Beko DPU 7380 X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 341 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beko DPU 7380 X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Inkiespot 20-10-2020

Goede en betrouwbare droger na 5 jaar gebruik

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Ik heb deze Beko droger nu zo'n ruim 5 jaar tot mijn volle tevredenheid in gebruik. Bij mij komt de was er droog uit en kan zo de kast in, jaar in jaar uit. Nooit technische problemen gehad (wel even afkloppen, het is per slot van rekening een stuk techniek).
Het mooie van de machine is, dat je de droogduur kunt instellen aan de hand van het toerental van de centrifuge van je wasmachine. Dit bepaalt namelijk het restvocht van de was. Hoe lager het restvocht des te korter de droogtijd in de Beko droger. Zo kun je met de verschillende droogprogramma's, het toerental en de in te stellen droogduur tot een goed resultaat komen. Dat sommige reviews nadelig voor deze droger uitvallen verbaast mij. Ik herinner mij ten tijde van de koop waren bij een uitgebreide onafhankelijke test maar een paar drogers, die de was echt droog kregen, waaronder deze droger. Ik weet niet hoe het nu is.
Een hinderlijk puntje is er wel, niet altijd, maar bij grote stukken zoals tweepersoonslakens samen met klein wasgoed, vind je bij afloop een in elkaar gedraaide bal textiel.
Tot slot de kritiek op de filters deel ik niet, kwestie van schoonmaken zo moeilijk is dat niet. Tandenpoetsen moet je ook elke dag zelf doen.

Pluspunten

• goed droogresultaat
  • droogduur instelbaar
  • eenvoudig in gebruik
  • duurzame constructie
  • voordelige aanschafprijs

Minpunten

• rumoerig
  • soms balvorming textiel

Tim 25-01-2019

Na 2 jaar nig steeds volledig tevreden

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Dit is een geweldig product. Weinig energie verbruik, perfect droogresultaat, en kleding blijft mooi en in vorm.

Pluspunten

• Goed droogresultaat
  • Makkelijk te bedienen
  • Eenvoudig systeem mbt filterreinigen
  • Duurzaam en probleemloos

Minpunten

• Droogtijd tgv warmtepomp is vaak >1 uur

Martin 13-01-2019

Koop deze machine niet!!

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Nu 2 jaar in bezit, de kraamverzorgende gaf aan, dat de was niet droogt, waarop we aangeven dat we dit weten maar meestal 2 a 3 keer op extra droog zetten en dan dfoognivo ook met een plus, alle filters schoon. Waardeloze machine!!! Stroomverbruik is ontzettend hoog als je de machine 3 keer aan moet zetten. Geen Beco meer voor ons! Na alle slechte reviews ook met monteurs, gaan wij die uitdaging niet aan, en kopen waarschijnlijk ook een Bosch. Maar deze Beco is echt een Miskoop!

Minpunten

• Een droger die niet droogt?
  • Stroomverbruik zeer hoog na 3x drogen

Jeroen 11-09-2017

Goede zuinige droger, duurzaamheid twijfelachtig

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

We hebben deze droger nu enkele jaren. Droogresultaat is goed, maar alleen als je het langste programma kiest.

We hebben er echter wel wat technische problemen mee gehad: de droger stopte middenin het programma en leek gereset. Er is 5x een monteur langs geweest en 3x een nieuwe printplaat ingezet, omdat ze niet goed konden achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn. Pasgeleden heb ik weer contact gehad met de technische dienst omdat het probleem zich bleef voordoen. Daar bedacht iemand dat het het netfilter zou kunnen zijn. Bij het laatste monteurbezoek is deze verwijderd en lijkt de droger goed te draaien.

Pluspunten

• zuinig
  • geen luchtafvoer nodig

Minpunten

• niet veel stiller dan conventionele drogers
  • duurzaamheid
  • wat duurder

Guido 19-08-2017

Wat een verschrikkelijk slechte droger

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Koop nooit een beko warmtepompdroger droogt zeer slecht en is niet bepaald duurzaam filter bij de condensor is al gescheurd pluis filter is al lam en maakt meer herrie dan dat hij droogt.
Een plus de aanschaf is niet hoog maar heb er enorm spijt van de aankoop.
3 jaar gebruikt maar gaat nu echt naar de vuilstort

Pluspunten

• Aanschaf prijs

Minpunten

• Droogt slecht (niet)
  • Maakt veel herrie
  • Slechte bouwkwaliteit
  • Duurt een eeuwigheid voor de was droogt

