Panasonic HDC-SD700 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD700 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

hjp 28-10-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Overwoog een jaar geleden de koop en nu een goed jaar later heb ik ervaring met de HS 700.
Beeldkwaliteit: bijzonder goed ('k film al vele jaren(meer dan 40 jr), maar met zo'n kwaliteit kun je enthousiast zijn. Behoorlijk veel instelmogelijkheden -handmatig dus-. Ik beveel handmatig aan.(kost wel meer werk uiteraard maar een beetje filmer doet dat toch liever (denk ik) Reden: de automaat werkt goed maar bij minder licht iets minder. Bij weinig licht blijft altijd nog de behoefte aan een videolamp (Van het merk Panasonic heb ik nog maar 1 type kunnen vinden bij de vakhandelaar -en die is vrij fel, waardoor je mensen nogal gauw afschrikt.)Uiteraard zijn er in de handel ook andere (veelal zeer dure) lampen te koop.
Bij handmatig instellen is er een klein minpuntje. Instellen kan mbv de instelring. Om van de ene instelling naar de andere te kunnen gaan, dient op een knopje ('camera function'), t.h.v. de instelring, te worden gedrukt. Maar, als daarbij het LCD schermpje openstaat, zit dat zelfde scherm in de weg.
Geluid is ook goed. Maar.. de ventilator is wel enigszins te horen (bv filmen in de natuur met betrekkelijke stilte om je heen levert 'fan'-ruis op. Wegwerken bij bewerken is leuk gezegd maar nauwelijks te doen. In de praktijk echter valt het allemaal reuze mee. In nagenoeg alle gevallen zijn er zoveel bijgeluiden dat de fan nauwelijks of niet te horen is. Veelal zorgt onder de film gemonteerde muziek al helemaal voor verdwijning van fan-geluid. In ben blij met de kwaliteit v.d. camera, alleen heb ik tegelijkertijd een beetje spijt van de aankoop. reden? De camera is zo klein. Uiteraard weet je dat bij de aankoop maar in het begin van de aankoop baalde ik er behoorlijk van. Ik was altijd goede en grotere camera's gewend zonder het gepriegel met een klein LCD-schermpje. Maar op een gegeven moment begon toch het enthousiasme te zegevieren als je de uiteindelijke filmresultaten ziet. Die doen absoluut niet onder voor de grotere en duurdere broers. Wat ik wel absoluut mis is een zoeker die flexibel gebruikt kan worden. (dus in allerlei standen) Op deze camera zit er in ieder geval nog een op , maar voor alle duidelijkheid kan deze alleen maar horizontaal uit- en ingeschoven worden. Verder: de batterij. De meegeleverde batterij is goed. Aan te schaffen batterijen van Panasonic zijn absurd duur. Uiteraard stelt men dat ander batterijen niet goed zijn etc. Ik gebruik nu meer dan een jaar batterijen met exact dezelfde type nrs etc, alleen niet van het merk Panasonic. resultaat? werken perfect en veel en veel goedkoper!. Nog een onderdeeltje; de zoomhandel. Ja, de camera is klein en veel andere vormen zijn wellicht wat moeilijker in te bouwen. Persoonlijk vind ik de zoomhandel iets minder. De werking is uiteraard goed alleen had ik 'm liever in de lengte richting geplaatst gezien. Dan valt zo'n handel gemakkelijker te beheersen. Maar ook hier geldt, na enige tijd ermee gewerkt te hebben went dat ook. Als Panasonic onverhoopt mee zou lezen, dan zou ik willen adviseren om wat meer accessoires te leveren. Bv een betere zonnekap, betere mogelijkheid om zowel extra microfoon als videolamp te plaatsen.
Al met een camera die zich technisch kan meten met z'n grotere broers. Bedenk echter wel of u zo'n 'klein' apparaatje prettig zult vind. Oefenen en uitproberen dus in de praktijk
Als laatste; filmen in Full HD betekent uiteraard ook bewerken met de pc, branden in blue ray en een full hd- tv. (vergeet niet zeer goede (wellicht iets duurdere) dvd's aan te schaffen igv v. branden op dvd of avchd. (een pc met Intel i.7 en een behoorlijk werkgeheugen zeker 8 gb is ook een must
Succes
hjp

AndrieJan 21-05-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Mijn wensan waren o.a. geen motor voor band of Harddisk -> sd-kaart (geen motorbrom op de film) / hd beeld / goede automatische instellingen / losse microfoon mogelijk / geluid via oortelefoon controleerbaar tijdens opname / goede foto optie enz,

