Samsung DV70F5E2HGW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DV70F5E2HGW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

rené 02-02-2020

levensduur slecht

Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Apparaat nu 5 jaar in bezit , ongeveer 5 droog beurten per week.
Eerste paar jaar geen problemen. begon daarna wel steeds iets meer lawaai te maken.
twee weken later erg veel lawaai. Ventilator wiel luchtpomp uit elkaar gespat.
Nieuwe besteld en gemonteerd , is simpel te doen in 20 min. ook de brokstukken van de oude ventilator goed verwijderd .
Een jaar later filtermandje in deuropening gescheurd
Onlangs : machine begon weer lawaai te maken . Deze keer lagers van tussenwiel snaaraandrijving defect . vervangingsdeel een nieuwe motor van € 300 . Lagers of tussewiel niet los verkrijgbaar. Voor minder dan €10.00 twee nieuwe lagers gehaald bij een lagerhandel en deze gemonteerd . Het asje was ook ingesleten maar deze opgevuld met kneedbaar metaal.
Voorlopig draait de machine weer goed , wachten op het volgende euvel.

Pluspunten

• energieverbruik
  • waterafvoer

Minpunten

• betrouwbaarheid
  • weinig en dure vervangingsonderdelen

Hans 30-09-2019

Geen kwaliteit

Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Droger iets meer dan 4 jaar in bezit, drogen duurde erg lang, soms 3 uur. Na 4 jaar en 1 dag (ik had 48 maanden ster garantie van Expert!) ging er een waarschuwingslampje aan dat de wateropvangbak vol zat terwijl deze leeg was. Bleek dat de afvoerpomp en de vlotter kapot waren. Kreeg wel 72 euro coulance maar moest wel nog even 121 euro aftikken voor de reparatie. Monteur wist te melden dat dit bij deze modellen wel erg vaak kapot ging. Wel erg snel voor een droger die 1 x per week gebruikt is. Dacht dat Samsung voor kwaliteit stond maar denk niet dat de volgende droger een Samsung wordt.

RL 27-01-2018

Gaat te snel kapot

Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

We hebben deze droger nu 4 jaar. De afvoerpomp en het stoffilter heb ik al vervangen maar nu is het schoepenrad van de luchtpomp uit elkaar geklapt en dat reserveonderdeel kan ik nergens vinden. Daar komt bij dat bij het draaien de droger nu een dreunend geluid maakt, waarschijnlijk is door de klap van het kapotslaan van het schoepenrad ergens een ophanging afgebroken. Na 4 jaar dus naar het oud ijzer. Geen Samsung meer voor mij.

Minpunten

• Levenduur erg kort

Paul 11-11-2017

Droger stuk na 2,5 jaar!

Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Droger 2,5 jaar geleden aangeschaft en nu al stuk.
Ik was tevreden over het droogresultaat, al duurde het drogen wel een stuk langer dan ik gewend was.
Net buiten de garantie van 24 maanden begon de droger steeds meer geluid te maken en afgelopen week hield ie er mee op.
Ik denk dat ik maar eens om ga kijken naar een ander merk/type, aangezien er geen coulance in zit.

Minpunten

• Korte levensduur

L. Hoogenboom 20-09-2017

Droger al stuk na 3 jaar!

Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Als je de droger net hebt, is hij stil en makkelijk in gebruik. Wij houden onze droger goed schoon en maken alle filters na elke droogbeurt schoon en legen meteen het waterreservoir. Wij zijn erg zuinig op de droger en gaan er dan ook vanuit dat de droger lang meegaat, zeker een Heatpump droger. Maar helaas, het tegendeel is waar; droger aangeschaft op 18-01-2014 en definitief stuk gegaan op 18 september 2017. Gebeld met Samsung, maar de garantie is verlopen, dus voorrijkosten en de reparatiekosten zijn ook voor onze rekening... Volgens ons gaat dat dan heel wat kosten, voor een in onze ogen nog vrij nieuw apparaat. Nee, zeker niet tevreden!

Pluspunten

• stil tot 2 jaar
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• na 2 jaar meer geluid
  • onderdelen zijn niet duurzaam

hanneke 16-03-2017

korte levensduur

Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Ik heb deze droger nu ruim drie jaar en nu al stuk. Te goedkope lagers zijn er gebruikt en de as van het tussenwiel is ingesleten. Volgens de monteur draait de machine meestal 3.5 uur (energiezuinig programma) en daar zijn de kogellagers niet op berekend. Gevolg inslijten van van de as van het tussenwiel, die zit aan de motor vast, kosten voor het vervangen van de motor etc. € 320.--
Ik gebruik hem gemiddeld twee keer in de week, dus geen goede aanschaf geweest.

