Siemens WT47W562NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 144 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT47W562NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mar-ietje 21-10-2018

Keurig

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Gekocht vanwege goede prijs-kwaliteit verhouding en goede reviews. Doet wat ie moet doen. Vooral de zelfreinigende condensor was belangrijk na een zeer slechte ervaring met een AEG warmtepompdroger waarbij de lamellen niet te reinigen waren: ontwerpfout. Hopelijk houdt deze het langer vol!

Pluspunten

• Alles er op en er aan

Minpunten

• Iets minder stil, maar 64 dan is ok

Dirk2137 24-01-2018

De hoge beoordelingen zijn voor mij onbegrijpelijk

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Droogt inderdaad snel, condensafvoer via de slang mooi apparaat etc. Echter, ik vind dat er 1, voor mij, groot nadeel aan deze droger zit en dat is het drogen van beddengoed. Het beddengoed is na enkele minuten draaien één grote bal waardoor het drogen erg slecht gaat. Iedere keer moet je de lakens of dekbedovertrek uit elkaar halen en dan de droger weer aanzetten en dat is erg vervelend. Zo neemt het drogen hiervan al snel een paar uur in beslag. Alles heb ik al geprobeerd maar niets helpt. Is het droogprogramma afgelopen en je haalt de was er uit dan is het dus één grote bal die vanbinnen nog vochtig is. Bij ' gemengd' bvb komt de helft er nog vochtig uit terwijl andere dingen droog zijn. De sensoren in de machine zijn gewoon waardeloos. Op stand handdoeken komt alles er nog vochtig uit, zo ook op alle andere standen. Strijkdroog werkt goed omdat alles dan nog wel wat vochtig mag zijn. Voor mij is de enige goede stand de 'katoenstand' op de meest droge stand en de rest mogen ze er wat mij betreft afhalen. Het gebruiksgemak, omdat de programma's niet het gewenste resultaat geven, is slecht.

Pluspunten

• uiterlijk
  • stil

Minpunten

• slechte droogsensoren
  • beddengoed is niet te drogen
  • trommel draait 1 kant op
  • mogelijkheden zat maar ze werken niet

B. Nieuwenhuijzen 22-01-2018

Superdroger

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Het leek mij een complete droger en dat is hij ook. Hij voldoet helemaal aan wat hij beloofd. Hij is zo snel klaar dat hij t zelf niet kan bijhouden. Hij is soms nml. Nog aan t draaien terwijl de was al droog
is. Dat is dus wel goed in de gaten houden. Het dubbele filter is ideaal zo komt er weinig stof in de machine zelf.
In het begin moet je voor jezelf even kijken bij wat voor droogte je accoord ga.
Heb hem qua droogte ingesteld en dat slaat hij ook op. Dan doet hij t prima. Maar dit staat ook netjes in de gebruiksaanwijzing dat je dat moet instellen als je het te vochtig vindt.
Beddengoed in mum van tijd droog en niet op een bal!
Ik heb hier echt plezier van al Mn was lekker snel klaar. Een top apparaat !!

Pluspunten

• Zelfreinigende condensor
  • Beddengoed snel droog

Minpunten

• Soms nog aan het drogen terwijl de was al droog is

D.G. 19-01-2018

prima droger

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

prima droger, doet wat hij moet doen. Grote trommel maar toch is het apparaat niet echt veel groter.
Heeft wel wat moeite met enkele produkten.

Pur 18-01-2018

Lekker rustig en zuinig

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Overgestapt van conventionele naar deze warmtepomp droger. Enorme stap vooruit qua energie verbruik, maar ook qua geluidniveau en programmakeuzes. Daarnaast is de enorme trommel van 9kg een uitkomst met 3 kinderen.

Pluspunten

• energieverbruik
  • grote trommel
  • aansluiting op afvoer

Rodney 16-01-2018

Droogt goed, gemakkelijk schoon te maken.

