Sony HDR-CX115E rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX115E rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

DM1978 07-06-2012
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E rood

In maart 2011 gekocht, vlak voor ons trouwen om ook op die dag het e.e.a. vast te leggen. Deze betaalbare camera leverde ons onbetaalbare beelden! Ook na de bruiloft veelvuldig gebruikt. Door het formaat gemakkelijk mee te nemen en het gebruiksgemak is dusdanig makkelijk dat je 'm bij iedereen in de handen kunt duwen en in een minuut hebt uitgelegd.

Binnen filmen gaat ook super, je moet alleen even zorgen dat je je schermpje van de energiebesparende stand haalt zodat je beter kunt zien wat je filmt.

Meegeleverde software is ook overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

michielz 14-04-2012
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E zwart

Heb dit cameraatje nu een paar weken en al verschillende tests gedaan, ben er erg tevreden over. Moet er dan wel bijzeggen dat ik hem voornamelijk overdagen buiten gebruik, dus voor mij was filmen bij weinig licht totaal niet belangrijk. Denk dat je als je wel goed binnen wilt filmen in een duurder segment moet kijken.

Kortom prijs/kwaliteit uitstekend. Je kunt van een camera van 200-300 euro niet verwachten dat hij dezelfde prestaties binnen heeft als een camera van 800 euro. Aanrader!

gijsbert10 17-03-2012
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E blauw

Ik heb deze camera nu een paar weken geleden gekocht en op verschillende plaatsen gebruikt maar ik ben er niet tevreden over.
het beeld valt tegen zowel binnen als buiten gefilmd binnen worden de kleuren de ene keer donker dan weer blauw of flets buiten waren de kleuren hard en het beeld blokkerig heb toen nog een andere sd kaart gekocht een duracell van 16 gb klasse 10 met 30mb per sec maar dat maakte ook niet uit en als je wilt gaan filmen en je wilt inzoomen dan zat ik elke keer aan de verkeerde knop
conclusie deze gaat retour en ga nu op zoek naar iets anders

toekomstigebruidegom 08-06-2012

Beste Gijsbert,

Wat heb je nu aangeschaft ? Ben wel benieuwd omdat we er een willen aanschaffen voor ons huwelijk

Hubert 13-03-2012
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E zwart

Na een tijdje intensief gebruik mag ik zeggen dat we het hier over een geweldige camera hebben! Heel mooi is de gezichtsherkenning waardoor opnamen van mensen en dieren letterlijk haarscherp zijn. Het maken van een HD DVD heb ik nog niet gedaan omdat ik geen HD brander heb. Het converteren naar een normale dvd gaat gemakkelijk alhoewel het wel nogal wat tijd in beslag neemt.
Het bedieningsgemak is in ieder geval kinderlijk eenvoudig en de resultaten prima. Door de beeldstabilisator geen gebibber en ook het geluid mag er wezen.

Hubert 24-11-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E zwart

Een fijne camera, zeker geziien de prijs. Bediening is gemakkelijk doordat je via het touchscreen e.e.a. kunt bedienen. Het schermpje is bovendien 180 graden kantelbaar waardoor je gemakkelijk zelfopnamen kunt maken.
Jammer alleen dat niet alle kabels standaard aanwezig zijn. Zo is er geen hdmi kabeltje en ook geen kabeltje voor s-video.
Ik gebruik en 8 gb sd-kaartje, dat voorlopig voldoende opslagcapaciteit biedt.
Het apparaat is tenslotte lekker compact zodat het gemakkelijk in je jaszak past.

De Bas 07-08-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E zwart

Ik ben erg tevreden over deze camera. De films zijn van een goede kwaliteit. Het apparaat is simpel te bedienen. Leuk is dat gelijktijdig met filmen een foto gemaakt kan worden. De kwaliteit van foto’s valt me trouwens mee. De camera is erg klein en handzaam. Het schermpje is dus ook klein. Aangezien het ook als touchscreen werkt is dat soms lastig.

