JVC GZ-HM1 zilver - Reviews

10 x
Beeldstabilisatie
Opslagtype
geheugenkaart, intern geheugen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HM1 zilver op Kieskeurig.nl.

maarten98 10-02-2012
  • Product half jaar in bezit

Het is een super apparaat!. Gebruikers gemak is zeer goed en de mogelijkheden zijn groots.
Geluidskwaliteit is goed, de foto functie maakt scherpe foto's.

Henk A. de G. 14-09-2011

Door de niet al te kleine afmetingen van de camera ligt deze goed in de hand. Mijn ervaring is dat hierdoor stabiele opnames mogelijk zijn.
De geluidskwaliteit is acceptabel. Naast een hoogwaardige videocamera is dit apparaat eenvoudig om te schakelen naar 10 MB fotocamera, zelfs tijdens het filmen is het mogelijk om foto,s te nemen.

Ginopress 19-08-2011
  • Product kwartaal in bezit

Perfecte camera met lichtcompensatie die heldere beelden in nachtsituaties mogelijk maakt. Beeldkwaliteit is uitstekend en het geluid is optimaal.

RFR 26-07-2011

7,4
Ook bij de Media Markt aangeschaft voor EUR 500.
Vóór aanschaf ook een aantal andere camera's geprobeerd, met name wat kleinere, maar deze camera vind ik beter in de hand liggen doordat hij robuuster is. Duidelijk een verbetering ten opzichte van mijn voorgaande camera, een Sony met DV-tapes.

Geluid is voldoende, de windonderdrukking werkt echter matig waardoor dit een probleem kan zijn.

Beeldkwaliteit prima bij terugkijken op TV en computer, stabilisatie werkt goed.

Batterij werkt minder lang dan volgens de gegevens op de camera na volledig opladen aangeeft, maar vind dit zelf niet zo'n probleem omdat ik nooit lang achter elkaar film.

Bediening van het menu is niet optimaal omdat het scrollen erg gevoelig is en het lastig is de juiste touch te vinden.

Overall tevreden met deze aankoop qua prijs-kwaliteit verhouding.

JVC boy 19-07-2011

Camera gekocht voor 500 euro, een aktie bij Media markt. Ligt lekker in de hand doordat hij wat groter is. Overzichtelijke handleiding. Windruis is heftig ook na onderdrukking. Door het menu heen scrollen moet met een soort touch functie, is erg gevoelig. De camera heeft een stevige rem aktie in de auto overleefd. Nog geen foto's mee gemaakt. In huis met weinig licht toch redelijke opnames.

H.v.M. 12-02-2012

Die windruis is inderdaad nogal heftig.
Dat is zeker een minpuntje van dit apparaat.Verder vind ik het een prima camera.
Wel had ik graag nog een echte zoeker gezien.Maar die worden bijna niet meer op camera's in deze prijsklasse geplaatst.. . .

pgvinken 11-07-2011

Camara afgelopen zaterdag gekocht voor een aantrekkelijke prijs bij de Mediamerkt in Rotterdam. In het weekend heb ik de camera getest en enkele door mij geconstateerde plus en min punten van deze camera zijn:
+ Goede video en fotokwaliteit ook met de ingebouwde flitser
+ Uitstekende (instelbare) beeldstabilisatie
+ Het interne geheugen is met 64 GB erg groot, je kunt 8 uur filmen in XP
+ Capaciteit van de accu is voldoende om ruim 2 uur te filmen
+ Standaard accessoireschoentje voor lampje of microfoon
+ De camera is voorien van gemakkelijk te bedienen toetsen en het lcd scherm wordt niet vuil

- De JVC GZ-HM 1 heeft geen zoeker, dit is vooral lastig als je moet filmen bij zon, op het schermpje zie je dan niet veel
- De lens zou van mij meer groothoek mogen hebben

Familie uit Gouda 02-07-2011

Deze camera is net even wat degelijker en zwaarder dan gemiddelde camera's. Daarmee ligt hij wat vaster in de hand en in combinatie met beeldstabilatie geeft dit stabiel beeld. Beeldkwaliteit/scherpte is super en ook het geluid is prima. Het afspelen op een HDTV met HDMI en met afstandsbediening werkt ook prima. Handig is ook dat er zoveel (64GB !) opslag al standaard op zit, daarmee is aanschaf van dure SD kaarten overbodig. Je hele vakantie kan er gewoon op. Een klein minpuntje: de groothoek had iets groter gemogen.

hbrandsema 02-07-2011

Ik twijfelde tussen de HM 650 en deze.
Echter voor nog geen Eur 100 meer kon ik bij de Mediamarkt kopen. Gezien zijn specs een goeie prijs.
Mooie beeldkwaliteit en gemakkelijk in gebruik.
Top.

