Siemens WT47W562NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 173 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Astrid 04-01-2018

Voor mij niet voor herhaling vatbaar

Ik heb deze droger nu 5 jaar. In het begin een prima droger maar na 3 jaar ging hij na ongeveer elk half uur op storing. Hij geeft dan aan dat het waterreservoir vol is en stop er vervolgens mee. Dan weer opnieuw starten en hij kan er weer een half uur tegen aan. Kunnen niet vinden waar het aan ligt. Ook geprobeerd de sensor schoon te maken. Op de manier doe ik er bijna een hele dag over om een trommel met handdoeken te drogen. Ik ben zeer teleurgesteld in deze droger.

Pluspunten

• Licht in trommel

Minpunten

• Schoonmaken warmtewisselaar nieuw onderdeel kopen
  • Trommel draait maar in een richting

Nicole van Dijck 18-03-2016

Siemens warmtepompdroger WT47W562NL

Het apparaat is prima en makkelijk in gebruik.
De was komt er echter een beetje klam uit bij kastdroog.
Wellicht dat kastdroog+ dit probleem verhelpt.
Dit heb ik echter nog niet uitgeprobeerd.
Handig is de directe aansluiting op de afvoer.
Jammer dat Media Markt je adviseert om een aansluitset voor deze optie aan te schaffen.
Deze set wordt nl. standaard bij de machine geleverd.

Dirk2137 24-01-2018

De hoge beoordelingen zijn voor mij onbegrijpelijk

Droogt inderdaad snel, condensafvoer via de slang mooi apparaat etc. Echter, ik vind dat er 1, voor mij, groot nadeel aan deze droger zit en dat is het drogen van beddengoed. Het beddengoed is na enkele minuten draaien één grote bal waardoor het drogen erg slecht gaat. Iedere keer moet je de lakens of dekbedovertrek uit elkaar halen en dan de droger weer aanzetten en dat is erg vervelend. Zo neemt het drogen hiervan al snel een paar uur in beslag. Alles heb ik al geprobeerd maar niets helpt. Is het droogprogramma afgelopen en je haalt de was er uit dan is het dus één grote bal die vanbinnen nog vochtig is. Bij ' gemengd' bvb komt de helft er nog vochtig uit terwijl andere dingen droog zijn. De sensoren in de machine zijn gewoon waardeloos. Op stand handdoeken komt alles er nog vochtig uit, zo ook op alle andere standen. Strijkdroog werkt goed omdat alles dan nog wel wat vochtig mag zijn. Voor mij is de enige goede stand de 'katoenstand' op de meest droge stand en de rest mogen ze er wat mij betreft afhalen. Het gebruiksgemak, omdat de programma's niet het gewenste resultaat geven, is slecht.

Pluspunten

• uiterlijk
  • stil

Minpunten

• slechte droogsensoren
  • beddengoed is niet te drogen
  • trommel draait 1 kant op
  • mogelijkheden zat maar ze werken niet

Yvonne 16-01-2017

Irritant lawaai compressor

Gekocht omdat ik in veel reviews las dat het een stil apparaat was.
Maar dat klopt niet! Aan het begin van het programma doet het apparaat rustig zijn werk.
Echter, na een paar minuten hoor je de compressor aanspringen. Deze maakt een zeer irritant geluid, vergelijkbaar met een oude koelkast met een slechte compressor.
Zelfs met de deur van de bijkeuken dicht hoor je dat in de rest van het huis.
Hebben de droger per ommegaande weer geretourneerd. Voor ons geen warmtepomptechniek (lees: compressor) meer.

Pluspunten

• grote trommel
  • verlichting

Minpunten

• compressor lawaai

Marjolein 22-05-2017

Fijne, praktische wasdroger

Als beste uit diverse testen, dus die moet dan wel goed zijn. Het apparaat doet gewoon wat het moet doen, en is er ook nog eens snel mee klaar. Hij zou nog wat stiller mogen, want het geluid als van een koelende koelkast vind ik persoonlijk licht irritant.

