Bosch WTW852S1NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 184 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTW852S1NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

k*************@g******** 31-12-2022

Uiterst betrouwbare en zeer zuinige wasdroger

Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Ik heb deze machine nu 8 jaar, de garantie is nu echt net verlopen. Tot nu toe heeft hij het zonder haperingen gedaan. Inderdaad komt de was er meestal niet kurkdroog uit, op zich geen probleem, ik zet het programma gewoon nog een keer aan. Het is een zeer zuinige machine dus dat maakt niet uit. Alleen zou het handiger zijn als er een standaardprogramma op zit dat zo lang is, dat de was echt droog is.
Wel vind ik dat deze machine je was erg doet slijten, dit heb ik eerder bij een andere machine niet zo gemerkt.
Verder ben ik prima tevreden over deze machine, zou hem zeker weer kopen.

Pluspunten

• zeer zuinig
  • weinig geluid

Minpunten

• programma moet 2x gedraaid worden voor droge was
  • slijtage

Rene02 10-09-2017

Waardeloze droger

Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Sinds 2 jaar in bezit, en hij valt zwaar tegen. De was komt er niet droog genoeg uit en dat vaak na 4 uur in de droger gezeten te hebben. De droogtegraad staat dan vol open en de filters zijn allemaal schoon. Ook staat de droger op een geventileerde plaats. Hij heeft mogelijkheden genoeg, maar bij kortere programma's komt de was er zeikenat uit. dus staat hij standaard op het langste programma om toch nog een beetje resultaat te krijgen. Als dit de energiebesparende techniek van de toekomst is dan ga ik toch liever voor de ouderwetse condensdroger techniek Voor mij geen aanrader

Pluspunten

• veel programma's

Minpunten

• droogt slecht
  • loopt extreem lang
  • beddengoed komt er als een klom uit

BRB 01-01-2016
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

De machine heb ik een jaar geleden gekocht en ik heb er nog steeds spijt van. De was komt er niet altijd droog uit. Het beddengoed wordt steeds een harde bal, die moeilijk uit elkaar te krijgen is. Het schijnt te komen, doordat de Bosch droger maar één kant op gaat. Ik vind deze machine geen aanrader. Ik had voorheen ook een Bosch droger en die heeft het altijd prima gedaan.

Maurice 25-01-2017

Dit probleem ondervonden wij ook met het beddengoed.
De droogte graad van de droger is in te stellen.
Het staat omschreven in de handleiding.

B 22-10-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Duurzaamheid nog niet te beoordelen omdat ik hem te kort heb. Het programma past zich automatisch aan qua tijd maar de was komt er niet zo droog uit als uit mijn vorige droger.

Philippe 22-10-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Ziet er goed uit. Doet wat lang over drogen maar dat geeft niet en hij is lekker zuinig.
Overhemdenprogramma ook geprobeerd en inderdaad, ze zijn nog te strijken, dwz niet te erg gekreukt als ze eruit komen.

Leuninge 10-10-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

We hebben dit apparaat net in gebruik genomen. Werkt goed, de gebruiksaanwijzing is duidelijk en kort.

Paul 02-10-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Werkt zeer goed en stil. Fijn is de combinatie van compressor en dus laag gebruik en eenvoudig in te stellen waterafvoer.

Helmond1942 13-07-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Ik kan de duurzaamheid nog niet beoordelen. Hopelijk pas over 25 jaar. Aan de bediening moet ik nog wennen. met name de keuze tussen Kreukherstellend en Katoen is mij nu nog niet duidelijk. Maar dat zal wel lukken als de gebruikservaring toeneemt. Ook de werking van de klok is nog niet duidelijk, ondanks dat ik de gebruiksaanwijzing goed heb doorgenomen. Door de vele keuzemogelijkheden is het gebruiksgemak niet direct duidelijk. Het droogresultaat is uitstekend.

Ruud juli 2015 12-07-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Machine werkt gewoon (zeer) goed! Tot nu toen vier keer gebruikt en alles gaat goed, wast goed, ook komt de was er al vrij droog uit. Handleiding moet je wel eerst goed doorlezen als je een oude machine gewend bent.

gerrithenk23 10-07-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Deze droger is zeer gebruiks vriendelijk en erg zuinig ten opzichte van onze oude droger.
Een droger met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding door de aanbieding van Expert.

frideau 03-07-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Na 20 jaar een wasdroger van Bosch met veel genoegen te hebben gebruikt, ging deze toch nog kapot.
Meteen een nieuwe aangeschaft en een paar wassen gedroogd.
Prima resultaat. Goed droog en weinig kreuk.
Enorm handig dat we verder geen onderhoudszorgen hebben, alleen het filter moet regelmatig gereinigd worden en dat is bij deze machine een fluitje van een cent.
Verder is dit apparaat enorm zuinig in vergelijking met onze oude.
het uiterlijk is wel niet zo belangrijk, maar dat ziet er goed uit. Een mooi display met duidelijke knoppen.