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

We hebben deze droger gekocht omdat we een wasmachine uit dezelfde serie hebben en deze bevalt heel goed. Ook had deze droger goede recensies.

Pluspunten

• Droogt goed in korte tijd
  • gemakkelijk in onderhoud
  • grote trommel
  • duidelijk en veel programma's

Minpunten

• als de pomp loopt hoor je een trillend geluid

Marcel 16-01-2018

Gebruiksgemak en goed voor de portemonnee. Uh het milieu.

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Wat mij betreft gaat het in eerste instantie om gemak bij een wasdroger. Dus hoe fijn is het dat - eureka - het deurtje precies andersom opent dan mijn wasmachine, dat is wel heel erg handig bij het overladen. En hij heeft een afvoerslang dus geen gedoe met volle waterreservoirs. Verder zijn de portemonnee en het milieu ook belangrijk (niet per se in die volgorde). Het is een warmtepompdroger en dus zuinig, klasse A++. Hij past de droogtijd zelfs naar beneden aan als drogen sneller dan verwacht gaat. Verder heb ik sowieso altijd goede ervaringen gehad met Siemens apparaten.

Pluspunten

• Energielabel A++
  • Behoorlijk stil

Monique 10-01-2018

overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Ik heb hem nu voor het eerst aangezet, ik dacht dat hij stiller zou zijn, ben benieuwd naar het droog resultaat, Overzichtelijke displaY

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • energie zuinig

Minpunten

• veel geluid

Jan 05-01-2018

Klasse warmtepompdroger !

Super droger !!
Snelle droging, geluidsarm en ruime programmakeuze en dan nog alles individueel aan te passen.
De grote deuropening maakt het in- en uitladen erg gemakkelijkt. En ook de binnenverlichting is een pluspunt, zodat er zeker niets achterblijft.

Pluspunten

• Grote deuropening (handig voor beddegoed etc.)
  • Trommelverlichting
  • Droogkwaliteit

Astrid 04-01-2018

Voor mij niet voor herhaling vatbaar

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Ik heb deze droger nu 5 jaar. In het begin een prima droger maar na 3 jaar ging hij na ongeveer elk half uur op storing. Hij geeft dan aan dat het waterreservoir vol is en stop er vervolgens mee. Dan weer opnieuw starten en hij kan er weer een half uur tegen aan. Kunnen niet vinden waar het aan ligt. Ook geprobeerd de sensor schoon te maken. Op de manier doe ik er bijna een hele dag over om een trommel met handdoeken te drogen. Ik ben zeer teleurgesteld in deze droger.

Pluspunten

• Licht in trommel

Minpunten

• Schoonmaken warmtewisselaar nieuw onderdeel kopen
  • Trommel draait maar in een richting

r1988 04-01-2018

Ruim en stil

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Fijne, stille droger met een ruime opening zodat je makkelijk je was erin kunt gooien. Veel verschillende programma's zodat je echt al je was in de droger kunt drogen.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • grote deuropening

Paul Hendriksen 03-01-2018

electrazuinig,fluisterzacht,binnenverlichting,groot kijkraam

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

prima wasdroger. vooral gekozen wegens warmtepomp, maar ook andere eigenschappen (groot kijkraam, binnenverlichting) en mooie vormgeving

Pluspunten

• warmtepomop
  • groot kijkraam

Minpunten

• geen
  • geen

M.S. Schuring 01-01-2018

Siemens Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Tot nu toe ben ik erg blij met mijn aankoop.
Het is een keurig apparaat.
De bediening is makkelijk.
Het schoonmaken van de 2 filters gaat makkelijk.
Nu is mijn droger royaler qua kilo's dan mijn wasmachine en dat werkt volgens mij in het voordeel tov de droogtijd! Misschien wel een tip als je een nieuw apparaat aan wilt schaffen.

