Bosch Logixx 8 WTW87590NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 158 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

skevola 05-08-2015
  • Product jaar of meer in bezit

5,8
Vanaf aanschaf (6 jaar geleden) problemen gehad met balans bij centrifugeren:gevolg was blijft nat (zeker bij grote hoeslakens) Borstelloze motor(met 10 jaar garantie) na 6 jaar stuk. Wasverzachter inname: enkel als de machine er zelf eens zin in heeft. Kortom; nooit meer!

Jo100 18-08-2015

Beste Skevola,

Dit is toch een droger, ik heb het idee dat u over een wasmachine spreekt.

remco kamermans 02-02-2017

Beste keus

Wij hebben kort geleden een 9 kg wasmachine gekocht van Bosch. Daarom viel de keuze voor een droger al snel op de Bosch Logixx 8 WTW87590NL. Met zijn 9 kg inhoud kan de was uit de wasmachine gelijk over in de droger. De droger heeft een energielabel A++. Zeer zuinig dus en het verschil in stroomverbruik hopen we terug te zien op onze jaarafrekening. Hij voert zijn eigen condenswater af, ideaal ! Groot display, lampje in de trommel en eenvoudig in gebruik. echt een aanrader !

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Grote trommel
  • licht in de trommel
  • Groot display
  • Gebruiksvriendelijk

Peter Gits 28-01-2017

Grote cap(9kg), grote opening, energiezuinig, eenv.bediening

Keuze was snel gemaakt voor nieuwe wasdroger. Bosch overtreft de standaard in de consumentenmarkt voor drogers en biedt een hoge prijs/kwaliteit verhouding. Eenvoudige bediening, grote vulopening en grote droogcapaciteit maken het gebruik van deze droger zeer eenvoudig en prettig. De diversiteit aan droogprogramma's en extra opties bieden voor alle wassoorten mogelijkheden. Wij zijn er zeer tevreden mee!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Grote vulopening
  • Grote capaciteit (9kg)
  • Diversiteit droogprogramma's
  • Energiezuinig

Liesbos 04-01-2017

Geen droger voor kleine tussendoor wasjes

Na aanprijzen van de verkoper en kenbaar maken van onze wensen gekozen voor deze droger. Helaas na plaatsen hoorden meteen een ratelend geluid tijdens drogen. Navraag bij de verkoper leerde dat dit 'normaal' is voor een warmtepompdroger. Ik zou deze niet graag in huis willen hebben, bij ons staat het apparaat in de garage.
Daarnaast wilden wij een was met sokken en ondergoed drogen, maar helaas, op welk programmawij dit ook zetten: het droogt niet... navraag bij de verkoper leerde ons dat dit blijkbaar ook niet kan met dit apparaat omdat deze berekend is op 9 kilo. Als wij dit vooraf hadden geweten, hadden wij een andere keuze gemaakt.
Grote wassen worden wel goed gedroogd, maar het komt er erg gekreukt uit.
Al met al een erg duur apparaat dat het niet naar behoren doet....

Minpunten

• Ratelend lawaai
  • Kleine hoeveelheid was droogt niet

van den Hurk 29-12-2016

Perfecte machines

De vele standen en de goede kwaliteit zorgde ervoor dat ik mijn keuze zo had gemaakt. Ook het praktische droogrek en de functie "koude lucht" zijn erg fijn om te hebben. Zo tevreden over Bosch. Heb naast een droger, ook een combi oven/magnetron, vaatwasser, harfohn en stofzuiger gekocht.

Pluspunten

• Droogrek
  • Koude lucht
  • Zeker van kwaliteit

Rian 27-10-2015

9,6
Warmtepomp droger is super zuinig en zeer stil. metingen gedaan op stroomverbruik en gebruikt maar een kwart van de stroom tegenover de oude. Ook wordt de wasruimte niet meer heet en vochtig. Was is veel beter droog en in een kortere tijd. Deze machine is zeker een aanrader.

Marry1971 09-06-2015

Echt een geweldige ervaring.Heerlijk zachte was.
bijzonder dat hij zo weinig stroom verbruikt.
Makkelijke bediening.

Irene 12-02-2018

Na 4 jaar kapot en geen service

Na ca 4 jaar gebruik te hebben gemaakt van deze machine doet hij ineens niets meer. De winkel waar we deZe gekocht hebben is failliet. Bosch kan een monteur sturen op eigen kosten. Net als bij een auto heeft deze machine blijkbaar zijn nogal prijzige beurt nodig. Minstens 125 euro wordt aangegeven. Al met al een te dure machine en grote frustratie

Minpunten

• Snel kapot
  • Geen service

Yvonne 29-01-2018

Goed droogresultaat!

