Bosch No WTW87562NL - Reviews

9 kg
Anti-kreuk fase
Duur anti-kreuk fase
120 min

Beoordeling op basis van 124 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

PJK70 06-05-2015 Product paar weken in bezit

Stille en zuinige droger met een mooi en strak design. Eenvoudige bediening en toch zeer veel mogelijkheden. De condensor wordt door het apparaat zelf schoon gehouden, het eenvoudig bereikbare filter is handig te reinigen. Helaas blijft er in het Filterhuis nog wat pluis over. Bij BCC hebben wij hiervoor een Bosch Wet&Dry BKS4043 14.4V kruimelzuiger gekocht, met deze handige kruimelzuiger zijn de achtergebleven pluisjes snel weg.

Peter 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Vervanger_maar_dan_beter

Enkele maanden geleden begon onze 15 jaar oude wasdroger steeds vaker zomaar uit te vallen. Na enige tijd stilstand deed hij het dan weer, wat er voor mij op duidde dat de motor zijn slechtste tijd had gehad. Voor de zekerheid alle filters en de condenser nog een keer schoongemaakt maar op het laatst moest hij meermaals worden gereset om één was te drogen. De waarschijnlijke oorzaak is dat we vorig jaar een mooie nieuwe wasmachine (Bosch Logixx 9) hadden gekocht, die net als de meeste moderne wasmachines een trommel heeft voor 6 in plaats van 5 kg wasgoed. Ondanks de grotere trommel geldt voor ons gezin met 3 pubers die ook nog eens veel sporten dat dat nog steeds neerkomt op 2 á 3 wasbeurten per dag. Efficient als mijn vrouw is propt ze de trommel van de wasmachine tegen de voorschriften en mijn technisch advies in, altijd tot de nok toe vol. En omdat nagenoeg alles ook in de droger gaat, zat die dus zeer regelmatig overvol, zodanig dat de was niet droog werd en dus de motor ook thermisch uitviel. Een lang (waarschijnlijk herkenbaar) verhaal met als conclusie dat ik een wasdroger wilde met de grootst mogelijke capaciteit, waardoor ik bij deze serie 8 uitkwam. Natuurlijk in de mediamarkt een uitgebreide vergelijking gedaan met alle andere types waarbij ik niet zozeer naar de opties heb gekeken; bij ons draait de wasdroger bijna altijd hetzelfde programma, maar zeker wel naar electra verbruik, waarbij deze droger net als andere topmodellen er met A++ als beste uitkwam, wat zeker met ons intensief gebruik zeker gaat besparen.
Uit eigen ervaring wist ik ook dat de selfcleaning-condensor optie geen overbodige luxe is, bij onze vorige wasdroger moest ik die ongeveer maandelijks schoonmaken, iets waar mijn vrouw zich niet eens mee wilde bemoeien.
In de praktijk blijkt trouwens het dubbele pluis-filtersysteem veel beter de pluizen af te vangen als de deurfilter in onze oude machine. Maar het belangrijkste; het resultaat is perfect; de tijdsduur wordt gestuurd door de 'droogsensor' veel ingekort terwijl de was er altijd droog uitkomt (doordat we die tegenwoordig in de wasmachine ook bij 1600 toeren centrifugeren).
KORTOM: Wasdroger met grootst mogelijke belading (9 Kg) met een volledig automatische meest energiezuinige werking, met zonodig verschillende opties.
Deze uiteindelijke keuze werd trouwens ook mede bepaald door mijn voorkeur voor het 'degelijke' merk Bosch maar tegelijkertijd ook weer vanwege de actie van de gratis Bosch Stoomstation. Een voorkeur zo groot dat ik er de levertijd van anderhalve week (met een kapotte droger thuis) er voor over had, terwijl ik naar de winkel was gestuurd om "een andere te gaan halen", maar dan voor de komende 15 tot 20 jaar wel het beste heb gekozen.

