Bosch WTXH8M00NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTXH8M00NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mieke 24-01-2021

Super goede droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Heeft een hele grote capaciteit, het beddengoed van een 1- en 2- persoons bed past er in een keer in, droogt super goed, veel verschillende opties, geeft per programma aan of het energiezuinig is of niet, zeer tevreden.

Pluspunten

• grote vulopening
  • grote capaciteit
  • aansluiting op afvoer, dus nooit meer lekbak legen
  • pluizenfilter pas na 20x legen

Huidige bezitter 14-01-2021

Goede aankoop

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Groot scherm, heeft een luxe uitstraling. We zijn gelukkig hiermee. Het is een grote verbetering t.o.v. onze oude droger

Lubbers 11-01-2021

Fijne Wasdroger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

We hebben de wasdroger nog maar een aantal dagen, maar dit is de beste aankoop in tijden.
Ik vind het vooral fijn dat je bij deze droger de filter niet moet schoonmaken.

Pluspunten

• droogt zeer goed
  • stil

Boris 06-01-2021

Geweldige warmtepompdroger voor een groot gezin

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Zeer zuinige en stille wasdroger voor een gezin met 6 personen. Het droogresultaat is perfect en hij is veel sneller klaar dan onze vorige warmtepompdroger. Wat ook een groot verschil is met de vorige is de automatische condensorfilter, na 20 droogbeurten even afspoelen en klaar voor de volgende ronden.
Door de grote trommel zijn onze Bosch wasmachine en droger perfect op elkaar afgestemd.

Pluspunten

• Zelfreinigende condensor
  • Droogresultaat
  • Snelheid
  • Stil
  • Laadvermogen

Minpunten

• Gewicht, lastig op wasmachine plaatsen door 1 per.

J.Attema-Hoekstra 24-12-2020

warmtepompdroger Bosch

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Vanwege wonen in een mooi appartementencomplex, is een droger in deze tijd een noodzakelijk goed. Ben er erg content mee
en zou Bosch bij iedereen aanbevelen, als apparaat voor het drogen van wasgoed in wat voor uitvoering ook. We hopen hier heel lang van mogen te genieten en zal er zuinig op zijn.

Klaas 14-12-2020

uitstekende droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Van condensdroger naar warmtepomp droger. Uitstekende droger met prima droogkwaliteit en mooi design. Makkelijk aansluitbaar, het duurt iets langer voordat de was droog is. Machine is erg stil

Pluspunten

• stil
  • design

Minpunten

• iets langere droogtijd

Jules 07-12-2020

Fijne Wasdroger met filter voor 20 beurten.

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Wij zijn reeds 3 weken in het bezit van de Bosch WTXH8M00NL wasdroger.

Wij zijn erg tevreden over deze wasdroger de was is goed droog en hij past de tijd van de programma's aan afhankelijk van het gewicht in de trommel, de tijd wordt pas gedurende het programma ergens in de eerste 20 minuten aangepast dus nog niet vanaf het begin.
Het is ideaal dat deze wasdroger een grote stof filter onderin heeft zitten waar ongeveer 20 beurten in zouden moeten kunnen, wij hebben hem nog niet hoeven legen tot nu toe.

Nadeeltje is wel dat de deur erg groot is, als de wasmand voor de machine staat kan de deur helaas niet geopend worden.

De app instellen lukt prima, wel even de handleiding volgen ;) de app werkte echter niet meteen helemaal goed, er dienen in je modem nog wat aanvullende poorten opengezet te worden:

Oplossing 1: UPNP activeren in modem

Oplossing 2: onderstaande poorten forwarden in modem

Port: 443 TCP
Port: 80 TCP
Port: 8080 TCP
Port 123 UDP

Pluspunten

• Programma duur aanpassing aan inhoud gewicht
  • Je hoeft niet iedere beurt stof filter te reinigen
  • Meldingen naar telefoon via de home connect app
  • Erg zuinig in zijn energie verbruik.

Minpunten

• Deur aan de grote kant, wasmand niet onder deur
  • Programma's kunnen lang duren, wel energie zuinig
  • App werkt nog niet vlekkeloos.

Loes 06-12-2020

Wat een geweldige droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Deze droger doet wat de beschrijving zegt. Makkelijk in bediening. veel mogelijkheden. zuinig in gebruik.
minder slijtage aan je wasgoed. Je wasgoed wordt niet stomend heet waardoor het toch weer klam is maar is klaar om op te vouwen. Wel is deze droger erg zwaar/ bij mij gaat deze op de wasmachine dus heb je 2 sterke personen nodig.
Trommel is groot waardoor minder kreukels.
Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Was komt goed uit de droger
  • energiezuinig

Minpunten

• erg zwaar dus zorg voor sterke helpers
  • geen lichtje bij openen van de deur

rbvanmarion 06-12-2020

Droger zonder gedoe

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Omdat we zo tevreden waren met onze vorige warmtepomp droger van Bosch EcoLogixx 7 hebben we weer gekozen voor een Bosch droger. Het gemakt van de zelfreinigende condensor was een groot pluspunt. We zijn een gezin van 6 dus er wordt vrijwel dagelijks een was gedroogd, het volledig zelfreinigende condensor en een laag energieverbruik waren onze belangrijkste eis.

