Siemens WT 47Y700 NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 343 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT 47Y700 NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Alfons 22-01-2019

zeer goede Siemens machine

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Fijne machine wast geweldig goed schoon door zijn vele programma's. is erg stil en met zijn velen censoren weet ik dat ik niet te veel energie gebruik

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • wast schoon en erg stil
  • veel fijne programma's
  • is gewoon een fijne machine

Minpunten

• geen

A. Breeman 22-10-2018

Slechte ervaring

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Aanvankelijk waren we best blij en tevreden met deze droger. Dat lees ik ook bij de meeste reviewers hieronder, echter die reviews zijn na een paar weken gebruik. Bij ons begon de ellende na ongeveer 3 jaar. De tiptoetsen om hem aan te zetten reageren niet of nauwelijks. Na een bezoek van een servicemonteur werd een nieuwe printplaat voorgesteld. Kosten bijna 400 euro! Kortom, dat is een lastige keuze. Gedurende een jaartje zitten we nu steeds te ‘pielen’ en moeten we tientallen keren drukken voor het een keer lukt. Kortom, misschien hebben we pech maar houdt hier rekening mee!

Alfons 04-10-2018

Zeer goede warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Deze droogmachine droogt zeer goed voor een zeer lage energie prijs Is zeer makkelijk te bedienen en gebruiks- vriendelijk. De zelfreinigende condensor is ook al zo fijn. gewoon een betrouwbare goede machine

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • Mooie lay out
  • zelf reinigende condensor.

Frank 26-08-2018

goede prijs / kwaliteit verhouding, droogt snel!

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

We hadden een 4 jaar oude AEG Warmtepompdroger. In het begin duurde het drogen van een volle trommel al vrij lang (3 uur), maar in de loop van de jaren werd dat ongeveer 6 uur. Toen vorige week de snaar brak hebben we besloten om een nieuwe droger te kopen. Belangrijkste van nieuwe droger vonden wij de droogtijd.
Onze keuze is gevallen op deze Siemens door de goede testresultaten en recensies. Hij droogt erg snel (volle trommel binnen 2 uur) en is redelijk stil. Tot nu toe zijn we heel erg tevreden.

Pluspunten

• snelle droogtijd
  • afvoerslang voor condenswater
  • redelijk stil

Minpunten

• gebruikshandleiding is erg minimaal

M 03-08-2018

Do not buy. Horrible sound

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Dont waste your time and energy buying this 5 year old model. I bought this dryer because of the very nice reviews here, however once the model arrived i switched it on and was actually quite happy with the noise. 5 min later.. the most annoying noise starts, like a high pitch grinding and it doesnt stop. Ive read only one or two reviews stating something about a weird noise. But it is indeed there and it is horrible.. maybe we got a defective one i dont know.. but definitely it was not a normal noise.

In any case.. save your troubles and avoid this machine even if the high reviews tempt you. I gave this one back and instead bought Bosch WTYH8782NL. Which is the same or better price and 2017 model.. a million times better and the noise is not there.

fons 16-06-2018

geweldig

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

deze warmtepomp droger is een echte aanrader Hij doet wat er van hem verlangt wordt probleem loos met zijn vele progamma,s is het een echte kanjer

Pluspunten

• mooi design
  • degelijke machine makkelijk te bedienen

Minpunten

• geen
  • geen

Ruben 03-04-2018

Stil, koel en modern

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Na reeds twee keer een nieuw controller board voor Samsung droger, besloten voor vertrouwde Siemens kwaliteit te gaan.
Zelf-reinigende condenser, dubbele stoffilter en warmtepomp waren voor ons belangrijke eisen en deze stelt niet teleur! De uitkomende lucht is nauwelijks warmer dan kamertemperatuur en erg droog. Het grote scherm en touch-bediening is erg prettig in gebruik en de (vermoedelijk) borstelloze aandrijving erg stil. In vergelijking met vorige droger veel effectiever en is ons beddengoed wel wat gekrompen, maar dat is kwestie van wennen

Pluspunten

• Stil
  • Zelf-reinigend
  • Dubbel filter
  • Warmtepomp
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Uitschakelen anti-kreuk niet mogelijk/gevonden
  • Enigszins langzamer

Monique 25-03-2018

makkelijk te bedienen en grote vulopening

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Doorslag voor mij om deze wasdroger aan re schaffen? Hoog cijfer tov veel reviews en beste getest door consumentenbond én zelf reinigende condensor én afvoer

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • grote vulopening
  • Zelfreinigende condensor
  • Afvoer

Minpunten

• Geen jeans programma

Anna 25-03-2018

Wat een verschil! Topper die Siemens wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

prijs vs kwaliteit voor een warmtepompdroger is top! bediening is makkelijk en de was is heerlijk droog!
Vooral de tijdsindicatie en de vochtigheidsindicatie is top. (bv ik kies kastdroog maar hij geeft al tijdens het programma aan of het strijkdroog is!)