Erik 25-10-2015
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Zeer tevreden over deze warmtepompdroger. Stil en wasruimte wordt niet (te) warm of vochtig. Sensor waardoor het programma eerder klaar kan zijn en niet helemaal hoeft te worden afgedraaid. Eindgeluid is wel wat zacht en daarom vergeet je de was eruit te halen. Ander 'nadeel' is dat het tweede filter wat verstopt zit achter een klep onder de deur en daarom niet zo makkelijk te verschonen als het fijnstoffilter.

Boy Breuycker 04-05-2015
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Waanzinnig blij met deze goede en fijne wasdroger! Mijn oude wasdroger ging helaas kapot. De zelfde dag bestelde ik deze wasdroger bij veiligkopen.nu en een dag later werd die al thuisbezorgd door twee vriendelijke heren. De wasdroger heeft een fijne grote trommel en maakt geen lawaai! En hij past perfect bij me wasmachine van Samsung! veiligkopen.nu, bedankt!

Petertje70 07-07-2014
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Naar aanleiding van de goede reviews van deze droger hebben we ook besloten om hem aan te schaffen. Hiervoor hadden we namelijk twee maal een AEG condensdroger gehad, waarvan beiden binnen 3 jaar de electronica stuk ging en de reparatiekosten daarvan bijna net zo hoog was als een nieuwe. Deze keer dus gekozen voor de Samsung. 14 juni 2014 netjes afgeleverd door de leverancier en op 15 juni in gebruik genomen. Instellen wijst zich vanzelf en het drogen ging vlot en goed. Aan het eind van het droogprogramma laat de droger ook nog een leuk melodietje horen.
Op 16 juni nog een was gedroogd met het extra-droog programma met ook een prima resultaat en tot zover nog zeer tevreden.
Op 22 juni voor de derde keer een was erin om te drogen, maar die werd niet droog. Er kwam geen condenswater in de opvangbak en na meerdere pogingen met andere programma's en uren verder hoorden we een aanlopend geluid, maar werd de droger ook niet warm.
Via de leverancier is de servicedienst ingeschakeld die 5 dagen later een monteur langs stuurde. De monteur heeft wel het probleem van het aanlopen gevonden, namelijk de aandrijfriem die niet goed zat en tegen een ander element aan schuurde, maar kon het droogprobleem niet verhelpen. Hiervoor moest een andere monteur komen, die dinsdag 1 juli kwam. Deze monteur heeft geconstateerd dat het warmtepompsysteem defect is en zou het gaan vervangen, maar zover is hij niet gekomen, want het nieuwe onderdeel bleek verkeerd verpakt te zitten en hierdoor onbruikbaar te zijn. Omdat het magazijn ergens in Limburg bevind kon hij die dag niets meer doen, maar er zou snel een nieuwe afspraak gemaakt worden. Inderdaad, ze bellen snel, maar duurt weer een week voordat de monteur kan komen om het onderdeel te vervangen. Vandaag, maandag 7 juli komt als het goed is weer de monteur, maar ondertussen zitten we nu al 16 dagen met een defecte droger. Heb hierover inmiddels ook al mijn ongenoegen geuit via een brief aan Samsung, maar daar nog steeds geen reactie op gehad.
Valt ons allemaal erg tegen, en misschien is het wel pech / de wet van Murphy, maar we hebben weinig vertrouwen meer in dit product en de service van Samsung.
De volgende droger/wasmachine zal dan zeker geen Samsung meer worden.

Richarddb1973 10-05-2014
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Wat een heerlijk apparaat. Hij doet precies wat hij moet doen en dat is snel drogen.
Wilde eerst een goedkopere machine aanschaffen maar na enig uitzoek werk kwam deze naar boven.
Geluid is zeer acceptabel. In verhouding met mijn oude 17 jarige whirlpool zijn wij erop vooruitgegaan.
Nadelen zijn er toch ook;
De deur kan niet in zijn geheel open. Deze blijft in een hoek van circa 40 graden staan tov de machine.
De deur is wel lekker groot maar hierdoor past de wasmand niet onder de machine. Nu heb ik links een muur dus is het een beetje passen en meten met de wasmand.
Derde opmerking is de toegang tot de pluizenfilter links onder de machine. Deze is niet eenvoudig bereikbaar. Deze moet wel met regelmaat gereinigd worden.

Bediening is erg eenvoudig. Alle functies spreken voorzich. Wat ook fijn dat de machine stopt wanneer de was droog is.

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen wel voelt alles degelijk aan.

Tot zover kan ik mijn koop aanraden.