Pluspunten

• grote capaciteit in kg
  • energieverbruik
  • volledig automatisch
  • droogresultaat
  • dubbele pluizenfilter

Minpunten

• wellicht geluid (64 dB)

Fam Buis 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zuinige warmtepompdroger met mooi design

Deze Bosch warmtedroger heeft ruimte voor 9 KG wasgoed. Hoewel onze wasmachine maar 6 KG wasgoed kan wassen heb ik gekozen voor deze 9 KG droger zodat het wasgoed minder kreukt door de extra ruimte. Het wasgoed is goed droog op de standaard programma's. Ik heb het stroomverbruik van deze Bosch warmtepomp wasdroger vergeleken met mijn oude Miele condensdroger van 15 jaar oud door ze allebei te meten met mijn een stroomverbruik meter. Uit mijn eerste metingen blijkt dat deze droger ongeveer 60% van de stroom verbruikt vergeleken met de oude. Dat is toch mooi een besparing van 40% Het design is mooi met de zilveren rand en de glazen deur geeft goed zicht op de draaiende was. De machine maakt iets meer lawaai dan de vorige droger maar het is wel acceptabel. De filters zijn mooi weggewerkt in de trommel en gemakkelijk schoon te maken. Vanwege het autoclean condensor systeem van Bosch hoef je de condensor zelf niet meer schoon te maken, het restwater spoelt de condensor schoon tijdens het afpompen. De machine heeft voldoende droogprogramma's voor allerlei soorten was.

Pluspunten

• Zuinig is stroomgebruik
  • Transparante deur
  • Automatische condensor schoonmaak
  • Grote vulopening

Minpunten

• Redelijk luidruchtig

Sonja 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, snel, zuinig en ook nog mooi design!

Mijn oude droger gaf het op na 22 jaar. Nu deze Bosch gekozen. Doet wat hij moet doen, goede programmakeuzes en met wat mindere belading snel klaar. Ook het geluidsniveau is laag.
Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geluidsniveau prima
  • Zuinig

F. Spil 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

ruikt lekker

3 maanden geleden nieuwe wasdroger aangeschaft. na een paar weken bleek de was uit de droger te stinken en wat we ook deden het euvel was niet te verhelpen. Uiteindelijk de wasdroger ingeruild en de was ruikt nu lekker fris. Dat deze wasdroger lekker groot is is geen straf

Pluspunten

• was ruikt lekker
  • ruime capaciteit

Pieter 17-11-2016 Product paar weken in bezit

snelheid

Nadeel van een warmtepompdroger is de langere droogtijd tov een condens of luchtafvoer. Maar dit model heeft een snelprogramma en dat merk je. Ook de zelfreinigende condensor en door het aansluiten op de afvoer, waardoor je de waterbak niet meer hoeft te legen, zorgen ervoor dat je echt werk uit handen wordt genomen.
De 9 kilo inhoud laat ook de dekbedden en overige grote stukken goed drogen.
En de meerprijs verdien ik weer terug door de A++ klasse.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • snel programma
  • directe afvoer
  • zelfreinigende condensor
  • zuinig

Minpunten

• hoge aanschaf maar dat verdien je weer terug

Cindy Geernaert 19-12-2014 Product paar weken in bezit

Ben er zeer tevreden over, droogt goed en snel, ook best kreukvrij, moet niet echt veel gestreken worden

E. van der kwaak 11-07-2017 Product paar weken in bezit

Snel drogen

Wij hadden hiervoor een condensdroger. Deze ging helaas stuk. Nu wilde we graag een energiezuinige droger,want er gaat bijna geen dag voorbij dat er niet gewassen wordt. De eerste keer dat wij de droger gebruikte waren we al verbaasd over de snelheid van het drogen. Nu we hem meerdere keren gebruikt hebben blijven we zeer tevreden.

Pluspunten

• 9 kilo
  • Droogtijd
  • En veel meer

Elly52 06-07-2017

Uitstekende wasdroger

Erg tevreden over deze droger. Past droogtijd aan aan gewicht was. Heb nog geen programma aan hoeven passen qua droogtijd. Is erg stil.

A.Teeninga 01-07-2017 Product paar maanden in bezit

Droger

Geweldige droger Grote trommel met binnen verlichting korte droogtijd en ook nog heel stil en zuinig in gebruik

Peter 23-06-2017

Teleurstellende aankoop!

In tegenstelling tot de voorganger van een B-merk is deze machine niet in staat om dekbedovertrekken te drogen. De overtrekken worden door de machine op een bijna niet te ontknopen kluwen gedraaid tijdens het droogproces. Binnen in deze bal van katoen is alles nog nat. Zelfs bij herhaaldelijk tussentijds stoppen van de machine en ontrafelen van de dekbedovertrekken lukt het niet deze acceptabel droog te krijgen. Baal enorm van deze aankoop.

Linda 17-06-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmachine en droger

Wat een geweldige hulp in de huishouding deze apparaten. Doseren gaat automatisch, wat een uitvinding! Trommelverlichting is ook erg handig. Ik heb het gevoel dat ik met wassen en drogen van al onze kleding er niet meer alleen voor sta. Bedankt Bosch.