Als ik de werkelijkheid dan leg naast mijn referentiepunten dan krijgt de kamera een 10. Dat is iets te gek want dan zou hij volmaakt zijn.
Vooral het beeld is uitstekend. Het geluid is iets minder, maar met een externe microfoon moet dat ook beter kunnen, bovendien zijn er altijd wel storende geluiden. Ik werk met Magix en daarmee kan ik het geluid nog bijna geheel uitfilteren.
Ik ben erg tevreden over het gemak van de instellingen via het schermpje. De gebruiksaanwijzing mocht wel iets handiger zijn. Het inladen van de film doe ik rechtstreeks van het SD-kaarte. Dat gaat voortreffelijk en snel.
Bij zeer beperkt licht krijg ik nog een goed gekleurd beeld.

De kamera is licht van gewicht. Eerst dacht ik dat dit meer risico van 'trillende' beelden zou geven omdat hij niet stevig genoeg in de hand zou liggen. Dat is zelfs beter dan mij vorige (veel zwaardere) camera. Als je hem laat vallen zal er best iets kapot kunnen gaan, maar bij normaal gebruik is de camera solide, lijkt mij.In ieder geval niet ondeugdelijker dan ander vergelijkbare camera's.
Mijn afweging is dat een camera is waar je veel aan hebt. Automatisch opnemen geeft een uitstekend beeld onder diverse omstandigheden en met handmatige instellignen kun je zelf veel aanpassen. Dat kost echter wel studie over wat je doet en wilt bereiken. Ik houd het daarom bijna alleen bij automatisch opnemen en daarbij is het een betrouwbare partner die heel goed uitzoekt hoe hij zich moet instellen.

mimu 02-03-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Zijn Full HD beeldkwaliteit staat buiten kijf, maar zijn degelijkheid en zijn zogenaamde automatische white balance en zijn autofocustijd stelt diep teleur. Film je of maak je een foto van binnen naar buiten, dan krijg je blauw beeld. Bij filmopname van bewegende objecten stelt hij zich niet scherp op het onderwerp. Ook de handmatige instelling van diafragma en sluitertijd vergt veel tijd en handigheid en één apparte volgorde. Hanteer je de verkeerde volgorde, dan sprinkt de ingestelde lichtinval terug naar een soort van overbelichting. Het automatische klepje dat voor de lens dicht schuift, behoedt de lens niet voor krassen, maar maakt juist krassen, omdat elk klein stofje of zandkorreltje door het klepje over de lens getrokken wordt, omdat dit klepje te dicht over de lens beweegt.

johan212008 28-11-2010

Vergeleken met 10 voorgangers, is m'n conclusie dat deze camera
toch wel een cijfer 10 verdient!
Maar oke laten we nu niet gaan overdrijven!
Panasonic heeft met deze camera toch wel een goeie slag geslagen..> qua beeld.
ik testte 1080/50P met HA instelling het verschil is dat een schoorsteen iets minder scherp uit de bus komt, maar ondanks is die kwaliteit al stukke beter dan m'n DV camera (met bandje)
De USB gebruik ik niet en het software heb ik ook niet op m'n P.C. gezet.
Het SD kaartje in de gleuf van de computer en die herkent direkt het (SD kaartje) beeld en installeert het filmpje.
Een fluitje van een cent, geen gedonder met een kabel aanluiten op de USB etc.
MNL kun je prima beinvloeden vooral wanneer de schemer komt, dan wil de automatische belichting wat blauw afgegeven, maar dat verhelp je direkt door de witbalans zelf in te stellen. Over het geluid heb ik NIET te klagen.
Ik vind de camera stevig aanvoelen en beslist niet gammel te noemen.
De interval vind ik goed werken waarmee je hele leuke
opkomst van zon of bloemen etc, kan vastleggen.
In het begin zoek je nog wel naar de instellingen, maar zodra je die onder de knie hebt ben je al gauw vertrouwd met de camera.
Met andere woorden;... de SD 700 Panasonic camera vergeleken met m'n 10 voorgangers... wel; deze camera is de beste koop die ik me kan wensen.

