Bosch Serie 8 WTW87560NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 130 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 WTW87560NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a******@s******** 17-08-2021

Self cleaning ellende

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Sinds een paar jaar gebruiken we de Bosch wasdroger (Serie 8) WTW87560NL/02. Ooit aangeprezen met een Self Cleaning Condenser. De zgn. 'self cleaning' sprak ons wel aan vandaar dat wij deze droger hebben aangeschaft. Maar nu en paar jaar verder.... is die zgn. self cleaning de reden dat wij deze droger de deur uit doen. Ik kwam erachter(heb ik een filmpje van gemaakt!) dat dit filter echt niet meer zo clean was! Totaal verstopt/ aangekoekt met echt heel fijn stof.... deze stof ging dus door het pluizenfilter heen. Dit resulteerde in het feit dat we de machine steeds vaker en sneller achter elkaar moesten aanzetten om de was enigszins droog te krijgen.
Los van alle lovende woorden over het 'self cleaning systeem': wij geloven er niet meer in en gaan voor een ander merk waarbij ik het filter wel gemakkelijk zelf kan schoonmaken.
Ivette 12-10-2022

De droger is nu 6 jaar oud en droogt niet meer. Zelfs niet na 4 uur draaien. Ik kan me aansluiten bij de review van 17 augustus. Ik zou deze Bosch zeker niet weer aanschaffen.

Ivette 12-10-2022

Roger 01-08-2019

Korte levensduur

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Het aparaat gaat net 3 jaar mee. Dan is je garantieperiode al voorbij. Als je hem laat repareren kost je dit sowieso al 99 euro om langs te komen. Lang verhaal kort........een goedkopere droger is rendabeler dan de duurdere aparatuur van bosch. Voor hetzelfde prijs koop je er 2 a 3 in 3 jaar NIEUW. Dit geldt eveneens voor de stofzuigers. Het kan geen toeval zijn. Ten slotte is de aftersale service bij Samsung en Philips velen malen beter.

Pluspunten

• Zuinig

Minpunten

• Zeer korte levensduur
  • Uiteindelijk nog duur uit
  • Slechte aftersale
  • Slechte prijs kwaliteit
  • Gewoon geen bosch producten kopen

Lits 16-02-2019

Warmtepompdroger Bosch wtw87560

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Mooie machine met fijn grote trommel en heel veel keuzemogelijkheden. Geluidsniveau redelijk tot goed, maar zeker niet ' muisstil'. Echter: mijn dekbedovertrekken worden zonder uitzondering één grote bal en dus niet droog. Ook bij gemixte was is er is altijd wel een stuk dat nog vochtig is. Ik heb de droogtegraad maximaal aangepast, tussentijds de bal was uit elkaar gehaald en diverse programma's geprobeerd, maar niets werkt tot nu toe. De bijbehorende wasmachine is geweldig, maar deze droger valt me zo tegen!

Pluspunten

• Mooi
  • Groot

Minpunten

• Niet droog

Wever 22-01-2019

Geweldig overzichtelijk en duidelijk display

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

We hebben een apparaat gekocht omdat oude uiteraard stuk was. Net voor de kerstdagen gekocht en kan zeggen dat dit een super aankoop is. Pracht apparaat

Ward Vandenbulcke 03-01-2019

Grote droger, makkelijk in onderhoud

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Deze trommel is lekker groot, handig voor een gezin met 2 kleine kinderen. Eenvoudig in gebruik en makkelijk in onderhoud.
Hij is stil en ziet er verder mooi uit en leuk dat je de inhoud kan zien.

Pluspunten

• Groot
  • Makkelijk in onderhoud
  • Eenvoudig gebruik
  • Stil

Mk 02-01-2019

Prima wasdroger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Aangeschaft omdat mijn vorige wasdroger (ook Bosch) van 1999 dateert en dus al bijna 20 jaar oud was en ik het tijd vond voor een energiezuiniger exemplaar en graag een warmtepompdroger wilde. Vorig exemplaar produceerde een erg vieze vochtige lucht en aangezien hij op zolder staat vlak bij een slaapkamer is dit nieuwe exemplaar een hele verbetering.
De droger is duidelijk, makkelijk in gebruik (maar ik had al een zelfde soort wasmachine van Bosch), energiezuinig en biedt veel verschillende programma's. De was komt er goed droog uit.

