AEG T9DENS87

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T9DENS87 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

De AEG T9DENS87 is door de Consumentenbond uitgeroepen tot Beste uit de Test. En het is niet moeilijk te zien waarom. De wasdroger is namelijk uitgerust met FibrePro-technologie, waarmee vochtigheid zowel aan de buiten- als aan de binnenkant van kleding gemeten wordt. Dat betekent dat zelfs dikke gelaagde kleding mooi blijft. Een andere bijzonder technologie is het AbsoluteCare-systeem. Deze technologie zorgt ervoor dat de temperatuur en trommelbewegingen voor elk type stof aangepast wordt, zodat je kleding nooit meer krimpt en zijn vorm behoudt. Daarbij wordt je kleding dankzij de SensiDry-technologie sowieso nooit aan onnodige hitte blootgesteld.

s*****************@g******** 16-02-2024
Geschreven voor: AEG T9DENS87

Het is de 2 keer dat ik een warmtepomp droger heb gekocht. ,hij is al twee keer kapot gegaan ,binnen 1 jaar .de pomp raakt verstopt en pomt het water niet naar de water bak in .ik heb er weer zoeen spijt van .ik zou het liefst omruilen voor een condens droger .maar die gaan er uit .

Inge 22-12-2023

SLECHT APPARAAT EN DITO SERVICE. NOOIT MEER AEG!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Iets meer dan een jaar een warmtepomp droger gekocht. Deze doet het niet meer goed. Afspraak gemaakt voor reparatie op 20 dec tussen 16-17 uur. De monteur is gewoon niet op komen dagen, geen mail, geen telefoontje. Niks.. (en ondertussen heeft mijn man daardoor ook nog het kerstdiner van de kids op school gemist omdat hij dus bleef wachten op een monteur die niet kwam en niet de moeite nam even af te bellen)
De dag erna zelf maar gebeld voor wat er mis is gegaan en voor een nieuw afspraak. En daar komt ie.. dat kan 14 dgn later pas.
De dames aan de telefoon allemaal even aardig maar zeggen dan dat ze dit niet kunnen aanpassen in het systeem maar dat ze zelf gaan kijken of ze de afspraak kunnen verschuiven (omdat ze zelf ook wel snappen dat als je een fout maakt je dit moet oplossen) Allemaal vol compassie en met de mededeling dat ze me terug bellen. Dat is nog steeds niet gebeurd. Heb dus zelf maar weer de telefoon gepakt. En dit tot 4x toe…
Consequent zijn de dames aan de andere kant van de lijn wel want er wordt continue iets in dezelfde strekking verteld (afspraak 4 jan, ze snappen het dat dit niet ok is en te lang duurt - helemaal omdat er iemand op de 20e had moeten zijn, ze gaan kijken om de afspraak naar voren te halen, en bellen terug.) Maar ik word dus én NOOIT teruggebeld én ze lossen het probleem dus niet op.
Het bedrijf maakt een foutje maar lost het niet op maar schuift het naar mij. Er is geen escalatie mogelijk, er is geen manager, ze kunnen niet schuiven, ze doen dus helemaal NIKS! En dat nu 4x over…
Echt, een slechte service dekt de lading niet eens. Voor mij nooit meer iets van AEG. Wat een waardeloos merk met mega slechte service.

Minpunten

• SERVICE
  • DROOGT SLECHT

m************@t*************** 20-08-2023

Miskoop

2023-08-20
De miskoop van de eeuw.
De droger aangekocht op 7 juni 2022. Vanaf het begin problemen.
Mijn kleding krimpt en mijn handdoeken worden kaal.
Via Coolblue gekocht. De monteur van Coolblue heeft een compressietest uitgevoerd voor het fijne was programma. Deze kwam uit op 54 graden. Lijkt mij niet goed voor kleding. De monteur gaf aan, dat hij de klacht aan AEG zou doorgeven, omdat hij die niet kon verhelpen.
Vervolgens kwam er een monteur van De Smid. Ook deze monteur deed een compressietest voor het fijne was programma, met hetzelfde resultaat. De monteur vertelde, dat ik geen kleding en handdoeken tegelijk mocht drogen.
Uiteindelijk kwam er een monteur van AEG (Electrolux). De laatste monteur vertelde, dat het niet aan de droger lag, maar aan het aantal toeren van de wasmachine (1400). De beloofde reparatie door de monteur van AEG heeft nooit plaatsgevonden. Verder dan het adviseren om te kiezen voor strijkdroog in plaats van extra droog.
De AEG monteur zou een en ander doorgeven aan de afdeling consumentenzaken, die contact op zouden nemen. Dit was op 11 augustus 2023. Tot op heden niemand van consumentenzaken gesproken.