Pluspunten

• Snel klaar
  • ziet er mooi uit
  • was komt er lekker zacht en droog uit
  • veel programmamogelijkheden

Minpunten

• geluid....

Paul 20-05-2017

Goede, zuinige droger met grote trommel

Het is onze eerste droger, dus vergelijkingsmateriaal hebben we helaas niet. De droger bevalt ons erg goed, er past veel was in en het droogresultaat is goed. Je kunt naast kastdroog en kastdroog plus ook de droogtegraad instellen. Op de laagste droogtegraad bleef de was iets klam, maar één stand hoger (er zijn 4 droogtegraden) is de was perfect droog op de kastdroog stand. Er zit een sensor in die de vochtigheid meet.

De droger is vrij stil, al merk je wel dat de compressor geluid maakt. Vergelijk het met de brom van de koelkast. Hij trilt of resoneert niet, dus het geluidsniveau is vrij constant. Daarnaast heeft de droger enkele handigheden; hij kan direct op de afvoer worden aangesloten, er zit een lampje in de trommel, je hoeft de condensor niet schoon te maken en een uitgestelde start.

Al met al zeer tevreden met de aankoop, hopelijk gaat hij lang mee.

Pluspunten

• Goed droogresultaat
  • Op afvoer aan te sluiten
  • Grote trommel
  • Zuinig

Minpunten

• Vrij stil, maar wel compressorgeluid

bob 08-05-2017

Siemens wasdroger

Het is een mooie wasdroger met zeer grote trommel inhoud. Aangezien het een warmtepomp droger is geeft hij wel wat meer vocht af in de ruimte. Heel handig is de rest tijd indicatie en hij slaat vanzelf af wanneer de was droog is. De was komt er ook echt droog uit. Klein dingetje is het geluid; hij maar een brom geluid door de pomp die erin zit maar het went snel. Heb hem op zolder staan en op de 1e verdieping hoor je nauwelijks iets. Dus ja ik zou deze aanbevelen.

Henry 17-11-2016

Goeduitziende, perfect werkende Warmtepomp droger.

De Siemens warmtepompdroger aangeschaft ter vervanging van de 15 jaar oude condensdroger, deze droger doet zijn werk sneller en is daarbij ook nog energie zuiniger ( A++) , fijn dat er een setje bij zit die het water direct afvoert i.p.v dat het reservoir telkens moet worden geleegd, de droger ziet er niet alleen mooi uit maar is ook heel eenvoudig te bedienen, het droog resultaat is uitmuntend, wat verder opvalt is dat deze droger bijna geruisloos zijn werk verricht zonder de omgeving te verwarmen.

Pluspunten

• Droogt uitmuntend
  • Gebruiksgemak
  • Waterafvoersetje wordt meegeleverd
  • Bijna geruisloos
  • Geeft geen omgevingswarmte af

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

wilmar 13-08-2018

Prima machine

doet het prima helaas duurt het langer maar dat wisten we
daarvoor is hij wel erg zuinig
Geeft wel veel warmte af wat in de zomer minder is maar dan moet het maar buiten drogen

Paul013 27-06-2018

Droogt goed, wel zoeken naar juiste programma

Droogt prima, het is wel even zoeken naar de juiste instellingen om het gewenste droogresultaat te bereiken. Apparaat is redelijk stil. In EKO stand lange programma's, maar wel energiezuinig.

