Sanyo VPC-PD1 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sanyo VPC-PD1 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

CheeseWorks 08-11-2011
Geschreven voor: Sanyo VPC-PD1 rood

Ongelooflijk wat zo'n goedkoop cameraatje kan! Ik ben een professional (en dus beter gewend), maar de Sanyo VPC-PD1 haalt alles uit elke cent die je ervoor betaalt. Vooral de filmkwaliteit is echt heel fatsoenlijk, mits je een beetje licht tot je beschikking hebt. Je kunt er bijna niks op instellen (alleen of je een flits wilt en hoe groot je foto's / video's moeten zijn). Géén witbalans of belichtingscompensatie. Gewoon richten en schieten! Deze Transformer-lookalike (mooier=duurder) is heerlijk op vakantie en voor de kinderen.

LJS1966 02-07-2011
Geschreven voor: Sanyo VPC-PD1 zwart

Supercamera. Ik had 'm al eerder in het vizier maar met de huidige prijs was ie voor mij. Ik was op zoek naar een goede combi van foto- en videocamera met een hoog gebruiksgemak tav formaat, gewicht en mogelijkheden om foto's en video's te verwerken.
Goede tot zeer goede foto en videokwaliteit, eenvoudige bediening en download. Enige technische minpunt: degelijkheid... Apparaat voelt niet echt solide aan. Optische zoom (an sich fantastich) klinkt blikkerig, is ook te horen in de videopnames.
De menu-knopjes zijn lastig te bedienen en de USB-uitvoer is lastig te koppelen (schuift weer terug en je moet dus enigzins "pielen" om de kabel er op te schuiven)
De minpunten wegen echter niet op tegen formaat (echt zakformaat), gewicht (minder dan een smartphone) en foto- en videokwaliteit (doet niet onder voor mijn low-end Hi8 camera) Met een 32 G kaart en een 2e accu kun je uren vooruit en duizenden foto's maken...

mlammlam 26-05-2011
Geschreven voor: Sanyo VPC-PD1 zwart

Deze zogenaamde dualcamera aangeschaft via de website van een grote drogisterijketen voor een stuntprijs (7 tientjes!). Voor dat geld heb je een behoorlijk goede Full HD (1080i) videocamera met 3x optische zoom en een 10 megapixel fotocamera met flitser. De bediening is eenvoudig, mede doordat de camera erg basaal is qua functies/opties. De flitser is bijvoorbeeld in te stellen op altijd aan/uit/automatisch/anti rode ogen.
De foto en filmresolutie kunnen worden ingesteld en de beeldstabilisatie kan aan of uit worden gezet. Indien deze op aan staat dan gaat dit ten koste van de weergavesnelheid op het LCD-scherm. Enige vetraging en een veegeffect is dan onvermijdelijk. Ook zal de maximale resolutie van 10MP bij foto's terug worden gebracht naar 8MP.

De kwaliteit van een Full-HD video-opname is ronduit verbluffend te noemen voor een dergelijk compact en goedkoop apparaat. Voldoende licht is wel essentieel om een fraaie opname te kunnen maken. Ook de foto's zijn van acceptabele kwaliteit. De resolutie is prima maar heeft bij weinig licht nogal last van wat ruis.
Bij het fotograferen is het wel wennen aan de afdrukvertraging en de nogal slome autofocus.

Samenvattend:
- uitstekende verhouding prijs/kwaliteit
- filmkwaliteit verbluffend
- fotokwaliteit redelijk
- autofocus traag
- 3x optische zoom is ongekend voor deze prijsklasse
- Even wennen aan de layout van de bedieningsknoppen
- Ingebouwde USB-aansluiting en software voor uploaden

De Amerikaanse Winkel 03-04-2011
Geschreven voor: Sanyo VPC-PD1 zwart

Ik heb hem nu sinds gisteren en moet zeggen dat er een goede prijs-kwaliteitsverhouding heeft. Hij is niet te duur en dan kun je uiteraard ook niet de beste kwaliteit verwachten. Hij heeft licht nodig om een wat betere beeldkwaliteit te krijgen.