Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD90EG-K zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

niekrus 20-06-2012
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

Ik wil aansluiten bij de andere reviewers dat dit echt een pracht van een videocamera is , klein compact met alle mogelijkheden en en pracht van een beeld bij daglicht ,alleen de video bij avondlicht zou iets beter kunnen

Ioohkaz60 29-02-2012
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

Twijfelde tussen de Sd-800 en Sd-90. Ben geen dagelijkse filmer dus gekozen voor de SD-90. Totaal geen spijt, wat een beelden. Ga me wel een externe microfoon aanschaffen om het geluid nog zuiverder te krijgen. De Hahnel MK 100. Qua mogelijkheden voldoet deze SD-90 aan alle verwachtingen. Handig om mee te nemen en handig in gebruik, alleen iemand met grote handen zal er iets meer moeite mee hebben. Geloof wel dat hij niet meer gemaakt word, dus als er nog 1 te vinden is, kopen, gelijk doen. Echt. Oh bewerken met pinnacle is mogeliojk.

Remco F. Gerritsen 06-02-2012

Beste,

Sinds begin November bezit ik deze camcorder.
Hier mijn mening.

Geluidskwaliteit: Als er een beste wind waait, hoor je amper nog wat. Maar daarbuiten, is het standaard geluid wat je krijgt, erg goed. En de toontjes die je krijgt als je de klep opendoet of touchscreen aanraakt is erg leuk:)

Beeldkwaliteit: Tot nu toe hoor je me niet klagen. Kwaliteit is erg goed. Overdag en in de nacht. Bij heel weinig licht heb je altijd nog je lamp. En misschien heeft die soms even moeite met scherpstellen i.d. avond. Maar verder, geweldig:) Qua foto's, deze zijn nog beter dan mijn EOS1000D.

Mogelijkheden/Gebruiksgemak: Heb ik lager gedaan dan de rest want daar is er toch wel een probleem. Qua camera zelf, niks aan de hand. Heerlijk ding. Maar zodra je de videos zet op je PC. Begint de horror. De standaard software die je meekrijgt, is echt een ramp. Je kan er bijna niks mee (geen muziek erin plaatsen, amper boeiende effecten, zo'n programma zal vast extern amper 1 euro kosten). En het ergste is dat als je hem in de Windows Live Movie Maker van Windows 7 wilt bewerken, dan krijg je blauw scherm. Echt een ramp! Moeten ze dus serieus wat aan doen.

Qua vormgeving/degelijkheid: Mooi ding, ligt zeer goed in mijn enorme handen. Maar is compact genoeg om in me zakken te doen. Daarbij vind ik hem er toch wel mooi uit zien:)

Over het algemeen ben ik zeer tevreden nu ik hem een kwartaal bezit. Je hoort me amper tot niet klagen. Binnenkort van plan de externe spullen (zoals die 3D gedoe, een microfoon en extra accu) te kopen. Maar eerst lekker volop filmen:)

Remco

ioohkaz60 29-02-2012

Remco,

Het geheugenkaartje van de SD-90 stop ik in mijn card reader. Lexar usb 3.0. Ik open de bij geleverde software, HD writer AE 3.0. Als deze geopend is staat er links boven. copy to pc. Aanklikken. En de rest is history. Als de film op de pc staat dan open ik pinnacle studio 15 en kan hem zo copieeren in pinnacle. Perfect man, de bewerking kan beginnen. Als mij het lukt dan jouw zeker ook. Succes.

Hans.

RFGFotografie 20-01-2014

Ondertussen even updaten. Helaas na 2 jaar tevreden gebruikt heeft mijn camcorder het begeven. Moet zeggen, hij is echt stevig, heb hem namelijk al behoorlijk vaak laten vallen vanaf een redelijke hoogte en nu pas heeft die het opgegeven. Genoten van deze camcorder. Zeker het aanschaffen waard.

wgerritsen 11-12-2011

Prima camcorder:
lekker in de hand
zeer goed beeld in HD
geluid heel behoorlijk
jammer dat je de beste resolutie 1080/50p niet kunt verwerken op
imovie

Ringel32 26-12-2011

Ik zit naar deze camera te kijken en wil ook met imovie gaan werken.
Zag in de handleiding dat je in iframe kan opnemen.
Maar dat dan de hoogste resolutie 960 x 540 is.
Is dat nog een redelijke kwaliteit?

Kan je op de hoogste kwaliteit niets in imovie?

Hoor het graag,

Dennis

testman66 15-10-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

Camera is boven verwachting. Prachtig beeld en ook bij minder licht zijn de opnames erg goed. De optische beeld stabilisatie werkt echt goed bij ver inzoomen. Het tochscreen menu is eenvoudig. Prijs-kwaliteitsverhouding is prima

Bommel1969 01-09-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

Dit is de camera voor iedereen die alledaags wil filmen. Dit is de camera die je meeneemt als je op stap gaat, klein makkelijk, licht en wat een beeld, ongekend!
Al jaren in het bezit van diverse videocamera's was het nu weer eens tijd de stap naar de nieuwste techniek te maken wat een feest. Het filmen is weer leuk en met een 64GB kaartje erin blijf je filmen.

Eigenlijk is het heel eenvoudig: ben je een freak en wil je ieder aspect in het beeld handmatig kunnen bedienen en kijk je de beelden af met een vergrootglas op je plasmascherm neem dan zijn grote broertje de 900! Maar voor al die andere mensen die gewoon lekker makkelijk en leuk willen filmen ook in het donker of bij snelle sporten of micronatuur bepsaar je alle moeite en koop deze want beter is er niet!

