LG RC80U2AV0Q

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG RC80U2AV0Q op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Danielle90 14-12-2019

Mooie en fijne droger!

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Onze eigen oude droger was al even geleden kapot gegaan dus we waren opzoek naar een goede droger.
Maar bij ons staat hij op zolder, is er geen groot gat in het plafond waar de afzuiging uit kan hangen en ik zag het niet zitten om steeds het bakje water een verdieping lager te legen.
Toen wij de kans kregen om deze droger te testen was ik gelijk super enthousiast toen hij thuis werd afgeleverd en geïnstalleerd.
Het water gaat via een klein slangetje eruit, zo de afvoer in!
Het is een ontzettend zuinige droger en met een gezin met jonge kinderen gebruiken wij de droger ook wel echt veel en we merken dit qua kosten wel echt vergeleken met ons oude besje die we hadden!
Het is ook een hele stille droger met veel uitgebreide mogelijkheden tot drogen en ik vind de keus hiertoe ideaal!
Ik vind het een heel mooi apparaat en de extra plus plus punt vind ik het lichtje in de droger zelf.
Zo blijven er geen kledingstukken achter!

Pluspunten

• Heel zuinig
  • Klein afvoerslangetje
  • Hele stille droger
  • Lampje in de droger

Bobby 03-12-2019

Een goede droger!

Een erg fijne droger!

Door de koppeling met de app krijg je een melding als de was klaar is, erg handig. De droger is lekker energiezuinig door de warmtepomp en je kleren blijven ook nog eens langer mooi door de lagere temperaturen. Ook is de droger slim genoeg om de verwachte programmaduur de baseren op hetgeen in de trommel zit (o.b.v. gewicht?) en deze gedurende het droger bij te stellen (o.b.v. vochtgehalte?).

De droger heeft handige verlichting aan de binnenzijde en de trommel is lekker groot waardoor er voor ons (2 persoons huishouden) meer dan voldoende kleren in kunnen.

De droger heeft verschillende programma’s en je kunt vaak instellen of de droger sneller klaar moet zijn (stand “tijd”) of dat deze zuiniger moet worden gedroogd (stand “eco”). Tevens kun je een gewenst eindtijd instellen waardoor de droger pas later aangaat of je kan ervoor kiezen om de droger vanaf afstand via de app in te schakelen. Ook kun je instellen hoe droog de was moet worden.

Ook kun je de droger koppelen met sommige wasmachines van LG waardoor de droger al weet “wat hem te wachten staat” en je alleen op start hoeft te drukken en automatisch het juiste programma/ de juiste instellingen geselecteerd staan. Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd maar dit lijkt mij wel erg handig!

Nadeel is de voor mijn gevoel soms lange programmaduur, maar dit is inherent aan het type droger (warmtepompdroger) met de vele voordelen.

Al met al erg blij met deze droger van LG!

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Verschillende programma’s
  • Bijbehorende app

Ironlady 02-12-2019

Een fijne uitgebreide droger met een mooi design

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Sinds een maand gebruik ik deze wasdroger. Het is een stille machine met een mooi design die veel verschillende soorten textiel 'aankan'. Aangezien ik in huis regelmatig struikel over de wasrekjes is dit een fijne oplossing. De programma's worden ingesteld met een draaiknop en aanvullend op een touchscreen. Deze touchscreen is niet helemaal verlicht en dat vond ik in mijn situatie een minpunt. De pluizenfilters vind ik ideaal. Het zijn twee opvang bakjes/filters in de deuropening van de machine. Heel makkelijk los te halen en schoon te maken.
Over de duurzaamheid kan ik nog geen zinnig woord zeggen, maar ik hoop wel dat de machine zo zuinig is als in de productomschrijving staat.

Pluspunten

• Stil
  • Verlichting
  • Veel programma's
  • Ook voor delicaat goed

Minpunten

• Prijs
  • Onduidelijk beeldscherm/touchscreen

ABroek 30-11-2019

Top droger met grote trommel, veel programma's,energiezuinig

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Energiezuinige droger met grote trommel, hierdoor zeker minder kreukels. Veel programma's voor allerlei soorten was, zelfs de wolwas kan erin zonder te krimpen! Handige LG-app die aangeeft wanneer je was droog is en waarbij je programma's kan toevoegen en wijzigen.
Goede prijs/kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Grote trommel met led-lampje
  • Veel droogprogramma's
  • Weinig geluid