Het formaat van de camera was voor mij een belangrijke reden om voor deze te kiezen. Het past in de zak van een cargobroek. Ik heb er een tasje bij gekocht die eigenlijk voor een fotocamera is. Verdere gekochte extra’s zijn een extra batterij en een 32GB SD-kaart. Films kunnen alleen op de SD-kaart opgeslagen worden. Tot nu toe is 32 GB voor mij ruim voldoende.

Films worden opgeslagen als m2ts-bestanden. Dat vind ik wat lastiger. Als je bestanden naar iemand wil sturen, moet het eerst geconverteerd worden naar een gangbaar bestandstype. Dit kan met de bijgeleverde software overigens eenvoudig naar MPEG-2 of WMV (of als HTML-/GIF-animatie maar dat heb ik nog niet gedaan). Met de software kunnen verder stukjes uit films gesneden worden of kunnen stukjes film samengevoegd worden. Ook hier werkt alles simpel.

Het maken van een DVD heb ik nog niet gedaan, maar lijkt ook gebruikersvriendelijk. Het kan met de software, maar er ook via een knopje op de camera. Dan komt het kennelijk rechtstreeks van de camera op DVD.

SONYFIEL1957 01-02-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E blauw

Ik heb deze camera een aantal weken terug gekocht en ben er zeer tevreden over. Je hebt bij het filmen in HD 4 mogelijkheden nl. HD FX(25Mbs), HD FL(17 Mbs), HD HQ(9 Mbs) en HD LP(5 Mbs). Daarnaast kun je ook in STD filmen. Alleen van STD kun je later een gewone DVD branden die op alle DVD-spelers kunt afspelen.
Alle HD varianten(en natuurlijk STD) kun je goed afspelen op de TV dmv een HDMI(TV) naar HDMI-mini(camera) kabel(niet meegeleverd). Echter wil je HD op een gewone DVD branden dan wordt de kwaliteit eerst terug gebracht naar STD en dan pas gebrand. Dan heeft het dus weinig zin om in HD op te nemen. HD FX en HD FL vereisen een supercomputer om bewerkingen mee uit te voeren. Met HD HQ en HD LP lukt het wel met een gewone computer maar als je het resultaat van je bewerkingen wil branden dan lukt dit alleen met blu ray-brander en kun je de BR-disc dus alleen op een Blu ray-speler afspelen(of op een Sony Playstation 3). Persoonlijk vind ik STD van zeer goede kwaliteit en kun je er goed bewerkingen mee uitvoeren. Ik importeer met PMB van Sony en bewerk met Pinnacle Studio 14. Branden doe ik met NERO.
Verder vind ik de camera erg klein dat aan één kant een voordeel is(makkelijk op te bergen), maar ook een nadeel(je moet een vaste hand hebben om de beelden niet teveel te laten bewegen).
Ik heb gekozen voor deze camera met memorystick boven camera met harde schijf omdat ik bang ben dat het mechanisme met harde schijf kwetsbaarder is.
De foto's zijn niet van al te beste kwaliteit dus daar kies je deze camera niet voor
Hiervoor heb ik jarenlang een Sony camera gehad met mini DV cassettes en hoop van deze camera net zoveel plezier te kunnen beleven.

Blake 11-04-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX115E zwart

Deze camera heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding, met name voor de point & shoot filmer. De camera heeft veel automatische instellingen die het allemaal prima doen. Voor mensen die veel binnenhuisopnamen maken, b.v. van kleine kinderen, is de camera erg geschikt omdat de lichtgevoeligheid groot is zodat ook bij weinig- c.q. matig kunstlicht toch goede opnamen gemaakt kunnen worden (nog beter dan bij de CX105). Ook een voordeel is dat deze Sony camera SDHC kaartjes accepteerd (veelal zijn die goedkoper dan de duurdere Sony Memory Stick kaartjes).

Na 12 jaar met een analoge Hi-8 Sony camera te hebben gefilmd en na evaluatie van eenhalf dozijn andere (ook duurdere) digitale camcorders heb ik in ieder geval eindelijk een waardige opvolger gevonden en kan mijn oude camcorder met pensioen.