André45 29-06-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Zeer tevreden over het droogresultaat, alle was goed droog bij kastdroog+, in een redelijke tijd en zonder dat de ruimte warm werd. Wat een verschil met mijn oude afvoerdroger van 27 jaar. Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden gebruikt en bekeken maar alles ziet er eenvoudig uit. Het is een mooi model

Edwin 894 28-06-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Zijn er tevreden over deze machine doet zijn werk goed en stil zonder dat hij veel warmte afgeeft (buitenzijde)

storm58 26-06-2015

Super machine!!
Ik heb weinig tijd, dus ophangen aan de waslijn is niks voor mij. Energy verbruik is heel laag, En ik kan alle kleding in deze machine drogen zonder krimpen.

els1946 20-06-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Prachtige machine pas twee dagen in huis en nu al vinden wij het resultaat van deze machine geweldig en wij hebben al 30 jaar ervaring met droogmachines een verbluffend resultaat de reden is dat de kleding er prachtig uitkomt ook wat betreft de zachtheid en kreukvrij.

Papsarmy 20-06-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Sinds paar dagen deze Bosch droger in huis: wat een feest: gemakkelijk in gebruik, droogt prima, maakt weinig geluid en is nog super energiezuinig ook (A++).
Met zo'n droger is het (bijna) niet erg dat het een flut voorjaar is waarbij de was niet buiten aan de lijn kan drogen....

eljo17 08-04-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Wasdroger doet het prima. Zeer prettig in gebruik. Energieverbruik is nog niet te beoordelen. Mooie vormgeving.

Gwen&Eam 13-01-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Een mooi vormgegeven droger voor vele kilo's was. Een degelijk apparaat met naar mijn idee voldoende functies en mogelijkheden. Ideaal dat de droger kan worden aangesloten op de afvoer, scheelt een hoop gesjouw met water. Daarnaast beschikt de droger over een gemakkelijk schoon te maken filter.

Eko 007 13-01-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Goede wasdroger, makkelijk in gebruik. Goede droogresultaten. In het begin is het wel even wennen wat het juiste programma is bij de verschillende stof soorten.

geerts1 07-01-2015
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Mooi apparaat, erg zuinig (15kw per maand) weinig lawaai en erg snel met drogen.
Het apparaat is op de afvoer aangesloten.

Enig probleem is dat het in de bijkeuken soms erg vochtig wordt op de ramen en deuren,
ondanks cv en dubbelglas... (

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het is tot nu het enige minpunt (tje)
Ik dacht dat het een gesloten systeem was,zonder dat er warme lucht in de ruimte kan komen?

Mex1969 30-12-2014
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Mooie droger, en verwachting tov oude droger € 65,00 stroom te besparen per jaar.
Zo verdien je eigenlijk je nieuwe Bosch droger deels weer terug

MJW1969 29-12-2014
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Nu een paar weken intensief gebruikt (gezin van 4 personen) en vind hem zeer gebruikersvriendelijk en was is nadien niet te warm en goed droog. Mogelijkheden zeer divers en een vooruitgang t.a.v. onze oude condensdroger. Heb nu na een Miele tijdperk ook al een Bosch wasmachine en ben uitermate tevreden.

JJ1960 28-12-2014

fijn apparaat, we hebben zelfs een 2e erbij gekocht omdat het erg goed bevalt

er zuinig en praktisch

Jansco 24-12-2014
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Wij hebben een gezin dat bestaat uit 5 pers.
2 volwassenen en drie kindertjes.
we hadden tot voor een paar dagen geleden geen droger.
Ik weet nu gewoon niet waar ik ben! zo heerlijk!
swinters hing het hele huis vol met was.
overal vocht! Dat is nu gelukkig verleden tijd!
we zijn er ontzettend blij mee! En hij doet het in 1 woord PERFECT!

Dick Slooter 24-12-2014
Geschreven voor: Bosch WTW852S1NL

Een geweldige wasdroger. Het was even wennen aan de "vreemde" geluiden die uit de machine komen, maar die blijken normaal te zijn bij een warmtepompdroger. Onze vorige Bosch Softstar heeft het 22 jaar lang zonder 1 servicebezoek gedaan. Nog niet kapot maar wel duidelijk mindere droogresultaten. Ik hoop dat deze nieuwe droger net zo degelijk is. Tot nog toe een topper.