Dick Kraan 17-02-2014
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Aanvulling op mijn review.
Het geluid dat de droger produceert is erger geworden en mijn onderzoek wijst uit dat het schoonhouden van het filter voor de condensor ( achter het klepje links onder) erg belangrijk is voor geluidsbeperking. Ook is al na een maand de trildemper achterop de droger losgeraakt? Dat is de schuimplastic plaat. Daaruit blijkt een minpunt voor de duurzaamheid. Ook heb ik de openingen in het condensorfilter dichtgemaakt om er vooral voor te zorgen dat er geen stof tussen de lamellen komt. Schoonmaken hiervan is erg moeilijk en kwetsbaar. Het filter in de deur vindt ik lastig schoonmaken en ik ben bang dat de vouw-constructie het snel begeeft. Wat het droogresultaat betreft; alle lof.

Dick Kraan 01-11-2016

De droger is nu drie jaar oud en het kunststof van het primaire filter onder de deuropening is zo hard geworden dat de beide scharnierende verbindingen van de twee helften inmiddels zijn afgebroken. Een nieuwe kost mij rond de €40,00 excl. verzenden. Dat is toch wel snel voor een gemiddeld gebruik van twee keer per week! De duurzaamheid is dan met de voldoende niet juist beoordeeld.

wim19a46 18-01-2014
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Update 18-01-2014. Ik ben nog steeds zeer tevreden over deze wasdroger. Metteen de eerste week uitvoerig getest met donzen dekbedden, overtrekken enz. Heel fijn is het programma "zeer fijn", zodat je sokken en ondergoed niet krimpen of lelijk worden. Ik droog er echt alles mee. Fleece truien, katoenen truien, polyester broeken, sportkleding. Had ik hem maar eerder gekocht. Als de Miele wasmachine ( 24 jaar) het begeeft, wil ik uit dezelfde serie van Samsung de wasmachine kopen.

wim19a46 07-09-2017

Update 7-9-2017. Na 4 jaar gebruik is er een scheurtje in het pluizenfilter. Ik heb het provisorisch geplakt met plakband, want een vervangende filter kost € 40,-

eenhoorntje82 29-12-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Wij hebben deze droger nog maar net in gebruik en zijn nu al ontzettend blij mee. Over de duurzaamheid kunnen wij nog weinig zeggen maar aangezien wij ook een wasmachine hebben van Samsung(ecobubble)verwachten wij ook van deze machine duurzaamheid.
Wij vinden de droger er erg mooi uitzien. Daarnaast is hij makkelijk in gebruik en is het droogresultaat erg goed. De machine maakt weinig geluid en produceert eigenlijk weinig tot geen warme/vochtige lucht in de ruimte. Tevens vinden wij het handig dat alles wat er nodig was om de droger aan te sluiten op de afvoer bijgeleverd was.
Het bestellen/betalen/bezorgen via veiligkopen.nu is ons goed bevallen.

mrpositivo 05-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Deze machine werd mij aan geraden. Ik vind het een mooie machine en werk er met veel plezier mee! De vormgeving is strak en gebruiksvriendelijk. Door zijn makkelijke bedioening kan iedereen er mee over weg

JeBooerak 01-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

We hebben de DV70F5E2HGW/EN droger nu ongeveer een maand in gebruik en hij bevalt ons erg goed. Hij biedt voldoende droogfuncties bij een normaal huishouden en het display maakt het allemaal zeer overzichtelijk. Verder is de machine stil in gebruik en is mooi vormgegeven. Enige puntje van kritiek is de lange droogtijd, maar dat is met name toe te wijzen aan de vernieuwde droogtechniek en niet aan de machine zelf.

Gerro23 31-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Hij doet wat je van een droger mag verwachten, drogen.
Makkelijk te bedienen en zeer mooi van vormgeving. Boven dien heeft hij een A-label voor zuinigheid.

leon bremer 31-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

de wasdroger heeft een grote trommel en de vormgeving zit er erg mooi uit.
de wasdroger word niet zo warm aan de buitenkant.
als hij vervoerd is moet je wel eerst 8 uur wachten `( net als een koelkast) voor je hem mag gebruiken.

mrfloppy 31-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Dit is werkelijk een prima machine! Wij hebben hem nu een par dagen en resultaten zijn boven verwachting.

Verbruik is zeker minder dan mijn oude machine. Duurzaamheid kan ik nog niet goed beoordelen maar lijkt mij met 2 jaar garantie wel in orde.

Edmenton 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Droger een paar dagen in mijn bezit en droogt erg goed, rustige machine en vergeleken met mijn oude afvoerdroger ontzettend zuinig.