Carl te riele 18-08-2017

Beko dpu 7380 x slechtste droger ooit

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Deze droger droogt van geen meter. 2 keer de monteur aan huis gehad. De eerste zei dat 6 uur droogtijd normaal was. De 2 e zei dat de was er alleen droog uitkomt als je het jeansprogramma draait. Tja dan kunnen ze alle programma's er wel aflaten. Een droger moet drogen. Nooit meer een warmtepompdroger van Beko.

hanny 25-06-2017

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Ben absoluut niet tevreden over de Beko DPU 7380x,.
- Zeer lange droogtijd, het gebeurd regelmatig dat na 2 1/2 uur drogen de was nog enigszins vochtig is.
- Draait teveel 1 kant op, beddengoed komt er in 1 grote knoop uit, tennisballen erbij helpt niet.
Ik haal het beddengoed iedere kwartier eruit om de prop uit elkaar te halen en nog is het 1 grote opgerolde knoop.
- Maakt veel lawaai.
- Het 2de pluizenfilter schoonmaken is n lastig klusje.
Allemaal dingen waar ik met vorige drogers nooit last van gehad heb.
Wat mij betreft mogen ze de droger op komen halen en een andere geven.

Minpunten

• Lange droogtijd
  • Teveel omwentelingen 1 kant op
  • Geluid
  • Reinigen 2de pluizenfilter
  • Was niet goed droog

Jan 20-03-2017

De warmtepompdroger die pas in tweede instantie droogt

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Na twee keer het programma kastdroog te hebben gedraaid is de was nog steeds vochtig. We hebben dit product gekocht oa door de positieve aanbevelingen op websites. Maar dit product doet niet wat het belooft. Wel complimenten voor de service organisatie en Wehkamp die deze klacht naar behoren oplost

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• was komt er niet droog uit

hanny 07-03-2017

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Deze droger beveel ik absoluut niet aan!

-De programma's duren gigantisch lang, het meest gebruikte programma duurt 2,20 (het zal ws wel zuinig zijn, maar hier zit toch niemand op te wachten?!?).
-Was is aan t einde van t programma vaak nog vochtig.
-De droger draait te lang 1 kant op, gevolg: je wasgoed in 1 grote knoop (zeker beddengoed).
-Het 2de filter verschonen is een klote klusje, dit is echt geen praktisch systeem.
-Maakt veel lawaai.

Conclusie: ik ben niet tevreden over deze droger

Susan 18-01-2017

Dacht toen goede beoordeling

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Heb hier gelijk toen al aangegeven dat hij herrie maakt etc. Ik heb hem nu 2 jaar en 2 maanden en er is iets stuk aan de electronica hij stopt nl in het programma. Gebeld 68 ex btw voorrijkosten. Ga ik toch echt niet doen om dan te horen te krijgen wat het verder kost! Voor mij dus geen beko meer!

Minpunten

• Herrie
  • extra knoppen indrukken voor droge was
  • Filter onderin moeilijk pluisvrij te krijgen

Ingrid 15-01-2017

Miskoop! Slechte droger!

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Op basis van advies witgoedadviseur bij Media Markt en uitslag consumentenbond heb ik een half jaar geleden deze BEKO gekocht. Ben zeer teleurgesteld. Was blijft vochtig. Alleen bij het "zwaarste" droogprogramma voor katoen geeft ie een redelijk resultaat. Dan moet ik wel net doen alsof de was uit een machine komt met 1000 toeren centrifuge, terwijl mijn wasmachine 1600 toeren draait. Verder is het condens filter zeer gevoelig waardoor ik om de haverklap dat filter moet reinigen. Kwaliteit van dat filter gaat dan ook al achteruit. Ook maakt hij veel meer herrie dan mijn vorige droger (Miele condens droger van 15 jaar oud!) Kortom: ik erger mij elke week weer zodanig dat ik besloten heb mijn verlies te nemen en het apparaat gratis van de hand doe. Ik durf daar een ander niks voor te vragen. Ik ga op zoek naar een droger uit de betere klasse en wordt waarschijnlijk een Siemens.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• was blijft vochtig
  • herrie
  • condens filter vaak reinigen
  • teleurstellend bij alle programma's

Anita 10-01-2017

Beko condens droger bevalt niet

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Slecht product, na 5 keer drogen is de was eindelijk droog. Hij is goed ingesteld, staat op een uitstekende plaats en staat de hele dag aan omdat hij niet goed droogt.