Minpunten

• kleding krimpt zeker 1 maat
  • handdoeken worden kaal

jan 30-01-2023

miskoop van het jaar

Geschreven voor: AEG T9DENS87

In het begin een prima apparaat, tot dat het drogen langer gaat duren en de was matig droogt. Dit is na ongeveer 1,5 jaar. En nee de filters zijn goed schoon. Hoort bij geregeld onderhoud.
Op het laatst geen droge was na 3 , 4 keer aanzetten. wat nou energie zuinig???
Zelf het deksel er maar af en dat is schrikken, Het binnenste van het apparaat helemaal vol met stof. Zelfs tot binnen in de behuizing van de printplaat. De condensor zelf schoonmaken zoals bij een normale condens droger gaat niet. (eruit halen en uitspoelen) bij de WP droger zit dit vast aan de compressor unit. Nooit meer een warmtepomp droger!

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• gaat snel stuk
  • slechte afdichingen binnenin (stof)
  • brand gevaarlijk
  • niet goed schoon te maken

Bas 09-09-2022

Wasgoed blijft weinig van over…geen aanrader

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Gekocht - op basis van reviews - nadat vorige condensdroger het na 18! jaar had begeven.
Droger werkt stil en snel, verbruikt weinig stroom en heeft lage luchtvochtigheid. Apparaat is netjes afgewerkt, op de goedkope plastic deurruit na.
MAAR: het wasgoed slijt zienderogen!! Het stoffilter zit na iedere beurt hartstikke vol. Echt veel voller dan in de vorige droger. Handdoeken die prima uit de oude droger kwamen, zijn na een paar maanden AEG T9DENS87 versleten en rafelig. Ik merk dat we nu meer wasgoed ophangen in plaats van het in de droger te doen.
Ik heb dus best wel spijt van deze aankoop, en vraag me af of niet meer gebruikers dit hebben.
Fijn dat ie energiezuinig is, maar echt duurzaam vind ik dit uiteindelijk niet...

Pluspunten

• Laag energieverbruik
  • Stil
  • Lage luchtvochtigheid
  • Snel

Minpunten

• Goedkope plastic deur
  • Wasgoed slijt enorm snel

j***********@g******** 29-07-2022

AEG T9DENS87 Warmtepompdroger: fijn apparaat

Geschreven voor: AEG T9DENS87

De wasdroger is een comfortabel apparaat dat zijn werk goed doet. De bediening is intuïtief en eenvoudig. Het display geeft duidelijke info.
Prima apparaat met een laag elektriciteitsverbruik (700W t.o.v. 2500W bij een vergelijkbare condensdroger).

Pluspunten

• Ruim / 8kg
  • Zuinig / 700W
  • Stil
  • Eenvoudig in gebruik

r**********@k********* 26-02-2022

Was blijft vochtig, droger werkt niet optimaal.

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Helaas wat we ook doen, instructieboekje meerdere keren doorgelezen, was blijft vochtig. Moet soms 3x draaien om droog te krijgen. Programma's duren soms ruim 3 uur. Hoe zo goedkoper in energieverbruik?

Pluspunten

• Veel laadruimte
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Was blijft vochtig
  • Veel te lange programma's
  • gebruikt te veel energie

Jose 20-03-2021

Kleren blijft vochtig

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We hebben deze droogkast gekocht door de veel goede reviews op verschillende websites. Apparaat is inderdaad energiezuinig, maar tot onze verbazing blijven veel artikels keer na keer vochtig, ongeacht het programma of de droogtegraad die we instellen (altijd het hoogste).
Voldoet niet aan onze verwachtingen, helaas.

