Bosch WTY87700NL - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
8 kg
Anti-kreuk fase

Beoordeling op basis van 358 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

carly78 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

mooie droger

de droger ziet er mooi uit, drogen doet hij goed alleen het geluid vind ik zwaar tegenvallen. Hij bromt en hoe. decibelmeter gebruikt en ik zit rond de 75 db ipv 64.
Ik vraag me af of dit bij alle drogers zo is

Peggy 08-08-2016

Beste,

Ik draai op dit moment ook de eerste was in deze droger en mij valt het brommende / ratelende geluid uit de compressor beneden ook enorm op. Hij maakt daardoor meer herrie dan mijn oude droger. In reviews vind ik hier, behalve bij jou, niets over terug. Zou het normaal zijn ?

carly78 09-08-2016

Ik heb mijn droger omgeruild ivm andere klachten die erbij kwamen na 1x een was drogen. We hebben nu een Miele TKB150WP en ook hier het gebrom. Bij deze is het even in het begin om op te warmen en daarna is het af en toe. Hangt ook erg af van soort was dat je droogt, op delicaat is het minder hard geluid. Volgens mij hebben alle warmtepompdrogers dit. Erg naar als je minder geluid gewend bent

Co 31-01-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijk apparaat: lekker snel, stil en ruim.

Een zeer goede keuze, gemaakt na een zoektocht via verschillende sites als Consumentenbond en Kieskeurig. We hebben veel reviews gelezen van de verschillende modellen en merken voordat we onze keuze hebben gemaakt op basis van criteria als energieverbruik, mogelijkheden en gebruiksgemak, stilheid en type afvoer.

Het is fijn werken met deze droogster: verlichte trommel, duidelijke menu en resterende tijd indicatie, vriendelijk geluidje als ze klaar is en zuinig!

Erg handig is de rechtstreekse afvoer op het riool - dus je hoeft geen condensbakje leeg te maken.
De stoffilterbakjes zijn gemakkelijk te bereiken en schoon te maken!

Onze Bosch combinatie van deze droger en wasmachine WAQ28446NL maakt dat onze vuile was goed en snel weer schoon in de kast ligt.

Op basis van onze goede ervaring met deze droger hebben we -noodgedwongen- ook voor een nieuwe wasmachine van Bosch gekozen. Als we een moment spijt zouden hebben gehad van onze keuze voor deze apparaten, dan zal het toch wel deze zijn: hadden we deze combi maar EERDER gekocht, dan beleefden we er al langer plezier van!

Het oog wil ook wat - en dat is met deze combinatie prima in orde: pareltjes in de bijkeuken.

Oh ja - ze staan pal tegen de muur van onze slaapkamer en we merken er 's nachts/ 's ochtends niets van dat ze aan het werk zijn: zijn dus lekker stil :)

Schollekop 06-07-2015 Product paar dagen in bezit

Een 'koele' warmtepompdroger. Woon in een super geïsoleerd nieuwbouwappartement, alle warmte blijft hangen. Drogen moet ik binnen doen en dan is een droger als deze echt een uitkomst omdat deze je appartement nauwelijks extra verwarmt. Met een hittegolf zoal die er nu is, is dit een groot voordeel en dat bovenop de energiezuinigheid (A++).

De enige warmteafgifte lijkt te komen van de stralingswarmte van kast en de glazen deur die natuurlijk warm moeten zijn om de was te kunnen drogen. Het lijkt wel of een er kleine airco in zit, want de lucht die naar buiten geblazen wordt is neutraal qua temperatuur.
Heb een Miele wasmachine, en was eerst van plan weer een nieuwe Miele te nemen maar las ook in Duitse reviews dat de Bosch simpelweg een stuk beter is als droger.
In vergelijk heb ik nu bijna geen pluizen terwijl met de Miele dat heel erg veel was. Hoeveel meer pluis hoeveel meer de kleding slijt, dus een stuk prettiger en ook zuiniger op het wasgoed.
Mijn oude Miele maakte ook door slijtage meer geluid dus de Bosch is een stuk stiller.
En qua duurzaamheid heb ik ook een 10 gegeven want ik heb 6 jaar Bosch garantie bijgekocht (2+6 jaar voor Euro 129).

Minpunt:
Ik vind de aansluitinstructies niet erg duidelijk voor wat betreft de condenswaterafvoer. Vooral omdat er zo veel losse bladen zijn is het even puzzelen. Wat ik met name mis is een plaatje voor beide condenswater scenario's, dus met slang (niet af-fabriek) en met de condenswaterbak (af-fabriek)
De installateur had wel de slang aangesloten, maar niet het dopje en het filter van de condens bak verplaatst wat bij een ‘droger zonder stoomprogramma’ wel nodig is. Ik controleerde op lekkages en toen er geen water uit de slang kwam was het dus even puzzelen om te begrijpen hoe het moet.

SSLOT 25-09-2015 Product paar dagen in bezit

prima apparaat, snel geleverd en geplaatst door BOBSHOP. BOBSHOP geeft altijd prima service. Zelfs als je iets besteld hebt en je ziet het ergens anders goedkoper zijn ze bereid om te onderhandelen.

