht in de trommel
  • Groot display
  • Gebruiksvriendelijk

Peter Gits 28-01-2017 Product paar weken in bezit

Grote cap(9kg), grote opening, energiezuinig, eenv.bediening

Keuze was snel gemaakt voor nieuwe wasdroger. Bosch overtreft de standaard in de consumentenmarkt voor drogers en biedt een hoge prijs/kwaliteit verhouding. Eenvoudige bediening, grote vulopening en grote droogcapaciteit maken het gebruik van deze droger zeer eenvoudig en prettig. De diversiteit aan droogprogramma's en extra opties bieden voor alle wassoorten mogelijkheden. Wij zijn er zeer tevreden mee!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Grote vulopening
  • Grote capaciteit (9kg)
  • Diversiteit droogprogramma's
  • Energiezuinig

Sasje 24-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Afrader

Oude warmtepompdroger van Bosch was binnen vier jaar defect. Niet meer te repareren volgens Bosch monteur. Via een coulance regeling van Bosch deze droger aangeschaft. Nu na bijna twee jaar gebruik, waarvan de was ook nog eens meer dan een half jaar buiten is gedroogd, alweer storingen en uitvallen. Monteur doet zijn best maar voor mij dus nooit meer een Bosch. En volgens Bosch mag er geen was in de droger die met wasverzachter is gewassen. Vreemde is dat dit nergens staat vermeld in de papieren en gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Grote trommel

Minpunten

• Korte levensduur
  • Veel storingen

Wendy 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Droommachine

Eindelijke een ECHTE droger! Wat een fijne machine. Ik geniet weer van de was doen met deze goede en mooie machine. Natte schoenen op het rooster en ze komen er weer als nieuw uit. De ideale familie droger. De was ruikt ook nog heerlijk, dit was bij mijn vorige droger niet het geval. Lang gespaard voor deze droger maar hij is het waard!

Pluspunten

• De hoeveelheid was en de bediening
  • Mooi om te zien

Minpunten

• Nog geen!

mik 16-01-2017 Product paar weken in bezit

simpele bediening, geweldige werking

ik kocht de droger omdat ik de wasmachine al in gebruik had en enorm tevreden ben over de werking ervan. Tot nu toe hebben mijn droogapparaten altijd veel tijd nodig gehad om de was te drogen. tot mijn verbazing is mijn droger nu regelmatig sneller klaar dan mijn wasmachine. Ik had me geen betere droger kunnen wensen.

Hennie F 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

Wasdroger Bosch WTW 85490 NL

De aangeschafte droger is een vervangend exemplaar van een hele oude Bosch droger (meer dan 20 jaar oud) Hij werkte nog steeds perfect maar in het kade van energiebesparing gekozen voor een nieuwe. Naar verwachting verdienen we deze dan in een paar jaar terug.

Pluspunten

• Energie
  • Fraaie look
  • Uitgebreide gevarieerde droogmogelijkheden

Minpunten

• tot op heden geen

Hendriks 11-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne droger

Na aanschaf van een Bosch serie 8 wasmachine hebben we besloten ook onze bestaande Siemens condensdroger om te ruilen voor een warmtepompdroger van Bosch. Mede door de vele positieve reviews van dit type WTW86590NL en de goede ervaring met de serie 8 wasmachine van Bosch.
Na de goede uitleg en installatie door Electroworld in Druten hebben we reeds enkele wasbeurten na alle tevredenheid kunnen drogen.
Droogtijd van deze machine is voor een warmtepomp droger erg kort en scheelt niet veel met onze oude condensdroger.
Het energieverbruik zou nu wel een stuk lager moeten gaan uitvallen.
Al met al erg tevreden met onze nieuwe aankoop.
Ook weer een top levering van Electroworld Druten die voor ons kostenloos de droger hebben bezorgd, naar zolder hebben gebracht en aangesloten. Daarnaast waren ze nog scherper als de goedkoopste online aanbieders.

