Bosch Exclusiv WTY87791NL - Reviews

Vulgewicht
9 kg
Programma's
wol

Beoordeling op basis van 25 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Marco B. 12-05-2017 Product paar maanden in bezit

Topdroger

Een relatief stille warmtepompdroger. Geeft niet te veel vocht af waardoor de ruimte waar die staat ook niet te vochtig wordt. Makkelijk te bedienen en heel goed in te stellen. Ondanks dat het een warmtepomp droger is met een groot laadvermogen is de droogtijd acceptabel.

• Droogtijd

Minpunten

• Aanschafprijs

hans 14-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooie en duidelijke droger.

Wij hadden een van de eerste warmtepomp drogers. Die voldoet nog prima maar het legen van de watertank was moeilijk vanwege ziekte. Wij hebben deze nu gewoon blind aangeschaft op de ervaringen van de vorige en omdat deze het water afvoert via de afvoer en het legen van de watertank tot het verleden behoort en je ziet nu dat de ontwikkeling steeds doorgaat. Mooie machine en zeker een aanrader

Pluspunten

• water afvoer condens
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• nog niet gevonden

Krista 03-01-2017 Product paar weken in bezit

Super droger

Grote trommel, energie zuinig door slimme programma's, komt weinig warmte/vocht vanaf en de zelfreinigende condensor is ideaal!

Eva 26-12-2016 Product paar weken in bezit

warmtepomp droger

De droger heeft onze toch al hoge overtroffen. Snel droog weinig geluid en eenvoudig te bedienen. Goede investering.

Pluspunten

• snel droog
  • bedieningsgemak

Smit 15-12-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte machine!

Ontzettend blij met mijn nieuwe Bosch warmtepompdroger.
Wat een fantastisch apparaat. Muisstil en zeer goed droog!

• Droog
  • Veel keuzes

sanne 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

grote vulopening

Nadat onze Miele het na 18 jaar had opgegeven op zoek naar een goed vervanger. Na speuren op internet, oa consumentenbond uitgekomen op deze droger. Wij zochten er een de niet te lang over het drogen doet, stil is, veel in kan, zo min mogelijk kreukt en ook nog zuinig is. Nu 1 dag in gebruik. Was is goed droog in niet al te lange tijd. Lakens nog wel erg gekreukt maar waarschijnlijk verkeerde programma gebruikt. Handdoeken snel heerlijk zacht en droog uit de droger. Heel handig lampje in de trommel. Stof er makkelijk uit te halen en water makkelijk uit condensor te legen. Ziet er ook heel mooi uit. Makkelijk bedieningspaneel. Maakt wel een erg (storend) brommend geluid dat uit een soort ventilator aan de voorzijde rechts onder komt. Weet nog niet of dat hoort maar maakt daardoor wat meer geluid dan verwacht. Maar goed, heb hem net en ga nog verder experimenteren. Wat ook fijn was was dat de zijde waar de deur open gaat te veranderen was. Kan dus links maar ook naar rechts open...wat je wilt.

MV 10-12-2016 Product paar maanden in bezit

Groot, mooi, stil en slim

Gekozen voor deze Bosch droger omdat deze past bij mijn Bosch wasmachine met iDos waar ik al zeer tevreden over was. Ook van deze droger wordt ik nu blij. Een grote trommel, mooi design en display, lekker stil, ruimte wordt absoluut niet warm of vochtig. Ook valt het op hoe slim de droger is vergeleken met oude ´slimme drogers ´. Deze droger heeft snel door hoe vochtig de was nog is, en past hier een voortgangsbalk op het display op aan. Ideaal! Ook nog eens heel zuinig na een eigen energiemeting, kan ook makkelijk draaien naast je wasmachine.

Pluspunten

• grote trommel
  • stil
  • slim
  • mooi ontwerp
  • zuinig

Minpunten

• warmtepomp heeft een koelkast geluid

Fred 1960 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Top Apparaat, zuinig en stil

Mooi maschine om te zien, droogt zeer goed op een zuinige manier.
Extra opties zoals het drogen van schoenen e.d. is uniek.

Pluspunten

• Droog Uitstekend
  • Zuinig in verbruik
  • Stijlvol

A.B.Merkus 05-12-2016 Product paar weken in bezit

groot en duidelijk display, fijne grote trommel.

voldoende wasprogramma's zelfs een rekje voor schoenen en wol wasgoed.het geluid is vrij rustig. wij hebben de machine op een lade van Bosch gezet dit is een fijne werkhoogte.

