Bosch WTXH8E70NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 73 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTXH8E70NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ben Kremer 14-08-2022

Pluizen filter steeds vol

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

We hebben de droger inmiddels iets meer dan en jaar en er is al een keer of 5 een monteur langs geweest. Het pluizen filter is na 2-3 droogbeurten weer vol geeft de machine aan. Als de monteur is geweest is het eerst weer opgelost maar als ik hem dan na plm 15 a 20 beurten heb gereinigd gaat het na de 2 daaropvolgende droogbeurten weer mis. IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE !!

Pluspunten

• Droogt goed

Minpunten

• Om de 2 maanden een monteur nodig
  • Machine reset niet na reiniging programma

Anne-Hans 17-03-2021

Prachtig look & feel met super droogresultaat

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Deze warmtepompdroger samen met de bijbehorende wasautomaat aangeschaft bij De Groot in Woerden. Schitterende set! Maar belangrijker nog: ze werken beide fluisterstil en top met een droog- en wasresultaat die je een smile geeft. Was eerst wat sceptisch over een warmtepompdroger na het lezen van diverse recensies over het droogresultaat. Toch de gok genomen na ook de gedegen toelichting van De Groot uit Woerden. Ook de remote bediening via de HomeConnect-app ging mij wat ver, maar ik kan nu wel zeggen: het apparaat droogt perfect (wel langere droogtijd dan condensdroger) en de bediening via de app is toch wel verdomd handig. Programa's en app werken erg intuïtief: "een kind kan nu echt de was doen". Nu komt de tijd om na de eerste wassen alle programma's en mogelijkheden verder te ontdekken.

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Bediening is intuïtief via goede HomeConnect app
  • A+++, dus milieuvriendelijker

Minpunten

• Wat langere droogtijd

Dan 27-02-2021

3-month review

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

After three months I can recommend this dryer.

This was our first dryer for many years and I'm happy to share some of our findings and comment on some of our preconceptions (some learned from other reviews).

- The dryer is energy efficient. We have a Smart Meter for our electricity and we've barely noticed any change when we got a dryer. The current is so low it does not need a dedicated "white goods" socket, but must be earthed safely.

- The dryer _always_ dries the load when used as intended, in our experience. The few times when it didn't it was because we selected the wrong load type (cotton when drying thick towels, for example) OR because the load was way too small - one or two items (in this case you need to select a timed programme rather than an automatic one.)

- On the other hand, it doesn't over-dry clothes.

- It does not work well with a Ziggo router. The router crashes frequently. This affects a the Ziggo Connect Box router (the Arris TG2492LG - a large white one with loads of small air-holes). Bosch recommend contacting Ziggo for a different type of router - I agree that this is probably the fault of the router.

- Drying is quicker than we expected - the timer shows the longest possible duration to get a full 9kg dry. It's very rare for it to take longer than a wash load.

- It's quite quiet. Not so quiet that you could make a hands-free call in the same room without the recipient noticing, but quiet enough to make a call with a headset.

- The water reservoir needs emptying more frequently than we expected. The lint-trap a lot less.

- It requires cleaning each 6-12 months using a bottle of Bosch detergent at a cost of €25. Who knew!

- The drum lighting is great, but turns off too soon if you're folding clothes whilst unloading it (ARE YOU LISTENING BOSCH???)

- The control knob on the front _feels_ a little fragile, but we've not broken it (or the one on our 2-year-old Bosch washer).

- The door design means it's going to gather loads of dirt, crumbs, flour and whatever else if you install it under a kitchen counter.

Pluspunten

• Quick
  • Energy efficient
  • Dries clothes well

Minpunten

• Design a little over-elaborate and hard to clean
  • Programmes don't correspond to clothing labels
  • Ziggo router problems
  • Requires expensive annual cleaning

Bull 11-02-2021

Stil, zuinig en doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Na lang twijfelen tussen Samsung, AEG en Bosch warmtepompdroger toch voor Bosch WTXH8E90NL deze gekozen en ben zeer tevreden.

stingray 10-02-2021

Mooie droger met veel functies, en app integratie

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Mooie droger. hij staat naast zijn broertje, de home profesional wasmachine. app integratie werkt weer soepel. gewoon melding op je telefoon dat de droger klaar is, perfect. Hebben hem net dus nog niet veel programma's uitgeprobeerd. condens afvoer aangesloten op wasmachine afvoer dus daar ook geen zorgen over. vergeleken met onze oude luchtafvoer droger stil. wij zijn blij.

Pluspunten

• design
  • stil
  • app integratie

Minpunten

• nog niks

Raimond Sangers 30-01-2021

Top apparaat met oneindige mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Onverwacht extra top mogelijkheden als strijk en stoom functie, bovendien fluisterstil. Flinke investering maar het meer dan waard

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Stil
  • Thuis stomen

Bianca 23-01-2021

Goede keus, fijne droger!

