Miele TCB150WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TCB150WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dhr. F. Bhikhie 08-02-2021
  • Product gekregen

Perfecte wasdroger

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Wij wonen sinds 2 maanden samen in onze nieuwe woning en hebben deze toen als cadeau gekregen van familie. Wij hebben een 2-persoons huishouden.
De droger gebruiken wij eens per week en proberen deze dan ook aardig te vullen met kleding, beddengoed, kleden, handdoeken en ander wasgoed.
Tot nu toe kunnen wij niet anders dan onze tevredenheid te uiten over deze wasdroger.
Makkelijk in gebruik en redelijk stil (staat in het was-/berghok op elkaar gestapeld). Je merkt wel echt dat Miele topkwaliteit is.. En dat geldt ook al voor een goedkopere variant.
Wij zijn superblij!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik (bediening en schoonmaak)
  • Redelijk stil
  • Verlichting in trommel

Minpunten

• Jammer dat de deur niet transparant is

Har Aelen 02-12-2020

Miele wasdroger TCB150 WP

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Ook voor dit product heb ik gekozen voor Miele.
Miele is kwalitatief gewoon de beste en dat weet ik uit ervaring.
Al mijn witgoed en keukenapparaten zijn van dit merk.
Ook de service is niet te evenaren.

Boris 24-03-2020

Fijne droger

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Wij hebben deze Miele droger nu een kleine 2 maanden in gebruik en we zijn er heel tevreden over. Er is een ruime keuze uit droogprogramma’s zoals beddengoed, katoen, fijne was etc. Ook kan je met het touchscreen het droogniveau, zoals kastdroog of extra droog kiezen.
Deze Miele droger is makkelijk te bedienen met een draaiknop en een touchscreen. Duidelijk en overzichtelijk. Op het touchscreen zie je precies hoe lang een programma duurt. Ik vind het heel erg prettig dat deze droger erg energiezuinig is. Dus ondanks dat hij lang bezig is met drogen, is hij toch zuinig. Waar ik echt heel blij mee ben, zijn de zachte handdoeken die nu uit de droger komen.
Het design vind ik mooi. Deze droger past qua uiterlijk perfect bij onze wasmachine.

Het condenswater is eenvoudig af te voeren, je haalt de la eruit en leegt deze in de wasbak. Ook het stoffilter is makkelijk eruit te halen, schoon te maken en weer terug te plaatsen. Deze droger is dus makkelijk in gebruik. Bovendien droogt hij goed. Ik gebruik wel warme lucht optie van 20 minuten als extra na het drogen. Dan is de was perfect droog. Dan alleen nog opvouwen en opruimen in de kast. Hoe fijn is dit. Geen was meer ophangen aan het droogrek voor mij.

Pluspunten

• Droogt goed.
  • Geluidsvriendelijk.
  • Makkelijk in gebruik.
  • Zachte handdoeken.

MrMrsTech 23-03-2020

Miele TCB150 WP

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Momenteel hebben we de droger ruim 3weken in ons bezit. (verkregen via de reviewclub) En hij is echt al onmisbaar in ons huishouden. Het instellen van de was programma’s zijn heel simpel en makkelijk in te stellen of te bedienen. De heldere display laat je de juiste informatie zien. En de constructie van de frontpanel is degelijk gebouwd. In ons huidige opstelling moesten we gebruik maken van de opvang bak (hij is ook direct aan te sluiten op de afvoer), soms wil je net wanneer de deur openstaat de bak legen maar dat is dus helaas niet mogelijk om met een open deur de waterbak te vervangen.(kleine design foutje) maar laat niet weg dat het echt een goede droger is. De miele droger is ook heerlijk stil, wij slapen op zolder waar dan ook de wasmachine en droger staat. De stof opvang filter is ook makkelijk schoon te houden (stofzuiger gebruik ik er vaak voor).
Voordat we de drogen kregen om te testen moesten we elke was ouderwets ophangen. Dit is toch echt een super aanwinst voor ons gezin( met veel wasbeurten). Ik zal deze hele fijne miele droger ook aanbevelen.

Pluspunten

• lampje in de trommel
  • Duidelijke programma's
  • Makkelijk te gebruiken
  • Dry system
  • energie zuinig

Minpunten

• Deur kan niet open als de trommeldeur openstaat

Riesbroek 22-03-2020

Solide, betrouwbare gebruiksvriendelijke en stille droger

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Wij gebruiken deze droger nu een maand en ik moet zeggen dat hij ons uitstekend bevalt . Wat prettig is bij het installeren is de mogelijkheid om de droger via een afvoerslang rechtstreeks op de riolering aan te sluiten, maar ook de water opvangbak functioneert prima zonder morsen. Er is een overdaad aan keuzemogelijkheden voor wat betreft de droogprogramma's op het heldere display wat zich vertaalt in het gewenste eindresultaat. De grote en tevens verlichte trommel maakt het prettig om de was in en uit te ruimen. Ook qua geluidsproduktie staat deze droger zijn mannetje, hij staat naast onze slaapkamer maar wij horen hem niet. De droger is zuinig in het gebruik, doet het goed qua droogtijd omdat deze vaak eerder klaar is dan de verwachte eindtijd op het display, de kleding komt er goed uit dankzij het anti kreuk systeem en het perfect dry systeem doet ook zijn naam eer aan.

