De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTU87675NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marian 21-06-2023

Bosch wasdroger

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

In een gezin met kleine kinderen is het belangrijk dat een droger binnen redelijke tijd de was droogt. Zodoende kunnen meerdere wassen per dag gedaan worden. Ook biedt het programma veel mogelijkheden en n speciaal allergeen program. De bediening is makkelijk!

Pluspunten

• Uitgebreide programmakeuze
  • Makkelijke bediening

r********@g******** 16-06-2023

Een geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Onze vorige droger was ook een warmtepomp droger van een goed merk. Na 7 -8 jaar ging deze nu helaas stuk en hebben we gekeken naar een nieuwe warmtepomp droger.
Belangrijk voor ons was dat deze energie zuinig is en goed kan drogen. Dit laatste klinkt logisch aangezien dit het doel van de droger is maar zoals online op reviews te lezen is zeker niet overal het geval. Onze vorige droger droogde ook niet voldoen met name bij handdoeken en bedlakens.
Na veel lezen en vergelijken zijn we op deze Bosh WTU87675NL uitgekomen. Ik was een beetje huiverig vanwege de hoge prijs en of dit het wel waard zou zijn.
Nu we deze een paar dagen in bezit hebben kan ik daar een volmondig JA op antwoorden. Ten eerste is de droogkwaliteit is zoveel beter dan dat we eerst hadden. Je kunt dit heel nauwkeurig instellen via verschillende niveaus op het display. Dit display is heel goed te lezen en reageert erg goed op het aanraken.
Handdoeken komen er nu echt kurkdroog uit dus we zijn nu steeds een standje lager aan het testen.
De droger is vrij stil, heeft een goede lamp in de trommel die ook uitgaat als de droger draait. Het reinigen van de filter is ook eenvoudig en makkelijk te bereiken. We gebruiken op dit moment nog de condensbak in de droger maar je kunt deze ook op de afvoer aansluiten.
Het apparaat voelt ook heel degelijk en de deur sluit goed.
Ik heb nog geen min punten kunnen vinden na dit korte gebruik en kan het alleen maar aanbevelen.

Pluspunten

• droog kwaliteit
  • bediening
  • bouw kwaliteit

Minpunten

• geen kunnen vinden

Marc 07-06-2023

Prima droger

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Het is een prima product wat volledig voldoet aan de verwachting. Zuinig en stil. De was is niet meer klam maar echt droog.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Droogt goed

Minpunten

• Volgens mij is de deur niet keerbaar

l******@g******** 02-01-2023

Super degelijk product.
Eenvoudige bediening.
Stil.
Wat een verschil met de oude Bosch droger met afvoer naar buiten.

Paruthi 16-12-2022

Excellent product

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Great dryer, the clothes come out dry and without much wrinkles. The duration is adjusted automatically (most often it needs much lesser time to dry), thanks to the moisture sensor. The oise is barely audible from another room, overall a great product.

r****************@g******** 07-12-2022

Top product

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Deze droger droogt goed en is heel snel en is stil.
Echt een verademing vergeleken met onze oude warmtepomp droger die er letterlijk uren over deed.

Pluspunten

• Droogt snel
  • Droogt goed
  • Stil

r******@g******** 07-12-2022

Zuinig en droog

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Zeer zuinig, ook in de toekomst als de droger ouder wordt.
Makkelijke bediening en een lichtje in de trommel is een extra luxe.
Droogt geweldig in korte tijd.

Pluspunten

• Bediening
  • Licht in de trommel
  • Zuinig

hari 05-12-2022

een topper

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Eerst een beetje terughoudend geweest over de warmtepompdroger maar door het lezen van reviews toch overstag gegaan. En gelukkig na een week elke dag deze gebruikt te hebben, zeer tevreden. Stil en droogt goed. Stopt wanneer deze droog is. En A+++!!!!

Pluspunten

• stil
  • droogt goed
  • zuinig

Minpunten

• nog niet ontdekt

b*******@h********** 04-12-2022

Top aankoop

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Wij hebben voor deze droger gekozen omdat hij energie zuinig is.
Hij gemakkelijk te bedienen is. Met duidelijke instructies.
En hij ziet er mooi uit.
Wij hebben nu de was er ongekreukt en droog uit gekregen.
Erg blij met onze aankoop, zeer aan te bevelen

Minpunten

• Stoffilter in losse delen

a*************@g******** 02-12-2022

vertrouwde keuze en energie zuinig.

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

opnieuw voor een Bosch droger gekozen. we vertrouwen op de kwaliteit en op de energie zuinigheid van het apparaat!´ Dus werd de keuze snel gemaakt!