Pluspunten

• verlichting in trommel
  • tijdsindicatie
  • laadvermogen
  • stroomgebruik

Minpunten

• nog niet gevonden ! echt niet!

Jeroen 06-03-2018

Praktisch

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Goede prijs kwaliteit verhouding. zuinig in gebruik, maakt weinig geluid.
In een korte tijd is de was droog.

Pluspunten

• zuinig
  • weinig geluid

Minpunten

• niet

Iris 05-03-2018

Fijne machine

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Fijne machine, erg blij mee! Voldoet aan onze verwachtingen en is prettig in gebruik. Simpele bediening met veel opties.

Pluspunten

• Stil

Andre 26-02-2018

Top LCD, veel instelmogelijkheden. Kwaliteitsproduct!

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

De Siemens WT47Y700NL heeft alles wat we zochten in een wasdroger en een hele reeks extra's. Het is een grote investering, dus eerst wat onderzoek.
Oorspronkelijk keken we naar een soortgelijke Bosch-droger, maar uiteindelijk deze Siemens gekozen. Ik had in beoordelingen van deze en de vergelijkbare Bosch-droger gelezen, dat het gebruik en instellen een beetje gecompliceerd is, maar eenmaal gewend gaat het uitstekend.
Deze machine is groen en schoon, heeft een geweldige efficiëntie, is relatief stil en heeft een royale capaciteit. De garanties en andere klantenondersteuning spreken boekdelen over dit betrouwbare apparaat.
Het is waar dat je een beetje tijd moet besteden aan het goed lezen van de instructies en het uitproberen van enkele ladingen, maar als je de instellingen eenmaal hebt zoals je wilt, is dit een klasse apart. Een beetje sceptisch in het begin maar nu moet ik zeggen dat ik een band heb met mijn nieuwe machine!
Naar mijn mening moet u het droogdoel uit de fabrieksinstelling verhogen om een acceptabel resultaat te krijgen. Dit is heel gemakkelijk om te doen en je hoeft de instelling maar één keer te veranderen.
De Siemens is redelijk stil en stabiel. Het apparaat houdt de kleding erg zacht, en er zijn aanzienlijk minder pluisjes gegenereerd dan mijn oude standaard condens droger. Aanvankelijk dacht ik dat sommige ladingen/soorten kleding nog steeds een beetje vochtig/klam aanvoelden, maar volgens de instructies moet de kleding uit de machine worden verwijderd en worden gevouwen, zodat resterend vocht door de stapel kleding tijdens het afkoelen kan her distribueren, dit werkt goed.
Het compartiment waar het water zich verzamelt is gemakkelijk toegankelijk en lijkt goed ontworpen. Tevens is het pluisfilter eenvoudig toegankelijk en schoon te maken.
Als u serieus overweegt een warmtepomp condensor droger aan te schaffen, zou ik dit apparaat aanbevelen. Prijzig maar de moeite waard. Geen rekken met natte kleren meer rondhangen deze winter ..... :)

Alfons 26-02-2018

fantastische droger

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Deze droger is een uniek apparaat. Eenvoudig in te stellen en hij doet precies wat je wilt. Was zo aan gesloten en draaide binnen een paar minuten. een prachtig uiterlijk zeer robuust een geweldig apparaat. Heeft veel fijne programma's wat het gebruik zeer aangenaam maakt. De zelf reinigende condensor is erg gemakkelijk. Ben blij met deze machine en hoop er lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• veel progamma's mooi desing
  • zelf reinigende condensor
  • gemak afvoeren via wastafel

Minpunten

• kan ik niet vinden

Maggie 21-02-2018

prima wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Wasdroger komt als beste uit de test van de consumentenbond. Nu een weekje gebruikt en alles werkt prima. De deur hebben we van de ene kant naar de andere kant verplaatst, dat kan wel maar is wel wat lastiger en de handleiding daarbij is niet erg duidelijk.

Pluspunten

• Genoeg verschillende programma's
  • Ruimte wordt minder vochtig dan vroeger

WMK 09-09-2017

Waardeloos ding

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Ik het begin al veel storingen gehad. Hij droogt lang geen 8 kilo, dan blijft 'ie maar doorgaan en duurt het drogen letterlijk een eeuwigheid. Na de waardeloze service van zowel BCC als Siemens geen oplossing gekregen en moest ik mijn was maar in 2 delen drogen. Ook ging de deur al snel hangen. Nieuwe deur gekregen, maar probleem was er nog steeds.
Nu na 3 jaar geeft het apparaat continue aan dat het condensreservoir geleegd moet worden. Maar hij is leeg...
Voor mij nooit meer een Siemens apparaat. Veel geld voor een hoop rotzooi. En bij BCC zien ze mij ook nooit meer, want die schuiven alles af op Siemens. Wat nou high service..

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• droogt veel minder dan 8 kilo
  • snel kapot

r.bruce27 09-08-2018

waarom reageren BCC en Siemens hier niet op? Lijkt me een serieuze klacht die gezien de andere reviews tot een typische pechgeval behoort. Daar ga je dan toch wat aan doen lijkt me.