dennisweetwat 03-11-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Super apparaat! Precies wat ik wilde hebben. Mooi beeld. Mooi geluid, zonder brommende harddisks of tapes. Lichtsterkte is redelijk goed. Het word een beetje korrelig in het schemer, maar ik heb nog geen betere digitale camera gevonden. Alleen de oude analoge cameras konden dit beter. Dit was voor mij een criteria om pas laat (april 2010) deze camera te kopen. Ik kon niets beters vinden dan mijn oude analoge.
Deze voldoet er zeer goed aan.
Zoomen is wat gevoelig, maar bij serieus werk kun je de zoomring gebruiken.
De gezichtsherkenning levert leuke lachende foto's op.

woujan 01-06-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Ik heb de camera een maand in bezit en ben er zeer tevreden over.
Tijdens opnames vind ik de camera stil.
De opnames in 5.1 werken prima. De beelden zijn fantastisch. Ik film in de HA1920-mode, omdat de beste opnamestand(1920/50p) niet weergegeven wordt door mijn Bluray-speler.
Het enige nadeel van de camera vind ik de zoomfunctie,
het kost enige oefening om rustig in/of-uit te zoomen.

KlaasL 06-05-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Ik heb deze camera nu een kleine week in gebruik en ben behoorlijk teleurgesteld wat betreft de geluidsopname. Mooie dolby opnames? Mooi stereo? Wat heeft dat voor nut als de camera zoveel lawaai maakt dat je constant een zoem in de opname hoort als je binnenshuis filmt. Ook buiten als het rustig is, hoor je de ventilator. Uit de hand of op statief het blijft gelijk en behoorlijk irritant. Natuurlijk kun je met montage nog wel wat doen maar………
Geen bewegende delen zoals transport van een bandje, harde schijf, dan denk je perfect eindelijk een stille camera en nu zit er een ventilator in bah.
Positief is de kwaliteit van het beeld soms wat koud maar laat de camera even wennen aan wat hij moet opnemen, dan heeft de “intelligent opname” even de tijd om zich in te stellen.
De bediening is eenvoudig. Het menu is ook simpel te bedienen, alles is logisch opgebouwd.
Van de bijgeleverde software kan ik zeggen dat het overzetten van het opgenomen materiaal naar de computer een makkie is het bewerken van de opname doe ik met Magix.

Een computer met een i5 processor is voldoende voor het afspelen van de beelden met Windows Media Player zelfs de 50p opnames. Montage met Magix Video deluxe16 premium gaat prima, ietwat schokkerig bij montage maar na het afmixen een vloeiend beeld.

Henro 21-04-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Deze camera heb ik nu een week in mijn bezit. Ik heb al heel wat sites op internet afgezocht naar reviews en testen. Vaak vind ik de beoordelingen van gebruikers veel te positief vergeleken met de testresultaten van deskundigen. Mijn mening is dan ook dat een 10 erg overdreven is. De SD700 is een zeer goede camera. Prima beeldstabilisatie. De kleurweergave en scherpte bij goed licht is uitstekend. Bij low-light kan het altijd nog beter. De beeldruis is verbeterd ten opzichte van de vorige types. Hij is snel klaar voor gebruik, heeft een quickmenu en goede mogelijkheden om manueel de instellingen te veranderen. De automatische instellingen geven echter al zeer goed resultaat. De losse SD-kaart is zeer handig te gebruiken bij de PC of PS3.

alfonso 31-03-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD700 zwart

Prachtig beeld en ook geluid is ok (surroundindruk).
Optisch goede kwaliteit:
scherpte, groothoek, tele
Aan knopjes, lcd en dergelijk moet je wel wennen.

Maar.... Mijn Sony laptop van nog geen jaar oud kan hem niet aan.
Met een Intel Core 2 Duo 2,13 GHz kom je tekort om de op de harde schijf gearchiveerde HD-beelden zonder haperingen af te spelen op scherm of op HD-tv. Dat vermeldt de handleiding van de sd-700 ook wel (lees die voordat je hem koopt; hij is zonder problemen down te loaden). Om goed uit de voeten te kunnen heb je een Intel 7i >= 2.8 GHz processor nodig. Afspelen op de HD tv via de camera is geen enkel probleem en gelukkig ook niet vanaf de kleine dvdbrander/-speler van Panasonic ( VW-BN1 voor DVD-) via de camera. Daar kan je zo'n 20 minuten per dvd op kwijt in hoogste resolutie. Let wel, 1080p/50fps opnames kunnen niet op de dvd gebrand worden. HD-writer, het bijgeleverde softwarepakket van de sd700, beschikt over behoorlijk wat functies.