Als ik dan toch een minpunt moet bedenken is dat het geluid: erg veel stiller dan mijn oude Bosch droger is hij niet ( voor mij geen probleem omdat hij op zolder staat en niet 's nachts draait) maar daar had ik eigenlijk wel iets meer van verwacht.

Pluspunten

• Duidelijk, eenvoudig te bedienen
  • Veel programma's
  • Droogt goed
  • Energiezuinig
  • Op afvoer aan te sluiten

Minpunten

• Geluid

JP 29-12-2018

Bosch Serie 8 WTW87560NL - wasdroger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Fijne wasdroger, met duidelijke bediening en gebruikersgemak
Geluidsarm en ten opzichte van onze vorige condensdroger een stuk
zuiniger met energie en minder warmte afgifte

Jack R 27-12-2018

Duidelijk display, grote trommelinhoud

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Deze warmtepompdroger aangeschaft als vervanging van oude droger met afvoerslang, dit type is veel energie zuiniger. Wat negatief opvalt is het bijkomende geluid dat de condenser gedurende de hele droogtijd produceert, blijkbaar normaal maar wel zeer irritant aanwezig.

Pluspunten

• Grote trommelinhoud
  • Duidelijke instelmogelijkheden
  • Uitstraling

Minpunten

• Geluid van condenser

Lamper 20-12-2018

Goede wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Het is een goede wasmachine en werkt naar behoren. Is redelijk stil. Vooral I-dos is een pluspunt. Top machine!

Pluspunten

• I-dos
  • redelijk stil

J Polfliet 13-12-2018
  • Product gekregen

Droogtrommel

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Ik wilde een droogtrommel die extra energie zuinig is, en hopelijk is dat zo!
na 30 jaar onze Bosch droogtrommel ingeruild

Veel keuze programma's,is fijn.
Prijs kwaliteit prima

T. 26-11-2018

Prima droger, zeer gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Een geweldige droger die doet prima doet waarvoor hij voor gemaakt is. Zeer eenvoudig in gebruik. Maakt weinig geluid.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede prijs kwaliteit
  • Energie zuinig

Cynthia 19-11-2018

Droogt snel, meer geluid dan verwacht

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Ik heb deze droger nu een week in gebruik en had hiervoor een afvoerdroger. Reden voor aanschaf is lagere energieverbruik (dat moet nog blijken).

Pluspunten:
- De trommelinhoud is enorm
- Programma kreukherstellend werkt goed voor kleding, programma handdoeken werkt erg goed voor handdoeken die toch wat dikker zijn maar de sensor voelt dit prima aan.
- Zit een timer op net zoals ik bij wasmachine heb; dus aangeven dat het programma over bijv. 3 uur klaar moet zijn en niet direct moet beginnen.
- Ik had verwacht dat het langer zou duren voor de was droog is vergeleken met afvoerdroger die ik had. Misschien komt het door de veel grotere trommel maar ik vind het nauwelijks verschil maken. Een trommel handdoeken doet er ca 100 min over om droog te worden en dat vind ik erg snel, dat had mijn afvoerdroger ook nodig (was een trommelinhoud tot 7 kg).
- Lagere energieverbruik (al moet dit nog blijken): afvoerdroger zou 3x zo veel kosten per jaar in energie als deze dus ik ben benieuwd.
- Mooi design
- Optie om condensbak te gebruiken. Hier staat de droger met een Y-koppelstuk op de afvoer van de wasmachine (te koop bij bouwmarkt) waardoor het niet nodig is condensbak te legen maar het water wegloopt.

