Bosch WTY87700NL - Reviews

8 kg
Anti-kreuk fase
Geluidsniveau
64 dB

Beoordeling op basis van 370 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Schollekop 06-07-2015 Product paar dagen in bezit

Een 'koele' warmtepompdroger. Woon in een super geïsoleerd nieuwbouwappartement, alle warmte blijft hangen. Drogen moet ik binnen doen en dan is een droger als deze echt een uitkomst omdat deze je appartement nauwelijks extra verwarmt. Met een hittegolf zoal die er nu is, is dit een groot voordeel en dat bovenop de energiezuinigheid (A++).

De enige warmteafgifte lijkt te komen van de stralingswarmte van kast en de glazen deur die natuurlijk warm moeten zijn om de was te kunnen drogen. Het lijkt wel of een er kleine airco in zit, want de lucht die naar buiten geblazen wordt is neutraal qua temperatuur.
Heb een Miele wasmachine, en was eerst van plan weer een nieuwe Miele te nemen maar las ook in Duitse reviews dat de Bosch simpelweg een stuk beter is als droger.
In vergelijk heb ik nu bijna geen pluizen terwijl met de Miele dat heel erg veel was. Hoeveel meer pluis hoeveel meer de kleding slijt, dus een stuk prettiger en ook zuiniger op het wasgoed.
Mijn oude Miele maakte ook door slijtage meer geluid dus de Bosch is een stuk stiller.
En qua duurzaamheid heb ik ook een 10 gegeven want ik heb 6 jaar Bosch garantie bijgekocht (2+6 jaar voor Euro 129).

Minpunt:
Ik vind de aansluitinstructies niet erg duidelijk voor wat betreft de condenswaterafvoer. Vooral omdat er zo veel losse bladen zijn is het even puzzelen. Wat ik met name mis is een plaatje voor beide condenswater scenario's, dus met slang (niet af-fabriek) en met de condenswaterbak (af-fabriek)
De installateur had wel de slang aangesloten, maar niet het dopje en het filter van de condens bak verplaatst wat bij een ‘droger zonder stoomprogramma’ wel nodig is. Ik controleerde op lekkages en toen er geen water uit de slang kwam was het dus even puzzelen om te begrijpen hoe het moet.

carly78 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

mooie droger

de droger ziet er mooi uit, drogen doet hij goed alleen het geluid vind ik zwaar tegenvallen. Hij bromt en hoe. decibelmeter gebruikt en ik zit rond de 75 db ipv 64.
Ik vraag me af of dit bij alle drogers zo is

Peggy 08-08-2016

Beste,

Ik draai op dit moment ook de eerste was in deze droger en mij valt het brommende / ratelende geluid uit de compressor beneden ook enorm op. Hij maakt daardoor meer herrie dan mijn oude droger. In reviews vind ik hier, behalve bij jou, niets over terug. Zou het normaal zijn ?

carly78 09-08-2016

Ik heb mijn droger omgeruild ivm andere klachten die erbij kwamen na 1x een was drogen. We hebben nu een Miele TKB150WP en ook hier het gebrom. Bij deze is het even in het begin om op te warmen en daarna is het af en toe. Hangt ook erg af van soort was dat je droogt, op delicaat is het minder hard geluid. Volgens mij hebben alle warmtepompdrogers dit. Erg naar als je minder geluid gewend bent

Co 31-01-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijk apparaat: lekker snel, stil en ruim.

Een zeer goede keuze, gemaakt na een zoektocht via verschillende sites als Consumentenbond en Kieskeurig. We hebben veel reviews gelezen van de verschillende modellen en merken voordat we onze keuze hebben gemaakt op basis van criteria als energieverbruik, mogelijkheden en gebruiksgemak, stilheid en type afvoer.

Het is fijn werken met deze droogster: verlichte trommel, duidelijke menu en resterende tijd indicatie, vriendelijk geluidje als ze klaar is en zuinig!

Erg handig is de rechtstreekse afvoer op het riool - dus je hoeft geen condensbakje leeg te maken.
De stoffilterbakjes zijn gemakkelijk te bereiken en schoon te maken!

