Bosch WTW84363NL - Reviews

Vulgewicht
7 kg
Programma's
sport, wol, mix

Beoordeling op basis van 41 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marjo 25-11-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb de droger nu 3 weken in gebruik. Ik ben zeer tevreden, de machine is erg stil in vergelijking met mijn oude droger en het droogresultaat is veel beter. Het duurt wel erg lang, maar daarom is hij ook zo energiezuinig. Ik heb wel de 8 jaar garantie erbij genomen, is toch wel een veilig gevoel en geen discussie bij reparaties na de garantie.

Nookes 24-09-2016

Zeer zuinig!

Dit apparaat kan als onhandig worden ervaren omdat na elke droogbeurt het reservoir geleegd moet worden. Door de zelfreinigende functie is aansluiten op de afvoer niet mogelijk. Uitstekende droger met zeer laag energieverbruik!

Jantje 31-08-2016

Erg fijne wasdroger

Wasdroger die erg goed is, de was is droog en geeft duidelijk aan als je het waterreservoir kunt legen. Prima voor dagelijks gebruik.

Anja 16-05-2016

Goede droger voor redelijke prijs

Beschrijving vind ik een beetje beknopt. De droogprogrammas vind ik vrij lang duren. Maar de was komt er goed droog uit. Verder vind ik het een groot pluspunt dat de ruimte niet zo benauwd aanvoel als de droger aan staat dat was bij mijn oude wel.
Alles Bijelkaar ben ik blij met mijn droger

Jasper 02-05-2016

Doet wat hij moet doen. Drogen!

De machine staat hier nu 3 weken en doet goed zijn werk. Met een kleine belading of helemaal vol, alles wordt netjes droog. (bij kleine belading geeft hij ook 3 uur droogtijd aan, maar die wordt al gauw korter door de rest vocht meting). De standaard instelling van Bosch (L0) vonden wij iets de vochtig, daarom hebben we hem na de eerste droogbeurt een niveau (van de 3) beter gezet. Hoe dat te doen staat goed in de handleiding vermeld.
Voorheen hadden we een condensdroger en werd de ruimte waar de machine stond nogal warm, met deze warmtepompdroger heb je dat een heel stuk minder!
Of het stroom verbruik ook echt zo laag is als ze zeggen zien we over een jaar op de stroomrekening, maar ik denk al gauw dat het beter is dan mijn 12 jaar oude droger.

F.C. 19-04-2016 Product half jaar in bezit

Slechte droogkwaliteit!

Na 15 jaar was de oude Siemens condensdroger overleden.( Helaas )
Om energiebewust een nieuwe droger aan te schaffen uiteindelijk gekozen voor deze warmtepompdroger. Wat een miskoop! Als je 2-persoons dekbedovertrek na ruim 3 uur op kastdroog extra in de droger heeft gezeten, is hij nog steeds vochtig en op sommige plekken zelfs nog nat te noemen. Je kan hem beter meteen over een droogrek hangen. Ook de lekkere lucht van de wasverzachter en droogtrommeldoekjes is niet meer te ruiken. Ik zou hem nooit aanbevelen.

ronniebreda 15-04-2016

Erg goede droger

De droger droogt erg goed en erg snel.
Het fijne van deze droger is dat je de warmte eenheid helemaal onderin niet droog hoeft te maken!

josje 08-03-2016

droogt anders

goed: grote trommel
min: was is koud, maar niet nat meer als hij eruit komt, het is een condensatiedroger, vroeger had ik ene met afvoerbuis naar buiten. de was was warm

Evaa 16-02-2016

Zuinige droger

Fijne wasdroger, past veel in. Maakt niet veel lawaai en kan je kleren in een uur drogen. Enige nadeel is dat de droger niet uit zichzelf stopt als hij klaar is. Je hoort een signaal, maar je dient het apparaat zelf uit te zetten anders blijft hij drogen.

extaxi 11-12-2015 Product kwartaal in bezit

Een aantal maanden gelden overleed onze AEG van 10 jaar oud en moest ik wat nieuws. Deels ook door de maximale afmetingen bij Bosch terecht gekomen. De machine is erg stil en heeft perfecte resultaten. Ik vraag me af of de mensen die klagen over het niet droog zijn van de was, wel de juiste standen gebruiken, want je hebt kastdroog, kastdroog+ en daarboven zit ook nog Extra droog. Als ik kastdroog kies is de was vaak al prima.

Het enige minpuntje dat ik heb is dat de machine in de eerste minuten van de programma's meer lawaai maakt dan de rest. Ik vraag me af of mensen dat herkennen.