Blij dat wij deze warmtepompdroger hebben gekocht. Het is natuurlijk wel een iets duurdere aanschaf maar deze betaald zich terug in de loop der jaren. Hij verbruikt bijna 1/3 van de traditionele condensdroger. Een Condensdroger verbruikt gemiddeld zo'n 2800 W. Het drogen duurt wel een beetje langer langer maar dat weegt niet op tegen het lage energieverbruik! De droger maakt veel minder geluid dan de eerdere condensdroger. Wij zijn blij dat we een bijdrage kunnen leveren aan het verminderen van de CO2 uitstoot cq. energieverbruik.

Pluspunten

• energieverbruik
  • geluid

Minpunten

• aanschaf (maar deze betalen zich later terug)

C adams 18-01-2018

Grote trommel, fijne programma's, snel droog

Ik heb deze Bosch gekozen omdat deze een grote trommel heeft met een inhoud van 9 kilo super fijn.je kan uit veel programma's kiezen zoals kort, dons, handdoek enz. En een kort programma heeft. En hij voldoet helemaal dit is de wasdroger die ik zocht. Ben er heel blij mee dat ik voor deze ben gegaan.

Undo 13-01-2018

Stille machine

Een goede en stille droger. Veel mogelijkheden qua programma's. De was komt er fris, zacht en los uit. Een dubbele pluizenfilter.

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Veel programma's
  • Frisse was
  • Zachte was
  • Losse was

Minpunten

• Pluizenfilter kan handiger

Alice Frenzley 06-01-2018

Mooie uitvoering

Dit product is een set met mijn nieuwe wasmachine, vandaar de aankoop. Ze kunnen daarom goed op elkaar geplaatst worden wat ruimtebesparend is. Hij droogt goed en wat ik erg fijn vind is dat er een rekje bij zit voor fijnwas op te leggen of linnen schoenen

Pluspunten

• Apart rekje voor fijnwas/ schoenen
  • Dezelfde programma's als wasmachine
  • De uitvoering

Grad 04-01-2018

Lekker stil

De was is kurkdroog, lekker fris en de machine is lekker stil .
De vochtafvoer naar buiten is een fijne bijkomstigheid.

Pluspunten

• Vochtafvoer

Minpunten

• Nog niet ondekt

Betty Straver 03-01-2018

Snel klaar,ideaal voor kleine wasjes

Een Bosch droger bij een Bosch wasmachine.
Dat is de juiste combinatie.
Kan veel wasgoed in,maar bij kleine hoeveelheden past droger de tijd aan.
Dat is heel fijn en het wasgoed komt er lekker droog uit.
In ieder geval stukken beter als mijn oude condensdroger.

jos van de wetering 02-01-2018

wasdroger gekocht een bosch bij expert in Hoogezand top

bosch warmtepomp droger goed advies en fijne mensen gebracht en geïnstalleerd. zijn er heel blij mee ook omdat wij best wel kritische mensen zijn.

Roely 29-12-2017
  • Product gekregen

ziet er ook nog mooi uit

Na 30 jaar een gasdroger te hebben gehad wilde ik overstappen naar een warmtepompdroger omdat dat goedkoper is in gebruik. We kwamen uit bij de Bosch warmtepompdroger met een inhoud van 9 kg, daar ik een wasmachine van Bosch heb met een inhoud van 8 kg was dit de ideale oplossing en ik ben er super blij mee. Hij droogt een witte was in 157 minuten wat snel is in verhouding met andere drogers en hij is makkelijk te bedienen, overzichtelijk display, aangesloten op de waterafvoer, dus geen bak meer te legen en ziet er ook nog mooi uit ook voor een goede prijs.

Pluspunten

• snelle droging
  • goedkoop in gebruik
  • makkelijke bediening
  • aansluiting op de waterafvoer

cornelia 26-12-2017

Vele droog mogelijkhedeb

Eenvoudig te bedienen droger met veel mogelijkheden om de juiste instelling te vinden voor het natte goed.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Rini 24-12-2017

Lamp in de trommel

Energie zuinig daar zijn wij Nederlanders dol op..
Duidelijk display veel kilo's verlichting in trommel...

A van Buuren 21-12-2017

warmtepomp droger

een zeer gebruik vriendelijk product is heerlijk stil en geef goed resultaat en prijs kwaliteit is zeker goed ,wij zijn er heel blij mee zeker de capaciteit van de inhoud en het bediening gemak .een goed advies van de dealer .

J.Oosterbroek 20-12-2017

simpel te bedienen , mooi droogresultaat

We hebben voor deze warmte pomp droger gekozen ivm energiezuinigheid en het gemak dat je geen afvoer nodig hebt voor de vochtige lucht , Het is een behoorlijk snelle droger die de was voorzichtig behandeld, ook handig het speciale droogrekje voor fijne was /wol

Pluspunten

• energiezuinig
  • geen afvoer naar buiten
  • redelijk stil
  • mooi droogresultaat

Minpunten

• pluizenfilter legen kost iets meer moeite