MME07 27-03-2018

Superdroger

Ruim een week in ons bezit een mooie droger die perfect pas bij onze wasmachine de iq700 bij elkaar een mooi geheel.de droger is geweldig droogt goed en is voor een pompdroger verassend stil echt een aanrader

B. Nieuwenhuijzen 22-01-2018

Superdroger

Het leek mij een complete droger en dat is hij ook. Hij voldoet helemaal aan wat hij beloofd. Hij is zo snel klaar dat hij t zelf niet kan bijhouden. Hij is soms nml. Nog aan t draaien terwijl de was al droog
is. Dat is dus wel goed in de gaten houden. Het dubbele filter is ideaal zo komt er weinig stof in de machine zelf.
In het begin moet je voor jezelf even kijken bij wat voor droogte je accoord ga.
Heb hem qua droogte ingesteld en dat slaat hij ook op. Dan doet hij t prima. Maar dit staat ook netjes in de gebruiksaanwijzing dat je dat moet instellen als je het te vochtig vindt.
Beddengoed in mum van tijd droog en niet op een bal!
Ik heb hier echt plezier van al Mn was lekker snel klaar. Een top apparaat !!

Pluspunten

• Zelfreinigende condensor
  • Beddengoed snel droog

Minpunten

• Soms nog aan het drogen terwijl de was al droog is

D.G. 19-01-2018

prima droger

prima droger, doet wat hij moet doen. Grote trommel maar toch is het apparaat niet echt veel groter.
Heeft wel wat moeite met enkele produkten.

Pur 18-01-2018

Lekker rustig en zuinig

Overgestapt van conventionele naar deze warmtepomp droger. Enorme stap vooruit qua energie verbruik, maar ook qua geluidniveau en programmakeuzes. Daarnaast is de enorme trommel van 9kg een uitkomst met 3 kinderen.

Pluspunten

• energieverbruik
  • grote trommel
  • aansluiting op afvoer

Rodney 16-01-2018

Droogt goed, gemakkelijk schoon te maken.

We hebben deze droger gekocht omdat we een wasmachine uit dezelfde serie hebben en deze bevalt heel goed. Ook had deze droger goede recensies.

Pluspunten

• Droogt goed in korte tijd
  • gemakkelijk in onderhoud
  • grote trommel
  • duidelijk en veel programma's

Minpunten

• als de pomp loopt hoor je een trillend geluid

Marcel 16-01-2018

Gebruiksgemak en goed voor de portemonnee. Uh het milieu.

Wat mij betreft gaat het in eerste instantie om gemak bij een wasdroger. Dus hoe fijn is het dat - eureka - het deurtje precies andersom opent dan mijn wasmachine, dat is wel heel erg handig bij het overladen. En hij heeft een afvoerslang dus geen gedoe met volle waterreservoirs. Verder zijn de portemonnee en het milieu ook belangrijk (niet per se in die volgorde). Het is een warmtepompdroger en dus zuinig, klasse A++. Hij past de droogtijd zelfs naar beneden aan als drogen sneller dan verwacht gaat. Verder heb ik sowieso altijd goede ervaringen gehad met Siemens apparaten.

Pluspunten

• Energielabel A++
  • Behoorlijk stil

Monique 10-01-2018

overzichtelijk

Ik heb hem nu voor het eerst aangezet, ik dacht dat hij stiller zou zijn, ben benieuwd naar het droog resultaat, Overzichtelijke displaY

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • energie zuinig

Minpunten

• veel geluid

Jan 05-01-2018

Klasse warmtepompdroger !

Super droger !!
Snelle droging, geluidsarm en ruime programmakeuze en dan nog alles individueel aan te passen.
De grote deuropening maakt het in- en uitladen erg gemakkelijkt. En ook de binnenverlichting is een pluspunt, zodat er zeker niets achterblijft.

Pluspunten

• Grote deuropening (handig voor beddegoed etc.)
  • Trommelverlichting
  • Droogkwaliteit

r1988 04-01-2018

Ruim en stil

Fijne, stille droger met een ruime opening zodat je makkelijk je was erin kunt gooien. Veel verschillende programma's zodat je echt al je was in de droger kunt drogen.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • grote deuropening

Paul Hendriksen 03-01-2018

electrazuinig,fluisterzacht,binnenverlichting,groot kijkraam

prima wasdroger. vooral gekozen wegens warmtepomp, maar ook andere eigenschappen (groot kijkraam, binnenverlichting) en mooie vormgeving

Pluspunten

• warmtepomop
  • groot kijkraam