Bosch WTY88783NL

Bosch WTY88783NL Best Reviewed jun 2017

Beoordeling op basis van 48 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

an 18-12-2016 Product paar weken in bezit

had ik eerder moeten doen

Mijn oude Bosch droger (en wasmachine) vervangen door deze veel energie zuinigere machine en dat had ik eerder moeten doen. Deze warmtepompdroger werkt prima, super veel opties. Ben ze nog allemaal aan het uitproberen. En de bezwaren die ik hoorde dat warmtepompdrogers niet zo goed drogen blijken niet waar. Je moet even weten welke programma's maar dan droogt ie prima. Hij doet er wat langer over, maar daar kun je naar plannen. Het energieverbruik nog niet kunnen vergelijken of het ook echt scheelt, dat komt nog. De droger gekocht met een Bosch wasmachine van de zelfde serie en de combi is echt een aanrader.

Pluspunten

• energiezuinig
  • tijdsaanduiding

Arjan 15-06-2017

Ik lees bij andere revieuws over het brommende geluid van de pomp. Ervaar jij dat ook? Voor ons belangrijk daar het was en droogpark naast kinderkamers staat opgesteld en er 's avonds gewassen en gedroogd wordt

BrendaT 09-01-2015 Product paar dagen in bezit

Nog niet zolang in het bezit dus duurzaamheid kan ik nog niet aangeven. Fijne machine gebruik spreekt voor zich. Heel veel mogelijkheden droogprogramma's dus moet nog even uitvinden welk programma ik het prettigste vind. Eerste ervaringen goede droogresultaten.
Mooie machine toont een beetje plastic dus vormgeving buitenkant had wat meer aandacht mogen hebben maar dat is persoonlijk. Grote trommel, brede opening dus makkelijk te vullen en te legen. Tot nu toe zeer tevreden .

AvdHF64 15-05-2016

Draaid de trommel één kant op of reviseerd hij. (Draaid hij afwisselend links- en rechtsom?)

Wim Heukelom 30-06-2017 Product paar weken in bezit

BOSCH wasdroger WTY88783NL

Nu enkele weken in gebruik en kan alleen maar constateren: super aankoop
Doet wat hij doen moet, stil, stabiel, prettige bediening, voldoende programma's
Voor mij geen MIELE meer!

Henry Ronowikromo 23-06-2017 Product paar weken in bezit

Bosch WTY88783NL

Mooi, gemak en stil +++, Wij zijn zeer tevreden+++, Let niet op de prijs die verdient je terug na lang gebruikt.A+++

Annelies 17-06-2017 Product paar weken in bezit

Inderdaad erg stil

Ik heb gezocht naar een energiezuinige en vooral stille droger.
Hij is inderdaad erg stil. Zuinig is hij ook vast wel, daarin vertrouw ik het energielabel.
Veel keuze programma's.

• veel keuze programma's

jan044 14-06-2017

Erg stil

Nieuwe bosch wasdroger (warmtepompdroger) WTY88783NL/16 aangeschaft ivm geluidsniv. 61Db. Het klopt de droger is erg stil en het droog resultaat is uitstekend en is energiezuinig.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Staafmans 27-05-2017 Product paar weken in bezit

Energiezuinige wasdroger

Een fluisterstille energiezuinige wasdroger van Bosch in huis gehaald die voldoet aan de stoutste verwachtingen. De was komt er droog en fris uit.

Pluspunten

• Energiebesparing
  • Droogheid

Minpunten

• Aankoopprijs
  • Duurtijd drogen

Gian 17-04-2017 Product paar dagen in bezit

Warmtepompdroger home professional

Nu een paar dagen in gebruik. 61 db is heel stil. Stiller dan 12 jr oude condensdroger. Staat in badkamer op zolder. Je hoort niks als je slaapt. Handige doorkijkdeur en alles wordt goed droog. 2 uur droogtijd is geen probleem. Wasmachine draait ook zo lang. Top apparaat !

Pluspunten

• 61 db is zeer stil.
  • Zuinig.
  • Doorkijkdeur.
  • Droogtijd.

Minpunten

• Geluid piepje is te zacht als de droger klaar is.

Allard 27-02-2017 Product paar maanden in bezit

geweldige droger!

Nu we enkele maanden gebruik maken van de droger nog even een revieuw. We zijn uiterst tevreden over de droger. Verbruik is perfect, op de energiemeter is duidelijk verbetering te zien tov onze vorige droger! Hij droogt uitstekend, is altijd sneller dan de verwachte tijd. Ideaal ook dat het pluizenfilter niet in de deur zit zodat de deur schoon blijft, hierdoor is het filter en de ingang van het filter heel eenvoudig te reinigen met de stofzuiger. Met de zelfreinigende condensator zijn we ook erg blij. oftewel een genot om te gebruiken!

