Bosch WTY87700NL - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
8 kg
Anti-kreuk fase

Beoordeling op basis van 290 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

carly78 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

mooie droger

de droger ziet er mooi uit, drogen doet hij goed alleen het geluid vind ik zwaar tegenvallen. Hij bromt en hoe. decibelmeter gebruikt en ik zit rond de 75 db ipv 64.
Ik vraag me af of dit bij alle drogers zo is

Peggy 08-08-2016

Beste,

Ik draai op dit moment ook de eerste was in deze droger en mij valt het brommende / ratelende geluid uit de compressor beneden ook enorm op. Hij maakt daardoor meer herrie dan mijn oude droger. In reviews vind ik hier, behalve bij jou, niets over terug. Zou het normaal zijn ?

carly78 09-08-2016

Ik heb mijn droger omgeruild ivm andere klachten die erbij kwamen na 1x een was drogen. We hebben nu een Miele TKB150WP en ook hier het gebrom. Bij deze is het even in het begin om op te warmen en daarna is het af en toe. Hangt ook erg af van soort was dat je droogt, op delicaat is het minder hard geluid. Volgens mij hebben alle warmtepompdrogers dit. Erg naar als je minder geluid gewend bent

Co 31-01-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijk apparaat: lekker snel, stil en ruim.

Een zeer goede keuze, gemaakt na een zoektocht via verschillende sites als Consumentenbond en Kieskeurig. We hebben veel reviews gelezen van de verschillende modellen en merken voordat we onze keuze hebben gemaakt op basis van criteria als energieverbruik, mogelijkheden en gebruiksgemak, stilheid en type afvoer.

Het is fijn werken met deze droogster: verlichte trommel, duidelijke menu en resterende tijd indicatie, vriendelijk geluidje als ze klaar is en zuinig!

Erg handig is de rechtstreekse afvoer op het riool - dus je hoeft geen condensbakje leeg te maken.
De stoffilterbakjes zijn gemakkelijk te bereiken en schoon te maken!

Onze Bosch combinatie van deze droger en wasmachine WAQ28446NL maakt dat onze vuile was goed en snel weer schoon in de kast ligt.

Op basis van onze goede ervaring met deze droger hebben we -noodgedwongen- ook voor een nieuwe wasmachine van Bosch gekozen. Als we een moment spijt zouden hebben gehad van onze keuze voor deze apparaten, dan zal het toch wel deze zijn: hadden we deze combi maar EERDER gekocht, dan beleefden we er al langer plezier van!

Het oog wil ook wat - en dat is met deze combinatie prima in orde: pareltjes in de bijkeuken.

Oh ja - ze staan pal tegen de muur van onze slaapkamer en we merken er 's nachts/ 's ochtends niets van dat ze aan het werk zijn: zijn dus lekker stil :)

SSLOT 25-09-2015 Product paar dagen in bezit

prima apparaat, snel geleverd en geplaatst door BOBSHOP. BOBSHOP geeft altijd prima service. Zelfs als je iets besteld hebt en je ziet het ergens anders goedkoper zijn ze bereid om te onderhandelen.

Schollekop 06-07-2015 Product paar dagen in bezit

Een 'koele' warmtepompdroger. Woon in een super geïsoleerd nieuwbouwappartement, alle warmte blijft hangen. Drogen moet ik binnen doen en dan is een droger als deze echt een uitkomst omdat deze je appartement nauwelijks extra verwarmt. Met een hittegolf zoal die er nu is, is dit een groot voordeel en dat bovenop de energiezuinigheid (A++).

De enige warmteafgifte lijkt te komen van de stralingswarmte van kast en de glazen deur die natuurlijk warm moeten zijn om de was te kunnen drogen. Het lijkt wel of een er kleine airco in zit, want de lucht die naar buiten geblazen wordt is neutraal qua temperatuur.
Heb een Miele wasmachine, en was eerst van plan weer een nieuwe Miele te nemen maar las ook in Duitse reviews dat de Bosch simpelweg een stuk beter is als droger.
In vergelijk heb ik nu bijna geen pluizen terwijl met de Miele dat heel erg veel was. Hoeveel meer pluis hoeveel meer de kleding slijt, dus een stuk prettiger en ook zuiniger op het wasgoed.
Mijn oude Miele maakte ook door slijtage meer geluid dus de Bosch is een stuk stiller.
En qua duurzaamheid heb ik ook een 10 gegeven want ik heb 6 jaar Bosch garantie bijgekocht (2+6 jaar voor Euro 129).