We hadden al een nieuwe wasmachine gekocht met 9kg capaciteit dus deze droger paste precies binnen het plaatje.
De wifi/app functie is leuk maar was geen reden om voor deze droger te kiezen, echter is het een leuke bijkomstigheid dat je een melding krijgt wanneer de droger klaar is.

Pluspunten

• 9KG vulgewicht
  • Energiezuinig
  • Autoclean geen gedoe met het filter

Kayleigh 04-12-2020

Grote droger, veel ruimte, fijn om te hebben

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Het is een super fijne droger, grote laadruimte. Ook is de droger heel zuinig ik ben blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• Zuinig
  • Grote laadruimte

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Martijn 02-12-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Heb een droger gekocht omdat in deze winter maanden de was niet meer zo goed droogt aan de lucht. Aangezien wij al een Bosch wasmachine hebben hebben we gekozen voor een warmtepompdroger van hetzelfde merk. De apparaten passen op elkaar zonder tussenstuk en is makkelijk en goedkoop in gebruik. Daarnaast maakt het weinig geluid en is in de app eenvoudig te zien wanneer de was klaar is. Binnenkort ook maar eens de wasmachine vervangen voor een nieuw exemplaar, haha.

Pluspunten

• Grote trommel
  • App gebruik
  • Goedkoop in gebruik

Minpunten

• Afvoerslang voelt kwalitatief matig

Dory Gerard 01-12-2020

Doet wat hij moet doen en maakt minder geluid dan ik gewend

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Droger werkt goed. Weinig onderhoud ivm zelfreinigende filter. Energiezuinig. Gemakkelijk voor groot gezin. Maakt weinig geluid. Ik ben tevreden over dit product.

Pluspunten

• Stil
  • Groot
  • Via app te bedienen

Annette 01-12-2020

stille droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Een mooie droger. Erg stil.Makkelijk te installeren En ruime keuze aan programma's
Lukt alleen niet op de home connect te activeren, ondanks goede wifi contact

Hans 30-11-2020

Enorme vulopening

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Goede wasdroger met een enorme vulopening. Mooi design en het is handig dat de droger het wasprogramma van de (Bosch) wasmachine als input kan gebruiken voor het droogprogramma, dan kan ik zelf niets fout doen. Het enige minpuntje dat ik kan ontdekken is dat de droger redelijk wat lawaai maakt.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Energiezuinig

Minpunten

• Lawaaierig

Lies 29-11-2020

Energiezuinig

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Gekozen voor deze warmtepompdroger van Bosch ivm energieverbruik. We maken veel gebruik maken van de droger, met 3 volwassen kinderen. Heeft een grote trommel en maakt minder geluid dan mijn vorige afvoerdroger. Het duurt wel wat langer voor de was droog is, maar dat was bekend en is weer behoud van het wasgoed. Na een week in gebruik bevalt deze droger prima.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Grote trommel
  • Droogt het was goed
  • AutoDry systeem
  • SelfCleaning Condenser

lleeuwen 26-11-2020

Stille machine, ideaal voor groter gezin

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik was op zoek naar een machine die de hoeveelheid was van ons gezin kan drogen. Mijn vorige droger had vaak moeite om de hoeveelheid was uit de wasmachine (ook een serie 8) goed droog te krijgen. Met deze machine krijg ik absoluut het gewenste resultaat. Een flinke verbetering dus. Ook handig dat de deur beide kanten op open kan, zodat je de was vanuit de wasmachine gemakkelijk kan overladen in de droger.

Pluspunten

• Geluid
  • Zuinig
  • Capaciteit
  • Deur kan aan beide kanten open

Arthur 26-11-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Erg fijn apparaat. Makkelijk in gebruik, zuinig, veel programma's en mijn vriendin klaagt niet meer over de was. Wat wil je nog meer.

Pluspunten

• Droogt erg goed
  • Veel programma's
  • Aan te sluiten op afvoer

Minpunten

• Misschien wat prijzig

christien 25-11-2020

Veilig drogen

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Wij hebben de Bosch WTXH8M00NL gekocht vanwege de bovengemiddelde kwaliteit, de veiligheid voor het wasgoed en de duurzaamheid van de machine. De service staat garant voor lang en betrouwbaar gebruiksgemak.