Pluspunten

Minpunten

• Droogt niet goed was blijft nat, dan vochtig.
  • Na ongeveer vijf maal drogen was eindelijk droog.
  • Maakt veel herrie.

Hans 07-01-2017

Goed ogende machine heeft nu 1 droogbeurt gedaan

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Goede aankoop voor een erg goed bedrag.kan hem idereen aanbevelen ook qua droogeffect en het rustige drogen

Cm hulsman 08-12-2016

Goed voor die prijs

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Deze wasdroger is heel goed voor zijn prijs.makkelijk te bedienen,alles staat goed aangegeven op de droger zelf.droogt goed,en veel verschillende functies.voor mij een prima droger voor een goede prijs.

Anita 01-12-2016

Zuinige stille droger

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Hij is energiezuinig, stil, veel opties en startuitstel. Mooie grote trommel. Alleen even oefenen met de juiste looptijd omdat de was anders niet droog is. Je kan hem zo lang instellen als je zelf wil.

Pluspunten

• Stil
  • Energiezuinig
  • Grote trommel
  • Resttijdindicator
  • Startuitstel

Minpunten

• De was was niet direct droog na het programma

zuiddam 19-11-2016

beko warmtepompdroger

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Ik heb deze droger gekozen nadat ik verschillende warmtepompdrogers vergeleken had. Hij werkt goed alleen vind ik t zo apart dat hij alleen rechtsom draait. Als er bv een dekbedovertrek in zit rolt de was er in en is er op t einde van t droogprogramma niks droog. Stop je er kleine losse dingen in dan heb je er geen last van. Ook vind ik dat er veel vocht in de lucht komt er moet altijd een deur open staan, hij staat bij ons in de berging. Bij ons is hij op de afvoer aangesloten misschien dat je er minder last van hebt als je de droger gebruikt met de condensbak. Zijn er mensen die hier ook last van hebben en klopt t dat hij alleen rechtsom draait of doet die van ons t gewoon niet goed.

Pluspunten

• hij is lekker stil
  • genoeg programma's

Minpunten

• draait alleen rechts om
  • omgeving wordt vochtig

Thei 25-06-2016

Zeer zuinig en goede droog resultaten.

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Sinds enkele weken hebben we een Beko dpu 7380 X en na even experimenteren met de vele droog progamma's kan ik alleen maar heel positief zijn over deze aanschaf.
We hadden een Indesit droger van 2001 met zo een dikke slang die door een gat naar buiten was geleid. Deze droogde nog prima, maar nadat ik hoorde dat deze brand veroorzaker nummer 1 zou zijn in de woningen doordat het opgehoopte stof zich in de gehele achterkant ophoopt en wetende dat daar een gloeispiraal zit, had ik de laatste tijd steeds als die machine aan stond geen goed gevoel daarbij. Vandaar dat ik me eens grondig ging verdiepen en informeren naar een zuinige en degelijke warmtepomp droger die door hun verwarmings systeem het brandgevaar van onze oude vorige droger niet kennen. Het ging mij dus om de brand veiligheid en natuurlijk ook om de besparing die je met een warmtepomp droger hebt. Na het lezen van vele, vele rieviews, de consumentenbond test en ook een zeer vertrouwenswekkende praktijktest op wasmachinepagina.nl(zie rubriek drogers) was ik eruit en besliste ik om voor een voor mij tot dan toe totaal onbekend merk te gaan, de Beko.
Blijkbaar had deze in de tests een even goed of zelfs beter droogresultaat als de drie bekende Duitse merken Bosch/Siemens ( is gelijk aan elkaar) en de nog veel duurdere Miele. Het prijsverschil was van +300€( Bosch) tot +500€ (Miele) .Ook waren de witgoed monteurs blijkbaar erg te spreken over Beko en vertoonden ze volgens hen weinig storingen .De Beko was op dat moment te koop voor 469€ en daarbij ontving ik een cadeaukaart van 40€ die in augustus vrij besteedbaar is, waardoor de netto prijs op 429€ incl afleveren kwam.
De eerste maal drogen was even puzzelen omdat de progamma's een streep er boven en een streep eronder hebben staan hetgeen verwarrend werkte voor mij en ik heb de machine bij de eerste droogbeurt daardoor verkeerd ingesteld namelijk op strijkdroog ipv op kastdroog.
Die was kwam er dus nog te vochtig uit en die heb ik nogmaals aan gezet op extra droog waarna de was natuurlijk droog was.
Bij de daarop volgende droogbeurt heb ik me met de leesbril op eens verdiept in de progamma aanduidingen en zag dat ik goed op de streep moet afstellen die ,,onder,, het gewenste progamma staat. Vanaf toen zijn er al 7 machines gedroogd en die was komt er nu elke keer ook uitstekend droog uit op katoen-kastdroog. Ook een 2 persoons dekbed overtrek droogt zonder vochtige randen zoals dat bij onze oude machine meestal voor kwam. De machine staat in onze waskelder naast de (overigens 5 kg) wasmachine en deze Beko maakt minder geluid dan onze oude indesit droger, maar doordat hij beneden staat was dat voor ons niet relevant. Aangesloten heb ik hem op de wasmachine afvoer zodat het water direct wordt weggepompt en ook dat werkt uitstekend.
Omdat ik in het bezit ben van een verbruiksmeter en ik natuurlijk wel eens wilde weten of deze Beko echt het groene zuinigheidlabel ++ verdient, heb ik die meter er tijdens 4 droogbeurten tussen gehangen. Of hij zuinig is? Zeker wel en zelfs ongelofelijk zuinig. De droger verbruikte per gedroogde machine vulling tussen de 0,78 Kw en de 0,9 Kw.
Dat is dus ongeveer 16 a 17 cent per droogbeurt. Stom van me dat ik de oude indesit niet heb gemeten voordat hij naar zijn nieuwe eigenaar is gegaan, maar men heeft mij altijd verteld dat het energie slurpers zijn, die oude drogers.
Van de week heb ik onder de wasmachine en de nieuwe droger een 30 cm Electrolux verhoger geplaatst en het in en uiladen is nu bijna een feest door de zeer prettige werkhoogtes.
zoals uit deze review wel blijkt ben ik uiterst tevreden over deze aankoop en hoop ik er heel lang plezier van te hebben.

