Frifri WA102a

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Frifri WA102a op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Frits 29-11-2023

Jammer van de sticker

Geschreven voor: Frifri WA102a

Mooi praktisch en handzaam formaat wafelijzer. Alleen jammer dat er een sticker opzit die er heel moeilijk vanaf gaat. Dat is echt niet nodig!

Pluspunten

• Handzaam

Minpunten

• Overbodige sticker op apparaat.
  • Sticker gaat er heel moeilijk van af.

r***********@g******** 16-12-2021

Terug naar de tekentafel

Geschreven voor: Frifri WA102a

Wie dit ge-engineerd heeft moet eens terug naar de wat meer praktische tekentafel.

- 8 warmte standen, maar feitelijk kon ik voor de wafels enkel de hoogste stand gebruiken voor het beste resultaat.
- Wafelplaten dienen los geschroefd te worden, wanneer is het schroefje kwijt? Of de schroefdraad beschadigd?
- 2 warmtedelen aan twee kabels, de stekkerkabel, en middeldeel blijft dan over, hoe op te bergen?

Pluspunten

• Het bakt

Minpunten

• Systeem wisselen platen
  • Prijs vs kwaliteit

Anna Eekhoorn 06-12-2014
Geschreven voor: Frifri WA102a

nu anderhalf jaar in bezit. Fijn ijzer. Wel ontsnapt de stoom en soms de kokosolie a d achterkant. En hij moet per soort beslag op een andere temp (meestal stand 5) om fijne wafels te krijgen maar ik maak er alles in: normaal, suikervrij, glutenvrij, lactosevrij, gist- of bakpoeder wafels.
Het is fijn dat hij kan omflippen. Blij met dit ijzer!

Jonkah74 04-12-2014
Geschreven voor: Frifri WA102a

Wij hebben dit wafelijzer sind een paar weken in huis het apparaat is snel op temperatuur en de wafels zijn heerlijk. Ook is het schoonmaken geen probleem, over de degelijkheid kan ik nog niks zeggen omdat wij hem nog niet zolang in huis hebben.
Prima apparaat voor een goede prijs

Anna Eekhoorn 06-08-2012
Geschreven voor: Frifri WA102a

al 2 x mee gebakken. Dit is een goed ijzer. Het wordt snel heet. Er zit een anti-aanbaklaag in. De temperatuurknop is traploos. Het snoer is niet te kort. En het mooiste: hij flipt over. (je doet er beslag in, doet de bovenste plaat toe, tilt dan beide platen tegelijk op aan de handvaten, flipt ze samen over totdat het ijzer rust op de kant waar ook de knop op zit. Op deze manier komt het beslag snel overal in aanraking met de platen en bakt je wafel gelijkmatig)

ik krijg crunchy wafels (beslag met gist maar zonder suiker, de temperatuurknop heb ik tussen 6 en 7 in)

een paar dingen om te weten:
- de eerste keer met vet insmeren voor je opwarmt. De machine kan dan wat stinken, bij mij was het wat plastic walm waar de verwarmingsdraden van de voet in de ijzers gaan. Dit is normaal. In die draden zit de gloeidraad die de hitte vanaf de voet naar de platen brengt. Je kan een oranje gloed zien door de metalen bescherming van die 2 draden heen)
dan afvegen, nog een keer invetten en bakken maar.
- de bakplaten zijn niet bedoeld om te verwijderen elke keer als je 'm schoon wilt maken, alleen als je de platen wilt wisselen. Het losmaken gebeurt met een schroef (niet met een snel kliksysteem).
Ze hoeven ook niet steeds los want het is beter als platen met een anti-aanbaklaag niet met zeep worden afgewassen. Gewoon even afvegen met een papiertje (nadat de platen afgekoeld zijn) en ze zijn schoon genoeg. Er blijft geen rotzooi achter tijdens het bakken, hooguit een kruimeltje. (Ik bak met kokosvet.)
- de metalen buitenkant wordt warm. Kijk uit.
- vantussen de zwarte randen kan hete stoom ontsnappen tijdens het bakken. Kijk dubbel uit! deze stoom komt langs de handvaten aan de voorkant. De handvaten zelf worden niet heet maar de stoom is gloeiend.
- dit ijzer kan helemaal opengeklapt worden, als een boek. Ik vond geen foto's daarvan op internet en vind het de moeite van het vermelden waard. Het geheel zit met een draaischarnier vast op de voet dus niet alleen kan de bovenkant van 'het boek' helemaal naar de ene kant worden opengeklapt, de onderkant kan er achteraan waarbij 'het boek' dus op zijn voorkant komt te liggen. Dit zorgt voor extra goede wafels omdat je zelf kunt bepalen wat de boven- en wat de onderkant is. Bij veel ijzers bakt de onderkant harder dan de bovenkant maar dat is bij dit ijzer dus zelf te verhelpen.
- langs de achterkant kan vet sijpelen, dit is omdat als je de bovenkant openklapt om je beslag erin te doen en het vet er aan de onder/achterkant uitloopt, op het scharnier en op de voet. Deze zijn daarop gemaakt maar het blijft een beetje druppelig. Ik legde alufolie eronder maar zoveel druppelde het niet. Beslag van kom naar plaat brengen druppelde wel behoorlijk dus daarvoor was de folie toch handig.
- kouwe wafels zijn klef en niet bepaald lekker. In de broodrooster opwarmen?

ik ben zeer tevreden met dit ijzer en hoop er lang plezier van te hebben.

Anna Eekhoorn 06-12-2014

Het is fijn dat hij kan omflippen. Blij met dit ijzer!

meulenhof 15-11-2011
Geschreven voor: Frifri WA102a

Wafels bakken gaat goed, maar dan:
- Het zuivermaken is een ellende, je moet hem helemaal uit elkaar halen (tot en met de schroeven) om hem zuiver te krijgen. Het zuivermaken duurt langer dan 12 wafels bakken
- Na 1,5 jaar kapot. Elke keer als het lichtje van de thermostaat uitgaat, springen de stoppen eruit. Blijkbaar een kortsluiting in het apparaat.

Dit is mijn tweede negatieve ervaring met dit dure merk, eerst ook al een frituurpan(fritel) met hetzelfde euvel. Voor mij heeft dit dure, maar niet duurzame, apparaat volledig afgedaan.

Robertine 05-12-2010
Geschreven voor: Frifri WA102a

Deze week voor het eerst deze Frifri gebruikt.
Het resultaat is echt super. Heel snel mooi gebakken wafels .
Voorlopig het beste wafelijzer dat ik ooit heb gebruikt .

TinaK 15-10-2011

Robertine,
welke heb je nog meer gebruikt dan ?