E.Ekhart 09-02-2017

Design is perfekt,snel en droogt geweldig

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Gekozen om de goede reviews , het design met de grote zwarte glazen deur ,de lichtblauwe toetsen geweldig, droogt perfekt en snel

Pluspunten

• design
  • droogt geweldig
  • redelijk snel
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• geen

Laurens 25-01-2017

Droger

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

8 kilo droger die perfect droogt in zeer korte tijd. Bediening is prima en duidelijk.
Aanrader voor iedereen die veel moet drogen.

Jeroen K 25-01-2017

Fijne droger.

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Was is snel droog vaak eerder klaar dan start tijd aangeeft.
Verlichting in de trommel is een pluspunt. beeldscherm is duidelijk en de knoppen zijn makkelijk te bedienen. kortom fijn product.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Binnen verlichting

Minpunten

• Aansluit snoer aan de korte kant

Jaan 23-01-2017

Super aankoop

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Bewust gekozen voor deze trommel met een 4 persoonshuishouden. De was komt er droog uit en is niet erg gekreukt. Je kunt verschillende soorten was selecteren die goed aansluiten bij de droogtijd.

Pluspunten

• verschillende programma's voor soorten was
  • automatische hersteltijd voor het drogen

OTask 20-01-2017

Mooi design, mooier droogresultaat.

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Wegens ruimtegebrek hebben wij in onze vorige woning een was-droog combinatie gebruikt van het merk van een concurrent. We waren tevreden met het wassen, maar erg ontevreden met het drogen. Dit, ondanks de goede beoordelingen van deze machine.
Inmiddels deze Siemens droger gekocht n.a.v. goede reviews van professionals als ook normale klanten. Inmiddels een paar weken met veel tevredenheid in bezit. Werkt snel, relatief stil, droogt super goed en is daarnaast ook een prachtig apparaat, zoverre je dat kan zeggen over witgoed.
Super tevreden en hopelijk zal dat nog lang zo blijven.

Pluspunten

• Mooi
  • Droogt super goed
  • Relatief stil
  • Snel
  • Veel opties

Anton P 08-01-2017

grote glazen deur, duidelijke bediening

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Droger geïnstalleerd, er zat een korte maar duidelijk gebruiksaanwijzing bij.
Het bedieningspaneel is duidelijk/overzichtelijk. Veel keuze in de gebruikersprogramma's. Maar meestal gebruiken wij het handdoekenprogramma. Daarom deze voorkeur met voorkeurtoeren en welke droogtegraad onder 1 van de 2 voorkeuze toetsen gezet.

Pluspunten

• 2 voorkeuze programma's
  • weinig geluid

Minpunten

• verwachte eindtijd klopt niet altijd

Arjan en Eline 08-01-2017

Snel droge was en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Wij hadden nooit eerder een wasdroger. Nu willen we niet anders meer. Wat makkelijk dat de was gelijk droog is. De siemens condensdroger is makkelijk in gebruik, stil en wij konden deze gelijk af laten wateren op de afvoer. Ook dat was eenvoudig qua aanpassing op de machine.

Pluspunten

• Snel droge was
  • Bedieningsgemak

r.bruce27 09-08-2018

jammer dat die aanpassing nergens wordt getoond want er is ook een review die dat juist heel lastig vindt en naar een aparte site verwijst voor uitleg "howto". Heb je aparte dingen nodig of zit alles erbij? De geven info over deze apparaten vind ik over het algemeen matig...

Vennetjes 07-01-2017

Fijne en gebruiksvriendelijke machine !!

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Aangezien deze droger energiezuiniger is, hebben wij de keuze gemaakt om een nieuwe droger aan te schaffen i.p.v. zonnepanelen. dit heeft op langere termijn een grotere terugverdientijd als investeren in panelen.

Pluspunten

• energiezuinig
  • geluid

Minpunten

• Schoonmaken Pluizenfilter

A. van Rooij 04-01-2017

Goede bedienings mogelijk heden.

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Voor zover we nu kunnen beoordelen werkt hij naar wens. Hij is rustiger dan de oude droger. Is veel beter te bedienen en heeft meer diverse mogellijkheden.

AE 03-01-2017

Zeer fijne droger!

Geschreven voor: Siemens WT 47Y700 NL

Droger van mooi design! Eindelijk een droger die zowel energiezuinig is, stil en er netjes uit zit. Veel keus aan programma's en de was is vrij snel droog.
Heerlijk om de was warm te laten drogen, genot om daarna een warm shirt aan te trekken.

Pluspunten

• Stil, nauwelijks te horen in huis
  • Energiezuinig

Minpunten

• Nauwelijks hoorbaar wanneer hij klaar is

r.bruce27 09-08-2018

vreemd dat de meeste reviews het ding stil noemen maar de review hieronder (met demo op YouT) laat heel wat anders horen. Is dit gefilmd met de camera tegen het app. aan soms want het klinkt idd of er een trein langs gaat. Onacceptabel mijns inziens, niet normaal eigenlijk.