Pluspunten

• solide
  • energiezuinig
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• de deur komt tegen de condensbak aan

Riesbroek 18-03-2020

Solide droger

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Sinds 3 weken gebruiken wij de droger. Bij het in gebruik nemen viel ons op dat alles degelijk aanvoelt, tot het sluiten van de deur aan toe. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is duidelijk. De droger kan met een slang aangesloten worden op de riolering of in de wasbak , wij maken gebruik van de waterbak die het het condenswater opvangt. Deze bak gaat 2 droogbeurten mee en moet daarna geleegd worden, dit gaat zonder morsen. De deur moet dan wel dicht zijn anders komt deze tegen de opvang bak. De meervoudige programma's (met evt gewenste uitstel tijd ) zijn duidelijk af te lezen en te kiezen op het heldere touch screen en geven na gebruik het gewenste resultaat. Het valt ons op dat de droger over het algemeen sneller klaar is dan de geplande tijd die verschijnt bij het opstarten.

Pluspunten

• formaat
  • snelheid
  • solide
  • touch screen met veelvoud aan mogelijkheden

Minpunten

• deur komt tegen de waterbak

Lidia 15-03-2020

Eindelijk een droger, wat een uitkomst!

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Nog nooit een droger gehad en dan op het perfecte moment de kans krijgen er eentje uit te testen voor de reviewclub. Kon niet beter! Met een baby’tje van 2,5 week en een peuter kun je je voorstellen hoe een bergen was er hier gedraaid moeten worden. Daarbij gebruiken wij wasbare luiers dus ook daarvoor is het een uitkomst. Met alleen onze wasrekken was het me vanochtend nooit gelukt om 4 manden was weg te werken, tot aan gevouwen in de kast aan toe!
Ik was dus een droger-leek en dit zorgde ervoor dat ik wel even moest puzzelen hoe deze droger te gebruiken. Vooral welke stand waarvoor geschikt is. De meest energie zuinige stand kan enkel op “kastdroog” draaien en dit bleek niet voldoende om bijvoorbeeld een was met veel handdoeken echt droog te krijgen, dit gaat wel goed in de katoen stand op “extra droog”. Winterslaapzakken van de peuter krijgt hij daarmee ook niet helemaal droog maar om het laatste beetje vocht daar uit te krijgen kan je los nog de optie “warme lucht” kiezen.
Dit alles via een draaiknop en een touchscreen. Daarin zit ook weer een energiebesparing want enkel het start/was toevoegen knopje blijft branden, om de resterende tijd te kunnen zien moet je die even aantikken. Dit vind ik wat onhandig omdat ik dus niet op afstand de resterende tijd kan zien maar het scherm eerst aan moet raken.
Het apparaat is stil en heel makkelijk te reinigen, wel is het alarm voor een vol water reservoir erg luid.
Een groot pluspunt vind ik het gunstige energie label, zeker gezien we een stuk meer stroom gebruiken nu dan met alleen droogrekken, zo kan ik met een gerust hart genieten van onze nu zachte handdoeken. Welke ook nog eens extra lekker ruiken door het geurflacon in de machine, die instelbaar is in sterkte. Leuk extraatje!

Het is een efficiënt apparaat met een mooi design, eigenlijk het beeld wat ik al had bij een Mieke, wij zijn erg tevreden!

Pluspunten

• A++ label
  • Stil

Minpunten

• Resterende tijd lampje gaat uit
  • Puzzelen met welke stand het best is

RvanS 10-03-2020

Fijne machine

Geschreven voor: Miele TCB150WP

Het bedieningsgemak van deze Miele droger is iets wat er voor mij uitspringt. Je selecteert een van de vele droogprogramma's met de draaiknop en automatisch lichten de droogkeuzes en eventueel andere aanpassingen op het standaard programma op. Aangezien deze een touchfunctie hebben, druk je ze licht aan met je vinger en kun je de machine starten. Erg handig.
Daarnaast is het makkelijk schoonmaken van de filters een groot pluspunt; je trekt ze er heel makkelijk uit, kunt er makkelijk bij en maakt ze snel schoon.
De programmaduur wordt automatisch bepaald door een sensor, wat naast de hardheid van het water ook de vochtigheidsgraad meet. Dit zorgt weer voor een afgestemde droogtijd, waardoor het energieverbruik afneemt en je programma's korter duren. Het droogniveau is ook zoals omschreven en biedt veel keuzes.
Ook het geluidsniveau is heel acceptabel.
Kortom; een heel gebruiksvriendelijke warmtepomp droger met voldoende capaciteit (7kg)

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Veel droogfuncties
  • Geluidsniveau

Minpunten

• saaiig design