LG RC8055AP2Z - Reviews

A-50% (old)
Geluidsniveau
61 dB

Smid70 23-06-2015 Product maand in bezit

Prima machine, ik had hiervoor een Marynen condensdroger maar die stopte ermee na 15 jaar.
Deze warmtepompdroger droogt net zo snel maar zuiniger.
Ook een plus, vind ik, is dat hij niet eindeloos blijft piepen als hij klaar is.
Makkelijk in gebruik en zeer intuitief te bedienen.
Duurzaamheid is afwachten, vooralsnog uitstekend.

Bvandesand 11-04-2015 Product paar weken in bezit

Ook wij waren na 14jaar toe aan een nieuwe en de keuze viel op deze LG. En we zijn er helemaal blij mee.

Stil, droogt goed (en twee kanten op!) vooral voor de gevoelige wassoorten is hij perfect.
Bij ons gaat bijna alles in de droger ( ook als het labeltje vindt van niet) en voor ons geen andere.

Raymieee 07-02-2015 Product paar dagen in bezit

Na tien jaar weer eens toe aan een nieuwe droger.
Mogelijkheden te over.
Van Siemens naar LG
een woord, drie legers; TOP.

JanPeper 28-01-2015 Product kwartaal in bezit

Lees in de meeste revieuws "mooie droger" mooi is ie maar wat ik belangrijker vind is, droogt hij goed.
Wat suus1965 terecht opmerkte is, dat grote stukken zoals dekbedovertrekken en hoes-lakens een bolletje worden.
Dit komt omdat deze droger maar 1 richting op draait, vreemd!
Dan heb ik nog een vraag aan de gebruikers:
"Als ik deze droger aanzet, dan hoor ik een kloppend geluid"?
Komt dit door de warmtepomp? Mijn vorige droger Miele, geen warmtepomp had dit niet. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Verder droogt deze droger niet meer dan goed.

suus1965 17-09-2014 Product kwartaal in bezit

Deze droger is vooral mooi. de was wordt wel droog maar dekbedovertrekken niet. Deze rollen als een bolletje op en worden zelfs na drie uur droogtijd niet droog. Bovendien heb je dan een rozijntje. Het komt omdat de droger maar 1 kant op draait, dus dit moét iedereen hebben, toch hoor je er bijna niemand over. Voor mij is ophangen in een flat geen optie en daarom koos ik voor een droger met grote trommel en heb ik niet de eerste de beste maar een dure gekocht die goede reviews had. Helaas! 700 euro en ontevreden.

m.arianne. 22-06-2014 Product kwartaal in bezit

Prima machine met veel mogelijkheden om te drogen.
Ik wilde er nooit aan maar deze grote machine droogt volgens mij beter

Wis2000 17-03-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie machine met veel mogelijkheden en voldoende programma's. Vooral het sneller droger mét warmtepomp spreekt mij erg aan.

Marloes Kortenhorst 12-03-2014 Product paar dagen in bezit

Fijne, grote droger waar veel in kan. De was moet wel snel uit de droger gehaald worden, anders kreukelt hij erg. Een goede combinatie met de lG wasmachine F1495BD voor grote ladingen. Het waterreservoir zit na een keer drogen halfvol. Veel mogelijkheden, wij gebruiken vnl de delicaat optie. Makkelijk in gebruik door de heldere display. Vormgeving mooi en in overeenstemming met de wasmachine. Droger bepaalt tijd door gewicht en samenstelling lading, dit kan soms een langere droogtijd teweegbrengen.

AvdSTELT 11-03-2014 Product paar dagen in bezit

Schitterende machine van LG, met een grote capaciteit (9kg)! Heb onlangs ook een wasmachine van LG gekocht. Die ziet er net zo schitterend en voelt even degelijk aan, dus bij elkaar een fraaie set. Het is mijn eerste warmtepompdroger. Aangeschaft na een defect geraakte Bosch van (slechts) vijf jaar oud en vanwege het verwachte lage energieverbruik alsook de mogelijkheid om 'tradioneel' (en sneller en dus minder zuinig) te drogen. Deze hybride functie maakt de LG veelzijdig (ik ben geen andere droger tegen gekomen die een dergelijke mogelijkheid heeft. De bediening is eenvoudig. Hoop dat de machine minstens 10 jaar meegaat; mijn eerste indrukken zijn zeer goed. De bediening is intuïtief / zeer eenvoudig, ondanks de vele droogmogelijkheden. De eerste resultaten zijn ook goed. OK, hij doet er wat langer over (vanwege het warmtepompconcept), maar dat vind ik geen enkel probleem.

chi_billy 10-03-2014 Product paar weken in bezit

Het is de eerste droger dat ik heb. Het doet goed. T's stiller dan ik verwacht. veel mogelijkheden en makkelijk te bedienen.

chi_billy 10-03-2014 Product paar weken in bezit

Het is eerst droger dat ik heb. Het doet goed. Makkelijk te gebruiken en veel keuze mogelijkheden. Het kan wasgoeden snel drogen, maar dan verbruikt het meer energie. Dus meestal laat ik het maar rust draaien.