Pluspunten

• Energiezuinig

Minpunten

• Kleren blijft vochtig

dennis.d 01-12-2020

Echt een top droger, maar met voorwaarden.

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Mijn oude AEG condens droger was 17jr oud en vond dat het tijd was om het apparaat te vervangen, ondanks het feit dat deze nog prima functioneerde werd ik toch wat huiverig voor een eventueel brandrisico (mijn vorige droger vloog na 14jr in de brand) en daarnaast was ook het 2400 watt aan verbruik best een doorn in het oog.
Mijn oog viel uiteraard op een wamtepomp droger maar na heel wat reviews op deze site gelezen te hebben werd ik er toch wat huiverig voor.
Een goede warmtepomp droger is best wat duurder dan een gewone condens-droger en sommige reviews zijn niet bepaald lovend over de droogresultaten en de tijdsduur van een droogprogramma.
Ik heb toch de gok gewaagd en daar heb ik geen spijt van, deze droger werkt uitstekend in mijn situatie; de was komt er kurkdroog uit en ook nog binnen een acceptabele tijd, deze machine is ongeveer een 15 a 20 minuten langer bezig dan mijn oude droger, met een 3 paar broeken in de trommel is deze droger zelfs sneller dan mijn oude droger; 1 uur en 10 minuten.
En dat ook allemaal nog eens met veel minder lawaai dan de oude droger, deze droger is niet stil maar wel veel stiller dan een oude droger van 17jr oud, vooral het gebrek aan trillingen en dreunende geluiden door het huis vind ik echt een pluspunt; ik zou deze droger gerust in de nacht aanzetten, daar heeft niemand last van, zo stil is ie zeker wel.
Een ander punt wat ik wil aanhalen is de droogresultaten, bij mij staat de machine in een verwarmde ruimte waar het gemiddeld zo`n 20 graden is omdat er een CV radiator in de ruimte aanwezig is.
Ik haal dit aan omdat ik er in de handleiding achter kwam dat er, kennelijk, een temperatuur schaal is waarin de machine de beste droogresultaten behaalt.
Deze temperatuur ligt tussen de 19 en de 24 graden, dit wil zoveel zeggen dat de machine dus slechter gaat drogen of er langer over gaat doen als de machine dus in een koudere omgeving staat, dit staat zelfs in de probleemoplossing van de handleiding onder het kopje "droogcyclus te lang".
De werktemperatuur van de machine ligt tussen de +5 graden en de +35 graden, maar de optimale temperatuur voor de beste droogresultaten liggen dus op kamertemperatuur tussen de 19 en de 24 graden.
Dit is, wat mij betreft, echt een essentieel stukje informatie waar eigenlijk alle fabrikanten van warmtepomp drogers, wel eens wat duidelijker over mogen zijn. Want het betekent dus, dat als je deze droger in een koude, onverwarmde bijkeuken plaatst of op een koude onverwarmde zolder, dat deze droger waarschijnlijk niet zo lekker functioneert.
Terwijl dit apparaat op kamertemperatuur bij mij in huis een top resultaat geeft!
Zoek je dus een droger om in een koude ruimte (10 a 15 graden) te plaatsen; neem lekker een standaard condens droger en geen warmtepomp droger, daar word je waarschijnlijk blijer van.
Zoek je een stille, eenvoudig bedienbare en goed drogende warmtepomp droger voor gebruik op kamertemperatuur dan is dit absoluut jouw droger, ik ben zeer onder de indruk van de resultaten van deze droger, echt heel goed!

Pluspunten

• Zeer goede droog resultaten in mijn situatie
  • Veel droog programma`s
  • Relatief stil voor een droger
  • Grote vul opening en trommelverlichting