Thei 27-06-2016

ik heb jou review er even bij gezocht om te zien wat bij jou het probleem is met deze droger. Indien het droogresultaat echt zo slecht is als zoals door jou omschreven hoef je dat natuurlijk niet te accepteren en omdat je nog binnen de garantie periode zit, zou ik in jou geval vanavond nog een storings melding doen bij je leverancier of direct bij de service dienst.

ik had overigens de eerste 2 maal ook dat de was nog te vochtig was maar achteraf lag dat aan verkeerde instelling. Je dient voor kastdroog de knop af te stellen op de streep die ,,onder,, kastdroog staat. Stel je in op de streep boven kastdroog dan is hij strijkdroog en nog vochtig. Ik heb tevens de machine ingesteld op + (met de +_ toets fijn afstelling) waardoor hij iets langer door droogt in het gekozen progamma. dit onthoudt de machine dus dat hoef je maar een keer in te stellen.
Als je de waterafvoerslang gebruikt en de afvoer zit hoger als 80 cm zou je ook een slecht droogresultaat kunnen hebben. 60 cm afvoerhoogte is een goede hoogte en bij mij was de hoogte 83cm tijdens die eerste twee droogbeurten waarbij de was nog vochtig was. Ik heb er toen tijdelijk enkele stenen onder gelegd om zo de avoerhoogte te verlagen. Daarna heb ik de machine op originele electrolux wasmachine verhogers gezet.
Ik durf niet te zeggen waardoor het droogresultaat na die eerste twee vochtige resultaten 100% naar wens was.
Het lag aan:
a) Het juist instellen van de progammaknop, dus op kastdroog(+) ipv strijkdroog.
b) Het hoger plaatsen van de machine waardoor het afvoerwater minder hoog weg gepompt moest worden.
c) Misschien dat beide veranderingen samen een positief effect hebben gehad waardoor een prima droging als resultaat

hieronder een copie van jou review:

Ik heb hem nu 2 weken in bezit. Hij maakt veel meer herrie dan ik verwacht had. Zeker niet geschikt om hem in de nacht op laag tarief zijn werk te laten doen. Ook het droogresultaat klopt niet met de programma's zeer droog! is me nog niet gelukt om de was droog te krijgen zonder na het programma de timer op 20 minuten te zetten! ik moet er dus vanuit gaan dat ik 2 keer naar boven moet. Ik zie ook vaak dat hij sneller is dan de ingestelde tijd maar daar ben ik niet blij mee als het wasgoed niet droog is. Ook als ik bij het programma de knop van 10 minuten extra drogen erbij doe is hij sneller klaar maar nog niet droog! Eigenlijk spijt van aankoop dus! Vormgeving is prima maar als ik daar sterren in tik dan gaat het cijfer omhoog. Ik heb hem gekozen om zijn beste koop en niet op vormgeving!

