Siemens WT44W362NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 314 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT44W362NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r*******@l****** 11-01-2022

slecht

Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Waardeloos apparaat, paar x voor gebeld onderdelen gekocht maar niets helpt!!!
Duurt te lang eer het droog is, na piep snel naar zolder om de droger te openen en evt leeg te halen! Filter schoonmaken, waterreservoir legen en dan nog lekt ie water ( behoorlijk veel ) aan de voorkant. Aan de voorkant nieuwe afdekplaat gekocht maar nee niets helpt. Jammer maar wij hadden goede hoop dus even sparen en dan een nieuwe maar voor ons geen Siemens meer !!!!!!

Tournassat 17-03-2018

Maakt niet droog

Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Onze oude wasdroger was dan wel niet energiezuinig maar de was was droog. Nu moet ik zelfs op de hoogste stand na 2x drogen de was op de kachel nadrogen. Er is al 2x een monteur geweest die over de filter aan het zeuren was (die overigens goed schoon was) maar ook wel doorschemeren liet dat het een probleem is wat bij dit model vaker voorkomt. Ook na instellen op de meest meest energie onzuinigste stand is de was niet droog. Ik ben erg teleurgesteld, ik heb veel apparatuur van Siemens waarmee ik heel tevreden ben, maar dit was echt een miskoop.

Pluspunten

Minpunten

• Maakt niet droog

Jester 31-08-2017

Verschrikkelijk ding

Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

We hadden hem nog geen jaar en de waterbak is gaan stinken, alle was die eruit komt stinkt! Blijkt dat alle pluisjes zich daar ophopen en hierdoor ontstaat er een soort schimmelvorming. De waterbak kan je niet schoonmaken. Na 4 keer een monteur te hebben gezien en een nieuwe waterbak te hebben gekregen (en ook een nieuwe wasmachine te hebben aangeschaft om uit te sluiten dat dat het probleem was) kregen we alsnog het bericht dat er geen technisch mankement is geconstateerd.... Enig voordeel; hij blijkt energiezuinig te zijn, klopt want het afgelopen half jaar hangt al mijn was aan de waslijn, buiten te drogen.

Pluspunten

• stil
  • blijft af en toe draaien wanneer de was droog is

Minpunten

• Droogprogramma duurt lang
  • 1 programma werkt maar goed

Joke 23-02-2017

Prima droger!

Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Deze droger voldoet geheel aan de verwachting! Droogt goed, was voelt prettig en zacht aan! Droogtijd is niet langer dan bij onze 12 jaar oude luchtafvoerdroger. Verbruikt wel veel minder energie.

Pluspunten

• Was voelt zacht aan.
  • Was is goed vouwbaar.

Imra 16-01-2017

Heel tevreden

Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Al tijden opzoek naar een droger en ontzettend blij met deze aanschaf. Werkt gemakkelijk en er hoeft geen slang naar buiten. De kleding ruikt lekker en komt zacht en droog uit de droogtrommel. Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan bedenken is dat het waterreservoir met regelmaat geleegd moet worden. Maar al met al zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk in te stellen
  • Grote trommel
  • Kledingbeschermende trommel
  • Kleding droog met Kastdroog (katoen) programma

Minpunten

• Waterreservoir vaak legen
  • Droogprogramma duurt vrij lang

Steijlen 29-11-2016

warmtepomp droger

Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Wij hebben deze droogtrommel gekozen omdat hij extra zuinig is in gebruik. Het is een warmtepomp droger. Hij heeft een inhoud van max. 7 kg. wat voor ons huishouden meer dan voldoende is. Aan het condenswaterreservoir kan een slang bevestigd worden die rechtstreeks het condenswater in de afvoer loodst waardoor het reservoir nooit handmatig leeggegooid hoeft te worden. wat wij ook erg plezierig vinden is dat het akoestisch signaal uit gezet kan worden. Al met al zijn wij blij met onze aankoop en hopen er jaren lang plezier van te hebben

