Bosch WTY87700NL - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
8 kg
Anti-kreuk fase

Beoordeling op basis van 308 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

carly78 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

mooie droger

de droger ziet er mooi uit, drogen doet hij goed alleen het geluid vind ik zwaar tegenvallen. Hij bromt en hoe. decibelmeter gebruikt en ik zit rond de 75 db ipv 64.
Ik vraag me af of dit bij alle drogers zo is

Peggy 08-08-2016

Beste,

Ik draai op dit moment ook de eerste was in deze droger en mij valt het brommende / ratelende geluid uit de compressor beneden ook enorm op. Hij maakt daardoor meer herrie dan mijn oude droger. In reviews vind ik hier, behalve bij jou, niets over terug. Zou het normaal zijn ?

carly78 09-08-2016

Ik heb mijn droger omgeruild ivm andere klachten die erbij kwamen na 1x een was drogen. We hebben nu een Miele TKB150WP en ook hier het gebrom. Bij deze is het even in het begin om op te warmen en daarna is het af en toe. Hangt ook erg af van soort was dat je droogt, op delicaat is het minder hard geluid. Volgens mij hebben alle warmtepompdrogers dit. Erg naar als je minder geluid gewend bent

Co 31-01-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijk apparaat: lekker snel, stil en ruim.

Een zeer goede keuze, gemaakt na een zoektocht via verschillende sites als Consumentenbond en Kieskeurig. We hebben veel reviews gelezen van de verschillende modellen en merken voordat we onze keuze hebben gemaakt op basis van criteria als energieverbruik, mogelijkheden en gebruiksgemak, stilheid en type afvoer.

Het is fijn werken met deze droogster: verlichte trommel, duidelijke menu en resterende tijd indicatie, vriendelijk geluidje als ze klaar is en zuinig!

Erg handig is de rechtstreekse afvoer op het riool - dus je hoeft geen condensbakje leeg te maken.
De stoffilterbakjes zijn gemakkelijk te bereiken en schoon te maken!

Onze Bosch combinatie van deze droger en wasmachine WAQ28446NL maakt dat onze vuile was goed en snel weer schoon in de kast ligt.

Op basis van onze goede ervaring met deze droger hebben we -noodgedwongen- ook voor een nieuwe wasmachine van Bosch gekozen. Als we een moment spijt zouden hebben gehad van onze keuze voor deze apparaten, dan zal het toch wel deze zijn: hadden we deze combi maar EERDER gekocht, dan beleefden we er al langer plezier van!

Het oog wil ook wat - en dat is met deze combinatie prima in orde: pareltjes in de bijkeuken.

Oh ja - ze staan pal tegen de muur van onze slaapkamer en we merken er 's nachts/ 's ochtends niets van dat ze aan het werk zijn: zijn dus lekker stil :)

SSLOT 25-09-2015 Product paar dagen in bezit

prima apparaat, snel geleverd en geplaatst door BOBSHOP. BOBSHOP geeft altijd prima service. Zelfs als je iets besteld hebt en je ziet het ergens anders goedkoper zijn ze bereid om te onderhandelen.

Schollekop 06-07-2015 Product paar dagen in bezit

Een 'koele' warmtepompdroger. Woon in een super geïsoleerd nieuwbouwappartement, alle warmte blijft hangen. Drogen moet ik binnen doen en dan is een droger als deze echt een uitkomst omdat deze je appartement nauwelijks extra verwarmt. Met een hittegolf zoal die er nu is, is dit een groot voordeel en dat bovenop de energiezuinigheid (A++).

De enige warmteafgifte lijkt te komen van de stralingswarmte van kast en de glazen deur die natuurlijk warm moeten zijn om de was te kunnen drogen. Het lijkt wel of een er kleine airco in zit, want de lucht die naar buiten geblazen wordt is neutraal qua temperatuur.
Heb een Miele wasmachine, en was eerst van plan weer een nieuwe Miele te nemen maar las ook in Duitse reviews dat de Bosch simpelweg een stuk beter is als droger.
In vergelijk heb ik nu bijna geen pluizen terwijl met de Miele dat heel erg veel was. Hoeveel meer pluis hoeveel meer de kleding slijt, dus een stuk prettiger en ook zuiniger op het wasgoed.
Mijn oude Miele maakte ook door slijtage meer geluid dus de Bosch is een stuk stiller.
En qua duurzaamheid heb ik ook een 10 gegeven want ik heb 6 jaar Bosch garantie bijgekocht (2+6 jaar voor Euro 129).

