JVC GZ-HM960 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HM960 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hendrikus55 29-10-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

De camcorder nu een paar weken in het bezit. Eerst thuis een beetje geoefend, afgelopen week op vakantie volop gefilmd. Zeer tevreden over de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak. Super! Film afgespeeld op HD televisie en alles was haarscherp. Voorheen filmde ik met mijn fotocamera, maar dit is toch aanmerkelijk beter en gemakkelijker.

Hadikeerdermoetendoen 25-08-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Prima camcorder voor een goede prijs. Zeer lichte camera waar ik aan moest wennen (vorige was 4x zwaarder). Eenvoudige bediening, ruime mogelijkheden. Tip: print de uitgebreide (pdf) handleiding, daar kun je nog veel uithalen. Getest tijdens vakantie waar het 35°C+ was. Eén keer was ie de weg kwijt, even uit en aanzetten en alles weer ok. Helder touchscreen met veel mogelijkheden. 3D-optie even getest maar ik kan niet melden of dit werkt omdat ik geen 3D-tv heb. Geluid vd camera zelf zou iets harder kunnen als je tussendoor films terugkijkt. Tevens levert de bijgeleverde batterij te weinig vermogen om lang te filmen: met 45min. is het gedaan. Advies: koop een grote batterij erbij en tevens een XD-kaartje (hoewel er al 16GB in zit), dan kun je de wereld rond filmen. Absoluut een aanrader. Films geimporteerd op PC in Pinnacle Studio, dit werkt goed. Zowel video- als fotokwaliteit verbluffend. Geluid via versterker ook goed. Beetje jammer dat je voor de lens geen beschermlens kunt zetten ivm beschadigen, maar dit weegt niet op tegen zoveel pluspunten. Van deze camcorder krijg je geen spijt!

Henk 3242 01-08-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Heb deze camera aangeschaft als vervanging van nog werkende mini DV camera.
Verschil in beeldkwaliteit is zeer groot HD is goed te zien op Full HDTV 40 ".
Het opnemem en terug kijken van opgenomen beelden is vrij eenvoudig en erg duidelijk op het 3,5"scherm
De menu structuur is goed opgebouwd en simpel.
Optische Zoom tot 15 x is voldoende en via menu digitaal snel aan te passen.
Tot nu toe geen spijt van aankoop

Meino Boelens 14-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Sinds enkele dagen in bezit. Erg gebruikersvriendelijk apparaat, voor het opnemen en afspelen handleiding nog niet nodig gehad.
Camera geeft scherp beeld en het filmmateriaal is makkelijk via een SD kaart over te zetten.
Er zit een 3D knop op, zojuist een stuk 3D gefilmd. Dit gaf een stuk minder beeld, is hier een 3D bril voor nodig om te bekijken?
Scherm dat uitklapbaar is, is langer dan de camera zelf waardoor deze uitsteekt.

Annaneeltje 06-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Wauw wat een mooi beeld en geluid. Zeer tevreden. Als eerste een schooluitvoering van mijn dochtertje gefilmd, was toch zeer mooi beeld ondanks er weinig licht was. Alleen jammer van een beperkte gebruikshandleiding.

Officiele reactie van JVC 07-05-2012

Beste Annaneeltje,

de uitgebreide handleiding van de GZ-HM960 kun je hier downloaden:

Hier vind je ook heel veel handige gebruikerstips!

MVG
JVC Nederland

Ferry Alkemade 04-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

WOW wat een mooie camera.
Ik heb deze nu ruim 1 week en ben zeer tevreden over de kwaliteit van de beelden.
Mijn vorige camera was gevallen en niet meer te repareren. Ik wandelde door Delft en zag deze camera in de etalage staan, lekker klein en een groot beeld 3.5", verder de mogelijkheid voor 3D opname wat een goede uitbreiding is voor mijn hobby.
Ik ben naar binnen gestapt en heb deze camera aangeschaft als een impuls aankoop wat ik normaal nooit doe.
Nu lekker uitgeprobeerd met Konninginnedag in Delft waar mijn kleindochter optrad met de fanfare.
Het resultaat was fantastisch, prachtige scherpe videobeelden zelfs tegen de zon in.
Ik ben zeer tevreden over de camera en hoop er lang plezier van te hebben.

Patrichard 18-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

We hebben de camera een paar dagen in ons bezit en zijn enthousiast over de mogelijkheden. Het is een mooi handzaam aparaat, direct te gebruiken, makkelijk te bedienen, data(MTS file) is gemakkelijk te copieren en direct af te spelen op verschillende mediaspelers. Het is leuk om foto's te versturen via blue tooth naar je smart phone. De 3D optie gebruiken we niet. Een volle Batterij gaat niet lang mee (uurtje) We hebben al een lader en batterij bij besteld.