• Zuinig met wasmiddel
  • Eenvoudig in te stellen

Johansio 05-06-2017

Wat is hij stil!

Jaren lang een droger gehad met een slang naar buiten. Daarna een condens droger. Allemaal herriemakers met een hoop warmte en stof! Deze Bosch is een verademing: stil, droogt goed en de warmtepomp zorgt ervoor dat de keuken waar deze prachtige machine staat geen sauna meer is! Veel instellingen waaronder de stand "dons" :eindelijk kunnen we onze donzen dekbedden zelf wassen en drogen! Erg handig dat je niet meer zelf de condensor hoeft uit te spoelen.....gaat helemaal automatisch. Super droger!

Gerda 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

Veelzijdige droger

Mijn oude energieslurpende condensdroger was op. Nu gekozen voor een energiezuinige warmtepompdroger. Is wel duurder in aanschaf maar is energiezuiniger en hoop dat hij langer meegaat dan de oude. Deze droger heeft een zelfreinigende condensator dus hier heb je geen omkijken meer naar. Zeer veel keuze in de programma's. Ook een programma voor koude drogen. Indien je de was niet droog genoeg vind kun je dit aanpassen en zal de droger deze instelling de volgende keer gebruiken. Ook fijn dat deze droger niet zo heet wordt. Mijn washok wordt niet meer zo warm als met de oude droger. Een paar dagen in bezit maar heb nog geen nadelen kunnen ontdekken.

Pluspunten

• kan veel in met zn 9 kilo
  • wordt niet zo heet, ruimte wordt niet warm

J. S. 17-05-2017 Product paar weken in bezit

Snel droog

Deze Boschdroger draait, net als alle Boschdrogers maar 1 kant op. Toch zit mijn lit jumaux dekbedovertrek niet in een knoop en is helemaal droog, zonder vochtige plekjes. Dit komt door het kunststof middenstuk dat het wasgoed steeds naar voren gooit. Hij droogt ook snel en is energiezuinig. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Laken niet in een knoop
  • Snel
  • Zelfreinigende condensator
  • Filters makkelijk schoon te maken

Willem Twijnstra 12-05-2017 Product paar weken in bezit

Wasdroger Bosch

Behalve de roosters reinigen doet de wasdroger verder alles zelf ! Grote trommel en opening, veel instelmogelijkheden. Zuinig apparaat: A++

Bill Jonair 06-05-2017

Ideale wasdroger voor grote gezinnen

Omdat we zeer tevreden zijn over onze andere Bosch producten (wasmachine, vaatwasser, stoomstrijkijzer en diverse electrische gereedschappen) hebben we nu ook deze Bosch wasdroger aangekocht ter vervanging van een 12 jaar oude Siemens droger. Belangrijkste aankoopoverwegingen waren prijs/kwaliteit, betrouwbaarheid, capaciteit (9 Kg), droogtijd en energieverbruik. Deze machine heeft een capaciteit van 9 Kg en dat komt bij de dagelijkse was van een gezin van 5 personen goed van pas. Ondanks deze grote capaciteit is de was, door de grote trommel, toch snel droog. Ten opzichte van onze vorige droger is hij bovendien een heel stuk energiezuiniger. De cash-back actie was mooi meegenomen. Op basis van ervaringen met andere Bosch producten verwacht ik een betrouwbaar product met een lange levensduur en een goede service als dit toch nodig mocht zijn..

Muisje 59 03-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijke bediening

Fantastische wasdroger, makkelijke bediening mooie vormgeving. Doet eigenlijk alles zelf alleen de was erin en eruit halen en het pluizenfilter schoonmaken in de deur. Ben er super blij mee. Prijs kwaliteit verhouding helemaal prima!

• A++
  • lekkere grote trommel
  • wasgoed komt er lekker zacht uit

miss Montreall 21-04-2017 Product paar dagen in bezit

super

super service, prijs/kwaliteit is top
grote laadruimte, stil in gebruik.
Zeker een aanrader.
Makkelijk te bedienen

Pluspunten

• makkelijk bedienpaneel
  • stil in gebruik

Martijn 31-01-2017

Stil, groot apparaat die energiezuinig is.

Machine werkt stil, heeft een grote vulopening en vergt geen/nauwelijks onderhoud. Er zitten veel programma's op die we vermoedelijk niet allemaal nodig (misschien teveel functies?) zullen hebben, maar het is vooral fijn dat je kunt instellen wanneer hij klaar moet zijn. Omdat het een warmtepompdroger is, is hij energiezuinig.
Oorspronkelijk gepost op bsh-bosch