Bosch Serie 8 WTW87560NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 120 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Paul 09-01-2017

Fijne droger, doet wat hij belooft en uitgebreid programma

Heb deze droger samen met een Bosch wasmachine gekocht voor ons nieuwe huis. Had hiervoor ook een Bosch wasmachine en droger en was daar altijd erg tevreden over. Ivm niet willen verhuizen aan oude bewoners verkocht. Droger heeft een uitgebreid programma met verschillende standen. Duidelijk scherm met touchscreen. Gemakkelijk in te stellen op welke kleding je wil drogen en op welke manier. Je kunt het condenswater opvangen in een opvangbak en die na 2x gebruiken leeggooien of de droger aansluiten op de waterafvoer. Hiervoor moet je wel een apart koppelstuk kopen (ca 20 euro). Wordt niet meegeleverd. Verder top droger!

Pluspunten

• Uitgebreid programma
  • Deur zeer soepel op en dicht
  • Duidelijk instructie welk programma
  • Aansluiting mogelijk op waterafvoer

Minpunten

• Waterafvoer koppelstuk niet meegeleverd

S_Z 18-09-2017

Koppelstuk voor sifon werd bij mij WEL meegeleverd: de mijne gekocht in september 2017

Bert 17-01-2017

Bijna alles Bosch

Prima machine die goed voldoet met al ons wasgoed. Hij maakt deel uit van bijna al onze Bosch huishoudelijke apparaten, van vriezer tot droger, omdat wij vertrouwen hebben in dit merk en de service.

overlinde 14-04-2015

De was komt aanzienlijk droger uit de machine dan bij onze oude machine. Wat een verschil! De display is zeer gebruikersvriendelijk en heeft een overzichtelijke weergave van de mogelijkheden. Wel even wennen dat het tiptoetsen zijn. En het uiterlijk past prima bij de wasmachine, die wij een maand geleden hebben gekocht en van dezelfde serie is. Een mooie aanwinst bij elkaar.

Simone 17-11-2017

zeer tevreden

Zeer tevreden op meerdere vlakken. eerst had ik nog wat aarzeling om een warmtepompdroger te kopen, maar die angst is geheel onterecht gebleken. Een fijne machine, lekker ruim, waardoor de hele was er in kan, snel, en echt goed droog.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel
  • kort programma
  • prima droogresultaat

Minpunten

• eigenlijk geen kunnen ontdekken

Richard 15-11-2017

Goede kwaliteit, mooi design

Een prima warmtepopmpdroger.
Er kan heel veel in, maar je hoeft niet persé de droger helemaal te vullen. Hij herkent het gewicht en pas dan ook de droogtijd aan. Voor de rest ideaal dat de droger niet super warm wordt en ruimtes niet vochtig worden.
Wat ons betreft is het extra geld voor een warmtepompdroger t.o.v een condensdroger het dubbel en dwars waard!

Pluspunten

• Veel capaciteit
  • Redelijk stil
  • Past programma aan, aan aantal kilo's

A. 14-11-2017

Review Bosch Serie 8 WTW87560NL

Ondanks dat wij deze Bosch warmtepompdroger nog kort in bezit hebben is het nu al een aanvulling op het huishouden. Deze energiezuinige droger doet zijn werk zoals beloofd erg goed. Het menu is simpel, en de styling van het apparaat is ook zoals je van Bosch verwacht degelijk en netjes.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Gebruisgemak

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Bosch 04-11-2017

Prachtige apparaat

Ik heb deze apparaat gekocht op advies van mijn zus. Gisteren besteld, vandaag bezorgd en aangesloten. Direct gebruikt. Zeer tevreden over het resultaat. Prachtig apparaat. Doet z’n werk perfect. Met veel opties en functie’s. Ik raad het iedereen aan.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Modern design
  • Zeer stil
  • Heel ruim

E. Dekker 31-07-2017

Perfecte wasdroger

Niks aan te merken op deze wasdroger. Stabiele en stevige wasdroger die met eenvoud aan te sluiten is op een afvoer.
Het drogen gaat perfect (kastdroog = kastdroog) en het gebruik van de machine is enorm eenvoudig; zelfs de filters schoonmaken is simpel.
De trommelverlichting is behalve handig ook gewoon 'fancy'.

• Energiezuinig
  • Trommelverlichting
  • Grote vulopening
  • Zelfreinigende condensor

Droog. 01-07-2017

Warmtepompdroger

Vorige keer nog een condensdroger aangeschaft, maar nu gekozen voor energiezuiniger warmtepomp.
Droogt prima, binnen redelijke tijd.

Pluspunten

• Snel
  • Droogt goed

Minpunten

• Iets meer geluid dan vorige droger...soort ratelen

Liseri 02-06-2017

Goed en relatief snel droog

Het is een mooie machine om te zien. Hij doet zijn werk ook goed. Het kost even om de mogelijkheden en bijbehorende toetsen onder de knie te krijgen, maar uiteindelijk wijst het aardig vanzelf. Hij droogt goed en voor een warmtepompdroger behoorlijk snel. Tot nu toe één minpunt ontdekt: Af en toe stopt het draaien even (wat ook zo hoort vermoed ik) en dan komt het weer met een paar luide tikken op gang.