Onze Bosch combinatie van deze droger en wasmachine WAQ28446NL maakt dat onze vuile was goed en snel weer schoon in de kast ligt.

Op basis van onze goede ervaring met deze droger hebben we -noodgedwongen- ook voor een nieuwe wasmachine van Bosch gekozen. Als we een moment spijt zouden hebben gehad van onze keuze voor deze apparaten, dan zal het toch wel deze zijn: hadden we deze combi maar EERDER gekocht, dan beleefden we er al langer plezier van!

Het oog wil ook wat - en dat is met deze combinatie prima in orde: pareltjes in de bijkeuken.

Oh ja - ze staan pal tegen de muur van onze slaapkamer en we merken er 's nachts/ 's ochtends niets van dat ze aan het werk zijn: zijn dus lekker stil :)

SSLOT 25-09-2015 Product paar dagen in bezit

prima apparaat, snel geleverd en geplaatst door BOBSHOP. BOBSHOP geeft altijd prima service. Zelfs als je iets besteld hebt en je ziet het ergens anders goedkoper zijn ze bereid om te onderhandelen.

Saskia Bos 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Droger

Prima droger, met verlichting. Digitaal display.
Veel programma's.
Weinig lawaai en geeft weinig warmte af. Wat vooral handig is in kleine ruimtes.

Pluspunten

• uiterlijk
  • minimaal lawaai
  • minimale warmte afgifte (aan de buitenkant)

Minpunten

• prijs

Henrik 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk en mooi

De droger ziet er gewoon echt degelijk en goed uit. Grote vul opening en duidelijk scherm. Ik zou echt zo even niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren. De prijs is misschien iets hoger dan concurrenten maar dat zie je ook echt wel af aan de afwerking.

• Mooi (voor een droger)

Minpunten

• Geen (zwaar en groot, maar is dat een min punt?)

oevertje 09-08-2015 Product paar dagen in bezit

Nog te kort in gebruik om de duurzaamheid correct te kunnen beoordelen. Wat een genot om nu tijdens een hittegolf te moeten drogen, nauwelijks extra warmte toevoeging in huis tijdens het droogproces!

RBoss 21-01-2015 Product maand in bezit

Supersnel drogen. Echt een stuk sneller en stiller dan een AEG die we eerst hadden. Erg blij met de aankoop. We hebben hem nog maar kort, maar qua duurzaamheid verwachten we ook heel wat van Bosch. Ik hoop dat het zelfreinigen van de condensor goed werkt,want dat is heel goed voor de levensduur. De vorige is overleden aan een vervuilde condensor.

B 28-07-2017 Product paar maanden in bezit

mooie vormgeving

Wij hebben voor deze wasdroger gekozen omdat wij al een Bosch wasmachine hebben en daar zeer tevreden over zijn, bovendien passen ze mooi bij elkaar in vormgeving. De wasdroger valt wat tegen, het maakt meer lawaai dan verwacht, wat hinderlijk is omdat het in de keuken staat. Ook de droog capaciteit valt tegen, bij kast droog komt de was er nog behoorlijk vochtig uit. Ik heb al meerdere opties geprobeerd maar het resultaat blijft wat tegen vallen. Het is wel een degelijke machine die goed op zijn plek blijft staan tijdens het droogproces.

miriam 24-07-2017 Product paar weken in bezit

snelle wasdroger

vergeleken met mijn oude wasdroger droogt deze veel sneller, maakt veel minder herrie en ook is het verbruik aanzienlijk minder.
Er past ook veel was in.

Pluspunten

• snel
  • verbruik

Tikkertje 17-07-2017 Product paar weken in bezit

Kwaliteitsdroger van Bosch

We hebben de BOSCH WTY8700NL droger nu 2 weken in huis (samen met de 75 € retouractie gekocht). Hij is snel en maakt weinig lawaai en droogt ook nog prima. Met allerlei functies die we nog moeten uitzoeken. Oa de droger aansluiten aan de wasmachine-afvoer is nog een uit te voeren wens, maar de slang wordt keurig bijgeleverd.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Weing lawaai
  • Snel

Minpunten

• Zonder de 75€ retour is dit een vrij duur apparaat

S. van Os 09-07-2017 Product paar weken in bezit

droogt snel.

goede droger snelle droogtijd en zelf reinigende condensor maken het leven en stuk makkelijker.mooi display en gebruiksvriendelijk .