Pluspunten

• kwaliteit
  • veilig voor het wasgoed
  • duurzaamheid

Raoul 24-11-2020

Home connect is cool

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Leuke gadget feature om de wasdroger te bedienen met de app en een cool dat die via de 'Smart Dry' functie even babbelt met de Bosch wasmachine voor het beste droog programma.

Bert 19-11-2020

Veelzijdige droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Een veelzijdige machine en vooral goede service van de dealer Expert Soest . Zij brachten de droger op zolder en namen de oude droger en koelkastje mee. De nieuwe droger heeft veel mogelijkheden oa het drogen van wol en sportschoenen.

Karin Stolk 14-11-2020

Gebruiksgemak, verschillende programma's, stil

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik heb voorheen ook een Bosch warmtepomp/condensdroger gehad. Deze nieuwe heeft verschillende soorten programma's en je kunt een app installeren wat heel prettig is. Is vrijwel geruisloos en energie zuinig . Dit komt door de SelfCleaning Condenser spoelt automatisch schoon tijdens het drogen, waardoor de wasdroger energiezuinig blijft.Er zit ook een autodry systeem in met vochtigheidssensoren en dit zorgt ervoor dat je kleding niet krimpt. Droogt snel ,alleen bij een volle trommel duurt het 3 en een half uur. Maar er past 9 kg in ,wat ik heel prettig vind omdat ik veel was hebt . Het apparaat is gebruiks vriendelijk en dus makkelijk in te stellen op het droog programma wat je nodig hebt. Onze vorige Bosch hebben we ook veel plezier van gehad. Alleen deze heeft net iets meer functies en gebruiksgemak. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Je hoort het amper echt stil
  • Gebruiks vriendelijk
  • Energiezuinig door het SelfCleaning systeem

D. van Duijn 07-11-2020

Degelijke uitstraling, eenvoudige bediening, en mooi display

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Het merk Bosch staat binnen ons gezin al jaren bovenaan. De vorige Bosch wasdroger met luchtafvoer was 15 jaar oud en moest worden vervangen. Het advies van de verkoper was duidelijk, en de keuze was dus ook dit keer niet moeilijk - het is opnieuw een Bosch-droger geworden. De huidige drogers zijn gelukkig veel zuiniger. Bij deze nieuwe droger is het ook niet nodig om het condenswaterreservoir telkens te legen, hij wordt direct aangesloten op de afvoer. Wij zijn blij met deze nieuwe aankoop met een goede prijs-kwaliteit verhouding, een echte aanrader.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Duidelijke bediening op wasmachine
  • Goede informatie op display

JJS 06-11-2020

Mooie droger, homeconnect mogelijk toch iets voor mij

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik was op zoek naar een droger, heb naar de verschillende Bosch modellen gekeken. Vond er veel erg op elkaar lijken. Deze wasmachine was voordelig te krijgen maar had wel Homeconnect (vind ik een overbodige functie). Nu via deze droger kennisgemaakt met Homeconnect en vind het opzich geen onaardige functionaliteit. Verder een droger naar behoren.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede kwaliteit

Fijne droger 02-11-2020

Grote vulopening met een fijn display

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik had hiervoor een Siemens droger, welke het nog steeds doet, maar redelijk wat energie verbruikt in vergelijking met deze generatie drogers. Deze droger geselecteerd, omdat het een nieuw model is, maar nog geen recensies had. Het bedieningsgemak is zeer fijn en makkelijk, ook het aanmelden op het thuisnetwerk is zo gepiept. Het droogresultaat is ook goed, maar doet er iets langer over dan de vorige, maar dit komt vast door de energie die deze machine moet besparen. Nog niet lang in bezit, maar voelt heel degelijk en fijn aan.

Pluspunten

• goed droogresultaat
  • Zeer degelijke machine

Minpunten

• introductieprijs

digdas 25-10-2020

Wasdroger met home-connect

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik heb deze gekozen vanwege de home-connect mogelijkheden.
Het koppelen aan home-connect was gemakkelijk. Wel even zoeken in de gebruiksaanwijzing hoe het moest, maar het aanmeldproces in home-connect was simpel (account aanmaken, email bevestigen) en de droger koppelen aan het account (via wifi en de home-connect app)
In de apple-app-store stonden trouwens verschillende home-connect applicaties. Dat is wat verwarrend, mogelijk zou in de manual een QR-code kunnen die de juiste app opent (tip)
Inmiddels is het apparaat ook bekend in mijn home-assistant. Dit was ook gemakkelijk

Pluspunten

• warmtepomp droger, energie a+++
  • home-connect mogelijkheid