Pluspunten

• geluidsarm
  • gaat jaren mee

Anoniem 29-11-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Super goede droger, we hebben het vandaag ontvangen en al twee keer de droger gedraaid. Het resultaat is fantastisch.

Pluspunten

• Stil
  • Snel

Minpunten

• Condens

m**********@o********** 28-11-2022

Tevreden klant

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Warmtepompdroger ziet er top uit. Bediening is simpel (draaiknop voor selectie droogmode) in combinatie met het display. Droog resultaat is goed en via het display goed in te stellen. Ook het pluizenfilter is makkelijk te verwijderen en schoon te maken. Dus zeer tevreden met deze warmtepompdroger.

Pluspunten

• droogresultaat
  • bediening

Minpunten

• startknop op touchscreen

Gerie 23-11-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Geweldig apparaat! Zo ongelofelijk blij mee. Je wasgoed komt er prachtig uit en veel minder kreukels. Geluid is veel minder dan onze oude condensdroger. In één woord: GEWELDIG👍👍

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Geluidsarm
  • Minder last van kreuk

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Annemarie 12-02-2022

Slecht droogresultaat

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Deze droger gekocht omdat de condensator automatisch wordt schoongemaakt.
De droger droogt eigenlijk alleen goed als er veel inzit. Regelmatig niet helemaal droog. Gebruik alleen de grootste programma, hetgeen dan ruim 3 uur duurt. Kortom; erg spijt van deze droger. Volgende keer maar toch een Miele.
Geen aanrader!

Minpunten

• Droogt slecht
  • Duurt lang
  • Niet volgens verwachting

Ian review 20-10-2021

Droogt goed, maar wel erg heet nog voor een warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Ik vraag me af of dit wel een ‘echte’ warmtepompdroger is. Naar mijn idee is de temperatuur van een droogcyclus te hoog. Op de meest delicate stand meet ik een temperatuur van de was in de trommel van 46 graden. Op de ‘mix’ stand is de was ruim 60 gr aan het eind van de droogcyclus. Ik meende dat dit type drogers veilige temperaturen hadden. Ook wordt de zolder warm waar deze is geplaatst.
Dit is mijn eerste warmtepompdroger. Had er toch andere verwachtingen bij.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Is redelijk stil
  • Makkelijk bedienbaar
  • Zelfreinigend

Minpunten

• Was wordt erg heet, 60gr geen uitzondering
  • Waar de droger is geplaatst wordt warm
  • Had hogere verwachting van deze droger

René 07-04-2021

Veel inhoud, zelfreinigende condensor, maar gehorig

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

ik heb dit product gekocht vanwege grote inhoud, zelfreinigende condensor en betere kwaliteit van onderdelen. Door het glazen scherm is de droger wel gehorig, omdat de was hier tegenaan komt. Dit is wel een tegenvaller, omdat dit nergens vermeld stond.

Pluspunten

• grote inhoud
  • zelfreinigend

Minpunten

• best gehorig

Chantal 14-02-2021

Mooie en kwalitatief goede droger

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Onze oude condensdroger had het begeven en nu dus deze als vervanging gekocht. We hebben hem nu 2,5 maand in gebruik en het bevalt ons heel goed!

Het design is erg mooi, een lichtje in de trommel, mooi touchscreen. Het geluidsniveau valt ons reuze mee. Hij stoot nauwelijks warme lucht uit. Het drogen duurt ietsje langer, maar na verschillende programma's en instellingen uitgetest te hebben, kunnen we vaak een instelling nemen die bijna net zo snel klaar is als onze oude condensdroger.

Wat echt een heel groot voordeel is, is dat vrijwel alles in deze droger kan, met de juiste instelling. In onze oude condensdroger deden we voornamelijk handdoeken en beddengoed e.d. maar in deze doen we ook bijna alle kleding. Als we de droger meteen legen als hij klaar is, kan alles meteen opgevouwen worden en de kasten in en hoeft het niet meer gestreken te worden. Echt een enorm pluspunt in een gezin met kleine kinderen en veel sporters en buitenspelers! ;)

We zijn wel erg benieuwd hoe goed of slecht het zelfreinigende systeem zal werken. Daar zijn we een beetje huiverig voor, maar dat zal de tijd ons leren. Om daar een beetje aan bij te dragen zij we in ieder geval gestopt met de wasverzachters en houden we het reinigen van de pluizenfilters en van de schoonmaakprogramma's heel goed bij. Hij heeft trouwens 2 pluizenfilters, wat een fijn gevoel geeft, want het wekt de indruk dat er nog nauwelijks pluis aan de binnenkant terecht komt. En het reinigen van deze pluizenfilters is heel snel en gemakkelijk.

Al met al zijn we enorm blij met onze nieuwe aanwinst!!

