Bosch WTW84363NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTW84363NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

F.C. 19-04-2016

Slechte droogkwaliteit!

Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Na 15 jaar was de oude Siemens condensdroger overleden.( Helaas )
Om energiebewust een nieuwe droger aan te schaffen uiteindelijk gekozen voor deze warmtepompdroger. Wat een miskoop! Als je 2-persoons dekbedovertrek na ruim 3 uur op kastdroog extra in de droger heeft gezeten, is hij nog steeds vochtig en op sommige plekken zelfs nog nat te noemen. Je kan hem beter meteen over een droogrek hangen. Ook de lekkere lucht van de wasverzachter en droogtrommeldoekjes is niet meer te ruiken. Ik zou hem nooit aanbevelen.

extaxi 11-12-2015
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Een aantal maanden gelden overleed onze AEG van 10 jaar oud en moest ik wat nieuws. Deels ook door de maximale afmetingen bij Bosch terecht gekomen. De machine is erg stil en heeft perfecte resultaten. Ik vraag me af of de mensen die klagen over het niet droog zijn van de was, wel de juiste standen gebruiken, want je hebt kastdroog, kastdroog+ en daarboven zit ook nog Extra droog. Als ik kastdroog kies is de was vaak al prima.

Het enige minpuntje dat ik heb is dat de machine in de eerste minuten van de programma's meer lawaai maakt dan de rest. Ik vraag me af of mensen dat herkennen.

Marjo 25-11-2015
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Ik heb de droger nu 3 weken in gebruik. Ik ben zeer tevreden, de machine is erg stil in vergelijking met mijn oude droger en het droogresultaat is veel beter. Het duurt wel erg lang, maar daarom is hij ook zo energiezuinig. Ik heb wel de 8 jaar garantie erbij genomen, is toch wel een veilig gevoel en geen discussie bij reparaties na de garantie.

Assie78 16-05-2015
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Ik heb deze wasdroger gekocht op basis van de positieve reviews. Nu 2 dagen in mijn bezit, 5 keer gebruikt en de was is er nog geen enkele echt droog uit gekomen. Verschillende programma's geprobeerd, zelfs het extra droog programma laat nog vochtige plekken achter nadat ik het eruit heb gehaald. Bij het eruit halen voelt het heel klam aan, maar dat verdwijnt snel. Maar voor de vochtige plekken moet ik het alsnog op het wasrek hangen. De trommel zat steeds 1/4e vol. En dat na 3 uur drogen.....Iemand een tip? Want het ziet ernaar uit dat ik de komende 10 jaar aan dit apparaat vast zit.

Melissa 09-12-2015

Ik wil heel graag weten of het verbeterd is en zo ja waardoor. Nu maand maar handdoeken en beddengoed blijft vochtig.

extaxi 17-09-2015

Hoe gaat het nu Assie? Ik overweeg de machine ook, maar als ik jou zo hoor.....

Assie78 10-12-2015

Hallo, ik heb de wasdroger gekocht bij Coolblue, en zij ik heb hem gelukkig kunnen ruilen voor een andere. Ik heb uiteindelijk toch gekozen om terug te gaan naar een afvoerdroger. En daar ben ik zeer tevreden mee. De wasdroger hebben ze bij me opgehaald. Maar daar kwam behoorlijk wat water uitlopen, dus mogelijk was het al een defecte droger.

Theo3219 27-07-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Goede wasdroger met voldoende keuze in programma's. De was is niet gelijk droog na voltooing van een programma.

miekeklok 08-07-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Deze droger werkt super! De was is goed droog, de machine maakt niet veel herrie. Er zijn genoeg programma's voor de betreffende was.
En we zijn erg blij met de energiebesparing die we met deze droger t.o.v. een condensdroger bereiken. In een gezin met kinderen is een droger niet te missen en scheelt het heel veel energie op jaarbasis.

TSN 03-07-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

De eerste paar keer drogen hebben hetzelfde goede resultaat als bij mijn vorige Bosch wasdroger die mij erg goed voldeed en het 14 jaar uitgehouden heeft zonder mankementen. Het gebruiksgemak is nog net zo eenvoudig, maar er zijn meer mogelijkheden qua instellingen. Gelukkig is deze erg energiezuinig, een voorwaarde waar mijn nieuwe wasdroger aan moest voldoen. Ik hoop weer minstens 14 jaar vooruit te kunnen!

Maggiekoops 25-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Prima droger die doet wat hij moet doen. Energiezuinig en geeft minder uitstoot van warme en vochtige lucht dan mijn oude condensdroger. Programma kan wat lang duren, maar er zijn genoeg opties in de programma's voor een wat kortere droogtijd.
Speciaal programma voor sportkleding, en een kort programma voor enkele stuks kleding.
Je kunt door de resttijd indicatie zien hoelang het programma nog bezig is. Zelfreinigende opties zijn er wel, maar je moet nog steeds wel een pluizenzeefje schoon maken.
Ik ben helemaal weg van de trommelverlichting...geweldig.
Kortom...een prima machine voor een goede prijs.

Sandra1900 23-06-2014

Enige aanmerking:
Promotiefilmpje van Bosch is niet correct.
Pluizenfilter en condenswater bij elke droogbeurt controleren cq schoonmaken.
Die controles gaan m.i. overmatige slijtage veroorzaken

R ten Berg 18-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Goed werkende wasdroger, makkelijk in gebruik door eenvoudige bediening. Modern design en stil tijdens het drogen. Goede keuze qua energieverbruik A++.

