Black & Decker BHSM168D - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Black & Decker BHSM168D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Sab10 08-04-2021

Sterk apparaat

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

De BLACK+DECKER 1600W steam mop werkt als een tierelier. Na het aanzetten duurt het maar 15 seconden om op temperatuur te komen, ideaal. De stoomreiniger is handig in de badkamer, omdat je in de kleinste hoekjes kan komen en de vloer echt grondig schoon wordt. Voor de plavuizen vind ik het ook een erg fijn apparaat. De microvezel doekjes zijn makkelijk te wassen en nemen het vuil goed en snel op. Wel is het af en toe onhandig en zwaar om met het apparaat te werken, ook het snoer had langer gemogen. Maar de vele standen en het resultaat zorgen ervoor dat je dat snel vergeet. En in de strijd tegen bacterien is dit natuurlijk ook een pre. Het reservoir is makkelijk te vullen. Het opbergen vergt wel wat ruimte, het apparaat heeft geen opbergsysteem.

Pluspunten

• Schone vloeren, muren en hoekjes
  • Sterk
  • Snel opgewarmd
  • veelzijdig

Minpunten

• kort snoer

Michelle S 07-04-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Handig apparaat om je vloer goed mee te reinigen, helaas is hij voor de muren iets minder handig. Het onderdeel voor de muren is namelijk erg bewegelijk dus het is lastig om dit precies uit te voeren. Ook hebben we onze vriezer ontdooid met dit apparaat en dat ging als een speer. De stoelen hebben we ook gereinigd en op oppervlakkig vlekken is het een fijn apparaat. Wij vonden alleen de bij geleverde asessores vonden bij ook erg goedkoop ogen en helaas was het ook van mindere kwaliteit. Al met al een mooi apparaat maar niet 100% geschikt voor alles wat word aangegeven.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken
  • wendbaar
  • multi inzetbaar
  • Weinig water verbruik

Minpunten

• Voor de muren te wendbaar
  • kan moeilijk onder stoelen of banken dweilen
  • assessores vallen tegen

Kim Kranendonk-Lakeman 06-04-2021

Niet heel erg tevreden

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Het reservoir warmt erg snel op dus de stomer kan erg snel gebruikt worden. Het reservoir gaat ook erg lang mee, je hoeft niet steeds bij te vullen tijdens een stoombeurt. Wat wel een nadeel is, is dat de draad wel aan de korte kant is. Ik moet meerdere keren van stopcontact wisselen als ik mijn kamer ermee wil dweilen. Ook laat de stomer een doffe waas achter op mijn pvc vloer. De kop van de reiniger is ook niet er stabiel tijdesn het dweilen en knakt vaak opzij. Voor in de badkamer is hij wel fijn. Er zit ook een voegenborsteltje bij waarmee het reinigen van mijn voegen heel snel gaat.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Ruim reservoir

Minpunten

• Omknikkende kop
  • Laat waas achter op pvc

Marc Nouwen 06-04-2021

Geen meerwaarde in huis

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Om het product in elkaar te zetten was geen hogere wiskunde nodig. De gebruiksaanwezig was summier, via internetfilmpjes heb ik alsnog opgezocht waar de verschillende hulpstukken voor konden worden gebruikt.

Voor mij was de hoofdzaak het reinigen van de vloer. Het apparaat zou geschikt moeten zijn voor een gietvloer. Het reservoir is vrij ruim en was snel warm. Met stomen gingen veel vuile plekjes er niet goed af, terwijl dit wel het geval is bij simpel dweilen. Ook liet overal strepen achter, ongeacht welke stand ik gebruikte. Doordat de snoer vrij kort is, moest ik veel wisselen van stopcontact voordat ik de gehele vloer had gehad.

Voor het reinigen van de ramen en spullen zoals het rekje van de airfryer vond ik het geen meerwaarde. Het duurde langer en het resultaat was minder goed dan zelf vlug met de hand.

Pluspunten

• snel warm
  • flexibele steel

Minpunten

• reinigt slecht
  • korte snoer
  • strepen op de vloer
  • handleiding te summier

Marieke 05-04-2021

Krachtige stoomreiniger

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Ik gebruik de Black en Decker stoomreiniger vooral in de badkamer om de tegelvloer te reinigen. Het is fijn om de vloer met enkel stoom te kunnen reinigen, omdat ik niet houd van de lucht van chemische schoonmaakmiddelen. Zeker met een klein meisje in huis vind ik het prettig om zo puur mogelijk schoon te maken. De delta voet is handig om in de kleinste hoekjes van de kamer schoon te maken. Het snoer is wat kort, zeker als je weinig stopcontacten in huis hebt. De stoomdoeken vind ik fijn in gebruik, ze blijven ook mooi na het wassen. Het is niet de allermooiste stoomreiniger die ik ooit gezien heb, maar wel de krachtigste die ik tot nu toe gebruikt heb. Mocht je op zoek zijn naar een stoomreiniger die eenvoudig in gebruik is, maar wel krachtig is en doet wat hij moet doen, dan is dit een echte aanrader.

Lien20 29-03-2021

Goed voor de vloeren, minder voor de andere opzetstukken

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

De stoommop is super snel warm waardoor je bijna direct aan de slag kunt. Het waterreservoir is groot genoeg om even vooruit te kunnen en de vloer droogt super snel. Hierdoor hoef je niet bang te zijn dat je de kraan niet meer kan bereiken mocht je water toch op raken. Het waterreservoir is uitneembaar doordat het onderdeel is van het hand-stoommop gedeelte. De vloer voelt heerlijk schoon als je klaar bent. Ik pak de stoommop er sneller bij de een dweil.

Let er wel op dat de stoommop niet zelf overeind kan blijven staan en er ook geen ophangsysteem wordt meegeleverd. Hierdoor moet hij of tegen een muur staan of ergens op de grond liggen. Daarnaast is het soms lastig dat het snoer laag uit het apparaat komt waardoor het in de weg zit bij het schoonmaken. Het had fijner geweest als het draad op een andere manier aan de stoommop zat. Er zitten ook andere opzetstukken bij, maar daar ben ik minder enthousiast over. Er druppelt water uit in plaats van alleen maar stoom en het apparaat is lastig vast te houden wanneer hij niet in de stok zit.

Pluspunten

• Warmt erg snel op
  • Stoomt erg krachtig

Minpunten

• Snoer zit in de weg
  • Kan niet overeind blijven staan

Jojanneke 29-03-2021

BLACK+DECKER 1600W Steam-mop

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Ik gebruik de BLACK+DECKER 1600W Steam-mop nu een aantal weken in en om het huis en ik begin steeds meer tevreden te worden over deze stoommop. Allereerst gebruik ik geen schoonmaakmiddelen tijdens het gebruik van de mop. Dit is erg prettig met kleine kinderen in huis. Daarnaast is de mop enorm snel opgewarmd en kan ik dus snel aan de slag. De mop reinigt kleine oppervlaktes zoals voegen en gootsteenputjes erg grondig. Je ziet meteen resultaat. De hulpstukken voor de kleinere oppervlaktes zijn goed.
Het is wel erg jammer dat de mop niet snoerloos is en je dus altijd 6 meter snoer in de weg hebt liggen, ook is de mop zwaar in gebruik. Als je de vloeren aan het reinigen bent heb je hier minder last van dan als je in een kleine ruimte zoals het toilet aan het werk bent.
De mop is als vloerreiniger dus makkelijker dan als reiniger van kleine oppervlaktes, maar doet zijn werk wel beter als er kleine onderdelen schoongemaakt moeten worden. Op de vloer kantelt de mop namelijk makkelijk en schraapt dan met het plastic over de vloer.
Ik zou de mop aanraden voor mensen met grote tegelvloeren.

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • reinigt grondig

Minpunten

• log / zwaar apparaat
  • voet kantelt tijdens gebruik

elleke17 29-03-2021

makkelijk voor de vloer

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Ik vind het een heel gemakkelijk product om de vloer bacterievrij te krijgen, je dweilt met stoom dus de vloer wordt niet al te nat. Ook de deltavoet vind ik heel fijn, je kan heel makkelijk in alle hoekjes komen. Wat ik minder vind is dat de slang van de handcleaner te kort is, je moet met de ene hand het apparaat vast houden en met de andere hand de slang met mondstuk. Ik vind dat niet zo makkelijk met bv draaideuren. Ook ramen maakt het niet helemaal droog, je moet daarna nog een zeem gebruiken.

Pluspunten

• dood de bacterien
  • de deltavoet

Minpunten

• te korte slang bij handgebruik

tmvdt 28-03-2021

Krachtige stoomreiniger die doet wat er gezegd wordt

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Het apparaat is snel klaar voor gebruik. In Elkaar zetten was zo gebeurd, ik vond alleen de handleiding niet heel erg verhelderend als het gaat om de hulpstukken. Zo is het niet duidelijk welke vloerdoek waarvoor gebruikt wordt. Het is verder gewoon plug, aanzetten en play. Voor verschillende oppervlakten gebruikt om het goed te kunnen testen. Ik was zeer tevreden over het resultaat van schoonmaken van de tegels in de douche. Verkleuringen en schimmel worden makkelijk verwijderd met gebruik van de ronde borstel of voegenborstel. Het reinigingen van mijn PVC vloer was in principe goed te doen, echter vond ik wel dat er wat weerstand was met het heen en weer wissen van de vloer. De mop komt dan van de vloer af, tenzij ik hem schuin op de grond houdt. Ik zou zelf gezien hebben dat de kabel op een wat andere plek zit, daar deze steeds in de weg zit en ik hem dan vast moet houden of een keer op het ophangsysteem moet wikkelen. Verder is het gebruikersgemak groot en verlicht een zware klus in het huishouden

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • grote oppervlakten mogelijk
  • reservoir is ook los te gebruiken

Minpunten

• kabel zit snel in de weg
  • nazemen is noodzakelijk bij gebruik raamwisser

Itsme558 26-03-2021

Supermooi apparaat

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Onze vorige stomer had het begeven en uiteindelijk na wat rondgekeken te hebben kwamen we op deze stomer uit. Hele duidelijke en simpele handleiding. Mooi simpel qua design en een groot pluspunt dat je het stoomreservoir los kan koppelen waardoor het makkelijker is op lastige plekken te komen. Nog een groot pluspunt is dat het reservoir nagenoeg altijd direct op temperatuur is. Niet meer wachten tot hij weer opgewarmd is maar aan een stuk door stomen. De slang die je vastkoppelt aan het reservoir had iets langer gemogen. Hele handige opzetstukjes, met name het borsteltje heeft er voor gezorgd dat onze over en fornuis als nieuw is geworden. Ook het hulpstuk voor de vloer werkt prima. Wat ook fijn is dat je naast het grote doek ook de kleinere driehoekige kan gebruiken om in de hoekjes of strak langs de plinten te kunnen gaan. Geeft je een heerlijk schoon hygienisch gevoel! Al met al een super stomer en zeer zeker aan te raden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Constante temperatuur

Minpunten

• Korte slang koppelstuk

RianneC 25-03-2021

Een compacte topper

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Afgelopen weken de B & D stoomreiniger uitgeprobeerd. Omdat ik al een stoomreiniger gewend ben was ik benieuwd wat deze B & D te bieden had. Ik heb hem inmiddels voor verschillende klusjes ingezet. Mijn oude reiniger doet er 20 minuten over voordat hij gebruiksklaar is. De B & D amper 20 seconden. Inmiddels heb ik hem al een aantal ingezet voor mijn tegelvloer. Afhankelijk van hoe intensief ik hem wil reinigen heb een tankje water nodig voor ca 55m2 vloeroppervlak. Door de verschillende voeten in te zetten kun je prima in alle hoekjes komen. De vloer is snel droog en goed schoon. Ook fijn dat hij niet te zwaar is en een stevige steel heeft; je kunt hem goed over de vloer duwen zonder dat deze doorbuigt. De tank afneembaar is waarna je er een slang aan koppelt met een opzetstukje voor het reinigen van de ramen. Dit is voor mij nog wel een dingetje om handigheid in te krijgen. Na wrijven is wel nodig omdat het trekkertje net niet alles goed droog maakt. En dan wilde ik toch ook even proberen hoe het tapijt van een stoombeurt opfrist. Ik hier doet hij prima zijn werk.
Na gebruik kun je het snoer aan de steel opwikkelen en hem keurig in een hoekje plaatsen.
Heel fijn is dat hij gewoon kraanwater drinkt.

Pluspunten

• korte opwarmtijd
  • compact
  • bedieningsgemak

Minpunten

• het snoer had iets langer gemogen
  • handleiding is niet erg uitgebreid

Myrthe 22-03-2021

Gebruiksvriendelijke en verfrissende stoomreiniger

Geschreven voor: Black & Decker BHSM168D

Wat een briljante uitvinding is die stoomreiniger. Het reinigt heel gemakkelijk en krachtig. Ik vind het een verademing om geen schoonmaakproducten meer te moeten gebruiken en echt schoon te maken met water/stoom. De stoomreiniger moet ongeveer 20 seconde opwarmen en is heel makkelijk door mijn huis te manoeuvreren. Er zijn voldoende opzetstukken die elk een ander doel bedienen. Ik heb het gebruikt voor tegels, laminaat, het gasvuur, de ramen, spiegels en zelfs om een vlek uit een tapijt te halen.

Het belangrijkste is natuurlijk het resultaat en dat is echt verbluffend. De vloeren worden niet te nat, drogen echt heel snel en het huis voelt echt heel clean aan.

Ik vond het in het begin wel wat zoeken welk opzet stuk je voor wat nodig had. Ik vond de handleiding niet heel duidelijk en heb verschillende filmpjes moeten opzoeken om erachter te komen wat best practices zijn.

Schoonmaken is echt een stukje fijner geworden door deze handige uitvinding! Ik ben verkocht!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • veelzijdig
  • resultaat
  • droogtijd
  • frisse geur

Minpunten

• handleiding
  • best practices