Canon LEGRIA HF G10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF G10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

erikfoto 20-08-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Voldoende instelmogelijkheden om zelf je ding te doen, beetje archaïsch maar geweldig resultaat, bepaalde instellingen slaat hij niet op dus moet je telkens weer instellen maar dat zorgt er ook weer voor dat je niet met rare settings aan het filmen kan slaan zonder er erg in te hebben...

Bert 1963 26-05-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Gekozen voor dit model gezien de vele mogelijkheden die handmatig in te stellen zijn. Getwijfeld tussen deze camcorder en de XA10, maar omdat ze bijna dezelfde specificaties hebben, gekozen voor deze.
De geluidskwaliteit is super, alleen zijn de microfoons zo gevoelig dat het buiten filmen met wat wind, je helaas de wind blijft horen. Hiervoor een externe microfoon van Canon aangeschaft en probleem is over. Superieur geluid bij weinig of geen wind met de ingebouwde microfoons.
Beeld is superieur. Verschillende natuuropnames gemaakt en het doet niet onder voor bijv. National Geografic films. Op de films zie je details die ik niet gezien had in het echt, zo scherp.
Het is even wennen met instellen omdat bijna alles handmatig kan worden ingesteld, heb je het door, dan is het gebruiksgemak prima. Er zijn namelijk heel veel mogelijkheden met deze cam.
Vormgeving, goed, mooi. De twee nadelen, de dop voor de lens is van een "los" type waardoor je deze snel kan laten vallen (opgelost bij de HFG20) en de zoeker kan helaas niet "omhoog" worden gezet.
De camera doet degelijk aan, de gebruikte materialen zijn van hele goede kwaliteit, maar dat mag ook wel voor deze prijs. Waarom een 8, ik heb de indruk dat de kwaliteit van de fotocamera's toch wat beter is.

Ik gebruik deze cam voor het maken van korte films, natuurfilms en bedrijfsfilms. Ben tevreden over dit apparaat.

Wim Meijer 1 05-04-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Ik ben in het bezit van een legria hf 20 en die staat niet meer in de lijst. Met veel plezier gebruik ik deze camera. Ik heb hem gekregen toe ik met pensioen ging. Prachtig scherpe beelden. Het enige wat ik mis is een zoeker. Bij erg zonnig weer kan ik het scherm haast niet zien.

Jan Hoekema 23-03-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Een erg mooie en goede camera. Alleen wilde ik de beelden op mijn i- pad zetten maar daar is de resolutie te groot voor.

Domaine de Pradelle 28-02-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Ik heb de camera nu enkele maanden in mijn bezit en ben er erg blij mee.
De beeldkwaliteit is geweldig.
Zowel bij opnames met minder licht alsook in fel licht.
Het is nog even wennen aan het scherm om hem te bedienen omdat dit soms vereist dat je wat zwaarder drukt of sleept. Maar verder ben ik zeer positief en hoop nog veel te ontdekken op deze camera.

PBVI 27-01-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Inmiddels een week mee gefilmd. De interne microfoons zijn geweldig gevoelig en kunnen afhankelijk van de situatie handmatig ingesteld worden op mono/stereo, normaal/breed/zoomen. HEt geluid komt realistisch over. Een extern aangesloten microfoon kan gemixt worden met de interne. Beeldkwaliteit is geweldig, ook binnen opnamen blijven je verrassen, ook wanneer er wat minder licht is. Daarnaast kan je handmatig de belichting nog verder instellen. Voor de gevorderde video filmer zitten alle mogelijkheden op deze camera zoals witbalans, focus, sluitertijd, diafragma en gain. Via het customwiel zijn deze instellingen eenvoudig handmatig in te stellen tijdens het filmen. Via de usb kabel zijn de filmbeelden van intern geheugen of de extra 2 SD kaarten eenvoudig in te lezen in Apple FCPx. De vormgeving van de Canon oogt wat dikker dan zijn concurrenten, maar ligt toch lekker in de hand, is niet te zwaar en de knoppen zitten op de juiste plaats. Voorlopig heel veel filmplezier!

R. van Es 15-01-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Geluidskwaliteit is prima, echter wel soms wat bijgeluid van een rammelende accu, die wat los in de camera zit. Een klein stukje papier achter de accu biedt uitkomst.
Op de beeldkwaliteit is door de uitstekende lens niets op aan te merken.
Het is erg prettig om twee zelf te programmeren knoppen beschikbaar te hebben.
Vormgeving is prima, de camera ligt goed in de hand wanneer je de ahnd door de draagriem hebt. Ik mis een evt. 2e start/stop knop (bv aan de voorzijde) voor wanneer je hem op je hand hebt liggen.

Charleys 11-01-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

GEluidskwaliteit is heel goed. Schitterende beeldkwaliteit, vooral in het donker. Fijne extra mogelijkheden. Onder Cinema kun je allerlei voorkeuren aangeven. Je kunt er voor kiezen zelf ook ongeveer alles in te stellen. Aparte zoeker, scheelt battrijgebuik. Ergonomisch, ligt prettig in de hand. Ik vind hem fraai vormgegeven, maar dat is natuurlij persoonlijk. Voelt in elk geval degelijk aan.

Domaine de Pradelle 29-12-2012
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Ik heb recent de Canon Legria HF G10 gekocht en kon haast niet wachten om hem uit te pakken en te gaan gebruiken.
Na het lezen van de handige beknopte handleiding en het bestuderen van de mogelijkheden, ben ik gestart.
Ik had vooraf al veel op diverse sites gelezen en de handleiding van internet geplukt.
Wat een geweldige camera is dit. Lekker compact, een grote display en alle belangrijke bedieningsknoppen zijn simpel te bedienen, Canon heeft bij de vormgeving rekening gehouden met de gouden vuistregel voor design " vorm volgt functie " Het eerste resultaat was al verbluffend,in het bijzonder de avond opnames.
De beeld kwaliteit is abnormaal goed en scherp voor zo'n kleine consumenten camera.
Ik heb me voorgenomen om hem zoveel mogelijk te gaan gebruiken, in combinatie met mijn Adobe Premiere Pro, en de kleine maar super handige GoPro camera.
En dan begin volgend jaar de eerste resultaten op youtube te zetten, met opnames van ons landgoed in Frankrijk.
Een absolute aanrader voor zowel de beginnende alsook de gevorderde amateur.

JCFMey 17-09-2011
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G10 zwart

Alles klopt zoals in een professionele test werd aangegeven. Het enige dat tegenvalt is dat de camera uit zeer licht materiaal is samengesteld. als je dan van een sony DCR-PC1000E vandaan komt dat vind ik dit een achteruitgang. Technisch is het echter allemaal prachtig