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Ik koos voor deze droger omdat hij zo lekker groot is en zuinig. Alles wordt echt goed droog. Dekbedhoezen en hoeslakens worden helemaal droog, ook de hoekjes. Hij droogt niet met hele hete lucht dus geen last van krimp of kleurvervaging. Met de antikreukstand kan het zo de kast in :)

Pluspunten

• trommelgrootte
  • binnenverlichting
  • niet na iedere droogbeurt pluizenfilter legen
  • raam i.p.v. dichte deur

Minpunten

• drogen duurt iets langer

Maurits 19-01-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Heb deze droger nu een weekje in huis en hij is inderdaad erg stil. Heb nog niet alle functies geprobeerd, maar tot nu toe komt alles er goed droog uit. Als hij klaar is krijg ik een appje op mn smartwatch. Had hiervoor een Miele, maar vind van deze Bosch de prijs/kwaliteit beter in balans.

Pluspunten

• Stil
  • Uitgebreid droogprogramma
  • wolkorf
  • wifi

Loraine 14-01-2021

Bosch wasdroger WTXH8E70NL/01

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Nog niet helemaal overtuigd. Ik heb het product nu 2 weken. Het duurt erg lang voor de was droog is. Wel fijn dat er een stoomfunctie op zit en voldoende andere programmas. Daarnaast maakt hij zichzelf schoon.

Pluspunten

• minder slijtage
  • zelfreinigend
  • stoomfunctie
  • veel programmas

Minpunten

• hoge aanschafkosten
  • lange droogtijd

Robbert 13-01-2021

Bosch warmtepompdroger - WTXH8E90NL

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Laat ik met de plussen beginnen: Schitterende en stille machine met veel programmakeuzes. Ook een, zeker voor een droger, zeer gunstig energieverbruik.

Maar diverse minpunten zijn er helaas ook: Met enige regelmaat redelijke slechte droogresultaten, ook bij instelling kastdroog + en droogintensiteit op + niveau. Water in de condens bak loopt niet altijd goed weg terwijl deze wel op de afvoer is aangesloten.

Dit is dan weer niet handig met de iron assist functie want het waterreservoir voor deze functie zit onder de condensbank. Bij het bijvullen van dit reservoir wordt de boel dan flink nat. Enerzijds omdat water uit de soms volle condens bak komt gelopen bij het uithalen, anderzijds omdat het bijvullen van het iron assist reservoir niet heel erg eenvoudig is. Ook geeft het apparaat pas een waarschuwing dat het reservoir volzit als deze al overloopt. Helaas een droger die zaken juist nat maakt. Dat is toch niet de bedoeling?

Dit is het topmodel van Bosch en zeker ook niet het goedkoopste apparaat. Ik vind dat er ruimte voor verbetering is en vind op dit moment de prijs-kwaliteit verhouding niet optimaal.

Het apparaat is geleverd door EP Schalkwijk uit IJsselstein. Zij krijgen voor levering, installatie en service een dikke plus van ons!

Pluspunten

• Programmakeuzes
  • Zeer laag geluidsniveau
  • Iron Assist functie
  • Auto Clean functie
  • Laag energieverbruik

Minpunten

• Droogresultaat
  • Locatie + vullen waterreservoir Iron Assist
  • Restwater in condens reservoir
  • Lange droogtijden

Johan M. 13-01-2021

Super gebruikersgemak

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Nadat onze oude Miele wasmachine en droger aan vervanging toe waren hebben we gekozen voor de Bosch wasmachine en droger uit de Home Professional serie. Na enkele keren gebruikt te hebben kan ik maar één ding zeggen. TOP !! machines. Makkelijk in gebruik, efficiënt en super stil. Zéér blij mee..

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Super stil
  • Communiceren met elkaar
  • Gebruik via Wifi
  • Neemt al het werk uit handen

Minpunten

• Nog geen ontdekt

AvdH 11-01-2021

FANTASTISCH

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

De droger is in een woord fantastisch. Gekocht mede om de stoomfunctie, wat echt super werkt voor overhemden en of kleding die je even wilt opfrissen. Levert veel tijdwinst bij het strijken. App werkt ook super, vond deze functie eerst overbodig maar nu ik hem heb is het toch wel ideaal. Doet wat een droger moet doen, drogen! Niet de goedkoopste warmtepompdroger, maar wel de beste en de mooiste.

Pluspunten

• Droogt super goed
  • Stoomfunctie
  • Zelfreinigende condensor

L. Vigelandzoon 01-01-2021

Droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Nu een paar keer gebruikt sinds de aankoop. Over de droogresultaat uitstekend zijn wij zeer tevreden. Vormgeving vinden wij ook mooi.

