Siemens iQ500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

h*******@g******** 12-12-2022

Geschreven voor: Siemens iQ500

Ongeveer een half jaar geleden gekocht.
Veel van het wasgoed komt er nog nat uit, dit nadat het hoogste programma gebruikt.
Spijt als haren op mijn hoofd. Ik had hiervoor een Bosch droger.

Minpunten

• Drogen
  • Tijdsduur van het drogen

Familie Verschuur 26-04-2022

Een stokje/takje in de kleding vernielt de wasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ500

Vorig jaar hebben we deze wasmachine nieuw gekocht. Hij was als beste getest door de consumentenbond en er was een mooie aanbieding.
De eerste 9-10 maanden ging het heel erg goed, maar toen is er blijkbaar een stok/tak via de kleding van de kinderen in de wasmachine terechtgekomen. Geen hele dikke tak. doorsnee nog geen centimeter en ongeveer 20 cm. lang. Dit is via de waterafvoer in het pluizenfilter gekomen waarna code E36 verscheen.
Vanaf dat moment begon de ellende met deze wasmachine. De stok hebben we eruit gehaald, maar sindsdien vreet het ding sokken. Elke dag valt hij nu in storing.
Het pluizenfilter is niet echt goed ontworpen. Het filter zelf zit namelijk vast aan de schroefdop bij de pomp, achter de ronde klep aan de voorzijde van de wasmachine, rechterhoek onder.
Als er namelijk een sok in het filter terechtkomt, kun je de schroef met geen mogelijkheid meer opendraaien. Er zit dan niets anders op dan de hele kunststof schroefdop kapot te maken en te vervangen voor een nieuwe.
We kijken het nog even aan, anders laten we een monteur komen of kopen noodgedwongen een andere wasmachine.

Pluspunten

• digitaal display

Minpunten

• Pluizenfilter vast aan schroefdop

j*********@h********** 13-04-2022

Slechte centrifuge

Geschreven voor: Siemens iQ500

De machine wast goed maar 9 van de 10 x centrifugeerd hij nirt goed en is de was kletsnat. Er is geen extra programma met " alleeen centrifugeren". Je moet of de was weer 15 min of 20 min wassen en dan nog is de was nat.

Edwin 31-12-2016

Droger Siemens IQ 500

Geschreven voor: Siemens iQ500

Na 5 jaar naar tevredenheid intensief gebruikt. Echter nu beginnen de problemen. 2 piepjes na de start, en er gebeurt niets. Alles ( óók intern) schoon gemaakt. Géén beweging in te krijgen. Alle op internet gevonden tips van deuren, knop na zoveel seconden indrukken, sensor reinigen etc geprobeerd. Reset knop zit er niet op.
Dat wordt dus kosten maken. Of een nieuwe als je het normaal vind dat hij maar 5 jaar meegaat.

Pluspunten

• Geluid
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Kastdroog is vaak toch iets te vochtig
  • Levensduur

wgs1961 05-10-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Helaas hebben wij de monteur al op bezoek gehad, uit de machine komt een hele muffe geur. Volgens de monteur komt dit door het wassen op lage temperatuur en het drogen op een lage temperatuur. Inmiddels verschillende wasbeurten op hogere temperatuur gedaan en de droger met warm water gespoeld. Dit heeft niet het gewenste resultaat, de was ruikt ook muf, ook als we geurdoekjes erbij doen.
Dit is niet wat we van dit apparaat hadden verwacht.

wgs1961 16-06-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Het apparaat +/- 3 maanden in gebruik, wij zijn er goed over te spreken. Minder lawaai en minder warmte afgifte dan ons vorige exemplaar.

gphauer 09-06-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Het bedieningsgemak en het geluid dat deze machine maakt vinden wij fantastisch. Maar het verschil in stroomverbruik ten opzichte van onze , nog perfect werkende, 23 jaar oude Miele-droger gaven de doorslag bij onze keuze voor dit apparaat. Volgens onze electriciteitsmeter nog geen Kwh voor één droogbeurt . Dat is dus puur voordeel !!

Hubertus1940 03-04-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Droger bevalt prima en ziet er zeer modern en makkelijk in gebruik uit. Was komt er perfect uit en hoeft bijna niet meer gestreken te worden

naam3237 08-03-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Een mooie droger, zeer zuinig ook. De was is veel sneller droog dan bij mijn oude droger. Hij droogt ook heel goed.