Minpunt:
Ik vind de aansluitinstructies niet erg duidelijk voor wat betreft de condenswaterafvoer. Vooral omdat er zo veel losse bladen zijn is het even puzzelen. Wat ik met name mis is een plaatje voor beide condenswater scenario's, dus met slang (niet af-fabriek) en met de condenswaterbak (af-fabriek)
De installateur had wel de slang aangesloten, maar niet het dopje en het filter van de condens bak verplaatst wat bij een ‘droger zonder stoomprogramma’ wel nodig is. Ik controleerde op lekkages en toen er geen water uit de slang kwam was het dus even puzzelen om te begrijpen hoe het moet.

Saskia Bos 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Droger

Prima droger, met verlichting. Digitaal display.
Veel programma's.
Weinig lawaai en geeft weinig warmte af. Wat vooral handig is in kleine ruimtes.

Pluspunten

• uiterlijk
  • minimaal lawaai
  • minimale warmte afgifte (aan de buitenkant)

Minpunten

• prijs

Henrik 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk en mooi

De droger ziet er gewoon echt degelijk en goed uit. Grote vul opening en duidelijk scherm. Ik zou echt zo even niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren. De prijs is misschien iets hoger dan concurrenten maar dat zie je ook echt wel af aan de afwerking.

• Mooi (voor een droger)

Minpunten

• Geen (zwaar en groot, maar is dat een min punt?)

oevertje 09-08-2015 Product paar dagen in bezit

Nog te kort in gebruik om de duurzaamheid correct te kunnen beoordelen. Wat een genot om nu tijdens een hittegolf te moeten drogen, nauwelijks extra warmte toevoeging in huis tijdens het droogproces!

RBoss 21-01-2015 Product maand in bezit

Supersnel drogen. Echt een stuk sneller en stiller dan een AEG die we eerst hadden. Erg blij met de aankoop. We hebben hem nog maar kort, maar qua duurzaamheid verwachten we ook heel wat van Bosch. Ik hoop dat het zelfreinigen van de condensor goed werkt,want dat is heel goed voor de levensduur. De vorige is overleden aan een vervuilde condensor.

Edwin 23-03-2017 Product paar maanden in bezit

Goede aankoop!

Al enkele maanden heb ik deze wasdroger en gebruik hem 2 a 3 keer per week. Ik ben nog steeds erg tevreden over deze droger. De droger is zuinig in gebruik en is stil. Er staan voldoende programma's op en het waterreservoir is groot. Prima product.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • zuinig

Minpunten

• geen tot nu toe

Dorcas 05-03-2017

droogt niet naar verwachting

De droger kan gezien haar inhoud vrij veel was aan. We hebben de droger dan ook samen met een Bosch WAS32470NL wasmachine gekocht, die over hetzelfde voordeel beschikt. Helaas noopt de mindere werking van de droger ons er toe steeds minder was in de droger te doen, dan we gewassen hebben. Dit in de hoop op een beter droogtesultaat, helaas ongegrond.
Oorspronkelijk gepost op Bosch

Sab 06-02-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens variant wty8770nl

Ik heb hem sinds vandaag. Ik vraag mij af of het normaal is dat er zoveel geluid komt uit de condensor vin ( vanuit het ronde opening met gaatjes) het is een soort snerpend geluid heeeeel irritant. Hebben anderen dit ook?

Drogen kastdroog ( kreukelherstellend) is mij kleding niet goed droog voelt nog klam.
Heb hem sins vandaag dus moet nog even testen wat het beste werkt. Maar het geluid zoals boven omschreven vind ik echt storend.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Verlichting

Annet 26-01-2017 Product paar maanden in bezit

Warmtepompdroger

Droogt goed, maakt ruimte niet warm. Zeer gebruikersvriendelijk. Goed in te stellen. Prijs/kwaliteit verhouding is OK.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Maakt de ruimte om apparaat heen niet warm

Minpunten

• Is minder stil dan verwacht

Bosch WTY87700NL is een fantastische droger! 14-01-2017 Product paar maanden in bezit

Droogt uitstekend en heeft een eenvoudige bediening

De Bosch is een uitstekend apparaat. Maakt weinig lawaai en is eenvoudig te bedienen. Het enige nadeel is dat de tekens op het display klein zijn. Het is zeer prettig dat je verschillende programma's in verschillende tijden kan drogen. Via het instelmenu is de starttijd in te stellen, dat is een uitkomst. De deur opening is groot. De was komt kurkdroog uit de machine. Echt een uitstekende koop.