Pluspunten

• voldoende programma's
  • zacht en rustig geluid
  • grote deur opening

Minpunten

• ? weet ik niet

Chris 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig makkelijk te bedienen apparaat

Ik heb de droger nu een paar keer na aankoop gebruikt en het is een topper. Eigenlijk op alle fronten. De droger werkt fantastisch dwz droogt goed en dat is prioriteit nr 1. De droger is daarnaast makkelijk te bedienen, laag geluidsniveau, heeft veel opties en ziet er prachtig uit. Zelfs veel badhanddoeken tegelijk drogen allen goed en redelijk snel. Zeker in vergelijking met mijn oude droger, 1e generatie warmtepompdroger van Whirlpool, die het eigenlijk nooit heel goed heeft gedaan. Ik ben er als moeder van 3 sportende kinderen heel erg blij mee en kan de droger zeker aanbevelen.

a 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

warmtepompdroger

super blij mee werkt beter dan condensdroger
bijna geluidloos zo het zo een ander aanraden zo het een ander echt aan
raden om deze warmtepomp droger te kopen

Pluspunten

• droogt beter
  • geluidloos

Driquez 02-12-2016

geweldige droger

Echt een geweldige droger. Doe te alles wat deze machine ook uitstraalt. Nog nooit zo'n goede wasdroger gehad. Snel en weinig kreukels. Droogt gelijkmatig en geluidsarm . Wat wil je nog mee?! Top Bosch!!!
Oorspronkelijk gepost op bsh-bosch

Renate 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

i dos set aankoop wasmachine en droger

Zeer fijne en mooi uitziende wasmachine en droger erg gebruiksvriendelijk, groot en verlicht display tot nu toe werkt de Idos perfect het apparaat pakt de juiste hoeveelheid verder erg stil zowel de droger als de wasmachine wat een genot

Pluspunten

• duidelijk
  • design
  • nooit te veel afwasmiddel
  • grote inhoud 9 kilo

Minpunten

• uitvogelen hoe hij werkt

Jacco 29-11-2016

Luxe en zuinige droger

Goede droger met luxe uitstraling. Diverse extra opties zoals schoenen, wol en knuffels. Goed droogresultaat, hoewel soms de modus "extra kastdroog" hiervoor nodig is. Ben nog aan het zoeken welke modus voor welke kleding optimaal werkt.
Aan de andere kant schat de machine zelf in hoe lang de droogtijd moet zijn (hij is vaak eerder klaar dan verwacht) dus een tweede keer aanzetten is vaak geen probleem omdat het programma dan korter duurt.
Oorspronkelijk gepost op bsh-bosch

Driquez 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige droger

Geweldige droger. Doet alles wat het beloofd en zo makkelijk in de bediening. Nog nooit zo'n fijne droger gehad. Apart rekje voor schoenen en truien. echt geweldig. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• geluidsarm
  • droogt perfect
  • overzichtelijk en makkelijk keuze menu

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Erwin 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Maakt drogen kinderlijk eenvoudig

Een mooi uitziende en snelle drogende warmtepompdroger. De instellingen zijn kinderlijk eenvoudig en spreken voor zich.

Pluspunten

• Strak design
  • makkelijk in te stellen

Johan 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Moderne uitstekende wasdroger

Deze warmtepompdroger heeft alles wat een moderne droger zou moeten hebben.
Laten we beginnen met het mooie design, het oog wil ook wat, met de grote deur waardoor het makkelijk in en uit-laden is. De bediening is eenvoudig terwijl er veel mogelijkheden zijn om afwijkende materialen en vormen van het wasgoed te selecteren. Er zit een handige korf bij om bijvoorbeeld schoenen of gevoelige stoffen te drogen. Omdat de droger bij een waterafvoer in de buurt staat is het heel prettig dat er een optie bij is om het water rechtstreeks af te voeren i.p.v. via de opvangbak.
De droger is een stuk stiller dan onze vorige droger maar belangrijker is dat deze warmtepompdroger een stuk zuiniger is. Zo komt het aankoopbedrag vanzelf weer terug! Het enige waarop de warmtepomp minder scoort is de droogtijd die langer is maar dat is een consequentie van de zuinigere werkwijze.
Kortom, zeer tevreden.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Veel droog mogelijkheden
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Langere droogtijd

Fam. Kluft 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Bediening lijkt ingewikkeld, dit is niet het geval !

Bewust voor Bosch gekozen in verband met eerdere ervaringen met het merk, prijs/kwaliteitverhouding in onze ogen altijd top. Aanrader !!!

Pluspunten

• zuinig met stroom
  • stil
  • droogt fantastisch goed en kreukvrij

Marijke van Santbrink 13-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat!

Grote trommel, droogt prima en maakt weinig geluid. Reageert prima op minder wasgoed en dus is de was in kortere tijd droog.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Openen gaat makkelijk
  • minder was kortere droogtijd

Jan van Limburg 07-11-2016 Product paar dagen in bezit

fantastische wasdroger

Was droger is niet alleen stillen en zuiniger maar de ruimte waar de wasdroger in staat wordt ook niet vochtig. Na de vorige Bosch ongeveer 20 jaar te hebben gebruikt is dit een hele goede aankoop.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • geen hoge luchtvochtigheid