Minpunten

• Afmeting is net iest groter dan standaard

Roos 25-11-2019

Zuinige droger

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Ik heb deze droger ondertussen een week of zes in mijn bezit en tot nu toe bevalt hij erg goed.
Het is vooral heel prettig dat de kleding redelijk kreukvrij uit de droger komt, dit kon mijn vorige droger niet waar maken. Ook is het prettig dat er lampjes in de trommel zitten zodat je kunt zien wat je er ook alweer al in hebt gestopt.
De droger kan je via je telefoon koppelen aan de app SmartThinq, hierdoor is het mogelijk om de droger op afstand aan te zetten en te volgen. Ook krijg je een berichtje als je was droog is!
Tot nu toe is alle kleding, ook de gevoeligere stoffen, er super uit gekomen.
De droger heeft naar mijn idee één klein nadeel, het stoffilter vult zich heel erg snel waardoor deze vaak geleegd moet worden, maar daarentegen is hij heel erg zuinig in energie.
Al met al ben ik ontzettend blij met deze droger, super apparaat!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig

Minpunten

• Stoffilter vaak legen

Janine29 25-11-2019

Fijne, zeer stille droger met veel functies

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Wij hebben deze droger al enkele weken in huis om te testen. Het is een mooie en zeer stille droger. We hadden pas een jaar of 2 een droger, ook een goede, maar deze maakte toch aanzienlijk meer geluid. De LG staat gewoon aan tijdens het slapen. Geen enkel probleem!

De LG heeft een strak design. In de trommel zit een handige lamp. Hij heeft een fijne grote trommel, waar lekker veel was in kan. Er zitten veel functies op.

Als je iets vergeten bent, kun je via de telefoon nog gauw een functie aan je programma toe voegen. Ook heel handig dat je via de telefoon een berichtje krijgt als het programma klaar is. Onze droger staat op zolder en dan hoor je niet altijd dat hij klaar is.

Verder is dit een zuinig droger.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Veel programma’s
  • WiFi
  • Grote trommel

Michelle 23-11-2019

Super fijne en zuinige droger

Erg mooier droger.
Veel standen en super zuinig in gebruik.
Maakt weinig tot geen herrie.
En is makkelijk in gebruik.
Enigste nadeel is dat de pluisbakjes en waterreservoir snel vol zitten na 1 wasbeurt.
En je kan de tijden niet zelf instellen van een programma.
Voor de rest raden wij hem zeker aan.
Wij zijn erg te spreken over deze droger!

Pluspunten

• Mooie grote trommel
  • veel verschillende programma's
  • geluidloos
  • zuinig

Minpunten

• Sommige programma's duren erg lang
  • 2 pluisbakken om te legen
  • waterreservoir zit na elke droogbeurt vol water

Anne 17-11-2019

Super fijne droger

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

De LG droger is een super fijne droger.

Opmerkelijk is dat de was er met bijzonder weinig kreukels uitkomt! Nu was mijn vorige droger misschien wel een oud beestje, maar dit is echt een wereld van verschil. De meeste kleren kan ik zonder ze te strijken zo in de kast leggen.

De verschillende droogprogramma’s werken prima. Laatst heb ik onze donzen dekbedden gewassen en gedroogd in de droger. Ze kwamen er als nieuw uit: droog en opgeklopt.

Ondertussen doe ik ook meer delicate kleren in de droger en ook dat gaat goed. De droogtijd van de kleren lijkt ook korter te zijn dan ik gewend was. Kortom: ik ben dik tevreden!

Daarnaast is het prettig te weten dat de machine super zuinig is in gebruik. Er wordt bij ons heel wat gedroogd en daar hebben wij ook echt naar gekeken.

Verder is de droger vrij stil en zijn de lampjes in de droogtrommel ook fijn!

Pluspunten

• Kreukvrije kleren
  • Goede droogprogramma’s
  • Stil
  • Energie zuinig

Sabine 16-11-2019

Mooie, functionele en stille wasdroger

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

De droger heeft een mooi uiterlijk, helemaal wit, heeft mooie led lampen in de droogtrommel zelf en dit is erg handig als je de was eruit haalt om te kijken of er nog iets in achter is gebleven.
Er zijn verschillende droog programma’s en als dit nog niet genoeg is dan kun je ook meer programma’s downloaden op de LG app. De app is ook erg handig in gebruik en is zo gekoppeld met de droger. Als je op de bank zit en je bent vergeten de anti kreuk aan te zetten, kun je de droger pauzeren en dit nog even aanzetten.
De droog programma’s zijn zeer gevarieerd: van katoen tot donsdekens drogen. Ook de tijdsduur van de programma’s zijn erg gevarieerd, van een kort programma van een half uur tot bijna drie uur drogen. Alles kan.
Het enige minpunt vind ik dat als je er een grote was in stopt en de trommel redelijk gevuld is, dat een kort programma dan niet erg goed werkt. Dit is ook wel logisch en neem ik voor lief.
Ik vind het een prachtige droger en hij is ook erg stil. Ik ben er tevreden mee!