Minpunten:
- Het zou een hele stille droger zijn, dat vind ik zelf tegenvallen en toch zet ik deze liever niet aan als de kinderen liggen te slapen. Ze zullen er niet zo snel wakker van worden, maar toch wat onrustig boven als ie aanstaat. Dit vond ik met de afvoerdroger ook een probleem alleen dat is met aanschaf van deze niet verholpen.
- Het is even uitproberen welk droogprogramma het beste werkt, de eerste keer in gebruik wat vervelend want ik kwam steeds bij een trommel waarvan de was nog niet droog was maar klam; ivm sensor in de trommel die vindt dat het zo goed is heeft een nieuw programma afdraaien niet veel zin want de timer past aan obv ingeschatte resttijd programma. En als ik het programma nogmaals aanzette; ging ie 5 minuten drogen en vond het alweer 'droog'. Optie is om dan een 'tijdprogramma' te kiezen waarbij de droger niet de sensor gebruikt maar gewoon 40 min droogt.
- Het beste is kiezen voor optie kastdroog+ (ipv kastdroog). Anders komt het nog net wat klam uit de wasmachine.
kleertjes van kinderen stop ik wel in droger en dit gaat goed, maar heb wat witte heren t-shirts gedroogd en ook een herentrui; deze helaas toch wat gekrompen ondanks dat ik dacht dat een warmtepompdroger met lagere temp droogt waardoor kleren er wel in kunnen in tegenstelling tot afvoerdroger die met erg hete lucht droogt.
- Prijzige koop; maar door lage energieverbruik verdient deze zich terug is de bedoeling. Wel gunstig met een cashback actie van 50,- van Bosch en in een goede dagdeal gekocht bij bol.com voor 672,-.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • relatief korte droogtijd
  • timer optie
  • design
  • laag energieverbruik

Minpunten

• had een stillere droger verwacht
  • was kan klam aanvoelen
  • prijzig in aanschaf

Blije papa 09-11-2018

Beste Warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Wij hebben altijd goede ervaring gehad met Bosch en deze Bosch Serie 8 WTW87560NL warmtepomp droger stelt zeker niet teleur. De droger is makkelijk te bedienen, ziet er goed uit en waar het om gaat... De was komt er mooi droog uit.

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Duidelijk
  • Degelijk

Coen Coppens 16-05-2018

Droogt goed; condensatorgeluid valt tegen

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Prima droger die net zo goed van HG had kunnen zijn: hij doet wat hij belooft. Alleen maar pluspunten op één ding na: ik had niet verwacht dat de condensator het geluid maakt dat ie maakt (geluid alsof je koelkast aanslaat) en vind het een irritant geluid. Dit schijnt echter normaal te zijn voor een warmtepompdroger.

Pluspunten

• Droogt uitstekend
  • Verlichting in de trommel 😎
  • Robuust bedieningspaneel
  • Filter is eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Condensator maakt meer geluid dan verwacht

Shirley 12-01-2018

Mooi, stil en duidelijk

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Mooie wasdroger van Bosch, het enige merk dat ik altijd aanschaf. Ziet er mooi uit, duidelijke programma's en stil. Hoop er wederom 18 jaar gebruik van te maken, net zoals de vorige.

memo 03-01-2018

WERKT PERFECKT

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

het is een fijne machine doet wat die moet doen vormgeving is mooie en past bij onze wasmachine zuinig

erik 30-12-2017

echt een heerlijke droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

was toe aan een nieuwe was droger en me oog viel weer voor een bosch maar nu een met een warmtepomp en weer een stukje zuiniger dan de vorige bosch heb er weer veel plezier van en is weer een stuk stiller in huis.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • lekker stil

Minpunten

• geen

Monique de V 30-12-2017

heerlijk stil.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Ik heb gekozen voor een warmtepompdroger van bosch, vanwege de energiezuinigheid en omdat ik altijd een hele warme vochtige lucht in mijn wasruimte had van mijn vorige condensdroger. Hier heb ik nu helemaal geen last meer van en hij is heerlijk stil.