Pluspunten

• zelfreinigende condensor
  • licht in trommel

Nick 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Groot laadvermogen, duidelijke bediening.

Zeer goede droger, groot laadvermogen, duidelijke bediening, en de zelf reinigende condensor is super!

Pluspunten

• Zelfreinigende condensor
  • Groot laadvermogen
  • Duidelijke bediening

Frans 05-07-2017

Prima droger

Droger nu een week in gebruik. Doet het goed, hij droogt alles. Hiervoor hadden wij een Miele die 20 jaar zonder problemen heeft dienst gedaan. De Bosch moet zich nog bewijzen natuurlijk. Qua degelijkheid voelde alles aan de Miele wel steviger aan. Bij de Bosch is veel goedkoop plastic gebruikt. De tijd zal het leren hoe duurzaam dit is. Door de ontwikkelingen in techniek en energiezuinigheid is het overigens de vraag of het verstandig is zulke oerdegelijke apparaten te kopen. De Miele stookte de ruimte behoorlijk warm, 20 jaar onnodig energieverbruik dus. Dat heeft ook zijn prijs en maakt dat de totaalkosten van de Miele wellicht toch te hoog waren. De Bosch hergebruikt de warmte, de ruimte wordt niet warm. Het compressortje maakt als hij aanslaat een constant knorrend geluid, schijnt normaal te zijn. De droger staat bij ons in een wasruimte, dus we hebben geen last van het geluid.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Annette 04-07-2017 Product paar weken in bezit

Snel en stil!

Net een paar weken in gebruik. . Heerlijk stille en snelle wasdroger. Geeft bijna geen warmte af en mijn handdoeken komen veel zachter uit de droger dan bij mijn vorige Miele wasdroger. Mooie strakke uitvoering en goed te bedienen display. De zelfreinigende condensator en de goede recensies waren voor mij de reden om deze wasdroger aan te schaffen. Ik kan hem iedereen aanbevelen!

Gertjan 03-07-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastische droger en beter voor het mileu

Anderhalve maande geleden begaf onze oude droger het en gingen we op zoek naar vervanging. Na diverse recensies te hebben doorgenomen is onze keuze op deze Bosch droger gevallen. Zowel de prestaties als het feit dat het apparaat een stuk minder stroom gebruikt dan conventionele wasdrogers sprak on erg aan. Tot op heden voldoet de droger aan al onze verwachtingen - hij droogt prima, er zijn opvallend minder kreukels na het drogen dan bij onze vorige machine en hij is absoluut stil te noemen. Wij zijn 100% tevreden.

Pluspunten

• Droog prima
  • Minder kreukels

Dirk 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie, zuinige wasdroger

Deze machine is ter vervanging van een 15 jaar oude condensdroger. Wat een verschil is dit! Alleen al het verbruik verschilt dag en nacht. Los daarvan is het gewoon een mooi apparaat met heldere display en mooie grote openening.

Pluspunten

• Zuinig
  • Helder display
  • Grote deuropening

C. Werbata 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

8kg laad ruimte

Hij is zuinig en heeft veel conform, voor mij niets anders meer. Gemakkelijk in gebruik, helder en duidelijk.

Geertje Terpstra 29-06-2017 Product paar weken in bezit

warmte pompdroogtrommel

bevalt prima maakt weinig geluid energie zuinig veel keuze menus makkelijk te bedienen ja hij heeft alles wat ik me maar kan wensen ik ken geen min punten en een leuk prijsje 75 euro cach bac retoer van Boss s avonds geregistreerd en smorgens al op de bank dat noem ik service heb het wel anders mee gemaakt een dikke 10 voor CoolBlou en Boss

martijn 27-06-2017 Product paar dagen in bezit

heerlijk stil

Net aangeschaft, paar keer gebruikt, maar droogt als de beste. Heerlijk stil, weinig vocht in de ruimte.

Pluspunten

• weinig geluid
  • ziet er netjes uit

Minpunten

• zoveel droog mogelijkheden hoeveel gebruik je er