Felicia1991 10-03-2014 Product maand in bezit

Een zeer mooie droger met veel verschillende functies.

Je handdoeken komen er erg zacht en droog uit.
Je kan niet alleen je handdoeken maar ook je sportschoenen met een speciaal meegeleverd rekje drogen in de droger.

Wij waren al fan van LG maar nu wij deze droger hebben ontvangen stappen wij zeker niet meer over op een ander merk.

WouterO 09-03-2014 Product paar weken in bezit

Wij hebben de droger gekocht ter vervanging van zeer oude droger.De verbetering is groot.

Er zitten een groot aantal verschillende programma's op. Wanneer je de was in de droger stopt een aangeeft wat voor droog programma je wilt weegt de machine automatisch het gewicht en hierdoor wordt de tijd bepaalt hoe lang de machine nodig heeft de was de drogen. Zeer handig.

Ook kan je liggend drogen. Door een apart rek die je in de machine zet kan je ook bijvoorbeeld je sportschoenen drogen zonder dat deze door de hele machine rollen.

Handige optie is het uitstellen van tijd. Hierdoor kan je de was drogen op de momenten jouw het best uitkomt.

Verder vinden wij de grote deur ook een uitkomst. Hierdoor haal je makkelijk de was uit de droger.

m.arianne. 04-03-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie uitvoering van deze LG droger. Grote deur wat makkelijk voor dekbedden. Die heb ik gedroogd samen met tennisballen en het resultaat is prima.

moontjuh18 03-03-2014 Product paar dagen in bezit

Heb de droger nu 3x gebruikt en helemaal top! Mooie uitstraling met veel opties en nog zuinig ook! Ik ben er helemaal blij mee.

Maxim van Zanten 03-03-2014 Product paar dagen in bezit

Qua vormgeving zou ik liever geen chroom rand willen op deur van de droger. Verder bevalt de droger prima, is hij zuinig, stil en omvat het programma diverse mogelijkheden om de te drogen was nog beter te sorteren. Feitelijk kan je nu het droogprogramma aanpassen aan je wasprogramma en in 1x doorgaan.

J.Hazes 02-03-2014 Product paar dagen in bezit

Na lang wikken en wegen leek dit ons de beste keuze voor een zeer redelijke prijs.
Na hem een paar keer geprobeerd te hebben denken wij inderdaad een goede keus te hebben gemaakt.
Vooral ook de vele keuzes en de grote trommel opening geeft ons de volle tevredenheid. wij hopen lang van deze machine te kunnen genieten.

Mijnhuisenik 28-02-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie uitvoering, display moet je even doorhebben maar dan is het zeer handig, vele mogelijkheden, favoriet programma wat je kunt programmeren, zelfs een plateau erbij ontvangen voor kleding die plat gedroogd moet worden, kortom luxe machine.

pstrijbos 28-02-2014 Product paar dagen in bezit

goeie grondige uitleg over apparaat,veel meer mogelijkheden als onze vorige droger (28 jaar ,Doet het nog goed maar vreet stroom)lijkt wat ingewikkelder te bedienen.vormgeving is el mooi. duurzaamheid kan ik niets over vertellen in ieder geval superzuinig in gebruik

widorgel 28-02-2014 Product paar dagen in bezit

Een prachtig apparaat om te zien, ook al dacht mijn vrouw aanvankelijk dat je er een cursus programmeren bij nodig zou hebben. Dat valt uiteindelijk reuze mee. Standaard functies zijn direct te bedienen met de handige draaiknop. Aanvullende opties vereisen een paar handelingen extra. Prima dus.

Bij het aanzetten hoor je een aantal klikken en tikken waarvan ik de eerste keer dacht 'wat is dat nou?' maar blijkbaar is dat de standaard opstart procedure.
Betrouwbaarheid is weinig over te zeggen in dit vroege stadium, maar LG staat in het algemeen goed bekend. Ik kom ze ook regelmatig op campings tegen, en die machines krijgen natuurlijk heel wat voor hun kiezen, dat geeft dus wel vertrouwen.

Ik had gehoopt dat de aansluitset voor het aansluiten op de afvoer standaard bij de droger geleverd zou worden, maar dat blijkt een accessoire. Nu dus eerst maar eens aankijken met de opvangbak voor het water (net als onze vorige droger). Misschien dat ik tzt nog een keer de afvoer aansluit.