Saskia Bos 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Droger

Prima droger, met verlichting. Digitaal display.
Veel programma's.
Weinig lawaai en geeft weinig warmte af. Wat vooral handig is in kleine ruimtes.

Pluspunten

• uiterlijk
  • minimaal lawaai
  • minimale warmte afgifte (aan de buitenkant)

Minpunten

• prijs

Henrik 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk en mooi

De droger ziet er gewoon echt degelijk en goed uit. Grote vul opening en duidelijk scherm. Ik zou echt zo even niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren. De prijs is misschien iets hoger dan concurrenten maar dat zie je ook echt wel af aan de afwerking.

• Mooi (voor een droger)

Minpunten

• Geen (zwaar en groot, maar is dat een min punt?)

oevertje 09-08-2015 Product paar dagen in bezit

Nog te kort in gebruik om de duurzaamheid correct te kunnen beoordelen. Wat een genot om nu tijdens een hittegolf te moeten drogen, nauwelijks extra warmte toevoeging in huis tijdens het droogproces!

RBoss 21-01-2015 Product maand in bezit

Supersnel drogen. Echt een stuk sneller en stiller dan een AEG die we eerst hadden. Erg blij met de aankoop. We hebben hem nog maar kort, maar qua duurzaamheid verwachten we ook heel wat van Bosch. Ik hoop dat het zelfreinigen van de condensor goed werkt,want dat is heel goed voor de levensduur. De vorige is overleden aan een vervuilde condensor.

Nienke 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

Snel en stil

Prima droger!
Droogtijd valt mee en is erg stil!
Zeer ruim, handig in combinatie met een 9kg wasmachine

Pluspunten

• Groot
  • Snel
  • Makkelijk in gebruik
  • Zelf reinigend!

Simon 23-06-2017 Product paar dagen in bezit

Boven verwachting tevreden,

Qua stijl en functie boven verwachting. Grote deur en duidelijke bedieningspaneel.
Zelfs voor een leek als ik gemakkelijk te bedienen.

Van Es 23-06-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk

Zeer gebruiksvriendelijke droger. Vooral de automatische reiniging vind ik een pré! Droog resultaat is prima en lekker snel.

Marcel 19-06-2017 Product paar dagen in bezit

Weinig geluid, handige bediening

Mooi apparaat, maakt weinig geluid, droogt bijzonder goed, is zuinig. Eenvoudige bediening. Handig lampje dat in de trommel brandt.

Femke 19-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi, strak en geluidloze droger

Goed apparaat, bevalt tot nu toe erg goed. Het apparaat ziet er mooi strak uit, heeft erg weinig geluid en de was komt er droog en superzacht uit. Ben er erg tevreden mee.

• Droogt erg goed
  • Nu met cashback actie aantrekkelijke prijs

Pety 16-06-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel.

Mooie grote droogtrommel met duidelijke tiptoetsen en duidelijke beschrijving. Maakt niet veel herrie. Alleen de display geeft volop licht.

Johan 14-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design, met grote vulopening

Mooi design. Grote vulopening met doorzichtige deur. Zelfreinigend dus geen gedoe. En heel belangrijk: heel erg stil. Gisteren voor het eerst aan gedaan, en vergeleken met onze vorige droger is dit echt een verademing. Ook leuk: als je hem uitzet geeft het scherm "tot ziens" aan.

• Duidelijke display

Minpunten

• 2 dagen in bezit, dus nu nog niks

paul 14-06-2017 Product paar weken in bezit

makkelijke bediening

Een stille droger waarvan de bediening makkelijk, duidelijk en zichzelf de weg wijst, ook als je niet de gebruiksaanwijzing leest.
Droogresultaat goed en duidelijk instelbaar.

Pluspunten

• bediening
  • stil
  • onderhoud minimaal

René 13-06-2017

Zeer gemakkelijke bediening.

Grote trommel dus minder kreuk. Gemakkelijk schoon te houden. Geluidsarm.
En bovenal het gemakkelijke bedienings- gemak .
Oorspronkelijk gepost op www.bosch-home.nl

Jacob 13-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi

Ziet er mooi uit. Handig in gebruik. Werkt goed. Droogt goed. Geen min punten. Ik beveel dit product aan.

Jess 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Goede wasresultaten, eenvoudige bediening en stil

Goede wasresultaten, met name behoud van mijn kleding zonder al te veel slijtage. Menu is overzichtelijk en makkelijk te bedienen, en alle belangrijke programma's zitten erop, ook is de wasmachine stil.

Frank 12-06-2017 Product paar dagen in bezit

Zuinig en stil

Hoewel de vorige droger (ook Bosch 20 jaar oud) zijn werk nog prima deed, hebben we voor een moderne, stille en vooral zuinige droger gekozen. Deze droger heeft veel programma-mogelijkheden. Op het digitale display kan je zien hoe lang het programma nog duurt. De droger is op de waterafvoer aangesloten zodat de condenswaterbak niet meer geleegd hoeft te worden.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • veel instelmogelijkheden