Erik Peter 29-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Jeetje wat een verassing, makkelijk instelbaar, en een goed droog resultaat, grappig deuntje als het droog is. Echt droog en stopt als het zover is. Met een 1400plus toeren wasmachine/centrifuge is ie in een fractie van de vooraf aangegeven tijd klaar

Dick Kraan 27-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Wij hebben de droger uitgebreid getest en het blijkt dat bij dezelfde was en programma deze de helft aan energie gebruikt. (oude was 1,87kWh en deze 0,92kWh) Verder heeft de droger een beter droogresultaat en kreukt de was veel minder. Ook zit er in het filter minder stof dus slijt de was minder.
De duurzaamheid kan ik natuurlijk niet beoordelen na een paar weken maar ziet er duidelijk minder uit dan onze vorige machine. Het materiaal is dun en licht.
De handleiding van deze machine is matig van inhoud en slecht van taalgebruik. Ook dient het filter onder in de machine schoongemaakt te worden Deze wordt wel stoffig en nat wat ken leiden tot schimmel! (dat staat net echt duidelijk in de handleiding)
De machine laat zich gemakkelijke bedienen.
Wel vindt ik de was erg warm na gebruik en mij lijkt het beter dat de afkoeltijd aan het eind langer wordt.
De afvoerslang i.p.v. de opvangbak vindt ik erg handig.

Officiele reactie van Samsung 04-03-2014

Geachte heer Kraan,

Graag vernemen wij hoeveel ruimte er beschikbaar is aan beide zijkanten en achterkant van uw toestel, ook is het belangrijk om te weten hoeveel was u in de droger doet en of het euvel zich voort doet bij elk programma.

Jaime
Samsung Webcare

Dick Kraan 03-03-2014

Jaime, dank voor de reactie. De stelpoten zijn goed afgesteld en de droger staat ook nagenoeg waterpas. Wat mij opvalt is dat de droger na het schoon maken van de condensor-filter aanzienlijk minder geluid maakt. Ook heb ik de droger al op rubber voetjes gezet.

Officiele reactie van Samsung 18-02-2014

Geachte heer Kraan,

Wat vervelend om te horen dat u problemen ervaart met uw Samsung droger, u geeft aan dat de machine veel geluid produceert. Dit kan veroorzaakt zijn door instabiliteit van de machine of doordat de contramoeren en stelpoten niet goed zijn aangedraaid. Om met zekerheid de oorzaak van de klacht te achterhalen, vernemen wij graag waar dit geluid vandaan komt en wat voor geluid dit is. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Jaime
Samsung Webcare

wim19a46 18-02-2014

Naar aanleiding van uw review heb ik ontdekt dat bij mijn wasdroger ook de schuimplastic plaat geheel los is. Bij mij heeft deze droger alleen de eerste paar weken veel geluid geproduceerd. Dit begon dan na ongeveer drie kwartier, een toenemend, gierend geluid, en dit hield pas op bij de koelfase. Net of hij niet goed gesmeerd was. Ik heb daar echter nu geen last meer van. Het filter in de deur maak ik na elke droogbeurt schoon en de condensorfilter doe ik eens per maand met de stofzuiger. De droger wordt 3 a 4 maal per week gebruikt.

Marco-80 27-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Nog nooit zo een goeie wasdroger gehad, zeer zuinig in verbruik dankzij warmtepomp. echt een aanrader

Marcela86 26-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Mooi apparaat makkelijk te bedienen. De geluidjes vind ik zelf minder, maar laat wel duidelijk weten als de was klaar is.

Joke van Ballegooijen 23-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Naast dat het een mooi design is, is hij heel geluidsvriendelijk en zeer gemakkelijk te bedienen.
Perfect droog resultaat en heel vriendelijk voor fijne stoffen

Ceeskr79 21-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV70F5E2HGW

Na eerst een nieuwe wasmachine van samsung gekocht te hebben (De ecobubble WF70F5E0Q4W/EN) en daar zeer tevreden over te zijn . besloot ik ook maar voor de droger van samsung te gaan .
En echt ook weer geen spijt van. Ook weer net als de wasmachine een prachtig apparaat qua vormgeving (zelfs de huishoudapparaten zijn tegenwoordig mannenspeeltjes ;)) De droger is heerlijk stil , en inderdaad het duurt iets langer maar zit er toch ook niet echt op een stoel bij te wachten,dus dat is niet echt een probleem . De was wordt goed droog maar wil er toch bij zeggen dat strijkdroog toch niet echt voldoende droog is . Dus gewoon op kastdroog zetten. De hangzijde van de de verplaatsen is een eitje maar staat daar in tegen helaas niet echt voldoende omschreven in de gebruiksaanwijzing. Nu nog even tot volgend jaar wachten op mijn eindafrekening van eneco. Ben benieuwd.
Al met al een aanrader dit apparaat ! Gebruiksvriendelijk , mooie vormgeving , stil en geeft weinig warmte aan de buitenkant af .