Alecto FR 100 Walkie Talkie 7 km 16 Kanalen - Reviews

Spook68 11-05-2018

Leuke portofoon voor kids en anderen

De Paw Patrol Walkie Talkie deed het heel slecht en van vrienden gehoord dat de Alecto portofoon goed werk. De Alecto FR-100 hebben we bij Intertoys gekocht.

Er gaan 3 AAA batterijen per apparaat in. Oplaadbare batterijen kunnen ook en zijn via de usb op te laden. Volgens het boekje 13 uur praattijd.

De handleiding is heel duidelijk, alleen met plaatjes. Batterijen er in, kanaal selecteren en aan de gang.

Het belangrijkste is de geluidskwaliteit en het bereik.
De ander is goed te verstaan. Pas als je een paar honderd meter in de bebouwde kom weg bent ga je merken dat het geluid minder wordt.
De 7km die op de verpakking staat zal wel in het vrije veld zijn. Met een paar honderd meter in de bebouwde kom ben ik al blij. Hoef je niet meer op zoek naar je kind als het eten klaar is.

Als je kind een Walkie Talkie wilt hebben laat dan de goedkope apparaatjes liggen en besteedt iets meer. Deze Alecto is echt veel beter en ik heb er spijt van de Paw Patrol dingen gekocht te hebben.

Niet getest:
- Meerdere apparaten op het zelfde kanaal
- Andere kanalen
- kanalen scannen
- gebruik met koptelefoon
- oplaadbare batterijen opladen

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Groot bereik
  • Simpele handleiding
  • Oplaadbare batterijen opladen in apparaat
Geschreven voor: Alecto FR 100 Walkie Talkie 7 km 16 Kanalen

Jan van Wijngaarden 09-07-2018

Klein, maar fijn

Gekocht om tijdens het fietsen bij een beklimming contact te houden met mijn vriendin. We fietsen in eigen tempo bergop. Werkt prima! Ligt goed in de hand, is niet zwaar en kan uitstekend aan de broekriem gegespt worden. Met een headset aan bril of helm helemaal top, zeker voor dit geld. Wel even de blauwe knop indrukken om te kunnen praten. 16 kanalen om uit te kiezen is fijn, want in de bebouwde kom zit er wel eens iemand anders op 'jouw' kanaal. Handig dat je je oplaadbare batterijen er ook in kunt opladen.

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Eenvoudig te bedienen
  • Aansluiting voor headset
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• Headsetaansluiting is 2,5 mm;
Geschreven voor: Alecto FR 100 Walkie Talkie 7 km 16 Kanalen