Bosch No WTW87562NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 150 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch No WTW87562NL op Kieskeurig.nl.

Peter 02-01-2017

Vervanger_maar_dan_beter

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Enkele maanden geleden begon onze 15 jaar oude wasdroger steeds vaker zomaar uit te vallen. Na enige tijd stilstand deed hij het dan weer, wat er voor mij op duidde dat de motor zijn slechtste tijd had gehad. Voor de zekerheid alle filters en de condenser nog een keer schoongemaakt maar op het laatst moest hij meermaals worden gereset om één was te drogen. De waarschijnlijke oorzaak is dat we vorig jaar een mooie nieuwe wasmachine (Bosch Logixx 9) hadden gekocht, die net als de meeste moderne wasmachines een trommel heeft voor 6 in plaats van 5 kg wasgoed. Ondanks de grotere trommel geldt voor ons gezin met 3 pubers die ook nog eens veel sporten dat dat nog steeds neerkomt op 2 á 3 wasbeurten per dag. Efficient als mijn vrouw is propt ze de trommel van de wasmachine tegen de voorschriften en mijn technisch advies in, altijd tot de nok toe vol. En omdat nagenoeg alles ook in de droger gaat, zat die dus zeer regelmatig overvol, zodanig dat de was niet droog werd en dus de motor ook thermisch uitviel. Een lang (waarschijnlijk herkenbaar) verhaal met als conclusie dat ik een wasdroger wilde met de grootst mogelijke capaciteit, waardoor ik bij deze serie 8 uitkwam. Natuurlijk in de mediamarkt een uitgebreide vergelijking gedaan met alle andere types waarbij ik niet zozeer naar de opties heb gekeken; bij ons draait de wasdroger bijna altijd hetzelfde programma, maar zeker wel naar electra verbruik, waarbij deze droger net als andere topmodellen er met A++ als beste uitkwam, wat zeker met ons intensief gebruik zeker gaat besparen.
Uit eigen ervaring wist ik ook dat de selfcleaning-condensor optie geen overbodige luxe is, bij onze vorige wasdroger moest ik die ongeveer maandelijks schoonmaken, iets waar mijn vrouw zich niet eens mee wilde bemoeien.
In de praktijk blijkt trouwens het dubbele pluis-filtersysteem veel beter de pluizen af te vangen als de deurfilter in onze oude machine. Maar het belangrijkste; het resultaat is perfect; de tijdsduur wordt gestuurd door de 'droogsensor' veel ingekort terwijl de was er altijd droog uitkomt (doordat we die tegenwoordig in de wasmachine ook bij 1600 toeren centrifugeren).
KORTOM: Wasdroger met grootst mogelijke belading (9 Kg) met een volledig automatische meest energiezuinige werking, met zonodig verschillende opties.
Deze uiteindelijke keuze werd trouwens ook mede bepaald door mijn voorkeur voor het 'degelijke' merk Bosch maar tegelijkertijd ook weer vanwege de actie van de gratis Bosch Stoomstation. Een voorkeur zo groot dat ik er de levertijd van anderhalve week (met een kapotte droger thuis) er voor over had, terwijl ik naar de winkel was gestuurd om "een andere te gaan halen", maar dan voor de komende 15 tot 20 jaar wel het beste heb gekozen.

Pluspunten

• grote capaciteit in kg
  • energieverbruik
  • volledig automatisch
  • droogresultaat
  • dubbele pluizenfilter

Minpunten

• wellicht geluid (64 dB)

Pieter 17-11-2016

snelheid

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Nadeel van een warmtepompdroger is de langere droogtijd tov een condens of luchtafvoer. Maar dit model heeft een snelprogramma en dat merk je. Ook de zelfreinigende condensor en door het aansluiten op de afvoer, waardoor je de waterbak niet meer hoeft te legen, zorgen ervoor dat je echt werk uit handen wordt genomen.
De 9 kilo inhoud laat ook de dekbedden en overige grote stukken goed drogen.
En de meerprijs verdien ik weer terug door de A++ klasse.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • snel programma
  • directe afvoer
  • zelfreinigende condensor
  • zuinig

