Bosch WTY87700NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 398 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Schollekop 06-07-2015

Een 'koele' warmtepompdroger. Woon in een super geïsoleerd nieuwbouwappartement, alle warmte blijft hangen. Drogen moet ik binnen doen en dan is een droger als deze echt een uitkomst omdat deze je appartement nauwelijks extra verwarmt. Met een hittegolf zoal die er nu is, is dit een groot voordeel en dat bovenop de energiezuinigheid (A++).

De enige warmteafgifte lijkt te komen van de stralingswarmte van kast en de glazen deur die natuurlijk warm moeten zijn om de was te kunnen drogen. Het lijkt wel of een er kleine airco in zit, want de lucht die naar buiten geblazen wordt is neutraal qua temperatuur.
Heb een Miele wasmachine, en was eerst van plan weer een nieuwe Miele te nemen maar las ook in Duitse reviews dat de Bosch simpelweg een stuk beter is als droger.
In vergelijk heb ik nu bijna geen pluizen terwijl met de Miele dat heel erg veel was. Hoeveel meer pluis hoeveel meer de kleding slijt, dus een stuk prettiger en ook zuiniger op het wasgoed.
Mijn oude Miele maakte ook door slijtage meer geluid dus de Bosch is een stuk stiller.
En qua duurzaamheid heb ik ook een 10 gegeven want ik heb 6 jaar Bosch garantie bijgekocht (2+6 jaar voor Euro 129).

Minpunt:
Ik vind de aansluitinstructies niet erg duidelijk voor wat betreft de condenswaterafvoer. Vooral omdat er zo veel losse bladen zijn is het even puzzelen. Wat ik met name mis is een plaatje voor beide condenswater scenario's, dus met slang (niet af-fabriek) en met de condenswaterbak (af-fabriek)
De installateur had wel de slang aangesloten, maar niet het dopje en het filter van de condens bak verplaatst wat bij een ‘droger zonder stoomprogramma’ wel nodig is. Ik controleerde op lekkages en toen er geen water uit de slang kwam was het dus even puzzelen om te begrijpen hoe het moet.

carly78 18-04-2016

mooie droger

de droger ziet er mooi uit, drogen doet hij goed alleen het geluid vind ik zwaar tegenvallen. Hij bromt en hoe. decibelmeter gebruikt en ik zit rond de 75 db ipv 64.
Ik vraag me af of dit bij alle drogers zo is

Peggy 08-08-2016

Beste,

Ik draai op dit moment ook de eerste was in deze droger en mij valt het brommende / ratelende geluid uit de compressor beneden ook enorm op. Hij maakt daardoor meer herrie dan mijn oude droger. In reviews vind ik hier, behalve bij jou, niets over terug. Zou het normaal zijn ?

carly78 09-08-2016

Ik heb mijn droger omgeruild ivm andere klachten die erbij kwamen na 1x een was drogen. We hebben nu een Miele TKB150WP en ook hier het gebrom. Bij deze is het even in het begin om op te warmen en daarna is het af en toe. Hangt ook erg af van soort was dat je droogt, op delicaat is het minder hard geluid. Volgens mij hebben alle warmtepompdrogers dit. Erg naar als je minder geluid gewend bent

Co 31-01-2016
  • Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijk apparaat: lekker snel, stil en ruim.

Een zeer goede keuze, gemaakt na een zoektocht via verschillende sites als Consumentenbond en Kieskeurig. We hebben veel reviews gelezen van de verschillende modellen en merken voordat we onze keuze hebben gemaakt op basis van criteria als energieverbruik, mogelijkheden en gebruiksgemak, stilheid en type afvoer.

Het is fijn werken met deze droogster: verlichte trommel, duidelijke menu en resterende tijd indicatie, vriendelijk geluidje als ze klaar is en zuinig!

Erg handig is de rechtstreekse afvoer op het riool - dus je hoeft geen condensbakje leeg te maken.
De stoffilterbakjes zijn gemakkelijk te bereiken en schoon te maken!