Nenadski 04-10-2015

Hele fijne droger

Zeer grote trommel (met licht!!). Veel verschillende programma's voor optimaal resultaat. Let op: de aangegeven tijd van het programma is slechts een indicatie. In de praktijk duurt het drogen korter. Fijn ook dat er en uitgestelde start op zit.

Henny 26-09-2015

Fantastische droger.

Hij heeft een mooie grote trommel en dat er licht blijft branden als je de was eruit haalt is reuze makkelijk

Assie78 16-05-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze wasdroger gekocht op basis van de positieve reviews. Nu 2 dagen in mijn bezit, 5 keer gebruikt en de was is er nog geen enkele echt droog uit gekomen. Verschillende programma's geprobeerd, zelfs het extra droog programma laat nog vochtige plekken achter nadat ik het eruit heb gehaald. Bij het eruit halen voelt het heel klam aan, maar dat verdwijnt snel. Maar voor de vochtige plekken moet ik het alsnog op het wasrek hangen. De trommel zat steeds 1/4e vol. En dat na 3 uur drogen.....Iemand een tip? Want het ziet ernaar uit dat ik de komende 10 jaar aan dit apparaat vast zit.

extaxi 17-09-2015

Hoe gaat het nu Assie? Ik overweeg de machine ook, maar als ik jou zo hoor.....

Melissa 09-12-2015

Ik wil heel graag weten of het verbeterd is en zo ja waardoor. Nu maand maar handdoeken en beddengoed blijft vochtig.

Assie78 10-12-2015

Hallo, ik heb de wasdroger gekocht bij Coolblue, en zij ik heb hem gelukkig kunnen ruilen voor een andere. Ik heb uiteindelijk toch gekozen om terug te gaan naar een afvoerdroger. En daar ben ik zeer tevreden mee. De wasdroger hebben ze bij me opgehaald. Maar daar kwam behoorlijk wat water uitlopen, dus mogelijk was het al een defecte droger.

Wanze 04-03-2015

Warmte niet meer in de keuken maar in de was

Na jaren een condensdroger nu een warmtepompdroger.....zo dat is wel even een verschil zeg ! Geluidsniveau absoluut acceptabel, reinigen zeer eenvoudig, alle mogelijke programma's en instellingen en bovenal een heerlijk droge was (en dat met veel minder energieverbruik) Al met al had ik deze droger jaren eerder in gebruik willen nemen.....!

SaraJetten 17-02-2015

Wat een gemak!

Onze eerste droger en wat een gemak om binnen een paar uur een was te draaien en dezelfde dag alweer in de kast te leggen. Bij een hele volle trommel voelt de was iets vochtiger aan bij het eindigen van het programma, maar een paar minuten laten luchten buiten de droger lost dit zo op.
Hij staat op de wasmachine en dat gaat prima. Geluid ook helemaal geen last van. Perfecte aankoop, heel blij mee.

WijnandvandeMeeberg 29-08-2014

Zeer tevreden

Nadat we een half jaar geleden een wasmachine aanschaften van Bosch, besloten we uit tevredenheid met deze machine, ook een wasdroger aan te schaffen. Prima beslissing! Niets op aan te merken.

Dante 24-08-2014

Heerlijk stil

Heerlijk stil deze droger, vertrouwend op de zuinigheid zoals staat aangegeven zal het ook nog eens flink in de portemonnee schelen.

Theo3219 27-07-2014 Product maand in bezit

Goede wasdroger met voldoende keuze in programma's. De was is niet gelijk droog na voltooing van een programma.

miekeklok 08-07-2014 Product paar weken in bezit

Deze droger werkt super! De was is goed droog, de machine maakt niet veel herrie. Er zijn genoeg programma's voor de betreffende was.
En we zijn erg blij met de energiebesparing die we met deze droger t.o.v. een condensdroger bereiken. In een gezin met kinderen is een droger niet te missen en scheelt het heel veel energie op jaarbasis.

TSN 03-07-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
De eerste paar keer drogen hebben hetzelfde goede resultaat als bij mijn vorige Bosch wasdroger die mij erg goed voldeed en het 14 jaar uitgehouden heeft zonder mankementen. Het gebruiksgemak is nog net zo eenvoudig, maar er zijn meer mogelijkheden qua instellingen. Gelukkig is deze erg energiezuinig, een voorwaarde waar mijn nieuwe wasdroger aan moest voldoen. Ik hoop weer minstens 14 jaar vooruit te kunnen!