Helena van Erkel 17-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Het leukste vinden wij dat deze droger energiezuinig is. Gebruikt 65% minder stroom dan onze vorige! Ook wordt het apparaat minder warm en geeft minder warmte af aan de omgeving. Dat is voor ons erg belangrijk want hij staat in een op maat gemaakte kast opgesteld in de bijkeuken netjes achter twee klapdeuren. Warme lucht komt daar moeilijk weg.
Hij ziet er mooi robuust uit. Heerlijk om na 12 jaar weer eens wat nieuws te hebben! Wassen en drogen is weer leuk!!

NL2 16-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Ik heb hem gekocht omdat hij zo zuinig is, maar het wasgoed moet er best lang in om goed droog eruit te komen als je hem helemaal vul. Verder wel een heel goed apparaat.

Alfred1961 11-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Apparaat nog niet lang genoeg in bezit om een oordeel over de kwaliteit van het drogen te kunnen hebben, nog even zoeken naar het juiste programma om de was droog uit de machine te krijgen, tot nu toe is de was nog wat klam, dus waarschijnlijk nog even zoeken naar het juiste programma om het gewenste resultaat te krijgen.

Doortje1962 27-11-2014

Hallo Alfred1961, hoe zijn de ervaringen nu? Ik vind de reacties wat wisselend qua tevredenheid over de droogcapaciteit en ben nu aan het twijfelen of ik deze aan ga schaffen.

Twentenaren 10-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Een modern energiezuinig apparaat met een goede prijs / mogelijkheden energiezuinigheid verhouding. Verlichting in de trommel is heel erg handig en bediening wijst zichzelf. Het reinigen van de filters lijkt misschien even werk maar is erg eenvoudig. Andere merken met warmtepompdrogers hebben toch nog een waterafvoer maar zonder is geen enkel probleem.
We denken er jaren plezier van te hebben net als onze eerdere bosch vaatwasser en wasmachine.

m. oosterkamp 09-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

We hebben net de droger, alles wat hij moet doen doet is goed.
Jammer vind ik dat er niet meer een tijd van 60 min. is.
ik ben erg tevreden, hoop dat deze lang meegaat

vr. groet m.oosterkamp

Fer1974 05-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Sinds een paar dagen in bezit. Onze oude droger begaf het na 22 jaar (luchtafvoer) en nu dus tijd voor een nieuwe. Gekozen voor deze zuinige warmtepomp. Eerste ervaringen zijn goed. De droger is redelijk stil en de was komt er droog en zeker niet gekreukt uit. De filters zijn makkelijk te reinigen. Voordeel van dit apparaat is dat de condensor automatisch gereinigd wordt. Je kunt dus dit niet "vergeten". Qua duurzaamheid valt nog weinig te zeggen. Als deze al de helft meegaat als de vorige ben ikzelf al zeer tevreden.

Fleurieke 04-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

nog weinig gebruik gemaakt, maar ben nu al tevreden over de mogelijkheden, en hoop vooral de besparing waar te kunnen maken

AW59 31-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Zeer tevreden naar eerste dagen in gebruik. Mooi stil, voldoende keuzemogelijkheden en goed droogresultaat. Jammer dat er geen water-afvoermogelijkheid is, maar achteraf wel logisch ivm het selfcleaning mechanisme waarbij het water wordt hergebruikt.

rengvslooten 29-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

prima apparaat. vooral veel mogelijkheden
ook erg gebruiksvriendelijk met een goeie gebruiksaanwijzing
we zijn zeer tevreden over weer een topapparaat van bosch.

Miranda Kristelijn 20-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Door meerdere keuzemogelijkheden voor verschillende programma's is het droogresultaat zelf te bepalen. Door licht in de droogtrommel waardoor je makkelijker kan zien of je geen wasgoed mist wordt het gebruiksgemak vergroot. De vormgeving is mooi afgewerkt en door de vlakke deur makkelijk schoon te houden. De condensdroogautomaat met warmtepomp is duurzaam omdat de energiekosten per droogbeurt minder zijn dan zonder warmtepomp.

Wijmpie 18-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Prima droger. Doet wat hij moet doen.
Droogt prima, weinig geluid, genoeg mogelijkheden.
We gebruiken lang niet alle mogelijkheden.
Duurzaamheid valt nu nog niks over te zeggen. Ga maar een beetje uit van onze vorige Bosch droger. Deze heeft het 15 jaar uitgehouden in een 5 persoonshuishouden, waar hij toch elke dag intensief gebruikt werd/wordt.

Ger Waalboer 16-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Omdat onze oude droger veel lawaai maakte en de warmte en luchtvochtigheid in de wasruimte soms niet te harden waren, besloten een warmtepompdroger aan te schaffen. De keuze viel op de Bosch WTW84363, waarvan de reviews op het internet vaak zeer lovend waren.
Tot op heden maakt de droger zich waar, muisstil, geen onnodige warmteontwikkeling. Even wennen in het gebruik, maar de was komt er kast droog uit. Geen verstopte luchtslang naar buiten. Zelfreinigende condensor, wel goed het reinigingsvoorschrift van de filters opvolgen, kleine moeite. Wij en de buren kunnen 's-nachts rustig slapen. Nu de enrgierekening een tijdje volgen of de droger daar ook in bespaart.

poesfleur 08-03-2014
Geschreven voor: Bosch WTW84363NL

Na 18 jaar met een Bosch droger gedaan te hebben weer een Bosch, nu een warmtepomp. Mooie en fijne droger, met weinig geluid en goede droogresultaten. Enige minpunt, kan niet van tevoren ingesteld worden.