Pluspunten

• Robuuste en mooie uitstraling
  • Snelle droogtijd
  • Verlichte trommel
  • Energiezuinig
  • Veel programma's en zelfreinigende condensor

Minpunten

• Niet heel erg stil

Ekkimof 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie droger met grote capaciteit

Na een aantal jaren zonder, toch weer besloten een droger te nemen. Vooral omdat ze veel zuiniger zijn geworden. Na wat speuren op internet en hebben we voor deze Bosch gekozen. Met onze Bosch wasmachine hebben waren we namelijk heel tevreden. Vandaar een Bosch. De droger ziet er fraai uit en doet goed zijn werk. We zijn er blij mee. Hij heeft ook een grote capaciteit, wat handig is met sportende pubers. Niet meer over was op lijntjes. En we verwachten dat door de warmtepomp de benodigde energie ook meevalt. Hij heeft ook genoeg mogelijkheden, waar we hebben die nog niet allemaal kunnen testen.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Doet wat ie moet doen: drogen
  • Ziet er mooi uit
  • Zuinig

sander 10-01-2017 Product paar maanden in bezit

functionele en toegankelijk apparaat

Om te beginnen ziet de machine er netjes en mooi uit geen poes pas en duidelijke bediening. Ook doet de machine wat hij belooft hij droogt goed en maakt weinig geluid.
de dubbele filters voor stof,pluizen en haren is ideaal werkt zeer goed beter als de enkele filters van andere apparaten.
Is voor ons de 2e warmtepomp droger nu express een zelf reinigende gekozen en dit bevalt op en top

Pluspunten

• mooi design
  • functioneel display
  • droogt goed
  • is stil
  • hoog gebruiksgemak

Minpunten

• deur is niet omkeerbaar

Visscher 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie droger

Na een periode van onzekerheid of onze aeg wasdroger van 4 jaar oud nu wel goed was of niet, hebben wij na grondig onderzoek gekozen voor de Bosch warmtepompdroger met 9 kilo inhoud.
De eerste was is al gedroogd en wij zijn erg tevreden over het resultaat.
Wij hopen minimaal 10 jaar te genieten van deze droger, en wij hebben er vertrouwen in.

Pluspunten

• Selfcleaning filter
  • Glazen deur
  • Licht in de trommel

Liesbos 04-01-2017 Product paar weken in bezit

Geen droger voor kleine tussendoor wasjes

Na aanprijzen van de verkoper en kenbaar maken van onze wensen gekozen voor deze droger. Helaas na plaatsen hoorden meteen een ratelend geluid tijdens drogen. Navraag bij de verkoper leerde dat dit 'normaal' is voor een warmtepompdroger. Ik zou deze niet graag in huis willen hebben, bij ons staat het apparaat in de garage.
Daarnaast wilden wij een was met sokken en ondergoed drogen, maar helaas, op welk programmawij dit ook zetten: het droogt niet... navraag bij de verkoper leerde ons dat dit blijkbaar ook niet kan met dit apparaat omdat deze berekend is op 9 kilo. Als wij dit vooraf hadden geweten, hadden wij een andere keuze gemaakt.
Grote wassen worden wel goed gedroogd, maar het komt er erg gekreukt uit.
Al met al een erg duur apparaat dat het niet naar behoren doet....

Minpunten

• Ratelend lawaai
  • Kleine hoeveelheid was droogt niet

Hennie Mulder 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Als was-droogzuigfunctie en machines is dit de beste keus!

Bij de vrienden instuif met kerst bleek dat er veel meer gezinnen voor Bosch gekozen te hebben.
Energie zuinig, machines van deze tijd met veel gebruiks gemak.
Wij hebben daarom afstand gedaan van de oude machines (30j)
En denken ook hiermee geïnvesteerd te hebben in goede machines voor de toekomst.

Pluspunten

• Technisch
  • Prijs/ kwaliteit
  • Vormgeving
  • Bediengemak

Gust 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk en super zuinig

Omdat we veel wassen met drie kinderen en dus ook veel drogen, hebben we voor een machine gekozen die super zuinig is. En deze Bosch is ook nog eens heel handig in het gebruik.
De grote vulopening en de capaciteit van 9 kg zorgen ervoor dat ik in no-time de was gedroogd heb.
De duidelijk LED display zorgt ervoor dat ik goed kan zien hoe lang de was nog nodig heeft om te drogen en het instellen van de duur, de timer, enz. is erg handig.
Kortom een TOP wasdroger voor een zeer goede prijs!

Pluspunten

• Duidelijk LED display
  • Grote vulopening
  • Grote capaciteit
  • Zeer energiezuinig
  • Makkelijk instellen programma's

Meindert 30-12-2016 Product paar weken in bezit

droger

supergoed nog nooit zo"n goede droger gehad en goede energie klasse
mooie grote opening om je was er in te doen