Pluspunten

• Maakt weinig geluid
  • Led lampen in de trommel

Minpunten

• Op kortste programma soms nog vochtig

Samanthajoustra1988 15-11-2019

Super mooie droger

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Super mooie droger, met veel functies. De droger is heel erg stil, dat is wel fijn. Ook heb ik de app op mijn telefoon gebruikt en nu kan ik ook de droger met mijn telefoon bedienen..

Pluspunten

• Maakt geen lawaai
  • Met je telefoon te bedienen
  • Mooie ledverlichting
  • Droger heeft veel functies

Frans 15-11-2019

Fijne droger!

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Het is een prachtige en frisse droger. Fijn dat de droger draait alleen door de stekker in het stopcontact te doen. Het water wordt opgevangen in een wateropvangbak die makkelijk te legen.

Er zijn veel verschillende programma's. Via de Wi-Fi kan je ook jouw eigen gewenste programma instellen. De wasmachine heeft in de trommel licht. Ik dacht eerst, wat maakt het uit, maar is toch erg fijn. Het is een grote trommel en er past veel in. Mijn verwachtingen zijn waargemaakt en zelfs beter! Super fijn :)

• Grote droogtrommel

PrimaDonna 14-11-2019

Grote trommel, makkelijke bediening

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Vooral de keus aan verschillende programma's bevalt mij heel goed. Zo past bijv. mijn donsdeken er met gemak in. Of gooi ik verschillende stoffen bij elkaar en kies ik het "mix" programma. De koppeling met de WiFi ging makkelijk, en de combinatie met de app is zó handig! Dan krijg ik een melding als de machine klaar is, kun je programma's selecteren, extra programma's downloaden en toevoegen, cyclus uitstellen, verbruik bekijken en in samenwerking met de wasmachine (ook LG) pakt ie zelfs het bijpassende droogprogramma! Wat een luxe! De machine maakt natuurlijk geluid maar veel minder dan mijn vorige! Het pluizenfilter is makkelijk te legen. Het digitale scherm is overzichtelijk en de bediening wijst zich eigenlijk vanzelf. Door de speciale warmtepomp is de machine zuinig in gebruik, dat vind ik echt een groot voordeel. De machine ziet er degelijk en stevig uit, voelt kwalitatief goed aan; de deur, het filter of de opvangbak of de trommel bijvoorbeeld.

Pluspunten

• uitgebreide keus aan programma's
  • gemaakt van stevig materiaal
  • minder geluid
  • zuinig in gebruik
  • slimme extra's (extra luxe)

Robin 14-11-2019

Erg mooi en goed apparaat van LG

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Deze droger is echt een aanrader! Hij is lekker stil ennheeft een makkelijk bedienbaar instellingen paneel. Bijgeleverde afvoerslang als optie zodat je de condensbak niet meer hoeft te legen, gewoon direct op je water afvoer aansluiten.
Met de app kun je makkelijk een uitgestelde timer instellen, dus erg handig als je weet hoe laat je thuis komt en dat de droger bijna klaar is.
Voor de app moet hij op je router aangesloten worden uiteraard, dit bereik is niet heel erg groot helaas. Dus dan moet de droger in de buurt staan.
Als hij klaar is hoor je een vrolijk melodietje, beter als die zoemer op onze oude droger!

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Waterafvoer via afboerslang optie

Minpunten

• Kan alleen via 2,4 GHz worden aangesloten op WiFi
  • WiFi bereik niet groot

Sander S 13-11-2019

stille machine veel programma's

Geschreven voor: LG RC80U2AV0Q

Wij hebben deze machine 4 weken mogen testen. De machine is erg stil en heeft veel programma's.

De machine beschikt over wifi en kan verbonden worden met de smartphone.
tussen de programma's kan je kiezen voor verschillende niveaus van drogen, bijvoorbeeld kast of extra droog.

de machine kan aangesloten worden op de afvoer maar kan ook het water opvangen. Deze dien je wel uiteraard zelf te legen

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • veel programma's

Minpunten

• lange programma's
  • niet altijd in 1x droog