Sony HDR-CX550VE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX550VE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

opy 01-03-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX550VE

Ik weet niet wat jullie criteria is, ik heb de 520 en ben tevreden met de geluid. Het is niet perfect maar dat is ook niet de bedoeling van dit soort camera's

Pro's
1 beeld is perfect voor deze prijsklasse
2 heel goed met lage licht, de camera ziet dingen die je nooit met blote ogen zou kunnen zien. Als je in donker wilt kijken wat er stuk verder gebeurt gebruik de camera ( ik heb het niet over nightvision )
3 fantastische sytabilisatie, ik heb een heup gebroken en kan bijna niet lopen en toch geen trilling als ik lopend film
4- Hele aardige en heldere foto's. Dus weer niet verwachten dat je een fotocamera van 600 euro kan evenaren.....verwachtingen moeten reeel blijven het is een consumenten video camera.
5-Klein en licht ( kun je in je workers broek of jaszak meenemen)<< dit geldt voor de interne geheugen van 64 gb en niet voor de zwaardere harde schijf versies die ik niet ken
6- Je hoeft niks te kunnen, gewoon knop indrukken en filmen en je krijgt aardige en stabiele opnames
con's
1 je moet de batterije terwijl het aan de camera zit laden ( niet de batterije apart laden, daarvoor moet je extra lader kopen)
2 alleen touchscreen, had liever ook knopjes .
( ik heb de 520 en dat is verder hetzelfde als de 550 maar geen externe microphone aansliuting. de geliud is ok en dus niet geschikt voor journalistiek studenten die interviews zouden willen filmen etc.

Roy56 18-08-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX550VE

Camera nu bijna 2 maanden in bezit en bevalt uitstekend. Al flink wat uren gefilmd . Eigenlijk heb ik nog niet eens alle mogelijkheden van deze camera uitgeprobeerd. Prima beeld (ook bij weinig licht valt me niet tegen) en door te bewerken met Studio 14 mooie vakantiefilmpjes gemaakt (~35 min AVCHD per DVD met uitstekend HD beeld kwaliteit en bewerkt beeld en geluid). Twijfelde voor aanschaf tussen de Panasonic TM700 en deze Sony. Om diverse redenen toch de Sony CX550VE genomen. Op http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-Handycam-HDR-CX550V-Camcorder-Review-37768.htm is een test te vinden. Wat betreft het geluid van deze camera: voor deze categorie camera’s met ingebouwde microfoon vind ik het helemaal niet zo slecht. Zeker als je het vergelijkt met de analoge en digitale camera’s die ik vroeger had. Die hadden veel meer bijgeluiden. Eigenlijk kun je van het geluid ook niet veel verwachten (zeker bij buitenopnames!). Waarschijnlijk moet je voor beter geluid naar professionele oplossingen. Ik voeg het meeste geluid later toe bij het bewerken op de PC.

Vincent665 19-07-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX550VE

Mooie camera voor wat betreft beeld en mogelijkheden. Maar geluid ronduit slecht. Geluid wordt veel te zacht opgenomen, zodat dat stemmen bij weergave alleen met hoog volume goed verstaanbaar zijn. Door dat hoge volume krijg je dan veel ruis. Voor mij onacceptabel. Ik dacht eerst dat ik een defect exemplaar had. Omgeruild, maar bij het tweede exemplaar net zo. Die is dus ook terug naar de winkel. Inmiddels op een forum gelezen dat ik niet de enige ben die dit probleem signaleert. Jammer en onbegrijpelijk dat bij een topmodel het geluid zo teleurstellend is.