HanenErna 12-07-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

wij hadden al een Panasonic camera de SDRH40 HDD40GB en die gaf al een prachtig beeld en enorm veel mogelijkheden is nu 2 jr oud,maar een nieuwe Full HD Panasonic TV maakte de aanschaf van deze SD90 eigenlijk gewoon een must, EN WAT EEN BEELD zoiets heb ik nog nooit gezien zo scherp,ik bewerk de film gewoon in de camera gaat simpel en verbind hem met een mini HDMI op een kleine TV zodat je toch een goed beeld hebt. daarna via de PC met de bijgeleverde software zet ik de film op een USB stick die zo in de TV gaat en zo behoud je dus de AVCHD kwaliteit want geen enkele HDD/DVDrecorder kan die kwaliteit aan althans niet in nederland leverbaar en dus bruikbaar.Wij gaan nu een BlueRay brander kopen om vanuit de PC BlueRay discs te branden en die op een BlueRay speler af te spelen op de Full HD TV dan heb je dus het absolute einde en de TOP in Zelfcameragenot
mooier kan niet maar goed op cameragebied staat Panasonic volgens ons eenzaam aan de TOP ook met digitale fotocamera's trouwens want die hebben we ook. KOPEN dus die SD90

blijegebruiker 28-06-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een camera.
Zelfs met weinig licht filmen is boven verwachting, met mijn oude camera was dit nagenoeg onmogelijk.
Enige nadeel - maar dit geldt voor alle full HD camera's - is het bewerken van de beelden en uiteindelijk een film maken (met pinnacle studio 15HD), een opname van 7 minuten duurt ongeveer 40 minuten.

GAJ 24-10-2011

Probeer eens het behoorlijk onbekende videomontage programma Movieplus X5 van Serif. In het begin is het even doorbijten, werkt toch behoorlijk anders dan Pinnacle. Voor AVCHD editing vind ik het ver te prefereren boven Pinnacle. Voor DV editing vind ik Pinnacle veel fijner dan Movieplus.
Jammer genoeg levert Serif geen trials van het programma. Op YouTube staan wel een paar filmpjes.

Martin V59 21-04-2012

Heb sinds kort ook de Panasonic in het bezit. Wilde van dv/bandjes af. Video bewerken met pc was al tijdrovend. Om HD te bewerken gelijk maar een nwe pc gekocht met een i7 processor (i5 gaat ook). Vervolgens met Pinaccle 15 aan de gang. Werkt echt goed. Film van 20 minuten binnen half uur klaar inclusief, overgangen en geluid. Ik vrees dat je dus je pc moet upgraden/vernieuwen. 't kost effe gfeld maar er gaat een werleld voor je olpemn.

Succes.

Martin

HappyPaul 02-05-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

Geweldig product! Bediening is zeer eenvoudig en de full HD beelden die je met deze camera maakt spatten echt van het scherm af. Ook beeldstabilisatie, ook bij inzoomen, is geweldig. Wel wat gedoe met het inlezen van full HD beelden in iMovie. Hier moet eerst geconverteerd worden hetgeen heel snel gaat, echter het inlezen in iMovie duurt zeer lang. Daarnaast laat iMovie om de een of andere reden de fragmenten niet in chronologische volgorde staan. Verder bewerken in iMovie gaat perfect. Tip; iFrame wordt ondersteund maar haalt het niet bij full HD. Anno 2011 niet meer acceptabel vind ik. Aanrader!

undersscore 06-11-2011

Beste Paul, ik heb zojuist de HDC-SD90 gekocht. In de handleiding staat zeer expliciet vermeld dat iMovie 11 films in full HD niet trekt. Is dat zo? Of is het alleen het probleem van de chronologische volgorde wat jij beschrijft? Gr. Maarten

To 05-04-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD90EG-K zwart

Deze camera nu een aantal weken in gebruik.
Ik kan niet anders zeggen dat dit een fantastisch product is.
Super helder beeld, zeer snelle automatische scherpte regeling, ook bij de 40x zoom reageert de camera zeer goed en snel.
Je maakt met de 5.0 mega pixel camera ook bijzonder goede foto's.
Beeldstabilisatie werkt buiten gewoon goed, zelf als je loopt met de camera blijft het beeld goed stabiel.
Veel mogelijkheden maar nog niet allemaal kunnen uit proberen.
De menu-besturing is kinderlijk eenvoudig, alles is makkelijk en snel te vinden.
Erg handig is de videolamp en een aparte fotoflitser die uitstekend werkt tot een aantal meters.
Je kan met verschillende bestandsformaten opnemen, maar erg handig voor de apple bezitters is de i-frame opname stand.
Deze zorgt bij overdracht naar bijvoorbeeld je macbook voor een snelle bestandswisseling, en bij het bewerken van je film met i-movie zal je merken dat de film is opgenomen met i-frame.
Uiteraard gaat dit ook goed met opname die gemaakt zijn in FULLl HD maar loopt de verwerking iets trager.
Ik heb voor de aankoop veel verschillende merken in de hand gehad en film al heel wat jaartjes, maar de Panasonic HDC SD90 biedt gewoon het meeste voor het geld.
Als je een camera gaat kopen en je wilt rond de 400 euro uitgeven dan is de HDC SD90 een goede keus. Je koopt dan een zeer goede camera met veel mogelijkheden.

Wim Treur 29-10-2011

is de handleiding Nederlands