Miele TSD 443 WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TSD 443 WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Mar 07-02-2022

Sokkelfilter goed schoonhouden

Geschreven voor: Miele TSD 443 WP

Goede machine. Alleen vaak last van dat lampje van sokkelfilter blijft branden ondanks dat ik de sokkelfilter onder de kraan heb schoongemaakt en gedroogt. Echt irritant want de wasdroger doet dan niets meer. Net de Mielereperateur langs gehad. Hij gaf volgende tip: Sokkelfilter ( alleen) wassen in wasmachine: ( overige programma) Express 20 op 40 graden zonder wasmiddel.

Daarna: de filter op 'overig programma' centrifugeren. Dan moet het weer goed zijn.

Mocht de ruimte achter de sokkelfilter stoffig zijn dan mag je dit alleen met een borstel stofzuigen anders beschadig je het apparaat. Succes!

Pluspunten

• Degelijk apparaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Sokkelfilter goed schoonhouden

Chantal 08-11-2020

Fijne droger.

Geschreven voor: Miele TSD 443 WP

Het is een fijne machine, hoewel we even moesten wennen. Hij droogt de was niet zo goed als de oude condensdroger. De was draait geregeld in elkaar en dan met name het beddengoed. Als je de lakens licht opvouwt gaat het beter. Maar zeker een fijne machine.

Pluspunten

• Energiezuiniger dan vorige
  • Frisse en droge was

Minpunten

• Grote lakens draaien snel in elkaar

bart 13-04-2020

Robuste droger met goed droogresultaat!

Geschreven voor: Miele TSD 443 WP

Misschien is het niet eerlijk om te doen, maar toch een vergelijking met onze oude droger (12 jaar oud). De oude droger steeg bijna op iedere keer dat hij weer aan ging, meerdere malen gerepareerd maar hij bleef het doen. Toch besloten om te kijken naar een nieuwe droger, eerlijk gezegd hadden we dit eerder moeten doen. Niet alleen omwille van de droogresultaten, maar ook zeker in de sterk afgenomen geluidsproductie (je hoort de Miele bijna niet) en in het energieverbruik.

Alles bij elkaar opgewogen is de Miele simpelweg een hele fijne droger. Niet alleen in gebruik maar zeker in het droogresultaat. De bediening laat zich makkelijk raden, de geurflacon brengt een extra frisse geur (helaas wel prijzig om aan te schaffen) en minuten na het starten van het programma geeft de droger een eerlijke indicatie wanneer deze klaar is. De droger gaat goed met de warmte om, waardoor je bijkeuken (of waar de droger staat) geen sauna wordt. Door gebruik van het slangetje aan de achterzijde is ook de afvoer van water zo geregeld.

Klein pluspunt is ook dat de deur zich makkelijk laat draaien waardoor je aan de andere kant kunt scharnieren.

Pluspunten

• Droogresultaten goed
  • Tijdsindicatie hoe lang nog te gaan
  • Zeer stil in gebruik
  • Energieverbruik laag

Minpunten

• Geurflacons prijzig
  • Onduidelijk of droger klaar is
  • Geen bediening met app
  • Uiterlijk blijft de 'ouderwetse' Miele

Herman de Jong 07-04-2020

Handige wasdroger, droogt perfect

Geschreven voor: Miele TSD 443 WP

Deze Miele wasdroger is nu drie weken in gebruik en bevalt perfect.
De was is echt droog en ruikt lekker fris door de aangebrachte geurflacon welke in verschillende geuren verkrijg baar is.
Verder heeft de droger meerdere programma's voor verschillende soorten was.
De droger heeft een makkelijke bediening wat zeker een voordeel is het, is het Touchscreen waarmee tijdens het droog proces de resterende tijd wordt aangegeven. (door het aanraken van het toch screen is de resterende tijd zichtbaar).
De was komt echt enorm zacht uit de droger wat enorm fijn is m.b.t. handdoeken, beddengoed, etc.
Verder het verwijderen van het waterreservoir is ook perfect, deze bevindt zich links bovenin in de machine. (je hoeft dus niet te bukken tijdens het tillen)
Ook als enorm voordeel is dat de temperatuur in de omgeving niet stijgt waardoor de warmte alleen verbruikt wordt door de droger en dit uiteindelijk zal resulteren in een lagere energie rekening en ook beter voor het milieu.
Kortom een prima apparaat
Miele er is geen beter klopt in dit verhaal.
Een echte aanrader

Pluspunten

• energie zuinig
  • geen lawaai
  • touch screen bediening
  • was is lekker zacht
  • tijdsindicatie m.b..t einde droging

LW 05-04-2020

Fijne droger die je was heerlijk laat ruiken

Geschreven voor: Miele TSD 443 WP

We hebben de droger nu een aantal keren gebruikt en hij werkt goed. De was is goed droog en hij past de tijd aan, aan de hoeveelheid wasgoed. De droger is gemakkelijk te bedienen. Qua geluid hoor je hem nauwelijks. Dit heeft zowel voordelen als nadelen. Het voordeel is dat onze baby hem niet hoort en ‘s middags gewoon door kan slapen. Nadeel is dat ik hem niet goed hoor of hij klaar is. Wij hebben hem op zolder staan en ik luister altijd in de gang of hij al klaar is, maar nu moet ik goed mijn best doen om hem te horen. Dan was een app wel ideaal geweest. Jammer dat hij niet bij deze droger zit. Er zit een geurflacon bij die je in de droger kan stoppen, zodat je was lekker gaat ruiken. Deze is een beetje onhandig om open te maken. Je moet best hard aan de beschermstrip trekken, waardoor ik dus wat van de vloeistof op mijn handen kreeg en er de hele dag naar rook. Verder is het gemakkelijk om de geurflacon te installeren in de droger. Je kan kiezen hoe sterk je hem wilt hebben door hem geheel of gedeeltelijk open te zetten. De eerste keer had ik hem geheel open gezet, maar dit vond ik toch te sterk ruiken (geur aqua). De volgende keer had ik hem tot de helft open gezet en dat vond ik nog steeds te sterk. Nu heb ik hem goed afgesteld: tot een kwart. Nu ruikt de was heerlijk! Ik ben benieuwd naar de andere geuren! Dit is wel een hele grote plus van deze droger, aangezien je niet langer droogtrommeldoekjes hoef te gebruiken! Deze zitten namelijk altijd ergens verstopt tussen het wasgoed. Enig nadeel van de geurflacon is de prijs. Ik heb bij de aanschaf van de droger een gratis geurflacon gekregen en zag op internet dat ze wel aan de prijs zijn.

Pluspunten

• Stil
  • Droogt goed
  • Was ruikt heerlijk
  • Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Geen app
  • Geurflacon prijzig
  • Geurflacon onhandig om te openen