Pluspunten

• goed droogresultaat
  • veel programma's
  • vrijwel alle kleding kan erin
  • geluid en tijdsduur vallen mee
  • duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• droogt iets langzamer dan condensdroger

Anna Chumakova 15-01-2021

Nice and quiet dryer

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

This is a BOSCH appliance, this was a first positive factor for me, as the company is known for quality, I have the washing machine from them for years, and I am delighted with it.
The dryer has great test results on Consumentenbord website - that is why I chose it. The drying cycle is a little too long to my liking, but I think this is common for all heat pump dryers and this is a price we pay for energy-efficiency.
It has many programs, so it would take time to master them all, but my towels on the cotton program were dry and fluffy! And the small attic room where I placed the dryer does not feel more humid then before after several drying cycles - this is important for me.

Pluspunten

• connection to the drain
  • great drying results
  • quiet!

Minpunten

• longer drying cycle

Jan V. 13-01-2021

Warmte pomp wasdroger

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Sinds enkele weken hebben wij de Bosch warmtepomp droger. De 23 jaar oude Miele had het begeven. De oude Miele werkte goed maar gaf altijd veel warme en vochtige lucht af. Een warmtepomp droger blijft koel en geeft dus niet veel warmte af. Lijkt me dan ook een stuk zuiniger wat stroom verbruik betreft. Handdoeken en kleding worden goed droog. Een 2 persoons hoeslaken gaat echter helemaal in de knoop, waardoor er natte plekken in blijven. Maar wellicht weet iemand daar een oplossing voor. Coolblue service is in één woord GEWELDIG. S 'avonds besteld, de volgende dag stond ie te draaien.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Laag energie verbruik A+++
  • Goede droging van handdoeken en kleding etc.

Minpunten

• Hoeslakens raken in de knoop en niet geheel droog.

Edward Zomers 13-01-2021

Prima energiezuinige snelle wasdroger, goede prijs kwaliteit

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Droogt zeer snel, doet wat er beloofd is. Eenvoudig te reinigen door bubbel filter in de deuropening. De condensor kun je eenvoudig zelf reinigen.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Zeer energiezuinig
  • Dubbel pluisfilter
  • Goede prijs/kwaliteit

Dijkgravin 11-01-2021

Bosch wasdroger type WTU87675NL

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Na 14 jaar had de oude wasdroger van Bosch het leven gelaten. Op zoek naar een wasdroger, die milieuvriendelijker is dus A+++, waar je ook niet de hoofdprijs voor betaald.
Pas in gebruik, en bevalt al prima! Een stuk stiller, makkelijke bediening en goed droogresultaat. Veel functies en makkelijk schoon te maken met filters.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig

Mies van A 05-01-2021

Mooi, Stil en Droog

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

condens afvoer buiten bekend opvangbakje/reservoir , ook via afvoer waar de wasmachine opzit hierdoor geen omkijken meer naar het condenswater, Top. machine ook heel stil en bediening eenvoudig via draaiknop en touchscreen ( voor verdere detailprogramma). Mooi is ook de verlichting van de trommel, welke langzaam uitgaat nadat programma is gestart. dit product via de Coolblue besteld. Hier is het filter gebruikt om tot mijn juiste keuze van drogers te komen. Stroom opname/verbruik 800watt gebruik NU tov 2700watt bij mijn vorige droger dit moet ik ook gaan merken in de energie gebruik.

Pluspunten

• Stil, trommel verlichting, bediening droger
  • de zelf reinigende Condenser

Minpunten

• De klep van de Condensor( voorzijde)= kwetsbaar

Bosch, altijd waar voor je geld! 02-01-2021

Uitstekend droog resultaat

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Deze droger doet wat hij moet doen, DROGEN. Daarbij is de machine energie zuinig en stil. Hij heeft een doorzichtige naar links opendraaiende deur en genoeg keuzes om bij elk wasgoed een eenvoudig een passende droogprogramma te kiezen.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Droogt als de beste

Charlotte 31-12-2020
  • Product gekregen

Fijne droger

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Fijne droger, werkt naar behoren, makkelijk in gebruik. Is erg stil en trilt niet. Veel standen voor ook het drogen van (kwetsbare) kleding. Groot pluspunt is natuurlijk ook de duurzaamheid.

Pluspunten

• duurzaam
  • stil
  • makkelijk in gebruik

A. van den Berk 30-12-2020

Topper

Geschreven voor: Bosch WTU87675NL

Het vergt enig denkwerk en concentratie om de handleiding en met name de pictogrammen te begrijpen, maar het resultaat is echt zeer tevredenstellend: het drogen gaat heel rustig en ka na afloop direct de kast in.

Pluspunten

• Stil
  • uitstekende kwaliteit
  • energiezuinig

Minpunten

• Pictogrammen op droger en handleiding verschillen