Martijn77 31-03-2016

Doet niet wat de naam zegt.....drogen

Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Helaas wederom teleurgesteld in Siemens, eerder al met een dure espressomachine en nu met deze droger. Nu een half jaar in bezit en al een monteur langs laten komen i.v.m slechte droog resultaat. De was blijft vochtig bij het droogste programma, kastdroog extra. De reden: Siemens kiest ervoor om 2-5% vocht in de was te laten zitten i.v.m kreuken. Nou bij deze droger is het mijn inziens meer en tevens bij gemengd goed van bijvoorbeeld handdoeken en sokken, dan zijn de sokken droog, maar de handdoeken nog zeer vochtig. Verklaring van de monteur: Tja , was scheiden, want een sok is sneller droog dan een handdoek en als de sok langs de sensor gaat meerdere keren dan is de was volgens de machine droog.

Ik verwacht van een droger dat hij doet wat het belooft, namelijk vochtige was erin en droog er weer uit. Je kunt als Siemens dan zeggen , ja we hebben allemaal mooie theorieen over vocht , kreuken het uiteindelijke doel wordt niet behaald: Droge was.

Dit was het laatste apparaat van Siemens (en Bosch want dat komt uit dezelfde fabriek) wat bij ons naar binnen komt. Wat een teleurstelling.

gerritfavian 14-01-2018

hahahaha,,, ja als ik dit lees zeg, wat een vreselijke machine!! ik had hiervoor een aeg met slang naar buiten, 5 jaar oud en binnen 3 kwartier kwam alles er kurkdroog uit, strijken hoeft niet!! dit ding,,, minimaal 3 uur op extra en t is nog vochtig, dat meerdere malen op 30 min zetten,, dan hebben we al 2 wassen gedraait en hangt t hele huis vol. wat een waardeloos ding zeg.. ik koop straks weer een aeg,, dit ding zet ik wel op marktplaats...

ria 02-02-2017

Ik ben het helemaal met je eens!!! Veel positieve reviews erover gelezen, maar wat een waardeloos ding!! Soms staat ie bijna 6 uur te drogen en nog komt het er niet droog uit......zo'n spijt dat ik niet gewoon weer een gewone condensdroger heb gekocht, dan maar niet energiezuinig....als deze 6 uur moet draaien is het zuinige ook weer teniet gedaan

Jjg 03-03-2016
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Deze droger valt mij tegen. Het duurt lang voordat de was droog is en de droger maakt mij te veel lawaai. Ondanks de matige handleiding is het apparaat makkelijk te bedienen.

ria 02-02-2017

Ik hoop dan over een maand of 4 ook tevreden te zijn....voorlopig vind ik het een waardeloos ding

Jjg 21-06-2016

Nu ik de droger wat langer heb valt het droogresultaat mij toch mee. In het begin had ik een paar keer dat de was niet droog was. Nu een paar maanden verder valt dat toch mee. Een enkele keer blijkt de was nog niet droog te zijn. Ik geef voor het droogresultaat een zeven.

Armijn 25-12-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Het is een mooie droger, makkelijk in gebruik. maar het droogresultaat is slecht. Ik stop alleen handdoeken en beddengoed in de droger, zelfs bij "extra kastdroog" is het nog lichtvochtig. Waardoor het wasgoed gaat stinken, als ik het niet alsnog uithang. Overige zaken zijn okee, maar het Droogresultaat is voor mij het belangrijkste. Daarom heb ik ervoor gekozen in mijn beoordeling de overige zaken niet meer dan een 6 te geven.

T 17-03-2018

Dat probleem heb ik ook, waar komen die positieve reviwes vandaan?

achterkaas 19-10-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

makkelijk te bedienen. Ik had eerder een vergelijkbaar model. Je merkt wel dat deze veel zuiniger is, aangezien het een stuk minder warm wordt in de ruimte waar deze staat.

Noppen de Graaf 11-08-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Praktisch apparaat, met eenvoudige bediening. Bezit alle droogmogelijkheden die nodig zijn voor een optimaal resultaat.

ladylydia 02-07-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Prima apparaat...weinig geluid en goed droog...ben tevreden. Ook handig dat het water reservoir aan de boven zijde zit..handig met leeggooien.