Carootje80 03-03-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Voor de tweede keer gekozen voor een Siemens droger, hij ziet er mooi uit en doet zijn werk goed. Pas een aantal wasjes geprobeerd, maar nu al enthousiast.

hans en maria 02-03-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Heb de droger een paar dagen in gebruik en hij bevalt me uitstekend.
Erg fijn dat er een zelf cleaner op zit zodat ik niet na elke wasbeurt met de stofzuiger het filter schoon hoef te zuigen.
Dit is voor mij een groot pluspunt

Ans Linders 02-03-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

We zijn dik tevreden met de nieuwe aankoop.
Meer dan genoeg mogelijkheden en keuze voor de programma's.
Wasgoed komt er nagenoeg kreukvij uit.
Zeer gebruiksvriendelijk, ook voor de filterreiniging.
Mooie robuuste vormgeving. Kortom......een goede aanschaf.
De duurzaamheid kunnen we (nog) niet beoordelen.
Ans L.

jeurray 01-03-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

tot nu toe een hele fijne droger. Redelijk stil.
Energiezuinig.
Is wel wat zwaarder dan de oude droger, maar dat wil misschien ook wel wat zeggen over de kwaliteit.

Jansen 1972 27-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Fijn apparaat om mee te werken makkelijk te bedienen en veel mogelijkheden door de glazen deur krijg je wel meer geluid als er producten in zitten met bijvoorbeeld knopen

WGS1961 26-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Het apparaat ziet er strak uit de instellingen zijn duidelijk en goed overzichtelijk. De filters zitten op een logische plaats. Over 10 jaar kunnen wij iets over de duurzaamheid vertellen.

Laila538 24-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Heel stil en zuinig apparaat. Het is makkelijk in gebruik en droogt de kleding goed. Ik ben super tevreden met deze aankoop.

G.Hofmeijer 23-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Het is een fijne droger, prima product!
De was wordt goed droog naar een wasbeurt, daarom daarvoor een 9.
Er zijn veel mogelijkheden, dus daarom een 10.
de droger is gemakkelijk te gebruiken daarom een 10 bij gebruiksgemak.
De droger ziet er modern uit en dat vinden wij mooi daarom een 9 bij vormgeving.
Duurzaamheid vonden wij lastig te beoordelen vandaar dat we daar niet van toepassing ingevuld hebben.

Wencfrida 22-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Bedieningsgemak en veel mogelijkheden voor de soort was die je kunt drogen.
Makkelijk schoon te houden en energie zuinig!

Jeronim0 21-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Droogresultaat vergt bij ons nog wat finetunig (L00-L03), want standaard geeft kastdroog geen kastdroog resultaat. Dit is wel weer eenvoudig in te stellen. Helaas is er geen mogelijkheid voor aansluiting op de afvoer, maar wordt de condensor wel weer automatisch schoongemaakt. Vind een optie voor het aansluiten op de afvoer wel iets voor een apparaat in deze prijsklasse. Over het geheel genomen gewoon een goed apparaat.

naam2136 17-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Super makkelijk in gebruik ,mooie vormgeving, gemakkelijk te bedienen ,heel erg handig, veel mogelijkheden ben er blij mee!

Bart BS 15-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Mooi vorm gegeven apparaat wat zijn werk doet!

Gekozen voor deze optie:
- Siemens goed betrouwbaar merk
- energie zuinig
- mogelijkheden (start uitstel, programma's)
- mooie vormgeving
- prijs

Zeer tevreden. Duurzaamheid zal blijken.

Hans Pauw 15-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

We hebben het apparaat nu een aantal dagen in ons bezit. Het droogresultaat is erg goed. Het energieverbruik t.o.v. van onze vorige machine (Siemens condensdroger) scheelt ook behoorlijk wat geld. Wat betreft mogelijkheden en gebruiksgemak van de machine zijn er erg veel (uitgestelde tijd, resterende tijd, enz.). Nog niet alles gebruikt

D. Koekoek 14-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

We hebben de eerste paar trommels gedraaid, het droog resultaat is goed!
Voldoende mogelijkheden aanwezig.
Makkelijk in gebruik.
Vormgeving is functioneel.
We hebben voor deze machine gekozen, om het lage stroomverbruik, in combinatie met een gunstige aanschafprijs.
Dit was voor ons het belangrijkste argument bij aanschaf!
mvg.

Harrie B. 12-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Zijn tot op heden erg tevreden over de Siemens warmtepompdroger. Mooie vormgeving en gemakkelijk in het gebruik. Tevreden over de droogcapaciteiten en het geluid van de droger. Hopen dat bij langdurig gebruik de resultaten hetzelfde blijven.

H.van der Linden 11-02-2015
Geschreven voor: Siemens iQ500

Super droger - energiezuinig. Grote deuropening is zeer gebruikersvriendelijk. Veel mogelijkheden voor te programmeren. ook voor nachtstroom met timer in te stellen. Zeer tevreden