Minpunten

• hoge aanschaf maar dat verdien je weer terug

PJK70 06-05-2015

Stille en zuinige droger met een mooi en strak design. Eenvoudige bediening en toch zeer veel mogelijkheden. De condensor wordt door het apparaat zelf schoon gehouden, het eenvoudig bereikbare filter is handig te reinigen. Helaas blijft er in het Filterhuis nog wat pluis over. Bij BCC hebben wij hiervoor een Bosch Wet&Dry BKS4043 14.4V kruimelzuiger gekocht, met deze handige kruimelzuiger zijn de achtergebleven pluisjes snel weg.

André4 18-03-2018

apparaat me veel mogelijkheden en goede resultaten

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Geluidsarm , goede resultaten, makkelijk te bedienen, alleen in gebruiksaanwijzing mag iets duidelijker aangegeven worden waarom bij een apparaat wat aangesloten is aan een afvoerslang, er te aller tijden nog wat restwater in de condensbak achter blijft.

Peter 23-06-2017

Teleurstellende aankoop!

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

In tegenstelling tot de voorganger van een B-merk is deze machine niet in staat om dekbedovertrekken te drogen. De overtrekken worden door de machine op een bijna niet te ontknopen kluwen gedraaid tijdens het droogproces. Binnen in deze bal van katoen is alles nog nat. Zelfs bij herhaaldelijk tussentijds stoppen van de machine en ontrafelen van de dekbedovertrekken lukt het niet deze acceptabel droog te krijgen. Baal enorm van deze aankoop.

Fam Buis 21-11-2016

Zuinige warmtepompdroger met mooi design

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Deze Bosch warmtedroger heeft ruimte voor 9 KG wasgoed. Hoewel onze wasmachine maar 6 KG wasgoed kan wassen heb ik gekozen voor deze 9 KG droger zodat het wasgoed minder kreukt door de extra ruimte. Het wasgoed is goed droog op de standaard programma's. Ik heb het stroomverbruik van deze Bosch warmtepomp wasdroger vergeleken met mijn oude Miele condensdroger van 15 jaar oud door ze allebei te meten met mijn een stroomverbruik meter. Uit mijn eerste metingen blijkt dat deze droger ongeveer 60% van de stroom verbruikt vergeleken met de oude. Dat is toch mooi een besparing van 40% Het design is mooi met de zilveren rand en de glazen deur geeft goed zicht op de draaiende was. De machine maakt iets meer lawaai dan de vorige droger maar het is wel acceptabel. De filters zijn mooi weggewerkt in de trommel en gemakkelijk schoon te maken. Vanwege het autoclean condensor systeem van Bosch hoef je de condensor zelf niet meer schoon te maken, het restwater spoelt de condensor schoon tijdens het afpompen. De machine heeft voldoende droogprogramma's voor allerlei soorten was.

Pluspunten

• Zuinig is stroomgebruik
  • Transparante deur
  • Automatische condensor schoonmaak
  • Grote vulopening

Minpunten

• Redelijk luidruchtig

Sonja 20-11-2016

Stil, snel, zuinig en ook nog mooi design!

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mijn oude droger gaf het op na 22 jaar. Nu deze Bosch gekozen. Doet wat hij moet doen, goede programmakeuzes en met wat mindere belading snel klaar. Ook het geluidsniveau is laag.
Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geluidsniveau prima
  • Zuinig

F. Spil 19-11-2016

ruikt lekker

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

3 maanden geleden nieuwe wasdroger aangeschaft. na een paar weken bleek de was uit de droger te stinken en wat we ook deden het euvel was niet te verhelpen. Uiteindelijk de wasdroger ingeruild en de was ruikt nu lekker fris. Dat deze wasdroger lekker groot is is geen straf

Pluspunten

• was ruikt lekker
  • ruime capaciteit

Cindy Geernaert 19-12-2014

Ben er zeer tevreden over, droogt goed en snel, ook best kreukvrij, moet niet echt veel gestreken worden

martje 15-01-2019

mooie uitstraling en afwerking en verlichting

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

ik heb het product nog niet zo lang maar ben nu al tevreden , luxe uitstraling handige verlichting in de trommel en bediening erg gemakkelijk

van beeck 10-01-2019

warmtepomp droger

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

een goed werkende droger met niet veel geluid ,en met genoeg inhoud ,en eenvoudig schoon te houden .