Pluspunten

• Droogt goed en relatief snel

Minpunten

• Af en toe luide tikken

Marissa 06-05-2017

Bosch WTW87560NL

Een stille droger met een duidelijke en eenvoudige bediening en groot gebruiksgemak. Prijs/kwaliteit naar tevredenheid.

Pluspunten

• zuinig
  • stil

Minpunten

• draairichting deur niet te kiezen

janssen 27-04-2017

gewoon een heerlijke droger

we kunnen er heel kort over zijn doet wat het zegt te doen en dat is drogen daarbij is het een stil apparaat

Pluspunten

• droogt uitstekend
  • grote deur opening
  • korte duur van het drogen
  • kortom super droger

Minpunten

• geen min punten

rvwaard 25-04-2017

Erg gebruiksvriendelijk. en handige grote vulopening

De droger ziet er goed uit en heeft een erg goed reagerend lcd scherm waar de gemaakte keuzes en de voortgang goed op te volgen zijn.

Pluspunten

• zelfreinigende condenser
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• prijs nogal stevig
  • filterreiniging wat veeleisend

Fung Kiu Wong 19-04-2017

quite and lots of programs to choose from

It is more expensive than other brands, but I think it is a well worth product. The design is more elegant. The most important are that it have all the programs I needed! I think it is the one with the most programs. And it works as it described. Quite and the heat is not like others which will be too much at some stages. The clothes are just soft without any shrinking and creases. The anti-crease function is definitely working well.

Pluspunten

• quite
  • number of programs

Minpunten

• switching the drainage hose is a bit tight

Jer13 17-04-2017

Mooi apparaat maar vooral stil!

Droger aangeschaft ivm storing oude beestje, condensdroger van Whirlpool. Wat ons opvalt is dat hij erg stil is tijdens drogen. Ook de duidelijke verlichting is prettig. Hij is wat langer bezig dan onze oude droger maar daar zijn de energiekosten dan ook naar. Tot zover zeer tevreden. Over een maand schrijf ik een vervolg over de ze machine als we er wat meer ervaring mee hebben.

• Binnenverlichting
  • Kinderbeveiliging
  • Condenswaterafvoer via slangetje is standaard!

G. VAN DEN HOEK 12-01-2017

Grote vulopening en doorzichtige deur.

Grote voordeel is de vulopening, doorzichtige deur en tenopzichte van de Miele blijven in deze geen pluizen achter in het wasgoed.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Geen pluizen in de wasgoed
  • Doorzichtige deur

Arvid 30-12-2016

Premium gevoel, duidelijke bediening

Op eerste indruk is het een zeer degelijke wasdroger. Duidelijke bediening, droogt de wasgoed goed en maakt weinig lawaai. Daarnaast zijn de kinderbeveiliging en de automatische uitschakeling handige mogelijkheden.
Minpunt tot nu toe zijn de handleidingen, de installatie handleiding is door alle waarschuwingen (ongeveer 3/4 van het boekje) niet overzichtelijk en hierdoor onduidelijk. Daarnaast was een korte gebruikshandleiding een fijne toevoeging geweest.

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Kinderbeveiliging
  • Automatisch uitschakelen

Minpunten

• Installatie handleiding onoverzichtelijk

Esmeralda 28-12-2016

Snel, weinig vocht- en warmte-afgifte

Onze droger staat in de badkamer, de vorige (condens)drogers gaven veel vocht, stof en warmte af aan de omgeving. Bij deze warmtepompdroger is dit alles niet het geval. De droger heeft veel instelmogelijkheden, en houdt zich ook aan het ingestelde programma. De was is snel droog, het filter eenvoudig te reinigen, en de condensor heb je geen omkijken naar. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze droger.

Pluspunten

• Weinig warmte- en vochtafgifte
  • Zelfreinigende condensor
  • Laag energieverbruik
  • Droogtegraad instelbaar
  • Filter eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Relatief duur in aanschaf

phowardstutterheim 25-12-2016

Fantastische wasdroger! Maakelijk en eficient

Ik heb mijn droger nu al een jaar en ben zo tevreden met dat ik heb een voor Kerst voor mijn dochter gekocht - is een supermachine!
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Fam. De Zoete 24-12-2016

Mooi design, solide afwerking, grote doorzichtige deur

Erg solide product, mooie afwerking en een groot display. Alles perfect droog en weinig lawaai. Uiteindelijk met dit apparaat boven ons gestelde budget uitgekomen, maar achteraf zeker geen spijt van! De droger staat bij ons dagelijks aan, dus is de meerprijs over het aantal gebruiksjaren te verwaarlozen. Als klap op de vuurpijl ook nog van Bosch een stoomgenerator gekregen!

Pluspunten

• Solide apparaat
  • Mooi display
  • Mooie afwerking
  • Grote trommel mét verlichting
  • Glazen deur