Minpunt:
Ik vind de aansluitinstructies niet erg duidelijk voor wat betreft de condenswaterafvoer. Vooral omdat er zo veel losse bladen zijn is het even puzzelen. Wat ik met name mis is een plaatje voor beide condenswater scenario's, dus met slang (niet af-fabriek) en met de condenswaterbak (af-fabriek)
De installateur had wel de slang aangesloten, maar niet het dopje en het filter van de condens bak verplaatst wat bij een ‘droger zonder stoomprogramma’ wel nodig is. Ik controleerde op lekkages en toen er geen water uit de slang kwam was het dus even puzzelen om te begrijpen hoe het moet.

Saskia Bos 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Droger

Prima droger, met verlichting. Digitaal display.
Veel programma's.
Weinig lawaai en geeft weinig warmte af. Wat vooral handig is in kleine ruimtes.

Pluspunten

• uiterlijk
  • minimaal lawaai
  • minimale warmte afgifte (aan de buitenkant)

Minpunten

• prijs

Henrik 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk en mooi

De droger ziet er gewoon echt degelijk en goed uit. Grote vul opening en duidelijk scherm. Ik zou echt zo even niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren. De prijs is misschien iets hoger dan concurrenten maar dat zie je ook echt wel af aan de afwerking.

• Mooi (voor een droger)

Minpunten

• Geen (zwaar en groot, maar is dat een min punt?)

oevertje 09-08-2015 Product paar dagen in bezit

Nog te kort in gebruik om de duurzaamheid correct te kunnen beoordelen. Wat een genot om nu tijdens een hittegolf te moeten drogen, nauwelijks extra warmte toevoeging in huis tijdens het droogproces!

RBoss 21-01-2015 Product maand in bezit

Supersnel drogen. Echt een stuk sneller en stiller dan een AEG die we eerst hadden. Erg blij met de aankoop. We hebben hem nog maar kort, maar qua duurzaamheid verwachten we ook heel wat van Bosch. Ik hoop dat het zelfreinigen van de condensor goed werkt,want dat is heel goed voor de levensduur. De vorige is overleden aan een vervuilde condensor.

Sanders 29-04-2017 Product paar weken in bezit

Stille wasdroger

Prima droger, stil en droog met veel opties om in te stellen. Gebruiksvriendelijk en (naar het schijnt) zuinig in gebruik al is dat lastig vast te stellen

A Evenhuis 28-04-2017 Product paar weken in bezit

Zelfs op feestdagen!!

Wij hebben op de dag voor Koningsdag een Bosch wasdroger via Coolbue bested. Aan deze bestelling was een cash back actie verzonden waarvoor wij ons, op 27 April (koningsdag), hebben ingeschreven.
Direct de morgen na de inschrijving ontvingen we al bericht dat dit akkoord was. Verder hebben wij op 27 april een feestdag (Koningsdag) onze aflverdag kunnen wijzigen
Buiten het feit dat het apparaat perfect werk en alles voldoet aan de omschrijving zoals meegegeven in de product info vonden we alle service er omheen perfect

Pluspunten

• Snelle en goede service
  • Goed in te stellen qua programma`s
  • Duidelijke handleiding

M.M.Molenaar 24-04-2017 Product paar dagen in bezit

Stil en zuinige Bosch warmtepompdroger

Weer voor een Bosch droger gekozen. Huidige Bosch condensdroger werkt nog steeds maar is nu 17 jaar oud en tijd voor een warmtepompdroger: vele malen zuiniger in gebruik, alles kan nu in de droger, geen benauwde warme vochtige ruimte meer bij gebruik.

Pluspunten

• zuinig
  • geen warme vochtige ruimte meer
  • stil :64 db
  • makkelijk en snel programma's kiezen

Minpunten

• zwaarder
  • duurder in aanschaf dan condensdroger

LvN 20-04-2017 Product paar weken in bezit

Bosch WTY87700NL review

Deze machine wordt inmiddels al minimaal 4 jaar verkocht en heeft sinds die tijd de beste score van de Consumentenbond. De machine is zuinig met energie, droogt goed en maakt weinig lawaai. Dmv twee geheugenstanden kan je makkelijk je voorkeuren voor het drogen programmeren. De prijs in vier jaar gezakt naar een aantrekkelijk niveau, helemaal met de €75 cashback van Bosch (wat binnen 4 dagen teruggestort is!). Aankoop via Bemmel & Kroon weer naar volle tevredenheid.

Pluspunten

• zuinig
  • relatief stil
  • makkelijk voor te programmeren
  • droogt goed

Minpunten

• zwarte deur (kwestie van smaak)
  • Luchtjes van wasmachine blijven hangen
  • beperkte gebruiksaanwijzing
  • geluidssignaal volume niet makkelijk in te stellen

Martinvdm 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Een stuk energiezuiniger dan onze oude condensdroger. Stukken stiller, innovatief menu en display en de was netjes droog.