Minpunten

• Niet geschikt voor elke plek in huis
  • Moet een plek op kamertemperatuur hebben
  • Droogtegraad kan hoger, staat enkel in handleiding

jeanprudencio 24-01-2020

3DSensor and FIBER PRO doet wat het belooft

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We kozen voor deze droger en hebben er nooit spijt van gehad! Perfect stil, 8 kilo trommel perfect voor het drogen van zware dingen zoals beddengoed of kussens.
het droogt super en is zo gemakkelijk te gebruiken dat zelfs mijn man de was kan doen.
Het heeft voldoende keuze aan droogprogramma's en droogt delicate kleding zoals wol op lage temperatuur, evenals katoen en synthetische stoffen , het zal niet krimpen, het blijft zacht en soepel, wat geweldig is!
Het toevoegen van 3D-SENSOR is echt een BRILJANTE UITVINDING waardoor de droogtijd automatisch kan worden aangepast op basis van de gemeten luchtvochtigheid waardoor de stof gelijkmatig kan worden gedroogd, zacht blijft en zonder bedgeur is. We vonden dat het perfect werkte toen we het zeer teek dekbed opdroogde.
FIBER PRO is een zeer nuttige uitvinding om veel tijd te besparen, omdat alle soorten stoffen, wol, katoen en synthetische stoffen in één keer aan elkaar kunnen worden gedroogd.

Met het ingebouwde licht zodra je begint (en klaar bent met drogen), kun je gemakkelijk zien welk type kleding je gaat drogen, of het nu synthetische stoffen of wol is.

Wat betreft het reinigen van de droogmachine.
Filter is zeer eenvoudig te verwijderen, te openen en schoon te maken na elk gebruik. Het is geweldig, omdat het elke keer schoon is als er geen gevaar bestaat voor het opslaan van stofpluis die de luchtstroom kan blokkeren, wat de droogtijd en het energieverbruik kan verhogen.

Pluspunten

• 3D Sensor
  • Fiberpro technology
  • WARMTEPOMP
  • FILTER MET MINIMAAL ONDERHOUD
  • EFFICIËNT

SandraV 18-01-2020

AEG T9DENS87 gebruikerservaring

Geschreven voor: AEG T9DENS87

In afwachting van de verhuizing naar onze nieuwbouw-woning waren we alvast aan het kijken naar een warmtepompdroger.
Het idee was om deze aan te schaffen nadat we ons nieuwe stulpje in waren getrokken om zo wat gesjouw te kunnen besparen.

Helaas liep het iets anders dan gepland. Onze 15 jaar oude droger brandde door zodat we met spoed een nieuw apparaat wilden bestellen.
Via vrienden kregen we te horen dat je geregeld apparaten en andere spullen met korting kunt krijgen in ruil voor het schrijven van een review met je eerlijke mening over het product.
Hierdoor lees je nu deze review over de AEG 9000 series lavatherm.

We hebben de droger nu ongeveer twee weken in gebruik. Het eerste dat ons opviel na plaatsing was de ruimte in de trommel. Je kunt er met gemak een volumineuze lading was in kwijt zonder dat de droger te vol lijkt. Iets wat aanvankelijk een beetje onzinnig leek, maar toch wel prettig blijkt is het licht dat in de trommel aan gaat bij het openen van de deur.

De keuze aan droogprogramma's is riant en de droogprogramma's kunnen nog naar eigen wens worden gepersonaliseerd om zo tot je ideale droogresultaat te komen.
Al moet ik toegeven dat door alle technische snufjes, zoals het fibreprosysteem waardoor je alle verschillende wassoorten en stoffen bij elkaar in de droger kan gooien, je eigenlijk zonder al te veel na te denken je was kunt drogen.
Eerlijk gezegd was ik aanvankelijk wat terughoudend om alle was bij elkaar te gooien in de trommel, maar ik kan nu al bijna niet meer terug zo gemakkelijk dat het blijkt te zijn.

Wat ook het gemak dient is het lawaai dat de droger niet maakt. Vergeleken met de oude droger waarbij we de deur van de waskamer eigenlijk altijd dicht moesten houden is onze nieuwe AEG heerlijk stil.

Ook het verschil in warmte uitstoot is aanzienlijk. Voorheen werd de kamer bloedheet als de droger aan het werk was. Door gewoonte gedreven sluiten we de badkamer nog steeds soms, maar de kamer wordt niet merkbaar warmer waardoor we er vertrouwen in hebben dat de warmte goed wordt hergebruikt wat een rol zal spelen bij de energiezuinigheid.
Ook lijkt de droger een stuk sneller klaar dan voorheen en het resultaat is zeer naar wens.