Jozef Van Cleemput 05-05-2011

na eerder altijd met Sony (15 jaar )gefilmd te hebben toch de overstap gewaagd en niet beklaagd.
zeer gebruiksvriendelijk, onbeweeglijk beeld en uitzonderlijke weergave van de gemaakte beelden.
bijgeleverde batterij bn-vg107e is wel snel uitgeput dus extra batterij bn-vg121 en extra geheugenkaart besteld .
Jozef Van Cleemput filmt nu met JVC.

JVC Gebruiker1 01-05-2011
  • Product kwartaal in bezit

Makkelijk te bedienen camera, kwaliteit van beeld is erg goed. Camera is erg licht en makkelijk mee te nemen. Camera biedt veel mogelijkheden heeft groot geheugen. Je kunt makkelijk switchen tussen foto's maken en filmen. Kwaliteit van de foto's is boven alle verwachting, dezelfde kwaliteit als van mijn fototoestel. Indien je er tijd voor neemt heb je de functionaliteiten van de camera zo onder de knie. Ik heb geen ervaring met monteren van filmpjes. Wel overzetten van foto's naar harde schijf van computer gaat heel makkelijk.Ik ben tot op heden erg tevreden.

havmun 14-04-2011
  • Product kwartaal in bezit

Deze camera is nu 3 maanden in mijn bezit.
Heb hem megenomen op vakantie.
Ik heb voor deze JVC ook 2 andere JVC's gebruikt.Camera's met bandjes en een zoeker.
En één ding moet mij van het hart:ik mis bij deze nieuwe JVC de zoeker.
Ik vind door zo'n zoeker kijken toch prettiger dan op een schermpje turen....
Maar verder is het een prima camera.
Ik vind hem ook héél mooi!

ThT 07-04-2011
  • Product kwartaal in bezit

Prima camera met hoge beeldkwaliteit. Geluid met extra microfoon fantastisch. Gemakkelijk in gebruik en voelt degelijk aan. Prima

ThT

Herwig De brandt 23-02-2011
  • Product kwartaal in bezit

Fijne en complete camera met haarscherp beeld.heb er een nieuwe vriend bij !!!!!
Geluidskwalitiet vrij goed maar een grotere beeldhoek zou pas helemaal de max zijn.

FUBAR64 18-02-2011
  • Product maand in bezit

ik had ooit een JVC-camera met bandjes. Camera weggedaan en een tijd alleen nog gefotografeerd. Nu wilde ik weer met een video-camera gaan werken en dan begin ik toch eerst bij JVC te kijken. Enkele reviews gelezen en ook ff op de site gekeken. Uiteindelijk kwam ik op deze HM1, met name omdat ie bij minder licht betere opnames maakt en een geheugen heeft van 64Gb. Ik wil absoluut voorkomen dat je tijdens een opname moet stoppen omdat het geheugen vol is. En dan is zo'n mogelijkheid om er een 32Gb SD-kaart in te stoppen ook heel mooi. Die heb ik nog niet, maar komt nog.
Geluidskwaliteit: goed, de mogelijkheid om een externe mic aan te sluiten en er een schoentje aanwezig is zijn voor mij ook een pre.
Beeldkwaliteit: heel erg goed. Inderdaad bij weinig licht nog goed beeld. Ik heb er een HDMI-kabel (HDMI-miniHDMI) bij gekocht. Het resultaat op een LCD-tv in 16:9 formaat is echt bijzonder goed.
Mogelijkheden: legio, op dit moment gebruik ik vooral de standaard. Is voor mij goed genoeg. Denk dat ik nog wel eens de wit-balans zal gaan aanpassen.
Gebruiksgemak: gewoon super. in de standaard stand: scherm openklappen, record drukken en gaan.... zoomknop op logische plek. Gebruik van de batterij is wellicht aan de korte kant. Vooral natuurlijk omdat je zoveel uren kunt opnemen met die 64 Gb. Op dit moment maak ik telkens opnames van ca. 1u en 3 kwartier. Op statief, zonder inzoomen gaat dat nog. Het menu is logisch en gebruiksvriendelijk.
Vormgeving: tja, kwestie van smaak.... ik vind hem mooi. Ook de knoppen zijn logisch. Bovendien zijn de touch knoppen (niet touch-screen) handig. Geen vette vingers, o.id. op het scherm.
Degelijkheid: als ik aan mijn oude camera terug denk en nu dit zie heb ik het idee dat er minder kapot kan gaan. Geen bewegende delen, of klepjes die open moeten om bandjes te verwisselen.