Pluspunten

• Diverse programma
  • instelmenu voor een andere starttijd
  • Was komt nauwelijks gekreukt uit de machine

Dianne 13-01-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer stille en zuinige droger

Sinds begin november hebben wij deze droger in gebruik. Gemiddeld wordt er 3x per dag een was gedroogd, dat scheelt nu aanzienlijk op de energiekosten. Hij kon eenvoudig worden aangesloten op de waterafvoer waardoor ik de bak nooit meer leeg hoef te gooien. De droger is erg stil en de bediening is er intuïtief.

Kort samengevat: een ideale droger met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Persoonlijk zou ik iedereen deze droger aanbevelen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Makkelijk te gebruiken
  • Grote vulopening
  • Waterafvoer aansluiting

Veenstra 13-01-2017 Product paar weken in bezit

grote trommel

Prima droger moet nog wennen aan de bediening.
De was komter snel en droog uit.
Ook maakt de machine een stuk stiller.

Brian 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Eenvoudig in gebruik

Onze vorige condensdroger van een ander merk had in 1,5 jaar drie reparaties nodig en toen waren we er klaar mee. Van Wehkamp ( uitstekende service overigens) mochten we een andere uitzoeken omdat onze oude niet meer leverbaar was. De keuze was, op basis van andere reviews op de Bosch WTY87700 gevallen.
Uitpakken en gebruiken zonder de handleiding te lezen, dat is wat ik (zeker als man) zoek.
Deze Bosch voldoet prima aan deze criteria.
De basis programma's zijn al erg goed bruikbaar en als je zelf een 2-tal eigen programma's hebt kan je die onder twee memory toetsen kwijt.
Lekker stil, bepaald zelf hoelang hij nodig heeft adhv de vochtigheid van de was, en de touch beding voor de fijnafstemming maken het allemaal erg eenvoudig.
Hij is een stuk sneller dan onze vorige condensdroger, en dat is best prettig.

Ook lijkt het alsof hij wat 'voorzichtiger' is met de was. Het pluizenfilter zit lang niet zo vol als onze oude machine, maar de tijd zal leren of de kleding langer mee gaat.

Al met al weer een zeer tevreden klant voor Bosch.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Snel(ler)

Minpunten

• Nog geen minpunten gevonden

Jacqueline 09-01-2017

Veel spijt van

In het begin heel tevreden, maar - hoewel de machine nog niet zo oud is - de machine droogt steeds slechter. Handdoeken krijg ik bijna niet goed droog. Ben er een beetje wanhopig door. Filters zijn keurig schoongehouden, trommel regelmatig "ontvet", maar het lijkt niet te helpen. Daarvoor hebben we geen dure machine gekocht! Voor mij nooit meer een Bosch...
Oorspronkelijk gepost op Bosch

van Hamersveld 06-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat en erg stil!

Wij zijn erg blij met onze nieuwe machine. Altijd een condensdroger gehad dus dit is wel even anders en wennen, maar tot nu toe werkt hij naar tevredenheid. De was is droog en zacht en de machine is erg stil vergeleken bij wat ik gewend ben. Bediening is iets uitgebreider dus moest er wel even voor gaan zitten maar als je het eenmaal door hebt werkt het top. En uiteindelijk hoop ik natuurlijk ook qua energie een hoop te besparen!

Pluspunten

• stil
  • de was is goed droog
  • uitgebreid menu

treb 04-01-2017 Product paar weken in bezit

Goede droger

droogt goed, alleen na 5 min slaat de compressor aan en dat geeft een tik geluid gelukkig niet overheersend

Robert 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn menu

Nog niet zo lang in het bezit van deze maschine.(30-12-16) maar bevalt tot nu toe goed. Stuk stiller dan de vorige droger. Moet nog wel leren om te gaan met de droogtijden. Duidelijk menu. Blij met deze keuze.
Zeker omdat je de waterafvoer op de maschine afvoer kan aansluiten. Geen omkijken meer.

Pluspunten

• Waterafvoer
  • Duidelijk menu
  • Automatische condensreiniger

Minpunten

• Niet echt maar even wennen aan de maschine