Voor een ieder die iets meer kan en wil besteden kunnen wij de AEG 9000 serie van harte aanbevelen. De toekomst zal het moeten uitwijzen, maar we verwachten dat we de extra uitgegeven euro's in de loop van de jaren met gemak zullen terugverdienen door de innovatief gecreëerde zuinigheid van het apparaat. Een aanrader voor een ieder met lange termijnvisie die van zachte, frisse en kreukvrije was kan genieten.

Pluspunten

• Gemak van alle was bij elkaar te kunnen doen
  • Gebrek aan warmteuitstoot
  • Stille en snelle drogen

Mariska1984 18-01-2020

Energiezuinige warmtepompdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Ik heb deze warmtepompdroger mogen kopen met korting, maar wat een top ding.
Wij gebruiken hem 1 a 2 x per week. Voor handdoeken, beddengoed, (katoenen) t shirts, onderbroeken en sokken. Er zitten veel programma's op deze droger, voor elk kledingstuk wel wat. Ook bijvoorbeeld een apart programma voor je beddengoed, outdoor kleding, synthetisch, fijne was, katoen en zelfs een ECO katoen programma. Het is even uitproberen welk programma het meest geschikt is voor welke kleding maar na een paar weken ben je daar wel uit.
De kleding is droog (na keuze van het juiste programma) en ook nog redelijk kreukvrij dankzij de kreukvrij rondes aan het eind van de droogtijd. Alle programma's zijn ook apart bij te stellen qua droogtijd, kreukvrij etc.

Het geluid is niet heel hard. Ideaal. Je hoort hem wel draaien, maar dat is logisch.
Doordat de droger energiezuinig is (A+++) ben je sneller geneigd een wasje in de droger te doen. En het scheelt fors in de energiekosten tov een minder zuinige droger.

Hij is naar mijn mening ook makkelijk schoon te maken door de dubbele filter die het stof opvangt. Gewoon na elke droog beurt leeghalen en het blijft schoon.

De droger ziet verder luxe uit! Zelf licht in de trommel. De handleiding is zeer duidelijk. Kortom een prima droger voor energiezuinige en droge wasjes!😃

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Redelijk stil tijdens draaien
  • Grote vulopening met licht
  • Dubbele filters
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Gevoelige start / pauze knop

Puck 17-01-2020

Grote energie zuinige wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze wasdroger hebben we gekocht omdat hij een zeer energiezuinig label heeft. A+++ Daarbij maakt hij zeer weinig lawaai. De droger gebruiken wij 3 tot 5 keer per week. Dit is de eerste wasdroger waarin ik allerlei materialen tegelijk in kan drogen. De materialen zijn tegelijk droog. In mijn vorige wasdroger droogde ik alleen handdoeken en bedden goed. Nu heb ik ook sportkleding, ondergoed en sokken gedroogd. Alles is lekker zacht, en ruikt lekker. Ik gebruik geen wasverzachter , dat is ook het advies van AEG. Hij heeft een ruime trommel, waar 8 kg opstaat. Tijdens mijn gebruik kom ik er achter dat dit niet voor alle droogprogramma's geldt. Op de display is duidelijk zichtbaar hoeveel kg er per programma in kan. Dit is een beetje schatten , mijn wasmachine is voor 6 kg. Vooral handdoeken / badlakens voor mij het belangrijkste om te drogen, dit mag 8 kg zijn. De verlichting in de machine is makkelijk bij het vullen van de machine, en gaat uit tijdens het draaien. Dit vind ik wel jammer, maar is natuurlijk energie zuinig. Het pluizenfilter is makkelijk te reinigen, dat doe ik na elke was beurt. Er zit altijd behoorlijk wat in. Wij hebben de droger aangesloten op de afvoer, dan hoef je het waterreservoir niet te legen. De machine is makkelijk te bedienen , en op het display geeft duidelijke informatie aan. En hij is geplaatst op de wasmachine , en hebben het bijbehorende tussen stuk gekocht, dat als accessoire te koop is. Makkelijk om even wat was op te leggen.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Weinig geluid
  • Grote trommel
  • 8 kg handdoeken/ badlakens tegelijk
  • je kan tegelijk verschillende materialen drogen

Minpunten

• 8 kg lading geldt niet voor elk droogprogramma
  • de deur is van kunststof