SabK 04-01-2019

Perfecte droger

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mooi design, zeer duidelijk programmadisplay, zacht geluid, goed droogresultaat, grote trommel,ideaal voor mijn donsdekens, ben zeer blij.

M. Frenken 02-01-2019

Droger Bosch

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Sinds 1 maand maken wij gebruik van onze nieuwe droger. Ideaal in gebruik, vele verschillende programma's en geen uren lang. Het is een waterpompdroger maar je kunt deze alsnog aansluiten op de afvoer.

Pluspunten

• Self Cleaning

Minpunten

• Geen minpunten

Giovanni Keereweer 01-01-2019

Prima Droger

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mooie machine welke makkelijk in bediening is. Werkt erg fijn, nu pas enkele droogbeurten gehad maar niks te klagen. Ook is de machine erg stil.

• Makkelijk in bediening

Eutje 30-12-2018

Klasbak

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mooi design, groot laadvermogen en stil. Wat wil je nog meer? Wij zijn heel erg blij met deze keuze!!!

Pluspunten

• Laadvermogen

René 28-12-2018

Degelijke machine

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Degelijke machine met duidelijk menu. Droogt prima, is erg zuinig en stil. kan zowel op de afvoer als in het reservoir aangesloten worden.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • bedieningsgemak

Minpunten

• nog geen minpunt ontdekt!

resasrory 27-12-2018

BOSCH Wasdroger 562NL

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Even wennen aan DB, en aan droog programma´s Heb hiervoor een ouder MIele gehad, en deze Bosch heeft veel meer keuzes, of ze allemaal top werken, kan ik niet zeggen, soms toch nog even extra aanzetten, dan pas is het droog, Hoor ook een kleine ratel geluidje tijdens het drogen, dit ga ik nog even navragen of dit zo hoort....

Gabi 27-12-2018

Prachtige wasmachine!

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

De wasmachine heeft genoeg opties om je vuile was weer schoon te krijgen! Het scherm geeft veel informatie, zoals energie en waterverbuik ideal.

Pluspunten

• scherm
  • eind piep signaal

Angela 26-12-2018

Top Droger!

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Het is een hele fijne droger en zuinig bovendien. Zeer gemakkwlijk in het gebruik, alles wijst de weg vanzelf. Ik heb de droger voir mijn vader gekocht en zelf heb ik een dure Mieke machine. Maar ik moet zeggen dat ik voir mijzelf de volgende keer ook mijn keuze zou laten vallen op deze uitstekende Bosch Droger met fantastische prestaties. Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Grote vulopenig
  • Makkelijk in het gebruik
  • Zuinig
  • Lekker stil in het gebruik

Lucas 22-12-2018

Stil

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

De droger is normaal stil. 65dbi geluid maakt die, en dat is net zoveel als het gros van de concurrenten. Heb geen last van gepiep zoals andere aangeven.
Echt droog word die als je hem op stand 3 zet, maar dat is zo gedaan.
Deur kan niet omgezet worden naar de ander kant, heb daarom maar de waschmaschine naar de andere kant verplaats. Nu staan de deuren naar elkaar open en kan ik de was om pakken.
Na het wassen gaan de lampen uit (om stroom te besparen). Maar nu weet mijn partner niet dat die klaar is, onhandig.
Draait maar in 1 richting, andere modellen draaien in bijde richtingen waardoor de was mogelijk sneller droog word.

Pluspunten

• Lamp in de trommel

Minpunten

• Display gaat uit na einde programma
  • één draairichting