Thei 27-06-2016

om nog even op jou review te reageren het volgende:

Ook mijn machine is veel sneller klaar dan wat de display aangeeft.
Dat is echter verklaarbaar. Er wordt door de machine bij de tijdsberekening in standaard stand ervanuit gegaan dat je 7 kilo was erin doet die met 1000 toeren is gecentrifugeerd.
Mijn (zanker)wasmachine heeft een trommel voor 5 kg wasgoed en centrifugeerd op 1600 toeren.
Logisch dus dat de droger eerder klaar is als aangegeven omdat er 2 kg minder was in komt die ook nog eens droger omdat ze met hogere snelheid is gecentrifugeerd.

Thei 26-06-2016

@Walhak
Deze review was eerlijk en ging puur over deze wasdroger en dat er bij die winkelketen op dat moment een cadeaukaart actie was in die week, is vind ik mooi meegenomen, maar maakt mijn product review niet minder betrouwbaar . Die cadeaukaart actie was namelijk niet van Beko, maar gold er voor alle merk aankopen en was 10€ per 100€ aankoop bij betreffende zaak.

Wat het tweede stoffilter betreft, dat is inderdaad moeilijker te reinigen en dat moet minstens na elke 3 droogbeurten gebeuren. Ik doe dat met een oude stofzuiger en daarmee is het echter hooguit 2 minuten werk. Maar je hebt wel gelijk dat dit een ding is wat extra werk oplevert en wat ook belangrijk is om het goed werken van de droger te behouden.
Ik weet niet trouwens hoe dit is bij andere warmtepomp drogers en ik ben best benieuwd of dat bij bijvoorbeeld een Miele van 3x zoveel , gemakkelijker is of zelfs niet meer gedaan hoeft te worden.
Als je het weet, laat maar horen hier.

walhak 27-06-2016

Goede uitleg. Natuurlijk ga ik ook niet 3 x meer betalen voor een miele maar wel beter opletten de volgende keer. Net zoals een wasmachine ben ik ook niet standvastig bij 1 merk maar let ik op vulopening etc. Heb de beko gekocht door rapport van de consumentenbond. Mijn zoon en moeder hebben de condensdroger daarvan en die voldoen goed. Ik blijf erbij om gezien mijn ervaringen deze droger niet te kopen maar misschien dat het bij de komende types wel verbeterd is.

walhak 26-06-2016

Wat ik jammer vindt is dat je weer geld terug krijgt in augustus, hierdoor vind ik de reacties minder betrouwbaar. En het vergelijken van een wasdroger uit 2001 met nu is appels met peren vergelijken. Ik doe hem ook niet weg maar zal er niet meer voor kiezen! Ook zou ik beter naar het tweede filter kijken met schoonmaken dat is ook heel vervelend!

piet 07-06-2016

slechte droger

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

op extra droog, valt hij in de stand pauze. op 1600 toeren gecentrifugeerd en weer op extra droog gezet. valt weer op pauze. je bent een hele middag bezig. ik snap niet dat hij gekozen is als beste koop 2015. voor ons is hij een miskoop. wat is er niet goed?

piet 08-06-2016

aanvulling op mijn eerste revieuw. tijdens het runnen van het program(extra droog)stopt het program halverwegen en springt weer terug naar het begin (220min). Dit doet hij iedere keer weer. Doordat iedere keer daarna de badhanddoeken opnieuw gecentrifugeerd wordt op 1600 toeren is het wasgoed bijna al helemaal droog.

mrTijntje 26-03-2016

Geen enkele wasbeurt is in 1 keer droog

Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Ik begrijp al die lovende reviews niet, wij hebben het nog geen 1 keer voor elkaar gekregen dat de was in 1 droog beurt er droog uitkwam ongeacht het gekozen programma.

Anita 02-01-2017

Bij mij hetzelfde probleem en ik ga me er nu aan ergeren..de was wordt zelfs bij het programma EXTRA DROOG niet helemaal droog, na nog een keer is de was bijna droog. De droger is goed ingesteld en ik ben heel precies met het sorteren van wasgoed. De hele dag staat de droger aan en ik wordt er gek van om iedere keer naar boven te lopen..spijt als haren op mijn hoofd

mrTijntje 19-05-2016

Ik zou het je niet kunnen vertellen. Uiteindelijk heb ik dat ding retour gestuurd en een Bosch warmtepomp gekocht die wel goed droogt.

walhak 20-05-2016

Hoort toch niet dan is hij ook gekreukt! Heb hem nu 1,5 jaar de volgende warmtepomp droger zeker geen beko! Trouwens de condensdrogers zijn wel goed die hebben mijn moeder en zoon dus beko is geen slecht merk alleen bij de warmtepomp droger ben ik mijn vertrouwen verloren!