Pluspunten

• heerlijk stil
  • geen vochtige lucht meer

Laura 28-12-2017

Degelijk, snel en mooi design

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Vandaag in huis gekregen en meteen mee aan de slag gegaan. Zeer gebruiksvriendelijk, het wijst zich allemaal aardig vanzelf. Het tikkend geluid wat sommige gebruikers opmerken klopt inderdaad wel, echter storend vind ik het niet. Dit hoor je ook niet de gehele cyclus, droger is mooi geluidsarm. En hij doet wat ie moet doen: drogen. Hij werkt snel en past de tijdsduur prima aan aan de belading. Wat ook fijn is is de grote deuropening en de glazen deur zelf. Hierdoor kun je mooi zien wat er gebeurd. Met deze droger een hoop was kunnen vererken op één dag

Pluspunten

• Snel
  • Gebruiksvriendelijk met veel mogelijkheden
  • Degelijk
  • Droogt goed
  • Past tijdsduur goed aan op gewicht van belading

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Marianne 24-12-2017

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Ik heb deze droger nu een paar weken, perfect apparaat, droogt goed, eventueel droogtegraad instellen, weinig kreuk, zeer gebruiksvriendelijk, goede koop voor deze prijs. Ben er heel blij mee, had ik eerder moeten kopen, zuinig in stroom, vaak sneller klaar dan op display staat aangegeven bij de start. Klein minpuntje: maakt meer lawaai dan ik verwacht had, dit wordt veroorzaakt door de condensor, die zelf reinigend is, wat weer een pluspunt is, moet er nog even aan wennen dat hij aanspringt (de condensor). Geluid daarvan duurt niet lang.
Kortom: top apparaat, zeker doen, krijg je geen spijt van!

Pluspunten

• droogt goed
  • weinig kreuk
  • veel bruikbare opties
  • energiezuinig
  • vaak sneller klaar dan aangegeven bij start

Minpunten

• af en toe iets meer lawaai (condensor slaat aan)

Wasmachine en droger 21-12-2017

Wasmachine en droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Onze zoon kado gedaan voor zijn nieuwe huis.
Het zijn gewoon pronkstukken en jammer dat ze “maar” in het washok zijn.
Een echte aanrader. Mogen gezien worden en doen hun werk zeer goed!
Grote was en droogcapaciteit.

mijn 1e droger, eindelijk overstag gegaan 20-12-2017

wasdroger wtw 87560nl

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

mijn 1e wasdroger: gekocht omdat het een warmtepomdroger is, geplaatst in de kelder, is mogelijk met dit apparaat, veel mogelijkheden, actie van mediamarkt 10% kerstactie korting +actie bosch stoomstation gratis, kunnen kopen voor 618,00 , vond ik een mooie verhouding prijs kwaliteit, Bosch een vertrouwd merk, doet wat het moet doen, de tijd zal het leren, veel familie hebben wasdrogers/wasmachines van Bosch, zijn tevreden, bij defect, goede service van Bosch.
De tijd zal het leren.
1e droog resultaat was goed.

Sandra 20-12-2017

Super droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Zeer tevreden met deze droger. Grote deuropening. Licht in trommel. Was komt er perfect uit. Tijdindicatie is ook heel handig.

Pluspunten

• Droogt super goed
  • Tijdindicatie
  • Redelijk stil voor een droger
  • Grote deuropening

Ine K. 14-12-2017

Ruime trommel, gemakkelijke bediening.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Zuinig, geluidsarm en degelijk. Deze droger doet z’n werk prima. Ook sneller dan verwacht nav beoordelingen van anderen.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • zuinig
  • grote trommel

Marcel 11-12-2017

Warmtepomp droger??

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW87560NL

Super fijn, net mijn eerste was gedroogd en is super. Kastdroogplus met 3 zonnetjes is ook echt kastdroog plus. Duurt allemaal wat langer als met een conventionele droger, maar is dan wel weer beter voor de portemonnee.

Pluspunten

• Ruim keuzemenu en instellingen
  • Kastdroog is kastdroog

Minpunten

• Duurt wat langer voor die klaar is