Alecto FR-100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto FR-100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Robert 09-11-2019
  • Product gekregen

Mooie degelijke walkie talkie, een anrader

Geschreven voor: Alecto FR-100

Mooie degelijke set, mogelijkheid om van kanaal te wisselen. Ook een mooi helder geluid zonder kraak. Goede set voor een vriendelijke prijs. Kinderen beleven heel veel plezier aan deze set. Goedkopere en andere modellen geven zeer waarschijnlijk teleurgestelde kinderen tot gevolg.

Pluspunten

• Degelijk
  • Helder en goed geluid

Syntho 27-09-2019

Goede ontvangst, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Alecto FR-100

De prijs/kwaliteit-verhouding is goed. Voldoet aan de eisen die we eraan stelden (bereik tot 7km). Het bereik wordt echter slechts behaald als er geen bebouwing is.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Weinig storing binnen 5 km

Minpunten

• Bereik minder boven 5km

Gerard 19-09-2019

Super walkie talkie

Geschreven voor: Alecto FR-100

Ik wilde een walkie talkie die niet te duur is maar wel goed. De Alecto FR100 stond bovenaan de zoekresultaten op internet en zag er mooi en goed uit. De walkie talkie maakt geen geruis. Je kan hem makkelijk vast houden en werkt over grote afstanden. Een super walkie talkie!!!

Pluspunten

• Handzaam, niet te groot
  • Lange afstand
  • Handige clip

Minpunten

• Je moet zelf batterijen kopen

Evi 16-07-2019

Alecto fr 100 walki talki

Geschreven voor: Alecto FR-100

Perfect product, makkelijk te programmeren en handig in gebruik.
Zuiver geluidskwaliteit, handig klein

Pluspunten

• Klein
  • Zuiver
  • Makkelijk in gebruik

Sil 03-06-2019

Super apparaat

Geschreven voor: Alecto FR-100

Ik heb er 4 gekocht. Laatste gebruikt op een evenement waar ik oa in de organisatie zat. Communicatie was ook in de bossen erg duudelijk. Heb ze een tijdje geleden getest in een omgeving met veel bomen, hoogspanningsmasten en weilanden. Ook hier is het bereik sowieso 3-5 km. Voor deze porto's heb ik oplaadbare batterijen gekocht. Op deze manier kun je ze met een telefoonlader opladen.
1 nadeeltje vind ik dat je de "roger beeb" niet zachter kunt zetten.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Afstand is prima
  • Verlicht display
  • Eenvoudig in gebruik
  • Headset aansluiting

Minpunten

• Roger beeb kan niet zacgter gezet worden

Jan van Wijngaarden 09-07-2018

Klein, maar fijn

Geschreven voor: Alecto FR-100

Gekocht om tijdens het fietsen bij een beklimming contact te houden met mijn vriendin. We fietsen in eigen tempo bergop. Werkt prima! Ligt goed in de hand, is niet zwaar en kan uitstekend aan de broekriem gegespt worden. Met een headset aan bril of helm helemaal top, zeker voor dit geld. Wel even de blauwe knop indrukken om te kunnen praten. 16 kanalen om uit te kiezen is fijn, want in de bebouwde kom zit er wel eens iemand anders op 'jouw' kanaal. Handig dat je je oplaadbare batterijen er ook in kunt opladen.

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Eenvoudig te bedienen
  • Aansluiting voor headset
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• Headsetaansluiting is 2,5 mm;

Spook68 11-05-2018

Leuke portofoon voor kids en anderen

Geschreven voor: Alecto FR-100

De Paw Patrol Walkie Talkie deed het heel slecht en van vrienden gehoord dat de Alecto portofoon goed werk. De Alecto FR-100 hebben we bij Intertoys gekocht.

Er gaan 3 AAA batterijen per apparaat in. Oplaadbare batterijen kunnen ook en zijn via de usb op te laden. Volgens het boekje 13 uur praattijd.

De handleiding is heel duidelijk, alleen met plaatjes. Batterijen er in, kanaal selecteren en aan de gang.

Het belangrijkste is de geluidskwaliteit en het bereik.
De ander is goed te verstaan. Pas als je een paar honderd meter in de bebouwde kom weg bent ga je merken dat het geluid minder wordt.
De 7km die op de verpakking staat zal wel in het vrije veld zijn. Met een paar honderd meter in de bebouwde kom ben ik al blij. Hoef je niet meer op zoek naar je kind als het eten klaar is.

Als je kind een Walkie Talkie wilt hebben laat dan de goedkope apparaatjes liggen en besteedt iets meer. Deze Alecto is echt veel beter en ik heb er spijt van de Paw Patrol dingen gekocht te hebben.

Niet getest:
- Meerdere apparaten op het zelfde kanaal
- Andere kanalen
- kanalen scannen
- gebruik met koptelefoon
- oplaadbare batterijen opladen

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Groot bereik
  • Simpele handleiding
  • Oplaadbare batterijen opladen in apparaat