• Innovatieve techniek
  • Energiebesparing

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Saskia Bos 19-04-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer stil, weinig warmte uitstoot

De droger sinds drie maanden in gebruik. Waterafvoer werkt perfect. Bijna geruisloos. Staat bij mij in een kleine ruimte maar absoluut geen last van (vochtige) warmte.
Grote vulopening. Verlicht.
Droogtijd vind ik wel een nadeel. Volle trommel (bijv dekbedhoezen of handdoeken) zeker twee uur!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Weinig warmte uitstoot
  • Waterafvoer werkt perfect

Minpunten

• Droogtijd

Karin 18-04-2017 Product paar dagen in bezit

ZEN warmtepompdroger

Vanaf de eerste droogbeurt ben ik enthousiast over deze droogtrommel. Een zogenaamde warmtepompdroogtrommel. Mijn vorige condens droger stond altijd te razen en bleef maar draaien en hij stopte niet vanzelf of na hele lange tijd eindelijk dan toch. Deze Bosch droger werd ik al blij van toen ik hem voor de eerste keer aanzette. De rust die de droger qua geluid en draaien met zich meebrengt doet mij zeggen dat ik me er "ZEN" bij voel. Hij is handig in gebruik, ofwel makkelijk in te stellen. Meestal gebruik je maar 2 standen en dat kan nu in de 2 memory-standen. En hij stopt uit zichzelf!! Wat een verademing!

Pluspunten

• geluid is echt stil
  • instellen is eenvoudig en helder
  • 2 pluizenfilders, dus extra gefilterd

De Startende Droger 17-04-2017 Product paar dagen in bezit

Zuinige warmtepompdroger met korting

Van veel dingen heb ik verstand, maar van drogers niet dus ben ik voor het uitzoeken op de test van de consumentenbond afgegaan. De Bosch WTY87700NL had predikaat beste koop samen met twee anderen. Omdat deze een zelfreinigende condensor had en Bosch 75€ terug gaf ben ik voor deze gegaan. Van secundair belang was dat de capaciteit aansloot op mijn wasmachine. Een volle trommel schijnt van belang te zijn voor energieverbruik.

Naast beste koop waren zuinig en een degelijk merk voor mij belangrijke criteria en dus ondanks dat ik mijn was meestal ophang heb ik toch maar die +/-300€ meer uitgegeven in vergelijking met een condensdroger.

Nu een keer gebruikt....De was werd goed droog, display gaf heldere informatie. Fijn vond ik de droogte indicatie, mocht je toch eerder je was er uit willen vissen. Kind kan de was doen.

Pluspunten

• Best getest
  • Zuinig
  • Droogte indicatie op display
  • Zelfreinigende Condensor

Minpunten

• Prijzig voor iets wat ik weinig gebruik

Ayse 15-04-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch wasdroger

zeer tevreden. Geluidsstil. Verder wat echt (voor mij) een groot voordeel is dat de deur zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant geopend kan worden (uiteraard wel na montage). Verder heeft de droger een ruime trommelinhoud, waardoor de was direct uit de wasmachine in de droger kan!

Jelle P. 15-04-2017 Product paar dagen in bezit

Stille droger en droogt goed

Ik ben zeer content met de droger van Bosch. Maakt goed droog en hoef er verder weinig aan doen.
Aansluiten is zeer gemakkelijk en staat goed beschreven (kind kan de was doen).
Verder vind ik het heel fijn dat er vele opties op zitten die je kan toepassen om te drogen. Voor elk kledingstuk is wel een optie die je (zou) kunnen gebruiken. Gelukkig voor de mensen die dat niet willen zijn de standaard instellingen ideaal om te gebruiken. In mijn ogen een top droger!

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren.
  • Vele opties
  • Onderhoud is makkelijk te doen

Anna 12-04-2017 Product paar weken in bezit

Goede droger

Prima product! Vrij stil voor een droger. Een aantal decibels verschil hoor je echt. Zuinig apparaat.

Pluspunten

• stil
  • mooi (voor zover een droger mooi is)
  • energiezuinig
  • zowel reservoir als via afvoer mogelijk

Minpunten

• nog geen

Carlos Simoes 12-04-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm en lekker stil

Mooie strakke vormgeving, en lekker stil.Alles werkt zoals het aangegeven en lekker stil.
Inderdaad geen vocht en warmte meer in de ruimte. Hij droogt goed en snel!