Jeroen 30-12-2020

Bosch Warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Naast de Bosch home professional wasmachine heb ik nu ook de nieuwe warmtepompdroger van deze serie aangeschaft. Het is een zeer zuinig apparaat met zeer veel mogelijkheden, daarnaast maakt de machine nauwelijks geluid als hij aanstaat. Ik beveel dit product voor iedereen aan.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Energiezuinig
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Er zit een erg korte stroomkabel aan

Siffer 29-12-2020

Warmtepomp droger +++

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Mooi apparaat met een mooi groot scherm. Zeer eenvoudig te bedienen. Wij hebben de oude condensdroger van ... vervangen voor deze droger welke na 20 jaar wel aan vervanging toe was. Het is zeer eenvoudig de machine op wifi aan te sluiten zodat je op afstand de machine kan starten of kunt zien wat de resterende tijd is om te drogen. Nadat ik de machine geheel op zijn plek had staan ontdekte ik de slang die los bijgeleverd is. Deze lag in de droger, weer alles van zijn plek om slang aan te kunnen sluiten.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Zuinig
  • cash back actie

Minpunten

• Nog niet gevonden

AN50 28-12-2020

multifunctionele droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Een droger zonder benodigde afvoer, waarin we zelfs natte sportschoenen kunnen drogen en blouses kunnen stomen. Ideaal!

Pluspunten

• multifunctioneel
  • drogen
  • mooi apparaat

Roberto 28-12-2020

Bosch warmtepomp droger WTXH8E70NL

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Ik heb die product gekozen, om de vele mogelijkheden die de droger bied. Hij is heel goed en makkelijk te gebruiken door de duidelijk keuze mogelijkheden. Je kunt de droger ook via de app bedienen. Je kunt favoriete instelling bewaren. Water via de afvoer geen bak mee legen. Dit is een ideale wasdroger voor iedereen. Als je een droger nodig hebt moet je deze zeker kopen.

Pluspunten

• Iedereen kan de droger makkelijk bedienen
  • Was komt er heel erg droog en fris uit
  • Strijken is niet nodig hangt af van her wasgoed
  • Heel stil, geeft aan wanneer de droger klaar is

JPK KOTA 25-12-2020

Very good machine

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

I was looking for quality and easy to use wash dryer. I have read about BOSCH WTXH8E90NL and was very interested to buy this product as it offers everything one needs for drying their clothes. My family got extended due to arrival of a baby boy a year ago and we really needed a dryer to arrange all the necessary clothing for the baby daily. I have a Bosch wash machine already for last 5 years and it works great so it was easy for me to decide to choose a BOSCH product.

Pluspunten

• High quality dryer and easy to install
  • Easy to use with the help of Smart Dry function
  • Great energy saver as it consumes very less energy
  • Auto dry helps to decide right dry option
  • No need to iron after drying,thanks to Iron assist

Jörgen 20-12-2020

Zeer slim apparaat en stoomfunctie

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Maakt weinig geluid, communiceert duidelijk. Overzichtelijk aantal programma's en de stoomfunctie voor overhemden is geweldig.
Verder aansluiting op afvoer ging erg eenvoudig.

Kastdroog is niet altijd kastdroog, wanneer er dikke sokken of kleding er tussen zit had kastdroog+ moeten selecteren.

Pluspunten

• Stoomfunctie
  • Aansluiting op afvoer
  • Weinig geluid
  • Duidelijke communicatie

Minpunten

• Kastdroog soms niet toereikend

Gabriel 19-12-2020

Very good dryer !!!

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Very good dryer ! Silent, nice looking with very good drying options (programs). Recommended to be purchased. It makes all teh money :)

Pluspunten

• short drying time
  • silent
  • Nice shape. Fitting to any washing machine

W.W.J. van Mourik 12-12-2020

Pracht machine

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Op zoek naar energiezuinig, en kwaliteit en gevonden deze Bosch , kwalitatief hoogwaardige machine, grote inhoud, veel mogelijkheden en zeer stil.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Zeer stil

Minpunten

• Nog geen minpunt ontdekt.

Caroline 06-12-2020

Zeer stil en snel!

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Onwijs blij met onze nieuwe droger, ten eerste het design is prachtig, maar ook nog eens super snel klaar en geeft het gewenste resultaat alles is goed droog. En de droger is super stil!

Pluspunten

• Zeer snel
  • Zeer stil
  • Voor alle soorten wasgoed programma in te stellen

Gerrie Bergmans 04-12-2020

Fijne prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Bosch levert prima producten tegen goed prijzen, we zijn al jaren tevreden klanten. groot laadvermogen en zuinig in gebruik.

Gilissen 03-12-2020

Overzichtelijk en handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

gekozen vanwege energie zuinigheid en de vele opties die dit apparaat heeft. Bovendien, ondanks de vele optie heel makkelijk in de bediening.

Pluspunten

• bediening
  • vele moeglijkheden
  • energiezuinig

JH 02-12-2020

Lekker snel en stil!

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Eindelijk een machine met een snelle stand, en dan ook nog eens een warmtepomp! Droogt met een laag volume (als in geluid) dus overdag geen last van. Heerlijk makkelijk te onderhouden en schoon te maken. Kortom, zoek je een droger en een goede? Absoluut een goede keus!

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Groot
  • WiFi