Else 18-05-2016

Dit herken ik. Wat doen we fout?

Wegman-Schoenmaker 19-05-2016

Ik herken het ook. Maar mij is verteld dat als de was klaar is en je doet de trommel open en dan weer dicht en je laat hem dan een uurtje zo staan de was wel verder afdroogt. Meestal is de was dan bij mij alsnog droog.

mgboom 14-01-2016
Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Op 8/10/2015 bestelden wij deze machine en op 8/1/2016 ons geld terug. In die tijd hebben wij 2x een nieuw apparaat gekregen. Beide keren niet werkend. Het water werd niet correct weggezogen, waardoor bij aansluiten op een externe afvoer de droger telkens stopte met de melding dat de bak vol was. Bij gebruik van de bak, kreeg je dezelfde melding en zat er dan maar een heel klein laagje water in. Ook kwam de kleding altijd vochtig uit de droger.
Er is 3 maal een reparateur langs geweest en het pompje is van de tweede machine zelfs vervangen, maar niets hielp. Aangezien wij twee machines in huis hebben gehad ben ik ervan overtuigd, dat dit gewoon een ondeugdelijk product is.

Ondertussen hebben wij een Bosch droger, die het gewoon doet en waar de kleding echt kastdroog uit komt.

bastiaannap 30-09-2015
Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

De droger is zuinig en gemakkelijk in het onderhoud. Het legen van het waterreservoir kost geen enkele moeite en de diverse stoffilters zijn toegankelijk. Je kunt er voor kiezen om de droger op de afvoer aan te sluiten. Het droogresultaat is prima. Het apparaat is degelijk en gemakkelijk in het gebruik.

gebruiker316 21-09-2015
Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Perfect werkend apparaat. Eenvoudige bediening. Toont misschien wat 'plastic' en tekst in schermpje is wat klein. Geluidsniveau is niet te hoog. Bovenop de wasmachine zou een waterbak onderin de machine iets handiger zijn, maar je kunt ook een afvoerslagn bevestigen. Erg tevreden mee. Levering de volgende dag is een ongekende luxe.

DeJong16 20-09-2015
Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

+ Droogresultaat is goed, soms geeft het aan dat het nog niet klaar is, gaat dan verder en droogt tot het droog is.
+ Ruime trommel
+ Energiezuinig
+ Voldoende programma's en makkelijk te bedienen
+ Filter goed schoon te maken
+ Beste koop Consumentenbond geweest

Aanrader!

Nincho 08-07-2015
Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

Spijt van deze aankoop. Droogt echt heel slecht. Moet hem vaak 3 keer aanzetten voordat de was droog is. Gaat ook vaak vanzelf op pauze. Er is zelfs een monteur bij geweest omdat ik dacht dat er iets mis mee was. Niks mis mee, kwestie van wennen zei de monteur... Ben 2 dagen bezig om een handdoekenwas te drogen. Waardeloos ding! Snap echt al die goede reviews niet.

piet 07-06-2016

wij hebben hetzelfde probleem. op extra droog valt hij steeds in de pauze. weer op 1600 toeren gecentrifugeerd en daarop opnieuw op extra droog. Mijn echtgenote wordt er gek van. wij laten nu een monteur komen. tot op heden een miskoop.

B-Almere 16-03-2015
Geschreven voor: Beko DPU 7380 X

De was wordt goed droog en de aansluiting op de afvoer vind ik nog steeds superhandig, maar het schoonmaken van de grote pluizenzeef vindt ik steeds irritanter worden. Dat zwarte matje in de zeef is gewoon niet goed schoon te krijgen. De pluizen krijg je er met de hand niet af en uitkloppen is ook geen optie, want dan komt er zoveel stof vrij dat je er vreselijk benauwd van wordt. Uitspoelen heb ik ook geprobeerd, maar dan spoelt het stof er wel uit, maar blijven de pluizen erop zitten en ook duurt dat per keer veel te lang, nl. minimaal 10 minuten. Een ander nadeel van uitspoelen is dat het filter/matje weer moet drogen, zodat je de droger minimaal een dag niet kunt gebruiken. Dit vind ik echt een steeds groter nadeel worden. Verder vind ik het een prima machine