EdwinH1962 07-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Heb hem net in huis. Aanschaf ivm de recensies. vooral voor mij belanghrijk dat hij ook mooi beeldgeeft bij weinig licht. Lijkt erop dat het de beste camera is tot nu tos. Had eerder Canon, JVC, Sony en Sanyo. Helaas zat er geen Nl handleiding bij, maar heb deze eenvoudig kunnen downloaden. Toch is een boekje wel prettig. Zaten er meerdere bij in andere talen.

MevrHeusschen 04-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

De camera is echt een fantastisch apparaat met een ontzettend mooi beeld. Door de FULL HD 'functie' ben je altijd verzekerd van een mooi, scherp en duidelijk beeld. Wat de camera anders maakt dan vele andere camera's, zijn de mogelijkheden. Wij zijn als gezin ontzettend blij met deze aankoop. Een aanrader!

Charles1967 30-03-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Zeer gebruiksvriendelijke camera. Heldere starthandleiding. De batterij is helaas niet opgeladen bij aankoop. Hoge resoluties.

MevrHeusschen 29-03-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Het is een ontzettend fijne camera om mee te werken. Zo zijn er voldoende opties en mogelijkheden om in te stellen, wat het net weer iets anders maakt dan een andere camera. Door de FULL HD ben ik altijd verzekerd van een scherp beeld. Ik ben zéér tevreden over deze aankoop, geweldig.

pe9046 04-03-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Ik heb de camera pas gisteren aangeschaft maar ben blij verrast met de mogelijkheden die dit kleine toestelletje biedt.
In de verpakking zit alles wat je maar nodig hebt, alleen de gebruiksaanwijzing is beperkt! Voor meer uitleg moet je naar de JVC website.
Wat ik verder tot nu toe heb uitgeprobeerd werkte allemaal prima. De film en foto's die ik heb gemaakt zien er perfect uit. Ik tot nu toe zeer tevreden.

seahopper 16-02-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Hele snelle levering door Bol.com. De volgende dag al binnen. Camera heeft een geweldig beeld ook zonder 3D. De omzetoptie 2D naar 3D is heel spectaculair.
Een mooie kamera voor een zeer gunstige prijs!!!

58Peter 05-02-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Scherpbeeld en duidelijk aanwijzingen in het LCD scherm. Eenvoudig bedieningsgemak. Toch wil ik een min punt benoemen: de meegeleverde batterij is te snel leeg.

Anoniem 04-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

De levering van de camera is zeer compleet en goed verpakt en er zit o.a. ook een zeer goede kwaliteit HDMI-kabel en zelfs een kleine handige afstandsbediening bij.
Ik heb de HM960 met de Kerstdagen en Nieuwejaarsdag uitvoerig getest. Eerst even iets over de camera zelf: Hij ziet er mooi afgewerkt en stevig uit en de belangrijkste bedieningsknoppen zijn van metaal en zitten ergonomisch op de juiste plaats. Het grote LCD-scherm is ook omlijst met een metalen rand. De menu's hebben een duidelijke overzichtelijke structuur en zijn snel instelbaar. De menutaal is in het Nederlands in te stellen. De bediening van de camera is intuītief -en overzichtelijk. Ik heb een aantal binnenopnamen gemaakt met kaarslicht en wat mij direct opvalt is dat het camera-objectief bijzonder lichtsterk is. Je ziet dan ook als je de opnamen afspeelt weinig korrel. De camera had echter wel zo nu en dan moeite om scherp te stellen bij een overzichtshot van de omgeving, waarbij werd uitgezoomd. Voortaan zal ik dan ook gebruik maken van de manualstand en handmatig scherpstellen. Datzelfde heb ik ook gedaan bij de opnamen van het vuurwerk op oudejaarsavond. Het allerbeste is dan om ook een statief en de bijgeleverde afstandsbediening te gebruiken.
Ook de beeldstabilisator had het wat moeilijk als je helemaal uitzoomt. Door ook de AIS modus daarbij te gebruiken los je ook dit probleem op. De beelden van zwanen en andere vogels die ik buiten op nieuwjaarsdag heb gemaakt zijn van een ongekende scherpte en fraai van kleur. Je kunt echt elk veertje van de vogels zien zitten. Ook het geluid van de camera is ruim voldoende, ook als je gebruik maakt van het windfilter. Kortom, een hele fraaie aanwinst deze camera en ik denk zelf dat dit de beste camera bij slechte lichtomstandigheden is. Ook de aftersale van JVC voor deze camera, zoals ik inmiddels ervaren heb, is uitstekend. De installatie van de software werkte niet en ik kreeg gelijk adequate hulp en een adres waarbij ik de software alsnog kon downloaden. Echter ik prefereer zelf liever gebruik te maken van het programma pinnacle studio 14. Wat daarbij ook een leuke hint is als je dit programma zou willen gebruiken is de rubriek "Arthur Helpt" op de site van JVS. Tenslotte nog dit, mij is gebleken dat de capaciteit van de bijgeleverde accu aan lage kant is en dat de aankoop van een tweede JVC-accu, BN-VG121E, met een hogere capaciteit een absolute must is.