Pluspunten

• snel
  • filters makkelijk schoon te maken

Minpunten

• stof gaat ook wel bij het filter langs

Erika 29-12-2017

AANRADER! Super stille mooie droger

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Mijn beste koop van dit jaar! De droger is heel stil en door de verschillende instellingen is je was met de anti-kreuk programma binnen één uur al droog! Je kunt namelijk op de meeste programma's zelf de warmtegraad instellen en of je de was strijk-, kastdroog of kastdroog plus wil hebben. Ik twijfelde tussen een condens- of een warmtepompdroger en ben blij dat ik voor de warmtepomp heb gekozen. De droger staat in een kleine ruimte maar het wordt er totaal niet heet of vochtig zoals met sommige andere drogers het geval is. Een hele goede koop, zeer tevreden!

• Droogt snel
  • Erg stil
  • Veel opties qua instellingen

Minpunten

• De deur heeft maar 1 draairichting

RA 28-12-2017

Siemens wasdroger WT47W562NL

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Er is een gigantisch groot aanbod in wasdrogers. Onze keuze is gemaakt o.b.v. de best geteste wasdroger door de consumentenbond (oktober 2017). Dit was de Siemens wasdroger. Voor ons is het 9kg vulgewicht ideaal voor een gezin van 5 personen.

Rob 28-12-2017

Doorzichtige deur en sneller droog!

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Prima wasdroger. Weer wat stiller dan de vorige, en nu met doorzichtiger deur. Siemens forever. Hij werd wel een beetje vies afgeleverd.

Pluspunten

• Doorzichtiger deur
  • Stil
  • Siemens

Kitty 28-12-2017

Grote, fijne, snelle wasdroger!

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Wij zijn ontzettend blij met onze warmtepompwasdroger.
Hij is sneller klaar dan gedacht. we rekende erop dat een programma er minimaal 2 uur over zou doen, maar in de praktijk blijkt dat hij er meestal maar 1.30 over doet. en dat is fijn.
een nadeel is dat sommige soort wassen niet helemaal droog eruit komen. meestal beddengoed. zit dan teveel door elkaar gedraaid.
ben er nog niet uit hoe ik dit kan voorkomen.

Pluspunten

• snelheid
  • geluid valt heel erg mee

Minpunten

• niet altijd helemaal droog

Filiz 20-12-2017

Mooi design Siemens Droger

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Mooi design met een 'glazen deur', verlichting in de trommel zodat je beter de inhoud ziet. Laag geluid, pieptoon als de programma is afgelopen. Digitaal weergave van tijd. Heel makkelijk in gebruik. Zowel condens opvangbak als afvoerslang beschikbaar. Makkelijk te reinigen stoffilter. I-sensor ideaal, als de was droog is dan stopt het drogen vanzelf.

Pluspunten

• Licht in de trommel
  • I-sensor
  • Modern design

topwasdroger 17-12-2017

prachtige wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Deze nieuwe wasdroger droogt in een mum van tijd de was. Hij is heel stil, gebruiksvriendelijk en heeft een mooie uitvoering.

Pluspunten

• Licht in de trommel
  • signaal bij gereed
  • duidelijk display

Minpunten

• geen

Tempelier 15-12-2017

Top apparaat

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Nu enig onderzoek uitgekomen bij dit type. Met zijn 9 KG genoeg voor de toekomst ;-) en een leuke actie van Siemens dat je 50 euro retour krijgt. Altijd leuk meegenomen!
De was komt er droog uit, veel instel mogelijkheden.
Prettig is dat er een aansluit setjes voor de afvoer bij zat. De installatie hiervan is gemakkelijk (voorzichtig los trekken van de slang naar de lekbak, slang van de afvoer set erop en klaar ben je)
Qua geluid moet ik zeggen dat het mij is meegevallen. Oké je hoor het apparaat; vergelijk het met een koelkast/vriezer die aanslaat persoonlijk vind ik het acceptabel en niet hinderlijk.
Qua warmteafgifte; in een kleine ruimte heb ik iets condens op de tegels waargenomen. Prima op te lossen door een raam op een kier te zetten of de deur van de ruimte open te zetten. Is jouw ruimte groter dan verwacht ik geen hinder.
Ik ben tot zover blij met de aankoop!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Energiezuinig
  • Acceptabel stil
  • Veel instel mogelijkheden
  • Afvoerset standaard bijgeleverd

Minpunten

• Deur is niet om te zetten naar links draaiend

Diana van Meer 15-12-2017

Het perfecte setje.

