Sony HDR-CX130ES zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX130ES zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Harm85 22-04-2012
Geschreven voor: Sony HDR-CX130ES zilver

Heel wat afgespeurd voordat ik een camera ging kopen, en het is deze geworden. qua prijs en kwaliteit ben ik er zeer tevreden over en vandaar dat ik ook alles een 10 heb gegeven. Ik film dan ook in het hoogste kwaliteit aangezien dit het perfecte hd beeld levert en dan kun je met een 16 gb kaartje ongeveer 2.5 uur filmen. Als ik het kaartje vol heb koop ik een nieuwe en berg het kaartje netjes op zodat ik alles weer terug kan kijken via de camera in het hoogste kwaliteit, aangezien je met programma's om een dvd te branden soms wat moet inleveren.
Het is zeer compact, batterij gaat lang mee aangezien het een li-ion batterij is en daardoor weinig vermogen verliest in de jaren.
Omdat hij een brede lens bevat kun je dichtbij toch breed filmen wat ikzelf wel prettig vind.
Al met al een super camera voor deze prijs, en makkelijk in gebruik. Een aanrader dus!!!!

Pako58 09-07-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX130ES zilver

In de winkel kwam ik er achter dat dit apparaat geen aansluiting voor een externe microfoon heeft: dit staat dus onjuist bij de specificaties op kieskeurig.nl. Als het belangrijk is om een externe microfoon aan te sluiten, moet je de HDR-CX160E hebben (is zelfde apparaat maar met interne harde schijf). Verder een perfect apparaat en is zonder problemen aan te sluiten op de Apple.

Christian2011 12-04-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX130ES zilver

Prima videocamera. Eenvoudige en gebruiksvriendelijke bediening met touchscreen. Klep open en filmen. Tijdens het filmen kun je foto's maken. De foto's zijn vooral geschikt voor gebruik in videomontages. De camera is compact, maar heeft daardoor als nadeel dat je snel beweegt/trilt. Er zit een goede beeldstabilisatie in, maar bij zoomen is het toch lastig om de camera stil te houden. Dit geldt overigens voor alle compacte camera's. Je kunt de opnames eventueel direct monteren op de videocamera. Het USB-kabeltje in het handvat is superhandig. Hiermee kun je de beelden direct overzetten op een PC. Ik vind het een aanrader!

OUD78 11-03-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX130ES zilver

Net gekocht deze splinternieuwe HD camera van Sony, en in een woord fantastisch!, wat een gebruiksgemak, weinig knopjes meer op het apparaat zelf, het meeste via de bediening op het scherm. door de `wide angle` lens enorme beeld vulling. Veder is de camera voorzien van de sony lens G, vervanger de Carl Zeiz lenzen, kwalitatief zijn deze lenzen weer een fractie beter. De camera is voorzien van een geintergreerde USB kabel, dus direct aankoppelen met de computer. Voor de Apple gebruikers direct importeren naar Imovie werkt fantatisch!