verbeter puntjes: afstandsbediening een groter bereik. Ik moet er ongeveer bij staan om te bedienen.
Met 64Gb kun je heel wat uren filmen. Maar dan loop je tegen de batterijduur aan. Bij de oude camera was er een mogelijkheid om tijdens opnamen het lcd-scherm dicht te klappen zodat de batterij langer meeging, dan weer wel een zoeker nodig. Wellicht iets om te overwegen. Een tweede batterij kan natuurlijk ook.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze camera.

Robin Rocca 15-02-2011

Unieke machine! Prachtig beeld en in deze prijs klasse een top geluid. Functies zijn gebruiksvriendelijk.

Hans_E_1951 13-02-2011

Geweldige camera met zeer goede beeldkwaliteit. De keuze op de JVC is vanwege de goede testreviews van vakbladen en dat hij testwinnaar eruit was gekomen gaf de doorslag.

Voelt zeer degelijk en solide aan. Ligt lekker in de hand.

Lensring biedt de mogelijkheid om een filter te plaatsen. Hierdoor bescherm je de lens ook nog eens.

Het beeld is zeer natuurgetrouw en superscherp.
Een aanrader.

Rolande 11-02-2011

Nog niet zo lang in bezit, maar bevalt prima. Ook bij een donkere ruimte goed zichtbaar, maar wel pixelvorming wat logisch is. Voor een camera van deze prijsklasse. Verder mooie beelden en een makkelijk bedienbare camera. Intern geheugen van 64 GB is ideaal. Past circa 7 uur opname in hoogste kwaliteit op. Batterij gaat stuk korter mee dus een tweede batterij is aanbevolen. Vanuit standaardverpakking zit er geen batterij oplader bij. Opladen moet via de camera zelf. Het is aan te bevelen om een externe oplader te kopen wanneer je een tweede batterij koopt.

HenkieNL 02-02-2011

De JVC GZ-HM1 is een erg goede camera.
De beeldkwaliteit is uitstekent op een Fullhd tv.

De baterijen van een oude JVC camera kunnen erin
Dat is de reden geweest waarom ik deze camera heb gekocht.

Het gebruiksgemak is ook erg goed.
Het is erg duidelijk en simpel.
Als u al een JVC camera hebt kunt u er zo mee werken.

Er zijn ook een tal aan mogelijkheden.

Ik kan iedereen deze camcorder aanraden.

OnsAl 02-02-2011

De camera gekocht als opvolger van een al goede maar inmiddels al wat verouderde camera.
Wat als eerste opvalt is de zeer goede beeldkwaliteit. De scherpte en kleurweergave zijn beiden zeer goed. Ook de mogelijkheden om bij weinig licht op te nemen zijn zonder meer goed.
De geluidskwaliteit met de ingebouwde microfoon voldoet zeker aan de verwachtingen.
Het basis gebruik is zo eenvoudig, dat anderen die niet de gebruiksanwijzing hebben gelezen gelijk goede opnamen kunnen maken.
Voor de veeleisende gebruiker zijn er zeer veel instellingsmogelijkheden, via de intuitieve menu's
De filtermaat maakt het mogelijk dat ook de oude fotofilters, met stereffect etc. weer eens gebruikt kunnen worden.
Wel is de camera iets zwaarder.

daniel jacob 16-01-2011

Uitstekende beeldkwaliteit - verrassend scherp - goed doorontwikkeld product - extra handleiding - zeer efficiënte stabilisator - filmen bij weinig licht erg goed