Helma Mulder 17-05-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Wij hebben dit type droger al 3 jaren in gebruik zowel in Nederland als in Spanje, nu ook voor mijn Kids gekocht. Deze droger bevalt ons erg goed.

Sherwin de Wasser 03-05-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Goed droogresultaat, stil en simpel in gebruik. No-nonsense apparaat , kan bediend worden door een semi-intelligent huisdier.

Verhagen85 30-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Droger makkelijk in het gebruik met genoeg mogelijkheden. Drogen duurt wat langer, maar dat is normaal bij een warmtepompdroger. Tevens energiezuinig! Top apparaat, raad hem iedereen aan.

syllie69 30-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Ik vind een droger niet zo fijn om mee te werken. Ook vind ik dat het lang duurt eer het apparaat klaar is.

duro40 29-05-2015

Jammer dat u deze ervaring hebt. Ik heb dit apparaat gekocht en getest doormiddel van metingen.

Dit is mijn conclusive van de test.

De Warmtepompdroger doet hierbij wat de fabrikant Siemens belooft heeft.
Wel doet de droger er iets langer over en dat is logisch. De lucht die ingeblazen word is veel lager in temperatuur als bij een droger met lucht uitlaat. Maar de opgegeven tijd in de handleiding klopt
De droogbeurd heeft maar 0,87kwh gekost en dat is zeker zuinig en is ook geheel volgens de opgegeven waarde door Siemens.
Het droog proces veroorzaakt minder stof dan ik verwacht had, en komt ten goede van de was.
Kortom Ik ben heel blij met de aankoop

Peter Verlinden 26-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Droger gekocht tijdens de 21% korting weken v/d MediaMarkt én een cashback van 50 euro. Deze zeer energiezuinige droger voor een prikkie gekocht, voor een dubbeltje op de eerste rang. Helemaal top!

anja paulus 22-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

droogresultaat is goed maar bij handoeken moet het programma op kastdroog extra staan anders zijn ze nog klam.
je hebt veel mogelijkheden, heel kort en op tijd drogen.
makkelijk en overzichtelijk paneel( programma`s)
een handig lichtje in de trommel.
een energie zuinige droger!

Cornelis89 21-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

prima droger, moet wel op hoogste stand zetten om een was goed droog te krijgen. makkelijke bediening.

monique-0180 19-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Geweldig apparaat, droogt super en is erg stil. Door de warmtepomp is het stroom verbruik 1/3 van onze andere droger. Prgramma is ook goed toegankelijk en begrijpbaar. Top.

EAKok 17-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

De droger is makkelijk in het gebruik, maakt weinig lawaai, heeft een mooie vormgeving en er zijn talloze opties om de was te drogen. Een super apparaat dus!

JohnM1955 16-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Net in gebruik genomen. Hij droogt geweldig. Helemaal naar mijn zin. Blij dat ik de oude eruit gedaan heb. Die vrat stroom. Deze is energiezuinig en geeft een goed resultaat.

Yula 14-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Dit is mijn eerste ervaring met een wasdroger, na een lange tijd tobben heb ik er toch voor gekozen om er een aan te schaffen.
Ik heb al Siemens wasmachine in gebruik en heb daarom weer gekozen voor een Siemens. Hij is gemakkelijk in bediening, energiezuinig en doet zijn werk goed. Ik ben er superblij mee!!

Tom Odink 13-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Goed droogapparaat met een goede prijs / kwaliteitverhouding. Het apparaat droogt prima en is ook eenvoudig in gebruik. Past bovendien goed op een wasmachine. Ook nog eens energie zuinig. Kortom wij zijn zeer blij met deze super koop!

HVL5 11-04-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W362NL

Wasdroger functioneert goed, het was wel even wennen vanwege de overstap van een droger zonder condensopvangbak naar deze. Ook was het even wennen dat de was soms nog vochtig aanvoelt als de machine klaar is. Even wachten en het vocht verdeelt zich en de was is droog, op een paar hardnekkige kledingstukken na.