Sony DCR-SX15E zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-SX15E zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Earth47 16-03-2011
Geschreven voor: Sony DCR-SX15E zilver

@ Studio 48: 'Daarnaast maakt dit ding MPG files die je eerst moet omzetten als je er normaal in een video editor mee wilt werken..maar dan heb je weer beeld verlies'.

Ik weet niet welk programma jij gebruikt, maar zelfs de ingebouwde codecs van Windows Live Moviemaker (Beta 2011) kan MPG files nog openen. Misschien moet je wat codecs downloaden
(kan ook gratis) of je Windows Live Moviemaker updaten, of extra codecs kopen in je programma.

Trouwens, ik gebruik deze camera zelf ook, maar vind hem beter dan zijn voorgangers.

Studio48 16-03-2011
Geschreven voor: Sony DCR-SX15E zwart

Eerder een review geschreven maar er is wreed besloten door deze redactie om het niet te plaatsen vanwege onduidelijke beoordelings cijfers dus nu dan even een beter beeld op deze waardeloze camera van SONY :(

Dank aan SATURN Groningen voor hun geduld om mij verschillende camera's te laten testen en terug brengen ,
dat deze slechte camera niet meer in mijn bezit is..

Ten eerste is deze camera veels te duur voor wat het kan..

De goeie dingen..
Goeie kwaliteit vormgeving en goed geluid ook als je van dichtbij een video maakt van een live band..dus lawaai wordt mooi weergegeven -

The BAd :

-Alleen moet dit niet in een donkere omgeving zijn want dan kan je het schudden..waardeloos beeld donker blokkerig gewoon slecht !!!

Daarnaast maakt dit ding MPG files die je eerst moet omzetten als je er normaal in een video editor mee wilt werken..maar dan heb je weer beeld verlies.

Zelfs thuis in me studio met een grote lamp echt genoeg licht is het beeld blokkerig ..jammer dat Sony zo laag gezonken is.

En ik ben een SONY fan dus ik kraak Sony niet af-
Ik heb 3 Sony camera's waaronder een hele goeie !
Dit was een voor snel snel even wat opnemen en het voldoet gewoon niet..misschien wel voor een ander,..
en de prijs is veels te duur..

Een beter alternatief en dat ga je niet willen geloven,
is de JVC Everio GZ-MS110 en die kost 139 eu ja je hoort het goed heeft Dolby super LOW LUX en ADVANCED STABILIZER ..en deze camera was de eerste in een reeks van 4 camera's tot een prijs van 225 eu -en alle duurdere van Sony tot samsung en canon -presteerden slechter -dus goedkoop is niet altijd duurkoop..

Wienelie Wup 14-03-2011
Geschreven voor: Sony DCR-SX15E zwart

Zojuist heb ik me voorgenomen voortaan niet zo snel te zijn met reviews. Het is beter het apparaat eerst beter te leren kennen.
In mijn review van drie dagen geleden schreef ik dat het menu erg onduidelijk was.
Maar al doende leert men nietwaar?
We zijn intussen enkele dagen verder en ik ben druk met dat menu aan het experimenteren geweest en ontdekte dat er heel veel mogelijkheden in zitten. Het is even zoeken, maar dat loont de moeite.
Wat ik er ook in vond? Je kunt de sterkte van de microfoon instellen en dat is handig, het omgevingsgeluid is vaak storend hard.
Om dingen te zoeken kun je trouwens beter het "Handycam"-handboek (te vinden op de meegeleverde cd-rom) op je computer installeren, daar vind je meer dan in de papieren handleiding, bijvoorbeeld hoe je de digitale zoom instelt.
De video, waarvan je de link in mijn eerste review vind komt te vervallen. Ik ben er niet zo tevreden over, een beetje te lang.
Ik heb een nieuwe video gemaakt en op You Tube gezet. Desgewenst kun je die video bekijken met deze link: http://www.youtube.com/watch?v=QdXjsgm3LZY
Het beeld van de Sony is donkerder dan van de Canon, maar dat kun je bijstellen, hoe? Kun je vinden in het menu.