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Ik heb de droger nog maar pas in mijn bezit, maar ben er al super blij mee. De rede om dit product aan te schaffen was, ander half geleden ook Siemens wasmachine gekocht. Ben ik super te vreden over,prima machine...en nu bij passende droger. Vandaar dat ik sprak over mijn super setje,ha,ha.Ben met de jaren al mijn huishoudelijke producten aan het vervangen voor Siemens.Combi magnetron ook Siemens,het volgende op mijn verlanglijstje....afzuigkap. Maar alles kan niet gelijk...eerst sparen,ha,ha

Pluspunten

• zuinig
  • duidelijk te gebruiken
  • mooi om te zien
  • onderhouds vriendelijk

vasen 12-12-2017

mooie wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Ik had al een i-sensoric wasmachine iQ-700 en daar moest natuurlijk ook een iQ-700 droger bij , werkelijk een plaatje als je de 2 machines naast elkaar ziet staan , de droger is net zo makelijk en betrouwbaar als de wasmachine , veel programma's
en lekker stil , je kan de droger ook aan de afvoer aansluiten. kortom een prachtig apparaat.

Pluspunten

• veel programma's
  • ansluiting afvoer
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• geen

Teunissen 11-12-2017

Een echte aanrader

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Nu een maand in bezit en erg blij mee. De droger heeft een luxe design. Door de grote inhoud is de was snel droog en het wasprogramma stopt eerder als de was droog is. Ik kan niet meer zonder!

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Wasprogramma stopt als was droog is

Bhuban 02-12-2017

A very nice product - Value for money

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

I wanted to buy a different brand this time, but when I compare the features price and reliability I can't find a better deal than this Siemens dryer. So far it works fine, very low noise. Looks nice and matches with my Siemens Washing machine. Hope it will prove it's durability.

Pluspunten

• Functions and price
  • Features

Minpunten

• yet to experience

AvdHF64 30-11-2017

Goede prijs/kwaliteit verhouding. (€599)

Geschreven voor: Siemens WT47W562NL

Doet wat hij moet doen... was drogen.
1) Katoen... Ik heb bijna geen 100% katoen meer dus belading van 9kg. Gebruik tot nog toe alleen Mix+Voorzichtig en kast droog. Hij kan dan alleen 'maar' 3kg aan! (Geld voor alle drogers, etc dat ze maar 1/3de van hun maximum aankunnen.) Volgens het boekje.
Ik kies 'Voorzichtig' omdat hij anders erg heet word. Wat je was meer laat slijten en verkleuren.
2) Ook reveseerd de machine niet. (Trommel draait maar een kant op.) Hierdoor worden grote stukken, denk aan dekbedovertrek, lakens, e.d. een grote prop en kreukt de was meer. (Er zijn haast geen wasdrogers meer die reveseren, trommel draaid afwisselend links- en rechtom.)
3) Door bovenstaande kreukt de was meer dan nodig. Je kan dit ondervangen door de was direct op te vouwen, uithangen, als hij klaar is. (Geld voor meeste wasdrogers ben ik bang.)
4) Lampje in trommel mag van mij langer aanblijven bij uitladen. (Ik vouw rechtstreeks uit de machine de was op.) (persoonlijk)
5) Ik vind dat de machine er niet modern uitziet, eerder iets oudbolligs heeft. (persoonlijk)

Pluspunten

• Snelheid / tijdsduur
  • Bediening
  • Je hoeft maar 3 filters schoon te maken.

Minpunten

• Vul opening mag groter.
  • Op normale stand erg heet.
  • Reveseerd niet.
  • Kreukt