Onze Bosch combinatie van deze droger en wasmachine WAQ28446NL maakt dat onze vuile was goed en snel weer schoon in de kast ligt.

Op basis van onze goede ervaring met deze droger hebben we -noodgedwongen- ook voor een nieuwe wasmachine van Bosch gekozen. Als we een moment spijt zouden hebben gehad van onze keuze voor deze apparaten, dan zal het toch wel deze zijn: hadden we deze combi maar EERDER gekocht, dan beleefden we er al langer plezier van!

Het oog wil ook wat - en dat is met deze combinatie prima in orde: pareltjes in de bijkeuken.

Oh ja - ze staan pal tegen de muur van onze slaapkamer en we merken er 's nachts/ 's ochtends niets van dat ze aan het werk zijn: zijn dus lekker stil :)

SSLOT 25-09-2015

prima apparaat, snel geleverd en geplaatst door BOBSHOP. BOBSHOP geeft altijd prima service. Zelfs als je iets besteld hebt en je ziet het ergens anders goedkoper zijn ze bereid om te onderhandelen.

Dita 11-11-2017

Super apparaat!

Super fijne warmtepomp droger met veel opties, mooi design en redelijk snel klaar. Maakt de was goed droog, ook bij veel lading. Hij kan zowel op de afvoer als met een reservoir water afvoeren. Wij zijn er heel blij mee.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Veel opties

Minpunten

• Reservoir na elke wasbeurt legen

treb 04-01-2017

Goede droger

droogt goed, alleen na 5 min slaat de compressor aan en dat geeft een tik geluid gelukkig niet overheersend

Saskia Bos 30-12-2016

Droger

Prima droger, met verlichting. Digitaal display.
Veel programma's.
Weinig lawaai en geeft weinig warmte af. Wat vooral handig is in kleine ruimtes.

Pluspunten

• uiterlijk
  • minimaal lawaai
  • minimale warmte afgifte (aan de buitenkant)

Minpunten

• prijs

Henrik 12-11-2016

Degelijk en mooi

De droger ziet er gewoon echt degelijk en goed uit. Grote vul opening en duidelijk scherm. Ik zou echt zo even niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren. De prijs is misschien iets hoger dan concurrenten maar dat zie je ook echt wel af aan de afwerking.

• Mooi (voor een droger)

Minpunten

• Geen (zwaar en groot, maar is dat een min punt?)

oevertje 09-08-2015

Nog te kort in gebruik om de duurzaamheid correct te kunnen beoordelen. Wat een genot om nu tijdens een hittegolf te moeten drogen, nauwelijks extra warmte toevoeging in huis tijdens het droogproces!

RBoss 21-01-2015
  • Product maand in bezit

Supersnel drogen. Echt een stuk sneller en stiller dan een AEG die we eerst hadden. Erg blij met de aankoop. We hebben hem nog maar kort, maar qua duurzaamheid verwachten we ook heel wat van Bosch. Ik hoop dat het zelfreinigen van de condensor goed werkt,want dat is heel goed voor de levensduur. De vorige is overleden aan een vervuilde condensor.

i 16-12-2017

Prettig in gebruik!!

Mooie vormgeving en een aanwinst in huis. Een aanrader voor ieder huishouden. De pluizenzeef is makkelijk in gebruik. Het apparaat is makkelijk bedienbaar. Mooie grote deur waardoor je de was kunt zien.