Anoniem 03-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Ook de beeldstabilisator had het zo nu en dan wat moeilijk als je helemaal uitzoomt. Door ook de AIS modus daarbij te gebruiken los je ook dit probleem op. De beelden van zwanen en andere vogels die ik buiten op nieuwjaarsdag heb gemaakt zijn van een ongekende scherpte en fraai van kleur. Je kunt echt elk veertje van de vogels zien zitten. Ook het geluid van de camera is ruim voldoende, ook als je gebruik maakt van het windfilter. Kortom, een hele fraaie aanwinst deze camera en ik denk zelf dat dit de beste camera bij slechte lichtomstandigheden is. Ook de aftersale van JVC voor deze camera, zoals ik inmiddels ervaren heb, is uitstekend. De installatie van de software werkte niet en ik kreeg gelijk adequate hulp en een adres waarbij ik de software alsnog kon downloaden. Echter ik prefereer zelf liever gebruik te maken van het programma Pinnacle Studio 14. Wat daarbij ook een leuke hint is als je dit programma zou willen gebruiken is de rubriek "Arthur Helpt" op de site van JVC. Tenslotte nog dit, mij is gebleken dat de capaciteit van de bijgeleverde accu aan lage kant is en dat de aankoop van een tweede JVC-accu, bijvoorbeeld de BN-VG121E, met een hogere capaciteit een absolute must is.

Arrax 10-11-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Prachtig toestel,gemakkelijk te bedienen 3D functie doet zijn werk.Het is het tweede toestel van JVC dat ik heb aankocht omdat ik van de eerste zeer tevreden was.één min puntje de batterij kan beter maar voor de rest zeer tevereden van.

Michel Stenssen 18-09-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

ik heb net een klein meissie gekregen en leg natuurlijk alles vast op Everio 960.
En we kijken regelmatig de beelden weer terug en het is gewoon een top beeld kwaliteit en erg makelijk in het gebruik.
ik ben helemaal blij met me keuze en zal er nog veel plezier van hebben :)

BAKKER39 16-09-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Handige camere voor opreis.gebruiksgemak en veel mogelijkheden.Beeldkwaliteit boven verwachting,ook in het donker (stads beelden).De foto,s zijn goed kun je ook bewerken.
Dit is mijn derde JVC camera maar ook de beste.

Arie de Koning 30-08-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Mooie kleine camera met hele leuke mogelijkheden.
Heel gemakkelijk menu
Zeer scherpe beelden, ook bij weinig licht
De beste camera die ik tot nog toe heb gehad van JVC

Georges B. 22-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met de aankoop van dit apparaat. Enkele kleine problemen met het volume (laag) of helderheid (foto te licht). Ik waardeer vooral zijn lichtheid (in tegenstelling tot mijn vorige eenheid). Voor de computer neofieten, de behandeling is eenvoudig.

KeesieK 11-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Compacte camera met zeer veel mogelijkheden. Beeldkwaliteit video is zeer mooi. Over de foto kwaliteit ben ik nog niet tevreden op 42" TV. Weet nog niet waar dit aan ligt (bv opname formaat) Mooi groot draaibaar scherm. Extra accu is wel aan te bevelen. Wel een probleempje met de HDMI verbinding van camera naar TV. Beeld valt soms weg. Kan aan de connector van de (bijgeleverde) kabel liggen of aan de camera zelf. Dit mag de dealer uitzoeken.

Anoniem 29-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Heb enkel films gemaakt zijn erg mooi.
Prachtige kleuren en en goed geluid.
Het is een zeer compacte camera.
Een makkelijk draaibaarscherm met touchscreen.
De bedieding is makkelijk voor iedereen.
Verder ben ik nog niet tegen gekke dingen aangelopen,
ben tot nu toe zeer tevreden.

J. Vrancken Peeters 25-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Het is een prachtige camera, klein en ligt goed in de hand. De beeldkwaliteit is erg goed, scherp en mooie kleuren. De 3d modus werkt ook prima, je ziet echt diepte. Erg handig is de mogelijkheid om te backuppen naar een harde schijf, super voor op vakantie.

silemani 16-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM960 zwart

Het is prachtige camera. De beeldkwaliteit is perfekt. makkelijk overal mee te nemen. ik ben tevreden over het gebruiksgemak. Tot nu toe bek ik helemaal tevreden.