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil
  • snel
  • eenvoudig schoon te houden

Burhan 26-01-2017 Product paar weken in bezit

Burhan Akyuz

mijn eerste droger samen met zelfde model wasmachine gekocht. volgen gebruikers is deze machine nu aller beste

Pluspunten

• mooi
  • zuinig

Jet 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Stille zuinige droger

Het is een stille zuinige droger met veel mogelijkheden erop.
Er zit ook een slang bij om in in de afvoer van de wasmachine te stoppen .
Ook een rek voor gevoelige materialen . Knuffels , schoenen, wolle trui enz
Helemaal top!

Pluspunten

• Zuinig
  • Extra mogelijkheden

Minpunten

• Duur

Joseph 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

stille warmtepompdroger Bosch

Zeer stille warmtepompdroger. Doet wat hij moet doen. Drogen, zuinig en zacht!
Met zelfreinigende condensor en voldoende programma's.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • ruim voldoende programma's

Veronica 16-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en heel stil Finn bediening

Energie Zuinig en stil ,erg makkelijk in gebruik,
Maar ook fijn in gebruik,geen pluizen meer tussen de was goed

Pluspunten

• Geen pluizen
  • Energie zuinig
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi en door glazed deur overzichtelijk

vildan 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig!

Na gebruiksaanwijzing goed doorlezen lukt alle programma's te gebruiken, droogt prima! Voor alle soort was heb je een passende programma. Laat geen vocht en stof vrij in de ruimte dat vind ik ook heel goed. Het ziet super mooi uit!

Gerard 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stille en royale machine

Nog niet lang in gebruik maar de eerste indrukken zijn goed. De was komt er kastdroog uit, de machine maakt weinig lawaai, de trommel is ruim en er zijn voldoende instelmogelijkheden. De was komt er niet zo warm uit als bij mijn vorige Bosch droger waardoor het raadzaam is om hem direct op te vouwen en niet even te wachten. De was is dan nog warm genoeg om vouwen te voorkomen.
De tijdsduur past zich snel aan aan de hoeveelheid was. En ja, een zuinigere droger doet er wat langer over, dat is een kwestie van plannen. Hij geeft echter beduidend minder warmte af wat ik als een voordeel zie.

Pluspunten

• Mogelijkeheden
  • Drooggraad
  • Verwacht energieverbruik
  • Zelfreinigende condensator
  • Mogelijkheid om droger aan te sluiten op afvoer

Minpunten

• Tijdsduur

Gerard 05-12-2016

Ruime, stille en koele droger

Net in gebruik genomen en alle was komt er prima kastdroog uit. Verschillende instellingen geprobeerd. Met volle trommel en minder volle trommel. Aandachtspunt voor mij is dat de was minder warm uit de droger komt dan voorheen en dat je, als je kreukels wilt voorkomen, de was snel op moet vouwen. En dus niet eerst de droger schoonmaken en met de volgende was vullen. Is simpel een kwestie van de volgorde van de werkzaamheden veranderen.
De droger is stil en geeft veel minder warmte af dan een conventionele condensdroger waardoor er minder geventileerd hoeft te worden.
De tijdsduur wordt gaandeweg het droogproces en afhankelijk van de hoeveelheid was aangepast. Ik heb de droger nog maar kort en heb dus nog niet echt een goed beeld bij de daadwerkelijke duur van de programma's maar dat het langer duurt dan voorheen is zonder meer duidelijk.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Ben 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Eerste indruk: goede keuze

De eerste indruk is goed. Gemakkelijke bediening met verwachte resultaat. Zoals met alles wat nieuw is, is het wel even uitzoeken hoe wat werkt. Bediening lijkt gemakkelijk dus zal weinig problemen opleveren. Over een half jaar nog eens opnieuw beoordelen. Een acht is goed, misschien is het tegen die tijd wel een negen!

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Resultaat

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Jeroen 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super zuinig!

Een superzuinig apparaat dat minder dan 1,5 KwH per droogbeurt verbruikt (ter vergelijking; onze oude C klasse machine verbruikte bijna 4 KwH). Het is een muisstil apparaat bovendien, en dan ziet ie er ook nog top uit. Eerste droogresultaten zijn perfect (we hebben hem nog dit zo lang). Het was een bewuste keuze om zeer energiezuinig te gaan; Miele zegt "er is geen betere", nou die is er dus wel!

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • grote inhoud
  • veel opties

Gerret Storm 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi uiterlijk

Mooi apparaat, heerlijk zuinig met energie en behoorlijk stil.
Duidelijk display, dus makkelijk in gebruik.
De was komt er droog en fris uit.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Mooi uiterlijk
  • Eenvoudig in gebruik
  • Iideaal dat hij zelfreinigend is

WP 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Voordelig qua energieverbruik, mooie uitstraling

Een mooie warmtepompdroger met een sjiek display. Werkt zuinig en ook handig met de korf om bijvoorbeeld hardloopschoenen in te drogen (met name in de winter).