Pluspunten

• mooi
  • makkelijk bedienbaar

Cissie 14-12-2017

zuinige innofatieve slimme was droger

Je betaalt iets meer , maar dan heb je wel de voordelen van de zelfreinigende condensor en de waterslang die direct op je afvoer kan. Alleen nog de pluizenfilter schoonmaken en klaar. Hij droogt ook sneller dan de gemiddelde condensdroger en is zuiniger. Ongeveer 55,- per jaar. Menu keuzes zijn uitgebreid. Van koud warm, tijd, kreukherstellend, dekbed, gemengd, timer etc. en wat ik zelf handig vind zijn de memory toetsen. Zo kies ik gemengd, kastdroog en lage temperatuur en daar droog ik werkelijk van alles mee. Het is ook een slimme droger want hij past zelf zijn droogtijd aan. Zo staat er nog 135 minuten en half uur later geeft hij aan ( signaal) dat hij al klaar is. En stopt dan ook. Hij gaat ook vanzelf uit ( na half uurtje) als je het zelf vergeet. Zelfs de t shirts van mijn zoon gaan erin en komen er net zo groot weer uit. Vond hem zo geweldig dat we er ook één aan onze dochter en schoonzoon hebben gegeven die een kindje verwachten.

Pluspunten

• Past droogtijd zelf aan
  • Zelfreinigend condensor
  • Water op afvoer aan te sluiten
  • Zuinig
  • Gaat vanzelf uit

Minpunten

• Brommend geluid van condensator, niet storend
  • Geen wasverzachter gebruiken

Edith 11-12-2017

Mooie vooral stille droger

De droger ziet er mooi uit, is makkelijk te bedienen, droogt goed en maakt schattig geluid als hij klaar is. Nu wachten we af hoe zuinig hij is;-)

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Duurt iets langer dan ander soort droger

Hankeka 11-12-2017

Grote trommel, duidelijke bediening

Ik ben erg blij met de aankoop van deze droger. Het is een 8kg trommel met a droogkwaliteit in een redelijk snelle tijd! Daarnaast gebruikt hij weinig energie en heeft hij een mooi uiterlijk!
Heel blij mee!!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Grote trommel
  • Redelijk snel klaar

Jeroen 11-12-2017

UItstekende koop

Oude droger meer dan 10 jaar oud, deze droger gebruikt minder dan de helft aan energie en heeft een grote capaciteit. Uitstekende keuze en zijn erg blij. Aanrader, net geprijsd, stil en efficiënt.

Pluspunten

• Groot
  • zeer zuinig
  • simpel in gebruik
  • zelfreinigend
  • op afvoer aangesloten, gemak

Minpunten

• prijs tov 'oude'drogers

FamSezer 09-12-2017

gerbuiksvriendelijk

Al jaren een trouwe BOSCH gebruiker. Onze vorige BOSCH wasdroger was aan vervanging toe. De keuze was snel gemaakt. Het werd de WTY87700NL. Een droger met een capaciteit van 8 kg, stil en zuinig. Ook nog als beste getest door de consumentenbond.

Mw van Veen 07-12-2017

Geruisloos!

Wat een heerlijke machine! je hoort helemaal niks als hij draait. Fijn bedieningspaneel. Niet moeilijk, alles spreekt voor zich.

Pluspunten

• geruisloos

Ton Vleeshouwers 07-12-2017

Top droger

Het is een droger voor alle soorten was.
Met deze wasdroger kan je een programma kiezen en zelf de fijn instelling doen, droogte graad, toeren en tijd.
Super en dat allemaal in de energieklasse A++

Pluspunten

• Programma’s
  • Klasse A++

Minpunten

• Iets langere droog tijd

Ivo 06-12-2017

Goede droger

We hebben de wasdroger nu 2 weken in huis omdat de vorige was overleden. De droger heeft veel ruimte en werkt stiller dan de vorige. De verschillende programma's moeten we nog verder uitzoeken, maar tot nu toe bevalt de droger prima. Vooral het aansluiten van de condens droger op de waterafvoer is erg makkelijk.

Pluspunten

• mooie droger
  • gebruikt minder energie

Minpunten

• nvt

Boschma73 05-12-2017

Prima wasdroger!

Grote droger waar lekker veel was in past. Was komt droog uit machine. En daar hebben wij de machine voor gekocht....... Enige nadeel is het pluizenfilter: voelt fragiel/goedkoop.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl