Asus GT730-SL-2GD3-BRK - Reviews

Bustype
PCI Express 2.0
Chipsetfabrikant
nVidia

Beoordeling op basis van 1 review

Joep319 25-02-2015 Product kwartaal in bezit

In de afgelopen 25 jaar heb ik zo'n 25 videokaarten versleten. Ik weet dus uit eigen ervaring dat Nvidia verreweg superieure beeldkwaliteit levert. Het enig (groot) nadeel aan Nvidia zijn de koelfans. Na verloop van tijd gaan ze lawaai maken en gaan ze stuk. Daarom nu gekozen voor deze nieuwe kaart met passieve koeling, ter vervanging van een GTX470 in een 4 jaar oude computer. Briljant! Super goed beeld met mooie kleuren, uitstekende scherpte/diepte en helemaal geen geluid want geen fan!
De installatie was eenvoudig, eigenlijk is het alleen goed opletten bij de aankoop dat je de juiste grafische kaart voor het juiste insteekslot koopt. De montage zelf is makkelijk door een amateur te doen.
Ik ben geen compatibiliteitsprobleem tegengekomen (op windows 7); de software uit de doos was zelfs niet nodig; windows-update zocht de meest recente software automatisch en komt ook geregeld (nu al 2x) met een update. Ik ben reuze benieuwd hoe deze kaart het de komende jaren gaat volhouden; als hij het langer blijft doen dan al mijn vorige videokaarten dan koop ik voortaan alleen nog maar kaarten met passieve koeling!