ETNA EDM217WWIT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA EDM217WWIT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

mijnreview15 02-08-2015
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Makkelijk te bedienen droger.
Droogt goed met fijne programma's.
Wij "gooien" alles in de drogen, een alles komt er droog en zoals voor het drogen eruit.
Krimp is nihil.
Filters schoonmaken gaat makkelijk.
Nadeel van deze aankoop is alleen de handleiding...die is eenvoudig.
De filter in de deur moet je altijd schoonmaken, dit is bij alle droger zo heb ik begrepen, maar ook de filter onderaan de machine moet regelmatig schoon gemaakt worden, maar hoe vaak???
Het is mijn eerste droger, maar ik vind hem super!

Gebruik61 18-03-2015
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Ruim een maand in bezit. Al 2 maal servicemonteur erbij gehad. Programma,s blijven hangen op soms 11 minuten of 18 min. Onderdelen vervangen, monteur zei teveel inhoud, de 2 de keer te weinig. Machine draait veel te lang of stopt niet. Was veelal niet droog. Tot op heden GEEN goede koop.

Gebruik61 18-03-2015

Boukjevw 15-10-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

De droger nu een tijdje in gebruik en ben er erg blij mee.
De droger is makkelijk te gebruiken en heeft veel programma's. Tot nu toe alleen "mix kastdroog" gebruikt. Het nadeel daarvan is dat niet alles droog wordt, handdoeken bleven soms nog wat vochtig. Maar door de knop "extra droog" te gebruiken wordt wel alles droog.
Daarnaast is het erg handig dat de droger aangeeft wanneer je de filters moet reinigen en het waterreservoir moet legen, zo kun je dit niet vergeten.
Ook is het fijn dat hij weinig geluid maakt.
Al met al een prima droger.

BMO62 08-10-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Na het lezen van diverse reviews deze warmtepompdroger aangeschaft, nadat onze oude droger (>11 jaar oud) niet meer deed waar die voor gekocht was.
We zijn erg blij met deze ETNA. Droogt goed, stil en snel, vaak veel sneller dan de door de machine geschatte tijd. Bijvoorbeeld: ons onderlaken, 2p dekbedhoes en slopen samen in de ruime RVS trommel: droog binnen een uur! Aanrader!

Lindamartin 12-09-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Een zeer zuinige en handige droger...
En goede droogtrommel en je kleren komen er gied uit zonder al te veel kreukels.
Handig apparaat met veel mogelijkheden.

Lindamartin 12-09-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Zeer makkelijk apparaat, en je kleding wordt er goed droog door en het is snel klaar.
En veel menu''s voor je was

Mart143 20-08-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Mooie machine met warmtepomp. De machine is stil, droogt goed, en is energiezuinig. Ik ben redelijk tevreden met het droogresultaat. Het fijne aan deze condensdroger is dat deze naast een opvangbak voor het water ook de mogelijkheid biedt om de slang daarvan los te maken. Deze kan dan rechtstreeks in de afvoer waar ook het masmachine afvoerwater in gaat. Ik heb een eenvoudig Y stuk gemaakt van bouwmarkt pvc en ik hoef nooit meer de bak voor afvoerwater te legen.

Er is bij dit model een drietal filters aanwezig. Het eerste is het grote filter in de deur. Dit moet na elke droogbeurt worden schoongemaakt. Het tweede zit in de deuropening. Daar komt nauwelijks vuil in te zitten. Het derde filter zit links onderen/voor. Dat zit achter een klepje. Dit filter hoeft niet vaak te worden schoongemaakt. Dat is volgens mij maar goed, want het klepje lijkt niet degelijk te zijn. Ik hoop dat het heel blijft, want ik verwacht niet dat het onder de (twee jaar) fabrieksgarantie zal vallen als er iets mis mee gaat.

Al met al een mooie machine. Door het zuinige verbruik, twee jaar garantie, en de extra afvoerwater-mogelijkheid een goede keus, mits deze goed is geprijsd. Ik kocht hem in de aanbieding, onder de vraagprijs. Ik ben er niet zeker van dat ik er meer dan €550 voor zou geven als ik hem weer moest kopen.

M. Balk 13-08-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Ik heb de wasdroger nu ongeveer een maand in bezit en tot nu toe ben ik zeer tevreden! De drogers heeft zo'n 15 programma's, die heb ik nog niet allemaal gebruikt, maar een groot aantal al wel. Ik geniet weer van heerlijk zachte handdoeken. Ik vond het eerst een beetje eng om ook mijn goede kleding in de droger te doen, maar dat bleek nergens voor nodig! Deze droger weet mijn synthetische kleding ook goed te drogen zonder het te beschadigen. Ik ben benieuwd hoe de functie 'wolverzachter' zal uitpakken, nog niet geprobeerd, het is nu zomer.
Pluspunt ook vooral dat mijn kleding na het drogen nog heerlijk fris ruikt, de geur van de wasverzachter ruik je nog goed, iets wat ik nog niet met een droger meegemaakt heb.
Verder een duidelijk display die ook aangeeft hoe lang het programma nog duurt. En, heel fijn, de trommel is verlicht als je de droger aanzet.

De droger heeft een A++ energieklasse, dus voor een droger moet hij ook behoorlijk zuinig zijn. Na een maand in bezit kan ik echter nog niet zeggen of dit aan de verwachtingen voldoet, daar is het nog te vroeg voor. Maar A++ doet verwachten van wel natuurlijk.

Ward Heller 27-07-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Het droogresultaat is erg goed, ook bij korte programma's is alles goed droog. De mogelijkheden zijn uitgebreid vergeleken met andere drogers, meer dan je eigenlijk nodig hebt. Vormgeving is simpel, wat je verwacht van een droger maar niets bijzonders. Over het verbruik is nog niet veel te zeggen maar aangezien de programma's korter zijn dan normaal en de droger aanzienlijk minder warm wordt lijkt het me wel dat het verbruik een stuk lager is. Vooral omdat de droger bij ons in dezelfde ruimte staat als een koelkast en droger is het erg fijn dat er geen grote hoeveel warmte de ruimte in wordt geblazen.

LCLinde 22-07-2014
Geschreven voor: ETNA EDM217WWIT

Het is wennen een droger te hebben met zoveel mogelijkheden. Voor het eerste gebruik heb ik aandachtig de gebruiksaanwijzing gelezen. De symbolen in de gebruiksaanwijzing komen niet overeen met de droger, maar daar kom je uiteindelijk wel uit. Ben er tot nu toe nog niet achter hoe de filter in de vulopening verwijderd moet worden. Volgens de gebruiksaanwijzingen kan het wel?
Zoals gezegd heeft de droger erg veel mogelijkheden. Naast de diverse programma's kun je ook kiezen voor een 30, 60 of 90 minuten programma. De tijden van de programma's kunnen ook nog aangepast worden. Door de vele programma's is het nog wel uitzoeken welke keuze het beste is. Aangezien ik de droger nog maar 2 weken heb ben ik daar nog niet helemaal uit.
Bij het eerste gebruik vond ik wel dat de droger een hoog fluitgeluid maakt. Soms gaat dat geluid weg, maar komt ook weer terug. Mijn zoon die op zolder slaapt (waar de droger dus staat) heeft er echter geen last van (bij navraag niet eens gehoord).
De verlichting in de trommel vind ik erg handig.

De deur gaat open/dicht met een druk-klik systeem. Erg chic. Aan het eind van een programma schakelt de droger uit. Erg handig.